< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Akü kapasitesini arttırmak istiyorum. Destek verebilecek! (2. sayfa)
-
-
Cevap için teşekkür ederim. Akü yerinde mevcut aküden daha büyük bir yer var gibi görünüyor. Araçta start stop da yok. Uyacak büyük bir akü taktırayım. Aslında niyetim üretim tarihinin bilinmesi açısından internetten almaktı. Ama akücüye kalacağız sanırım. Kafamda 2023 ve üzeri almak var. Sanırım daha eski alırsam ömrü kısa olur.
Bu arada aküsü bitik pisan akülü aracı var cocuğun. Araç üzerinden sökülen aküyü ona mı taksam acaba uyar mı ki
-
Hocam sene 1 de olsa 500km gibi uzun yol yapıyorum bu araçla. Yıllık şarj etme yerine geçer mi bu?
-
akünün durumuna bağlı görmeden ölçmeden birşey demek zor . en garantilisi şarj cihazı .
-
o araçdan bende de var . pilyerii küçük biraz birde bizim akülerin kafaları farklı modifiye edebilirim diyorsan iyi olur. şarjı çabuk bitiyor.
-
Sizin araçta yani markada bir sıkıntı var sanırım? 2024 Honda City var ben de, 43 Amper orjinal Aküsü. Ve Honda 3 Yıl garanti veriyor. Normalde bilirsiniz AKÜ markaları ürünlerine 2 Yıl garanti verir, Honda hem 3 Yıl garanti veriyor hem de en ufak bir sorunda, Aküyü garantiden değiştiriyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: tefenniliSizin araçta yani markada bir sıkıntı var sanırım? 2024 Honda City var ben de, 43 Amper orjinal Aküsü. Ve Honda 3 Yıl garanti veriyor. Normalde bilirsiniz AKÜ markaları ürünlerine 2 Yıl garanti verir, Honda hem 3 Yıl garanti veriyor hem de en ufak bir sorunda, Aküyü garantiden değiştiriyor.
Kia sözde 5 yıl garanti veriyor ama gerçekten leş bir distribütöre sahip. Ne laftan anlıyorlar, ne çözüm üretiyorlar. Seçtiğim için pişmanım. Google a kia picanto akü yazınca zaten olay ortaya çıkıyor. Herkes de aynı şikayet ama çözüm yok. Aracım servis bakımlı 5bin km de ama akü için yapacakları bir şey yokmuş.
Ben bir daha asla kia almam. Çevremdekilere de elimden geldiğince aldırmam. Böyle firmalar umarım iflas ederler.
-
Sarjı cihazı alternatörden farklı birşey yapmıyor hocam.
desülfatöre bağlanmalı diyorsan olabilir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba;
Aracınız Kia Picanto 1.0 Motorlu ise alternatörünüz 70 amper olup maksimum 60 Ampere kadar akü takabilirsiniz.
Bunun üstündeki değerde bir akü takarsanız belirttiğiniz kısa mesafeli sürüşler nedeniyle hem hiç bir zaman tam dolu bir akünüz olmayacak hem de alternatörün fazla yüklenmesi sebebiyle büyük ihtimalle Konjektör O.V.P’yi (Over Voltage Protection yani Yüksek Voltaj Koruma devresi) devreye sokup arıza yaptıracaktır.
Akü şarj olayına gelirsek, bir akünün uzun ömürlü olması için illa şarj edilmesine gerek yoktur. Evet şarj ömür uzatır ama biten bir aküyü tekrar canlandıracak şekilde olur bu işlem. Örnek vermek gerekirse halihazırda 2013 Model Audi A7 aracımda hiç bir zaman Akü değişimi yapmadım şimdiye kadar ve yaklaşık 12 yıldır orijinal aküsünü şarj etmeden kullandım.
Lakin 2-3 yıl önce satın aldığım ML400 cdi aracımda 4 yıllık bir maziye sahip olan Mutlu Akü bu gün itibariyle su koyverdi. Tam da bu satırları yazarken aküyü yeniden canlandırmak için şarja taktım ama bunun da belli başlı bir prosedürü var.
