Şimdi Ara

ADSL bağlantı GDMT nedir ? ADSL2+ ? nedir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
26.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ADSL bağlantıda GDMT mi ? Glite mı ? ADSL2+ mı ? hangisi daha iyi bağlantı veriyor ?

    ben önceki 4 mbit aboneliğimi nakil ettirdim,yeniden 4 mbit e abone oldum

    fakat eskiden "DSL Modulation Mode" kısmında ADSL2+ yazıyordu ve bağlantım çok iyiydi

    şimdi bu yeni abonelikte "DSL Modulation Mode" kısmında GDMT yazıyor ve eskiye göre bağlantım pek iyi değil

    arkadaşlar varmı bu konuda bilgisi olan ?

    şu anki bağlantı verilerim ;

    * DSL Status: UP
    DSL Modulation Mode: GDMT
    DSL Path Mode: FAST
    Downstream Rate: 4096 Kbps
    Upstream Rate: 1024 Kbps
    Downstream Margin: 28 db
    Upstream Margin: 7 db
    Downstream Line Attenuation: 4
    Upstream Line Attenuation: 2
    Downstream Transmit Power: 0
    Upstream Transmit Power: 0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamer Teknik Servis -- 17 Nisan 2009; 23:33:36 >







  • hız testi sonuçları

     ADSL bağlantı GDMT nedir ? ADSL2+ ? nedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamer Teknik Servis -- 17 Nisan 2009; 23:32:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tamer_10

    ADSL bağlantıda GDMT mi ? Glite mı ? ADSL2+ mı ? hangisi daha iyi bağlantı veriyor ?

    ben önceki 4 mbit aboneliğimi nakil ettirdim,yeniden 4 mbit e abone oldum

    fakat eskiden "DSL Modulation Mode" kısmında ADSL2+ yazıyordu ve bağlantım çok iyiydi

    şimdi bu yeni abonelikte "DSL Modulation Mode" kısmında GDMT yazıyor ve eskiye göre bağlantım pek iyi değil

    arkadaşlar varmı bu konuda bilgisi olan ?

    şu anki bağlantı verilerim ;

    * DSL Status: UP
    DSL Modulation Mode: GDMT
    DSL Path Mode: FAST
    Downstream Rate: 4096 Kbps
    Upstream Rate: 1024 Kbps
    Downstream Margin: 28 db
    Upstream Margin: 7 db
    Downstream Line Attenuation: 4
    Upstream Line Attenuation: 2

    Downstream Transmit Power: 0
    Upstream Transmit Power: 0


    Bu değerlerde bir terslik var, satrale bu kadar yakın olupta hattında bu kadar parazit olması garip, bence kablolama sitemine biraz baksan değiştirsen çok iyi bir bağlantın olabilir.




  • kablolarda sorun olacağını sanmıyorum (telefon çevir sesinde en ufak bir parazit yok,zemin katta olduğumdan kablo direk pencereden giriyor eve.2 gün önce diğer aboneliğimi nakil etmeden önce bağlantım çok iyiydi,o abonelik farklı bir numaraya nakil oldu ve ben tekrar abone oldum,o zaman modem modulasyonu ADSL2+ olarak algılıyordu,şimdi yeni aboneliğimde GDMT algılıyor ve bağlantım iyi değil.

    telekom sanırım smile,biri vs gibi firmalara en dandik yada en eski portları tahsis ediyor,çünkü bir önceki aboneliğimde verim alana kadar defalarca aramak zorunda kaldım ve portumu değiştirdiklerinde sorunlarım düzelmişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamer Teknik Servis -- 18 Nisan 2009; 0:47:06 >
  • Sorun portunda. Eski portun ADSL2+ destekli Alcatel iken, sana en eski NEC'i kaktırmışlar. 8Mbit e geçicem portumu değiştirin dersen ister istemez adsl2+ destekli port takıcaklar.
  • aradım söyledim,bağlı olduğum portun değişmesini istiyorum dedim,umarım kısa zamanda hallolur

    bazen 380-400kb/s dosya çekerken birden 80kb/s lere düşüyor,bu durum sürekli tekrarlıyor 3-4 dakika aralıklarla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamer Teknik Servis -- 18 Nisan 2009; 11:12:30 >
  • az önce telekomda çalışan bir yakınımla konuşma fırsatım oldu,burada ki telekomun adsl teknik kısmında tanıdığı varmış,aradı böyle böyle dedi,sistemi kontrol etti,nec santrale bağlıymışım,hat değerlerim iyiymiş vs.

