Şimdi Ara

AKINCI, MURAD AESA radarı ile ilk kez uçtu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • AKINCI, MURAD AESA radarı ile ilk kez uçtu
    Baykar tarafından geliştirilen ve çeşitli operasyonlarda aktif olarak kullanılan Bayraktar AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı (TİHA), ASELSAN tarafından geliştirilen MURAD AESA Radarı ile ilk test uçuşunu gerçekleştirdi. Bu duyuru ilk olarak Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar tarafından yapıldı.



    Stratejik öneme sahip



    ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol’un “Gökyüzünde oyun değiştirecek milli ikili” olarak nitelendirdiği test için Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, gelişmeye ilişkin değerlendirmesinde şu ifadelere yer verdi:



    "Bayraktar AKINCI TİHA'nın, ASELSAN MURAD AESA Radarı ile ilk uçuşunu başarıyla tamamlamasıyla savunma sanayiimizde çığır açan bir başarıya daha imza atılmış oldu. Artık İHA'larımız daha keskin gözlere, her koşulda üstün görev kabiliyetine ve sahada oyun değiştirici yeteneklere sahip. Bu büyük başarıda emeği geçen başta Baykar ve ASELSAN olmak üzere tüm mühendislerimizi, teknisyenlerimizi ve katkı sunan herkesi yürekten kutluyorum."



    MURAD AESA neden önemli?



    AKINCI, MURAD AESA radarı ile ilk kez uçtu
    Hızla evrilen savaş ortamında, değişken ve karmaşık hedeflere karşı üstünlük sağlamak için modern muharip uçaklar, AESA (Aktif Elektronik Taramalı Anten Dizisi) teknolojisine sahip radarlarla donatılıyor. Bu çerçevede geliştirilen MURAD 100-A, AESA mimarisinin sunduğu çevik elektronik hüzme yönlendirme yeteneğiyle dikkat çeken, hava-hava ve hava-yer angajmanlarını eşzamanlı olarak gerçekleştirebilen ileri seviye bir atış kontrol radarı konumunda.



    Ayrıca Bkz.Bayraktar KIZILELMA yeni uçuşunda 53 dakika havada kaldı



    MURAD 100-A, hava-hava angajman kabiliyetini BVR (Görüş Ötesi) füze güdüm yeteneğiyle birleştirerek modern hava muharebelerinde stratejik bir avantaj sağlarken insansız hava araçlarının savaş alanlarındaki etkisinin arttığı günümüzde, hem muharip jet uçaklarına hem de İHA platformlarına entegre edilebilmesi sayesinde operasyonel üstünlük sağlamada kritik bir rol de üstleniyor.











  • O kadar da değil ama aesa radar üretmek bizim için hayaldi, savunma sanayisinde kilometre taşı sayılır, bir de üst seviye başlanmış motorlarımızı ürettik mi dünyada her konuda söz sahibi olacağız, silah satan aynı zamanda söz sahibi de oluyor, bunlar ekonomik olarak başka kapıları da açıyor, bir nevi orta gelir tuzağından kurtulma biletimiz bu sistemler.
  • Vay be bu günleri de gördük ya, başka da bir şey demiyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • omanner kullanıcısına yanıt
    Dünyaya hükmediyoruz şu an radarımızla...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • xenver X kullanıcısına yanıt
    O kadar da değil ama aesa radar üretmek bizim için hayaldi, savunma sanayisinde kilometre taşı sayılır, bir de üst seviye başlanmış motorlarımızı ürettik mi dünyada her konuda söz sahibi olacağız, silah satan aynı zamanda söz sahibi de oluyor, bunlar ekonomik olarak başka kapıları da açıyor, bir nevi orta gelir tuzağından kurtulma biletimiz bu sistemler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Türk savunma sanayindeki gelişmeler o kadar hızlı ve çok ki, hergün yeni bir haber okuyoruz.Allah emeği geçenlerden razı olsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şu radarı Nuh nebiden kalma uçağa tak, bir de seyir füzesi ekle çoğu eski nesil uçağı avlarsın.

    Ucun da taramalı ekle seyir füzesinin taraya taraya gitsin hatta

    Şaka bir yana gerçekten ilk cümlenin doğruluk payı var. Tabi dediklerimi ekleyebilirsen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendini muhalif zanneden koyunların uyuz ilacı vakti gelmiş yine.
    uzmanlar uyuz olmaları ve kaşınmalarının engellemesi adına sık sık uyuz ilacı öneriyor...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 85 milyonluk ülkeyiz bir tane dünya markamız yok.

    Umarım boing gibi bir dünya markamız olur savunma sanayinde.

  • onlarcası 24 saat havada kalıp ve hava-hava füzeleri sayesinde kendi sahamız içinde bir nevi hava mayını olarak görev yapabilir. böyle bir görevi jet motorlu yada insanlı bir uçak ile yapmak imkansız.

  • turboprop motorlarla

    EASA radarın ihtiyacı olan enerjiyi nasıl sağlamışlar merak ettim.

    yoksa tam kapasite ile test etmiyorlar mı?

  • adolf1 kullanıcısına yanıt
    ne alaka,61 tonuk Antonov An-12 kargo uçağı turboprop motorlu. turboprop olması önemli değil. gücü önemli.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    Akıncı'nın kullandığı motorlar

    Akıncı A İvçenko-Progress AI-450C450 mil beygir gücü (336 kW)900 mil beygir gücü (671 kW)

    Akıncı B Pratt & Whitney Canada PT6A-135A750 mil beygir gücü (559 kW)1.500 mil beygir gücü (1.119 kW)

    Akıncı C (Bilinmiyor) (Bilinmiyor) 850 mil beygir gücü (634 kW)1.700 mil beygir gücü (1.268 kW)


    koskoca bir kargo uçağının turboprop motorlarıyla

    bu motorları karıştırmamak lazım.


    onlar büyük olduklarından elbette daha fazla elektrik üretir.

    üstelik kargo uçaklarında radar özellikle EASA radar olmaz.

    dolayısıyla radar için elektrik harcanmaz.


    EASA radarlar çok fazla elektrik kullanır.

    ne kadar elektrik basarsan o kadar verimli olur.


    kuvvetle muhtemel Murad EASA radarı tam kapasite ile çalıştırmıyorlardır...





  • turkelvis kullanıcısına yanıt
    Dünya markamız baykar var

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Trubetzkoy kullanıcısına yanıt

    Burada devamlılık çok önemli.

    Zaten 35 ülkeye ihracat yapıyormuş.

  • adolf1 kullanıcısına yanıt

    35 kwmiş tam güç


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trubetzkoy kullanıcısına yanıt
    Bu ne şimdi fetöcülerin reklamımı yapılıyor burada? Oldu olacak pkk bayrağı da koysunlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • adolf1 kullanıcısına yanıt
    Temelde hepsi jet motorudur, turboprop, turbofan, turbojet, turboşaft diye geçer, sadece turboşaft helikopterlerde kullanılır, önemli olan güçtür, Akıncı nın 2x750 bg lik modeli o aesa radarı rahatlıkla çalıştırır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • aliveli90 kullanıcısına yanıt
    35 kw çok iyi rakam, neredeyse normal savaş uçağı seviyesinde.

    Ek: Tabi ne kadar verimli çalıştığını bilemiyoruz, öyle olmasa bile zamanla çok daha iyi olacağına inanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omanner -- 3 Mart 2025; 20:20:17 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • omanner kullanıcısına yanıt
    Reis sayesinde şükret biraz nankörler !

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.