![]() Otomotiv sektöründe akü şalteri olarak adlandırılıyorlar. Malumunuz yangın vb sorunlar hep akü enerjisinden kaaynaklı ve bu şalter ile elektriği kesip aracı yalnız bırakır kimi kullanıcılar. Sol altta Bosch yazan tipinden var elimde. Aslında halatlı bir model aramıştım. Bu şalterler araç içine takılıp akü kutup başından hat çekiliyor ve iç kısımdan açılıp kapatılıyorlar. Ancaaak; kısa devreyi engelleme amacında olduğunuzdan iç kısma çekilen hat da tekrar araç bünyesinde dolandırılmış olduğundan, kısadevre ihtimali az da olsa bulunuyor. Amaç tek elden işi bitirmek Bu şalteri akünün hemen yanına ve negatif, eksi, - kutup başından araç gövdesine bağlanan kalın kablolar arasına koymayı düşündüm. Direk akünün yanında ve iç kısma herhangi bir uzantı yok. İşte bu halde kaputu kaldırmadan telli bir sistem ile araçtan inerken kapatılabilmeli sistem. Mekanizması aklımda. ancak hazıır bir modeli için değerli forumdaşlarımıza fikir danışmaktayız ? Ayrıca mekanizma için telli yani bisiklet fren kablosu tipi bir sisteme yine iç kısma uygun bir kol lazım. Bisiklet freni malumunuz hem geometrisi uygun değil hem de çektiğiniz zaman geri dönüyor. Her pozisyonda bırakıldığı gibi durabilmeli bu mekanizma. Açık ve kapalı. |
Bildirim