    neyse rica etti,bu aboneliği alcatel yeni santrale alalım diye,epey bir konuştular,telekomun çalışanlarına şöyle bir direktifi varmış,smile vb firmalara alcatel gibi kaliteli portları kesinlikle bağlamamaları yönünde,ki zaten smile biri vs gibi firmalarında bu durumdan haberleri varmış ve anlaşmları bu yöndeymiş,zaten dünyanın en pahalı internetini kullanıyoruz,rezilliğe bak...böyle bir şey ancak türkiyede olabilecek bir şey sanırım

    ilk aboneliğimde de bu sorunu yaşamıştm smile da,bağlantı sorunlarım vardı,1 ay sürekli aramam ve aboneliğimi iptal edeceğim demem sonucu portumu alcatel ile değiştirmişlerdi

    smile,biri vs gibi firmaların neden ttnet ten daha ucuza kampanyalar yaptığını da anlamış olduk böylece



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamer Teknik Servis -- 22 Nisan 2009; 16:53:51 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    adsl/vdsl olayı nedir
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tamer_10

    az önce telekomda çalışan bir yakınımla konuşma fırsatım oldu,burada ki telekomun adsl teknik kısmında tanıdığı varmış,aradı böyle böyle dedi,sistemi kontrol etti,next santrale bağlıymışım,hat değerlerim iyiymiş vs.

    neyse rica etti,bu aboneliği alcatel yeni santrale alalım diye,epey bir konuştular,telekomun çalışanlarına şöyle bir direktifi varmış,smile vb firmalara alcatel gibi kaliteli portları kesinlikle bağlamamaları yönünde,ki zaten smile biri vs gibi firmalarında bu durumdan haberleri varmış ve anlaşmları bu yöndeymiş,zaten dünyanın en pahalı internetini kullanıyoruz,rezilliğe bak...böyle bir şey ancak türkiyede olabilecek bir şey sanırım

    ilk aboneliğimde de bu sorunu yaşamıştm smile da,bağlantı sorunlarım vardı,1 ay sürekli aramam ve aboneliğimi iptal edeceğim demem sonucu portumu alcatel ile değiştirmişlerdi

    smile,biri vs gibi firmaların neden ttnet ten daha ucuza kampanyalar yaptığını da anlamış olduk böylece




    8mbit smile abonesi oldum 4mbit baglantıyı zor verdiler oda sürekli koptu sonrası 10 gün kadar telefonda santral memurunu rahatsız ettim farklı farklı numaralardan arayıp portumu alcatel ile degiştirin diye sonunda degiştirdiler adsl2+ destekli alcatel taktılar 30 nisanda arayıp 8mbite geçicem 4mbit kurtarmıyor.

    sizde sürekli rahatsız edin santral memurunu huzur vermeyin seve seve degiştirir o zaman şunu unutmayın port degişimine sadece santral memuru yapıyor baskı yapmanız gereken kişi o




  • Nasıl ulaşacağız santral memuruna?
  • Az önce tekrar aradım smile müşteri hizmetlerini,hızımın sürekli değiştiğini,kopmalar olduğunu,ve port değişikliğini özellikle istediğimi,çarşamba gününe kadar değiştirilmez ise iptal edeceğimi söyledim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: P4P800


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tamer_10

    az önce telekomda çalışan bir yakınımla konuşma fırsatım oldu,burada ki telekomun adsl teknik kısmında tanıdığı varmış,aradı böyle böyle dedi,sistemi kontrol etti,next santrale bağlıymışım,hat değerlerim iyiymiş vs.

