Alacağınız akü çok yeni olsun. Mümkünse üretim tarihi 3 ayı geçmesin. |
Akü kapasitesini arttırmak istiyorum. Destek verebilecek! (3. sayfa)
-
-
ilk almadan önce yerine sığabilen akü nedir öğrenin
yüksek amper akü satın alınırken full dolu olmalıdır
Akü alacağınız yerden araçta herhangi bir kaçak olup olmadığını test etmesini isteyin .
Bu kadar yüksek amper daha uzun süre kullnım demektir .Kaçak yok ise hiçbir sıkıntı yaşamazsınız .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Maks 42 amper başka alternatif yok.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
ilk almadan önce yerine sığabilen akü nedir öğrenin
yüksek amper akü satın alınırken full dolu olmalıdır
Akü alacağınız yerden araçta herhangi bir kaçak olup olmadığını test etmesini isteyin .
Bu kadar yüksek amper daha uzun süre kullnım demektir .Kaçak yok ise hiçbir sıkıntı yaşamazsınız .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
ilk almadan önce yerine sığabilen akü nedir öğrenin
yer sıkıntısı nedeniyle mi 42 amper tek seçenek
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Akü başı sebebiyle hocam. Akü başı kesilirse bu sefer elektrik aksamının garantisini iptal edebiliyor servis (servisim keyfine kalmış).quote:
Orijinalden alıntı: vezirquote:
ilk almadan önce yerine sığabilen akü nedir öğrenin
yer sıkıntısı nedeniyle mi 42 amper tek seçenek
Yeni picanto da akü 45 ampere çıkarılıp akü başı değiştirilmiş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 7 Ocak 2025; 18:26:8 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
varta'nın sitesine girip aracınızın marka modelini yazarak aracınızla uyumlu aküyü görüntüleyebilirsiniz.
konuyla ilgili diğer arkadaşlar adına yazmak istedim.
çeşit çeşit akü var, yanlış almayın.
-
Çok uzun araştırmalar neticesinde ve buradan bir hocamın önerisi ile bugün 55 amper ince kutup turbo marka akü takmak suretiyle bu sorundan kurtulmuş bulunuyorum. Tavsiye ederim. Şu an sorun görünmüyor. Alacak arkadaşlara iletişim numarası sağlayabilirim. Direkt fabrikadan temin sağladım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı olsun hocam. Bu markayı bende duydum sadece bu markanın 55 amper varmış ama ben bulamamıştım.quote:
Orijinalden alıntı: Picanto mağduru
Çok uzun araştırmalar neticesinde ve buradan bir hocamın önerisi ile bugün 55 amper ince kutup turbo marka akü takmak suretiyle bu sorundan kurtulmuş bulunuyorum. Tavsiye ederim. Şu an sorun görünmüyor. Alacak arkadaşlara iletişim numarası sağlayabilirim. Direkt fabrikadan temin sağladım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Beyler, Picanto'nun alternatör kaç amper?
İnternet de, alternatör 70 amper diyorlar, aküyü şarj etmesi için en az 3000 devir basmanız lazım, 70 amper de 40-50 amperi anca şarj eder zaten.
Arabanın alternatörü zayıf galiba, konu sahibi alternatörün etiketini atarsa anlarız.
70 amper alternatör %100 verimle çalışamayacağı için anca 60-65 amper basar, elektrik tesisatındaki verim kaybından da 55-60 amper anca gider aküye.
Eğer bu arabaya 60-70 amper akü takarsanız akü derin deşarj yer. Çöp olur.
Forumda 70 amper alternatör olan arabaya 72 amper akü tak diyen vatandaşları da gördük.
Arabadaki her şeyi kapatıp (ESP vs. kapanabiliyorsa kapatın) rölantide bir 5-6 dakika ara ara gaz vererek çalıştırabilirsiniz, ara ara 3000'lere kadar çıkın.
RÖLANTİDE ARAÇ ŞARJ OLMAZ. DEVİR ÇEVİRMENİZ GEREKİR.
-
Üç senede 5000km yapmış arabanın aküsünün bitmesi normal. Bir de pandemi zamnında depoda uzun beklediyse hayatına 1-0 geride başlamıştır. Bu bilgilerle değişikliğe gitmezdim. Malesef, aksesuarları idareli kullanmaktan başka yapacak pek bir şey yok.