Aküyü canlandırmak için 2 alternatif yol var, birincisi kısa dalgalı yüksek amperli şok vermek. Bunun için en ideali jump starter denilen aletler. Ben kendi araçlarımda garajda yatarken aküleri zayıfladığı için sık sık kullanıyorum, bu cihazların özelliği aküye bağlandıktan sonra 30 saniye boyunca her 8 saniyede 2 saniye olacak şekilde çok yüksek değerlerde amperaj vererek adeta elektroşokla kalp masajı yapıyormuş edasıyla aküyü canlandırmaya çalışmalarıdır.
Ben vakit darlığından dolayı bu yöntemle araçlarımı çalıştırıp sonrasında boşalmış olan ve kalp masajıyla hayata dönderilen aküyü tamamen doldurma görevini alternatöre bırakıp aracımla gezmeye çıkıyorum lakin bu yöntem doğru değil zira hem boşalan akü hem de çalışan arabanın diğer aksamları elektrik çektiği için resmen bir tür Çin işkencesini alternatörüme uygulamış oluyorum.
Gelelim sağlıklı olan 2. Yönteme; bu yöntem adeta odun ateşinde taş güveçte yemek pişirmek gibidir. Hem çok lezzetli hemde en sağlıklı yöntemdir.
Bu yöntemde ihtiyacımız olan şey 5 Amperlik bir akü şarj cihazı ve booolca zaman. Bu yöntemin sonunda hem akümüzün içerisinde sertleşmiş olan kurşun plakalar eski haline geliyor hem de tam dolu bir akü elde ediyoruz.
Şarj almayan akünün ilk önce suyu kontrol edilmelidir, üzerlerinde her ne kadar “bakım gerektirmeyen akü” yazsa da üstteki plastik kapakları açılıp her gözün suyu kontrol edildikten sonra eksik kısımlar var ise saf su ile doldurulur.
Bundan sonraki işlem bu gözlerin arasındaki plakalarının yumuşaması için yapılacak olan şarj etme işlemidir, zira bu plakalar zamanla sertleşerek özelliğini yitirmekte ve iletim görevini yapamamaktadır.
Burada yapmamız gereken basit, 5 amperlik düşük akımla şarj edecek cihazı fişe taktıktan sonra akümüze bağlantısını yapıyoruz. Akümüzün amper değeri ve durumuna göre işlem saati değişmekle birlikte bunun hesabı şu şekilde yapılmaktadır;
Plakaların yumuşaması için en uygun değer saatte 5 amperdir, şarj cihazına aküyü bağladıktan sonra ilk 8 ila 12 saat arasında aküden umut kesilmeli ve hayata dönmesi beklenmelidir. Bu 8-12 saatin sonunda ölçüm yaptığınızda akü ufak da olsa şarj tutmaya başladıysa mutlu haber geldi demektir.
Bundan sonraki işlem aküyü doldurma işlemidir, diyelim ki 60 amper akünüz var bu akü hayata dönderilmek için geçen 8-12 saatten sonra yine 5 amper şarj cihazıyla kısık ateşte tıkırdayan yemek misali minimum 60/5 hesabından 12 saat şarj edilmelidir ki yumuşamış olan plakalar alternatörün aşırı şarjına maruz kalarak yeniden sertleşmesin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
2 hafta tatile gitmiştim. Bugün yine marş bastım araç çalışmadı. Yine takviye. 1 ay bıraktığım araçlarda bile sorun yaşamamıştım(Golf, Astra, Corsa vs.). Ama picanto yine bizi rezil etti.
Aracı bakıma götürürken 60 amperlikle değiştireceğim aküyü. Bilgilendirme için teşekkürler.
-
Kıymetli arkadaşlar tekrar merhaba. Soğuklar başladığı için aracım yine çalışmamaya başladı. Cumartesi günü akü değişimi için gideceğim lakin bugün servis ve akü satıcısı ile yaptığım görüşmede 40 amperlik ince kutup akümün yerine maksimum 42 amper takılabileceğini söylediler. Sanırım daha yüksek amperli aküler ince kutuplu olmuyormuş.
