Şimdi Ara

Akdeniz sıcağında hararet yapmayacak otomobiller (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
16.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • japon araçları güzel. ancak afrika tecrübesi olan ülkeler fransa, amerika, ingiltere, almanya ve italya. buralarda çöl tecrübesini bizzat yaşadılar. bu tecrübelerden de çok sert iklimlere dayanabilen avrupa ve amerika menşeili araçlar yaptılar.

    mesela ford ranger, ford f serisi gibi araçlar gerçek arazi koşulları içindir. asfalt için değildir. bunu onlarla araziye çıktığınızda daha iyi anlayabilirsiniz. bir ford ranger en kavurucu güneşin altında, cezayir tamannrasset te bile hararet yapmaz. hatta burda olup onunla saatlerce yokuş çıkabilirsiniz hem de yüklüyken.

    çok araç yok bunu yapabilecek. bunu yapabilmenin de tecrübeye dayalı bazı temelleri var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 4 Nisan 2011; 15:28:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    japon araçları güzel. ancak afrika tecrübesi olan ülkeler fransa, amerika, ingiltere, almanya ve italya. buralarda çöl tecrübesini bizzat yaşadılar. bu tecrübelerden de çok sert iklimlere dayanabilen avrupa ve amerika menşeili araçlar yaptılar.

    mesela ford ranger, ford f serisi gibi araçlar gerçek arazi koşulları içindir. asfalt için değildir. bunu onlarla araziye çıktığınızda daha iyi anlayabilirsiniz. bir ford ranger en kavurucu güneşin altında, cezayir tamannrasset te bile hararet yapmaz. hatta burda olup onunla saatlerce yokuş çıkabilirsiniz hem de yüklüyken.

    çok araç yok bunu yapabilecek. bunu yapabilmenin de tecrübeye dayalı bazı temelleri var.

    düşüncelerineze saygım var üretmiş satmış olabilirler ama
    Afrika,arap ülkelerinde Nissan ve Toyota 1. sırayı almaktadırlar hatta 1985 ten günümüze birçok japon araçlarınıda oralarda görmek mümkündür. bunu dışında avrupa abd araçlarıda satmış olabilir tabiki.




  • söyledikleriniz tamamen doğrudur. en çok satan araçlar bunlar. bu araçları afrikalılar kullanıyor. misafirler ise diğerlerini. japon araçlarının güzel olduğu konusunda da aynı fikirdeyiz. o da doğrudur.
  • sevgili kardeşim 23 temmuz 2006 da hava Antalya merkezde 45 derece civarıydı...o zamanlar Antalya Saklıkente piknik yapmaya gitmiştik , bilenler bilir saklıkent rampası 35 kilometre hiç düzlüğe çıkmadan tırmanıyorsunuz %8 eğim var. saklıkentin rakımı 2000-2400 metre arasında. o zamanlar tata telcoline 4x4 kullanıyordum 2006 model daha yeniydi. benim arabam hararet yapmaz derdim kolay kolay yolda benzinli arabaları görüyordum hepsi kaput açmış bekliyordu ben basıp bittim . 520ia lar olsun son model benzinli E-class lar olsun hepsi hararet yapmıştı..benzinli arabanın hararet riski %50 ise dizel arabanın hararet riski %25 dir. benim görüşüm böyle . bu yaşıma kadar hep pickup kullandım hiç hararet yaptıramadım.
  • Yeni model bir çok araçta artık hararet göstergesi bile bulunmuyor.
    Aracımda sadece mavi ve kırmızı ışık şeklinde motor suyu sıcaklığı uyarı lambaları var.
    Motor ısınana kadar mavi yanıyor, sonra sönüyor o kadar..
    Kırmızıyı hiç görmedim, umarım görmem de..
  • benim basıma 1-2 kere geldi bu olay. İlk arabam r19 europa devirdaim pompası patladı ve hararet yapmıstı. farketmedik pek bir baktım 130 da. hemen durdum stop ettim. baktım duman cıkmaya baslamıs. 1-2 dk daha gitsem yancak araba. suanki arabam leon ile. 1-2 kere basıma geldi. radyatör fanının sigortası bazen atıyodu. 2-3 kere hararet yükseldi ama hiç uzun süre oyle kalması izin vermedim. bir zarar getirmedim motora. daha sonra komple fan, regülatöri sigortalar değişti de sorun ortadan kalktı.

    mekanik bir problem olmadan araçlar artık cok zor hararet yapıyor işin özü budur.
  • Toyota derim.Dünyanın en ücra yerine bile gitseniz göreceğiniz markaların başında Toyota gelir.
  • Bende Nissan sunny derim adı üstünde sunny güneşli

    neden derseniz geçen yıl ağustos ayında 1000 km lik yolu bozuk fan ve delik radyatörle fark etmeden gitmiştik bozüyük girişinde motor takattan düştü çekmemeye başladı yavaş biçimde petrole girdim ve ne su ne bişey motor nerdeyse kızarmıştı hemen su takviye yaptık ve bursada radyator ve fan taktırdık. ilginç olan gürün tarafında dağları çıkarken bir çok yeni aracın sıcaktan hararet yapması idi bunların içinde uzun yoldan gelen mercedes. wvagon vb araçlarda vardı teşekkürler. bu arada araç 92 model
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Akdeniz sıcağını bilemem ama Arap çöllerinde Japon araçları daha fazla tercih ediliyor.