Polimer bataryalı şarj cihazları var. Eğer garaj yoksa aküyü yerinden çıkarmadan şarj edebiliyor, evdeki elektriği arabaya götürmüş oluyorsunuz. Bununla arada sırada takviye etmek sorunu çözebilir, ama hem Türkiye'de görmedim hem de aküden daha ucuz değiller, değer mi bilmiyorum.
Şarjsız beklemek, sıcak havadaki su kayıpları aküyü bozar, kendisini kışın belli eder. 60 Ah akü, başlangıçta daha canlı olabilir, lambaları açık bırakmayı daha iyi idare edebilir ama günde 3 km ile full-şarjı daha da az görür, daha bile erken bozulur.
Mesafe yapsanız, ticari veya taksi gibi sık kullanılsa, 50 Amper'lik bir alternatör 70 Ah'lik bir aküyü de sağlıklı şarj edebilir (aynı şey değil, farklı birimler). Alternatörün kapasitesi daha çok seyir sırasında kullanılırken akım çeken aksesuarlara göre seçilir. Her şartta şarj ediyor olabilmeli. Mesela bir modelde, hepsine 70 Ah konulan farklı aksesuar seviyelerindeki tiplere üretici 70 Amperden 120 Ampere kadar farklı alternatörler koyabiliyor. Tabii, akü boşaldığında yüksek kapasiteli alternatör daha çabuk şarj eder. Önemli olan aküyü boşaltmamak. Az kullanılan arabada akü beklediği için boşalıyor.
-
Arabanın alternatörü nerede hiç bir fikrim yok. Bir göz atayım, fotoğraftakine benzer bir şey görebilirsem bakarım.
@Vega2000 Arabayı aldıktan bir kaç ay sonra kış bastırınca akü direk mortu çekti. Öyle 3 sene geçme gibi bir durum yok. Şu an 42 amper inci akü ile sıfır sorun ile aynı şekilde kullanıma devam ediyoruz.
@picanto mağduru Tam olarak hangi aküyü aldınız? Kodu, sitesinden link payşaşırsanız aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yardımı dokunur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 11 Ocak 2025; 6:20:22 > -
Ebatlar aynı olduktan sonra amperini yükseltmeniz hiçbir problem oluşturmaz sorununuz da çözülür
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şimdii ben de 10 amperlik akü şarj cihazı var. Einhell. Arabadan akünün başlarını sökmek istemiyorum. Çünkü LTF ve STF değerlerim sıfırlanıyor araba kendine gelmesi uzun sürüyor.
Başları sökmeden ve tabi ki arabayı çalıştırmadan, 12v cihazı bağlayıp şarj etsem ne olur?
-
Merhaba, herhangi bir kod var mı bilmiyorum ancak 55 amper ince kutup turbo marka. Başka markada yok çok aradım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir şey olmaz, bir nevi takviye yapıyor gibi yapacaksanız tabii.
-
quote:
Orijinalden alıntı: RCRICOSŞimdii ben de 10 amperlik akü şarj cihazı var. Einhell. Arabadan akünün başlarını sökmek istemiyorum. Çünkü LTF ve STF değerlerim sıfırlanıyor araba kendine gelmesi uzun sürüyor.
Başları sökmeden ve tabi ki arabayı çalıştırmadan, 12v cihazı bağlayıp şarj etsem ne olur?
Senin araç Vega mıydı hocam?
-
Merhaba 2, yöntemi işlemi araç aküde takılı iken yapmanın bir zararı olur mu.quote:
Orijinalden alıntı: Podgoritsa
Merhaba;
Aracınız Kia Picanto 1.0 Motorlu ise alternatörünüz 70 amper olup maksimum 60 Ampere kadar akü takabilirsiniz.
Bunun üstündeki değerde bir akü takarsanız belirttiğiniz kısa mesafeli sürüşler nedeniyle hem hiç bir zaman tam dolu bir akünüz olmayacak hem de alternatörün fazla yüklenmesi sebebiyle büyük ihtimalle Konjektör O.V.P’yi (Over Voltage Protection yani Yüksek Voltaj Koruma devresi) devreye sokup arıza yaptıracaktır.
Akü şarj olayına gelirsek, bir akünün uzun ömürlü olması için illa şarj edilmesine gerek yoktur. Evet şarj ömür uzatır ama biten bir aküyü tekrar canlandıracak şekilde olur bu işlem. Örnek vermek gerekirse halihazırda 2013 Model Audi A7 aracımda hiç bir zaman Akü değişimi yapmadım şimdiye kadar ve yaklaşık 12 yıldır orijinal aküsünü şarj etmeden kullandım.