40 amper yerine 42 amper taksak faydasını görür müyüz acaba? İnce kutup olmasa ne olur ki? kutup başları mı değişmeli acaba?
-
hocam sende iyi sabır varmış ben çoktan satmıştım arabayı
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
aynısı benim karbüratörlü aracımda başıma gelmişti, sapasağlam akümü çöpe attırmıştı yetkili servis. bir usta çözdü tek bir tornavida ayarıyla "avans sıkıştırıyormuş". araba soğukken çok zor çalışıyordu. sonra gün içinde sorun çıkarmıyordu -ta ki bir sonraki sabaha kadar-. akü zayıf sanıyorduk biz de. aynı durumdur demiyorum, o araç enjeksiyonlu bile değildi sonuç olarak ama sorun akü olmayabilir demek istiyorum. bir kaçak da olabilir, o da başıma geldi, aküyü daha hızlı bitiriyordu. şarj dinamosu iyi şarj edemiyor olabilir (maalesef o da geldi başıma). hepsinin ortak yanı sanki suçlu aküymüş gibi durması.
-
Aracıma maksimum 42 amper takılabilyormuş akü başları ince uçlu olduğu için.quote:
Orijinalden alıntı: Podgoritsa
Merhaba;
Aracınız Kia Picanto 1.0 Motorlu ise alternatörünüz 70 amper olup maksimum 60 Ampere kadar akü takabilirsiniz.
Bunun üstündeki değerde bir akü takarsanız belirttiğiniz kısa mesafeli sürüşler nedeniyle hem hiç bir zaman tam dolu bir akünüz olmayacak hem de alternatörün fazla yüklenmesi sebebiyle büyük ihtimalle Konjektör O.V.P’yi (Over Voltage Protection yani Yüksek Voltaj Koruma devresi) devreye sokup arıza yaptıracaktır.
Akü şarj olayına gelirsek, bir akünün uzun ömürlü olması için illa şarj edilmesine gerek yoktur. Evet şarj ömür uzatır ama biten bir aküyü tekrar canlandıracak şekilde olur bu işlem. Örnek vermek gerekirse halihazırda 2013 Model Audi A7 aracımda hiç bir zaman Akü değişimi yapmadım şimdiye kadar ve yaklaşık 12 yıldır orijinal aküsünü şarj etmeden kullandım.
Lakin 2-3 yıl önce satın aldığım ML400 cdi aracımda 4 yıllık bir maziye sahip olan Mutlu Akü bu gün itibariyle su koyverdi. Tam da bu satırları yazarken aküyü yeniden canlandırmak için şarja taktım ama bunun da belli başlı bir prosedürü var.
Aküyü canlandırmak için 2 alternatif yol var, birincisi kısa dalgalı yüksek amperli şok vermek. Bunun için en ideali jump starter denilen aletler. Ben kendi araçlarımda garajda yatarken aküleri zayıfladığı için sık sık kullanıyorum, bu cihazların özelliği aküye bağlandıktan sonra 30 saniye boyunca her 8 saniyede 2 saniye olacak şekilde çok yüksek değerlerde amperaj vererek adeta elektroşokla kalp masajı yapıyormuş edasıyla aküyü canlandırmaya çalışmalarıdır.
Ben vakit darlığından dolayı bu yöntemle araçlarımı çalıştırıp sonrasında boşalmış olan ve kalp masajıyla hayata dönderilen aküyü tamamen doldurma görevini alternatöre bırakıp aracımla gezmeye çıkıyorum lakin bu yöntem doğru değil zira hem boşalan akü hem de çalışan arabanın diğer aksamları elektrik çektiği için resmen bir tür Çin işkencesini alternatörüme uygulamış oluyorum.
Gelelim sağlıklı olan 2. Yönteme; bu yöntem adeta odun ateşinde taş güveçte yemek pişirmek gibidir. Hem çok lezzetli hemde en sağlıklı yöntemdir.