    neyse rica etti,bu aboneliği alcatel yeni santrale alalım diye,epey bir konuştular,telekomun çalışanlarına şöyle bir direktifi varmış,smile vb firmalara alcatel gibi kaliteli portları kesinlikle bağlamamaları yönünde,ki zaten smile biri vs gibi firmalarında bu durumdan haberleri varmış ve anlaşmları bu yöndeymiş,zaten dünyanın en pahalı internetini kullanıyoruz,rezilliğe bak...böyle bir şey ancak türkiyede olabilecek bir şey sanırım

    ilk aboneliğimde de bu sorunu yaşamıştm smile da,bağlantı sorunlarım vardı,1 ay sürekli aramam ve aboneliğimi iptal edeceğim demem sonucu portumu alcatel ile değiştirmişlerdi

    smile,biri vs gibi firmaların neden ttnet ten daha ucuza kampanyalar yaptığını da anlamış olduk böylece




    8mbit smile abonesi oldum 4mbit baglantıyı zor verdiler oda sürekli koptu sonrası 10 gün kadar telefonda santral memurunu rahatsız ettim farklı farklı numaralardan arayıp portumu alcatel ile degiştirin diye sonunda degiştirdiler adsl2+ destekli alcatel taktılar 30 nisanda arayıp 8mbite geçicem 4mbit kurtarmıyor.

    sizde sürekli rahatsız edin santral memurunu huzur vermeyin seve seve degiştirir o zaman şunu unutmayın port degişimine sadece santral memuru yapıyor baskı yapmanız gereken kişi o




    Santral memurundan kastınız ?

    Şimdi benim bildiğim prosedür şöyle işliyor,arıza kaydını alıyor smile,önce kendi teknik biriminde ki elemanlar kontrol ediyor,modeme ulaşan sinyali ve geri dönüşünü vs,sonra bağlı olduğum bölge telekomuna durumu bildiriyorlar,telekomdaki eleman hat değerlerinde abartı bir kayıp yada sorun görmezse,sorun yok diyip geri dönüş yapıyor,kısacası telekom,ttnet haricindeki firmaların adsl sorunlarını görmezden geliyor,2. plana atıyor,aynı hattın sorunundan çok geri dönüş olursa,bu sefer yılıyorlar değiştirmek zorunda kalıyorlar,tabii bu smile ın telekoma baskı yapmasıylada alakalı,ben smile a baskı yapıyorum,onlarda telekoma,bu işkence ve defalarca telefon görüşmeleri böyle sürüp gidiyor port değişene kadar

    Santral memurundan kastınız telekomdaki elemanlar ise,zaten telekomu arasanız da ilgilenmezler,ttnet ten farklı bir firmadan hizmet aldığınız için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamer Teknik Servis -- 19 Nisan 2009; 19:05:59 >




  • anlattığınız prosedür YAPA ya açılmamış santrallarda ne yazıkki telekom santralındaki görevli personele kalıyor (personel sözcüğünü artık devlet memuru olanların azınlıkta kalması sebebiyle kullandım ) bunun yanında YAPA uygulaması ile beraber alternatif ISS ler biri, smile gibi şirketler YAPA olan santrallarda kendi portlarına fiziksel olarak erişebiliyorlar yani sorun olduğu vakit kendi adamı santrala girip müdahale edebiliyor tabi belirli bir prösedür ile (yetkisi sadece santralda kendi şirketi ile ilgili bölümler ile sınırlı)

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tamer_10

    quote:

    Orjinalden alıntı: P4P800


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tamer_10

    az önce telekomda çalışan bir yakınımla konuşma fırsatım oldu,burada ki telekomun adsl teknik kısmında tanıdığı varmış,aradı böyle böyle dedi,sistemi kontrol etti,next santrale bağlıymışım,hat değerlerim iyiymiş vs.