Lakin 2-3 yıl önce satın aldığım ML400 cdi aracımda 4 yıllık bir maziye sahip olan Mutlu Akü bu gün itibariyle su koyverdi. Tam da bu satırları yazarken aküyü yeniden canlandırmak için şarja taktım ama bunun da belli başlı bir prosedürü var.
Aküyü canlandırmak için 2 alternatif yol var, birincisi kısa dalgalı yüksek amperli şok vermek. Bunun için en ideali jump starter denilen aletler. Ben kendi araçlarımda garajda yatarken aküleri zayıfladığı için sık sık kullanıyorum, bu cihazların özelliği aküye bağlandıktan sonra 30 saniye boyunca her 8 saniyede 2 saniye olacak şekilde çok yüksek değerlerde amperaj vererek adeta elektroşokla kalp masajı yapıyormuş edasıyla aküyü canlandırmaya çalışmalarıdır.
Ben vakit darlığından dolayı bu yöntemle araçlarımı çalıştırıp sonrasında boşalmış olan ve kalp masajıyla hayata dönderilen aküyü tamamen doldurma görevini alternatöre bırakıp aracımla gezmeye çıkıyorum lakin bu yöntem doğru değil zira hem boşalan akü hem de çalışan arabanın diğer aksamları elektrik çektiği için resmen bir tür Çin işkencesini alternatörüme uygulamış oluyorum.
Gelelim sağlıklı olan 2. Yönteme; bu yöntem adeta odun ateşinde taş güveçte yemek pişirmek gibidir. Hem çok lezzetli hemde en sağlıklı yöntemdir.
Bu yöntemde ihtiyacımız olan şey 5 Amperlik bir akü şarj cihazı ve booolca zaman. Bu yöntemin sonunda hem akümüzün içerisinde sertleşmiş olan kurşun plakalar eski haline geliyor hem de tam dolu bir akü elde ediyoruz.
Şarj almayan akünün ilk önce suyu kontrol edilmelidir, üzerlerinde her ne kadar “bakım gerektirmeyen akü” yazsa da üstteki plastik kapakları açılıp her gözün suyu kontrol edildikten sonra eksik kısımlar var ise saf su ile doldurulur.
Bundan sonraki işlem bu gözlerin arasındaki plakalarının yumuşaması için yapılacak olan şarj etme işlemidir, zira bu plakalar zamanla sertleşerek özelliğini yitirmekte ve iletim görevini yapamamaktadır.
Burada yapmamız gereken basit, 5 amperlik düşük akımla şarj edecek cihazı fişe taktıktan sonra akümüze bağlantısını yapıyoruz. Akümüzün amper değeri ve durumuna göre işlem saati değişmekle birlikte bunun hesabı şu şekilde yapılmaktadır;
Plakaların yumuşaması için en uygun değer saatte 5 amperdir, şarj cihazına aküyü bağladıktan sonra ilk 8 ila 12 saat arasında aküden umut kesilmeli ve hayata dönmesi beklenmelidir. Bu 8-12 saatin sonunda ölçüm yaptığınızda akü ufak da olsa şarj tutmaya başladıysa mutlu haber geldi demektir.
Bundan sonraki işlem aküyü doldurma işlemidir, diyelim ki 60 amper akünüz var bu akü hayata dönderilmek için geçen 8-12 saatten sonra yine 5 amper şarj cihazıyla kısık ateşte tıkırdayan yemek misali minimum 60/5 hesabından 12 saat şarj edilmelidir ki yumuşamış olan plakalar alternatörün aşırı şarjına maruz kalarak yeniden sertleşmesin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Picanto mağduruMerhaba, herhangi bir kod var mı bilmiyorum ancak 55 amper ince kutup turbo marka. Başka markada yok çok aradım.
Turbo marka akü japon grubunda 55 amper olarak şu kodlu aküler çıkıyor. Kutup başından sonra akü büyüklüğü de önem arz ediyor.
Hangisi sizin akü acaba? Ebatların tamamı orjinal aküden farklı.
Bilmiyorsanız aKünün fotosunu koyabilirseniz tespit etmeye çalışırız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 12 Ocak 2025; 17:15:23 >
-
-
23.8 x 129 x 227 ölçtüm. Teknik detaylar arka tarafta olduğu için okuyamadım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X