Bu yöntemde ihtiyacımız olan şey 5 Amperlik bir akü şarj cihazı ve booolca zaman. Bu yöntemin sonunda hem akümüzün içerisinde sertleşmiş olan kurşun plakalar eski haline geliyor hem de tam dolu bir akü elde ediyoruz.
Şarj almayan akünün ilk önce suyu kontrol edilmelidir, üzerlerinde her ne kadar “bakım gerektirmeyen akü” yazsa da üstteki plastik kapakları açılıp her gözün suyu kontrol edildikten sonra eksik kısımlar var ise saf su ile doldurulur.
Bundan sonraki işlem bu gözlerin arasındaki plakalarının yumuşaması için yapılacak olan şarj etme işlemidir, zira bu plakalar zamanla sertleşerek özelliğini yitirmekte ve iletim görevini yapamamaktadır.
Burada yapmamız gereken basit, 5 amperlik düşük akımla şarj edecek cihazı fişe taktıktan sonra akümüze bağlantısını yapıyoruz. Akümüzün amper değeri ve durumuna göre işlem saati değişmekle birlikte bunun hesabı şu şekilde yapılmaktadır;
Plakaların yumuşaması için en uygun değer saatte 5 amperdir, şarj cihazına aküyü bağladıktan sonra ilk 8 ila 12 saat arasında aküden umut kesilmeli ve hayata dönmesi beklenmelidir. Bu 8-12 saatin sonunda ölçüm yaptığınızda akü ufak da olsa şarj tutmaya başladıysa mutlu haber geldi demektir.
Bundan sonraki işlem aküyü doldurma işlemidir, diyelim ki 60 amper akünüz var bu akü hayata dönderilmek için geçen 8-12 saatten sonra yine 5 amper şarj cihazıyla kısık ateşte tıkırdayan yemek misali minimum 60/5 hesabından 12 saat şarj edilmelidir ki yumuşamış olan plakalar alternatörün aşırı şarjına maruz kalarak yeniden sertleşmesin.
40 amper çıkıp 42 amper takılırsa fark oluşturur mu acaba? 2 amper in etkisi olur mu?
Akü iyi durumda görünüyor ölçüldüğünde.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Aynı sorunu ben de yaşıyorum. Kutup başı dönüştürücü yaptırmayı düşünüyorum. Siz çözebildiniz mi ?
-
Yeni tarihli 42 amper inci akü aldım. Şimdilik sorun yaşamıyorum. Bu aracın aküsü zayıf olduğu için showroom larda bitiyor ve aküsü ölüyor diye düşünüyorum. -8 de tek marşla çalıştı araç. Şimdilik memnunum.
Buradaki diğer problem akünün yeri. Büyük amperli akülerin buraya sığmama olasılığı yüksek. Bence siz son 3 ay içerisinde üretilmiş bir 42amper akü ile değişim yapın. Garantiniz bitmiyorsa aküyü bitirip sürekli yol yardım isteyin, aküyü değişsinler. Akücü dedi ki 1 marş yapıldıktan sonra akünün eski gücüne dönmesi için tahimi 9 10 km aracın sürülmesi gerekiyor. Siz 1-2km gidip sürekli aracı çalıştırırsanız yine sorun yaşama ihtimaliniz yüksek.
Kia servisi kadar leş bir servis görmedim ya.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 3 Aralık 2024; 16:30:33 > -
Picanto da akü problemi ben de yaşıyorum. Kutup başını kalın yapalım ve büyük amper takalım diyorlar. Benzer şekilde yaptıran var mı ? Her hangi bir zararı olur mu kutup başı değişiminin?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracın bi bxk a yaramasada 5 yış garantisi var. Araca bişey olursa bu yüzden garanti kapsamı dışına çıkarırlar diye yaptırmadım ben.
-
Teşekkürler hocam İnci ya da Mutlu alayım ben de aynı kutup başına sahip
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Picantosu olanlar aracında jump starter bulundurabilirler. İşe yarıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X