    neyse rica etti,bu aboneliği alcatel yeni santrale alalım diye,epey bir konuştular,telekomun çalışanlarına şöyle bir direktifi varmış,smile vb firmalara alcatel gibi kaliteli portları kesinlikle bağlamamaları yönünde,ki zaten smile biri vs gibi firmalarında bu durumdan haberleri varmış ve anlaşmları bu yöndeymiş,zaten dünyanın en pahalı internetini kullanıyoruz,rezilliğe bak...böyle bir şey ancak türkiyede olabilecek bir şey sanırım

    ilk aboneliğimde de bu sorunu yaşamıştm smile da,bağlantı sorunlarım vardı,1 ay sürekli aramam ve aboneliğimi iptal edeceğim demem sonucu portumu alcatel ile değiştirmişlerdi

    smile,biri vs gibi firmaların neden ttnet ten daha ucuza kampanyalar yaptığını da anlamış olduk böylece




    8mbit smile abonesi oldum 4mbit baglantıyı zor verdiler oda sürekli koptu sonrası 10 gün kadar telefonda santral memurunu rahatsız ettim farklı farklı numaralardan arayıp portumu alcatel ile degiştirin diye sonunda degiştirdiler adsl2+ destekli alcatel taktılar 30 nisanda arayıp 8mbite geçicem 4mbit kurtarmıyor.

    sizde sürekli rahatsız edin santral memurunu huzur vermeyin seve seve degiştirir o zaman şunu unutmayın port degişimine sadece santral memuru yapıyor baskı yapmanız gereken kişi o




    Santral memurundan kastınız ?

    Şimdi benim bildiğim prosedür şöyle işliyor,arıza kaydını alıyor smile,önce kendi teknik biriminde ki elemanlar kontrol ediyor,modeme ulaşan sinyali ve geri dönüşünü vs,sonra bağlı olduğum bölge telekomuna durumu bildiriyorlar,telekomdaki eleman hat değerlerinde abartı bir kayıp yada sorun görmezse,sorun yok diyip geri dönüş yapıyor,kısacası telekom,ttnet haricindeki firmaların adsl sorunlarını görmezden geliyor,2. plana atıyor,aynı hattın sorunundan çok geri dönüş olursa,bu sefer yılıyorlar değiştirmek zorunda kalıyorlar,tabii bu smile ın telekoma baskı yapmasıylada alakalı,ben smile a baskı yapıyorum,onlarda telekoma,bu işkence ve defalarca telefon görüşmeleri böyle sürüp gidiyor port değişene kadar

    Santral memurundan kastınız telekomdaki elemanlar ise,zaten telekomu arasanız da ilgilenmezler,ttnet ten farklı bir firmadan hizmet aldığınız için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxi909 -- 19 Nisan 2009; 20:57:21 >




  • Merhaba şimdi benim modem de gdmt yazıyor. Israr edersem değiştirirlermi? Ayrıca bir faydası olurmu? Ben rapidde free 106 download yapıyorum.
     ADSL bağlantı GDMT nedir ? ADSL2+ ? nedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi It's My Life -- 19 Nisan 2009; 21:24:35 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxi909

    anlattığınız prosedür YAPA ya açılmamış santrallarda ne yazıkki telekom santralındaki görevli personele kalıyor (personel sözcüğünü artık devlet memuru olanların azınlıkta kalması sebebiyle kullandım ) bunun yanında YAPA uygulaması ile beraber alternatif ISS ler biri, smile gibi şirketler YAPA olan santrallarda kendi portlarına fiziksel olarak erişebiliyorlar yani sorun olduğu vakit kendi adamı santrala girip müdahale edebiliyor tabi belirli bir prösedür ile (yetkisi sadece santralda kendi şirketi ile ilgili bölümler ile sınırlı)

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tamer_10

    quote:

    Orjinalden alıntı: P4P800


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tamer_10

    az önce telekomda çalışan bir yakınımla konuşma fırsatım oldu,burada ki telekomun adsl teknik kısmında tanıdığı varmış,aradı böyle böyle dedi,sistemi kontrol etti,next santrale bağlıymışım,hat değerlerim iyiymiş vs.