    Hatta Kanada buzullarında da :)


    Saygılar.

    Haluk


    abi benim Mitsu"ya hararet göstergesi koymayı unutmuşlar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacey


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Akdeniz sıcağını bilemem ama Arap çöllerinde Japon araçları daha fazla tercih ediliyor.

    Hatta Kanada buzullarında da :)


    Saygılar.

    Haluk


    abi benim Mitsu"ya hararet göstergesi koymayı unutmuşlar :)



    Benim Jazz da da yok.

    Bence gerek görmüyorlar Cihatcım, ne dersin?




  • Japon derim abi...başka da bir şey demem :)
  • Suriye sınırına doğru sürekli Nissan sunny taşınıyor.Ülkemizde sıfır satışı yok nedense ama suriyede tutuyor sanırım.Birde bol bol pick-up.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    jetta tsı 170 adana öğlen yazın güneş altında hava 42 derecedeyken her şekilde kullanılabiliyor ve hararet felanda yapmıyor. Yeni nesil araçlarda bu sorun kaldımı halen ??? İlginç geldi bana bu konu açıkçası...Çünkü havanın +40 derece üstünde otobanda dip gaz 1 saat gitmişliğimde var ve hararet belirtisi felanda olmadı bu güne kadar. Tabi şuda var, soğutma sıvısına ben çok dikkat ediyorum. Yoğun antifriz kullanmıyorum, ve motorun soğutma sıvısı her zaman max seviyededir. Bu güne kadar hiç bir durumda kadran 90 dereceden yukarı çıkmadı...


    1 saat dip gaz gittin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Suriye sınırına doğru sürekli Nissan sunny taşınıyor.Ülkemizde sıfır satışı yok nedense ama suriyede tutuyor sanırım.Birde bol bol pick-up.

    türkiye nissanın japon modellerini göremiyorki hepsi ingilteredeki fabrikada üretilen modelleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: bacey


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Akdeniz sıcağını bilemem ama Arap çöllerinde Japon araçları daha fazla tercih ediliyor.

    Hatta Kanada buzullarında da :)


    Saygılar.

    Haluk


    abi benim Mitsu"ya hararet göstergesi koymayı unutmuşlar :)



    Benim Jazz da da yok.

    Bence gerek görmüyorlar Cihatcım, ne dersin?




    Toyota en ateşlileri galiba..

    Malesef bende var.




  • 90 model fiat uno 60s inde hararet göstergesi yok.
  • İngilterede üretilmesi bir avantaj...

    Micra, Note ve Primera modellerinin üretiminin gerçekleştiği İngiltere'deki Sunderland fabrikası, üretim verimliliği bakımından geçtiğimiz yıllarda sayısız ödül alarak "Avrupa'nın en verimli fabrikası" seçilmiştir. Sunderland Nissan'ın 2007 yılından beri yeni Crossover ürünü olan Qashqai'nin de üretim merkezidir
  • bir çok araçta kullanılan multijet radyatörü devirdaim pompası v.s. bakımlı olduğu sürece hiç bir sıcakta dur kalk trafikta harareti yerinden oynamıyor.

    ankaranın en sıcak zamanında (38 - 39 derece vardı) 1.3 multjet ile kızılayda sıkışık trafikte klima açık halde 1 saat kadar kaldım hiç bir sıkıntı çıkmadı.
  • Aman Skoda Favorit'lerden uzak durunuz başka birşey demiyorum.
  • Bizde 92 doğan l vardı. 1.km gidelim hemen fanı açardı. ibre desen 90.95.100 lerde oynardı falan, alışmıştık.
    Sonra babam 92 model hyundai excel ile takas yaptı.biraz gezmiştik arabayla, baktık ne fan ne ibre yerinden oynamıyor allahallah abaca bir arıza falanmı var. Motoru yakmalım falan tamirciye gittik.. E biz tabi doğanda ki hararete, fan a alışmış olduğumuz için garip geldi.
    Neyse tamirci baktı. adam bir sorun yok dedi.. Biz bu araçla 7 yıl geçerdik. Ne sıkışık trafiklerde kaldık ne sıcaklarda yola cıktık, Toplasan 15 defa fan açmıştır.O yüzden bu arabayı tek geçerim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.