    neyse rica etti,bu aboneliği alcatel yeni santrale alalım diye,epey bir konuştular,telekomun çalışanlarına şöyle bir direktifi varmış,smile vb firmalara alcatel gibi kaliteli portları kesinlikle bağlamamaları yönünde,ki zaten smile biri vs gibi firmalarında bu durumdan haberleri varmış ve anlaşmları bu yöndeymiş,zaten dünyanın en pahalı internetini kullanıyoruz,rezilliğe bak...böyle bir şey ancak türkiyede olabilecek bir şey sanırım

    ilk aboneliğimde de bu sorunu yaşamıştm smile da,bağlantı sorunlarım vardı,1 ay sürekli aramam ve aboneliğimi iptal edeceğim demem sonucu portumu alcatel ile değiştirmişlerdi

    smile,biri vs gibi firmaların neden ttnet ten daha ucuza kampanyalar yaptığını da anlamış olduk böylece




    8mbit smile abonesi oldum 4mbit baglantıyı zor verdiler oda sürekli koptu sonrası 10 gün kadar telefonda santral memurunu rahatsız ettim farklı farklı numaralardan arayıp portumu alcatel ile degiştirin diye sonunda degiştirdiler adsl2+ destekli alcatel taktılar 30 nisanda arayıp 8mbite geçicem 4mbit kurtarmıyor.

    sizde sürekli rahatsız edin santral memurunu huzur vermeyin seve seve degiştirir o zaman şunu unutmayın port degişimine sadece santral memuru yapıyor baskı yapmanız gereken kişi o




    Santral memurundan kastınız ?

    Şimdi benim bildiğim prosedür şöyle işliyor,arıza kaydını alıyor smile,önce kendi teknik biriminde ki elemanlar kontrol ediyor,modeme ulaşan sinyali ve geri dönüşünü vs,sonra bağlı olduğum bölge telekomuna durumu bildiriyorlar,telekomdaki eleman hat değerlerinde abartı bir kayıp yada sorun görmezse,sorun yok diyip geri dönüş yapıyor,kısacası telekom,ttnet haricindeki firmaların adsl sorunlarını görmezden geliyor,2. plana atıyor,aynı hattın sorunundan çok geri dönüş olursa,bu sefer yılıyorlar değiştirmek zorunda kalıyorlar,tabii bu smile ın telekoma baskı yapmasıylada alakalı,ben smile a baskı yapıyorum,onlarda telekoma,bu işkence ve defalarca telefon görüşmeleri böyle sürüp gidiyor port değişene kadar

    Santral memurundan kastınız telekomdaki elemanlar ise,zaten telekomu arasanız da ilgilenmezler,ttnet ten farklı bir firmadan hizmet aldığınız için




    yani sonuç olarak port değişikliği telekomun elinde




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vivera2

    Merhaba şimdi benim modem de gdmt yazıyor. Israr edersem değiştirirlermi? Ayrıca bir faydası olurmu? Ben rapidde free 106 download yapıyorum.
     ADSL bağlantı GDMT nedir ? ADSL2+ ? nedir



    siz sanırım 1 mbit abonesisiniz,106 kb download değeri zaten en iyi değer 1mbit için,uploadtada sorun gözükmüyor

    ben 4mbit abonesiyim,4 mbit yada üzeri bağlantılarda malesef bu eski NEC santraller ve GDMT modulasyon sistemi stabil bir hız sağlayamıyor,çok teknik bilgim yok ama 2 dir bunu yaşıyorum,adsl2+ ile beraber daha uzak mesafelere (telekom ile adsl hizmetinin bağlı olduğu yer) yüksek hızdaki bağlantılar daha sorunsuz ulaşabiliyor




  • arkadaslar GDMT denilen zaten klasik ADSL modu
    ADSL
    ANSI T1.413 Issue 2
    ITU G.992.1 (G.DMT)
    ITU G.992.2 (G.Lite)
    ADSL2
    ITU G.992.3/4
    ITU G.992.3 Annex J
    ITU G.992.3 Annex L
    ADSL2+ ITU G.992.5
    ITU G.992.5 Annex M


    düsük hızlarda adsl ya da adsl2+ olmus bir fark etmez ama 8 mbit gibi hızlarda hele santrale de uzaksanız adsl2+ daha saglıklı
    su grafiğe bakabilirsiniz:





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caglar_sss -- 19 Nisan 2009; 21:48:03 >
  • tüm olay şundan ibaret smile adsl telekomun ttnete tahsis ettigi portlardan kiralıyor ama telekom smileye en dandik portları veriyor verdikleri portlar 1 2 ve 4mbit gibi hızlarda genelde sorunsuz çalışıyor ama benim gibi 8mbit kullanmak istediğinizde kullanamıyorsunuz illa portun adsl2+ destekli olması lazım

    ufacık bir örnek veriyim size iş yerimin tam karşısında internet cafe var 8mbit ttnet kullanıyor aramız 15metre cafeyle fatih santral ilede 900metre telekomun bana dediği santral desteklemiyor veremiyoruz telekomdan gelen yetkili arkadaşa dedimki tam karşımdaki internet cafe 8mbit kullanıyor ben neden kullanamıyorum hemen başladı eleman kıvırmaya dedimki telekom babayın malımı santrala taktıgınız adsl2+ portların parasını kendi cebindenmi ödüyorsun biraz durdu yok hayır dedi e o zaman bana niye zorluk çıkartıyorsunuz dedim eleman tek kelime söyledi ttnet üzgünüm


    bende ona dedimki bak abi beni iyi dinle ben 4mbit ttnet abonesiydim internetimi kapattırıp 16mbit vdsl başvurusunda bulundum 5 gün bekletildim hattın ölçümünü yapıp vdsl2 16mbit veremiyoruz dediler sebeb dedim hattınız problemmi e nepcaz dedim yapcak bişey yok dediler bi anda kan beynime şıçradı aradım smileyi dedimki 8mbit limitsiz adsl abonesi olmak istiyorum 3 gün içinde herşey bitti internetim yok defalarca arıza kaydı bıraktım bir sürü çile çektim güç bela 4mbit aldım tekrar ama istediğim hiç bir şey olmadı

    bu konuşmaların ardından telekomdan gelen kişi açtı telefonu santraldaki yetkili arkadaştan ricada bulundu aldığımız cevap hayır değiştiremem oldu baktım olmuyor smile müşteri hizmetlerini arayıp herşeyi anlattım

    10 gün boyunca santral memurunu telefonla rahatsız ettim smile müşteri hizmetlerini arayıp rahatsız ettirdim telekomdaki arkadaşı sonuç arkadaş pes etti portu seve seve değiştirdi artık adsl2+ bir portum var ve max 17 mbit baglantı destekliyor hattım önceden 4mbitle bile sorunlu çalışırken artık düzgün çalışıyor


    evet azmin zaferi mutluyum artık 30 nisan günü 8mbite geçiş yapcam gelişmelerden hepiniz haberdar edicem yalnız 10 gün içerisinde açtığım telefon görüşmeleri bana 50TL ye patladı




  • Santral memuruna nerden ulaştın..Onu söyle bizde rahatsız edelim bakalım değiştirecekler mi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AAAragorn

    Santral memuruna nerden ulaştın..Onu söyle bizde rahatsız edelim bakalım değiştirecekler mi



    valla beni direk santraldan aradılar numara gözüktüğü için kaydettim bende
  • Bağlı olduğum portu bugün değiştirmişler nihayetinde

    Şimdi Modulasyon kısmında ADSL2 yazıyor


    DSL Modulation Mode: ADSL2
    DSL Path Mode: FAST
    Downstream Margin: 30 db
    Upstream Margin: 11 db
    Downstream Line Attenuation: 4
    Upstream Line Attenuation: 2


    bu değerler normal mi ?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.