Şimdi Ara

Çıkan rulman ve şarzdinamo kayışı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dün akşam seyir halindeyken kaputtan çok güçlü olmasada sanki kartele taş çarpmış gibi bir ses geldi ve akü lambası yandı.
    Ben tabi bu işlerden anlamayan biri olarak aracın aküsünün sıkıntılı olabileceğini düşünerek aracı durdurmayayım ne olur ne olmaz diyerek hemen oto elektrikçi aradım.
    Ustanın ilk dediği hocam akü arızalanırsa lamba yakmaz şarzdinamosudur o dedi.
    Neyse kaputu açıp baktık ki atan kayışla motor muhafazanın üstündeki rulmanı gösteridi.Bunun biraz işi var hemen tamir olacak birşey değil dedi ve bu şekilde aracı kullanmamamı.Kayışın biryere dolayabileceğini söyledi.
    Geleyim sadede .Bu kayış aynı zamanda klima kompresörüne de bağlıymış.Ben iki ay önce bu aracın klima köpresörünü ,triger takımını rulmanlarıyla birlikte zaten vw yetkili servisinde değiştirdim.Bu olay nedeniyle ailem zor durumda kaldı.İki çocuğum soğukta çekici falan bekledik,Geçici araç vermediler.
    Ben bu durumun yasal yoldan nasıl takipçisi olabilirim.Sanayidekinin iki katı fiyata yaptıkları iş. Eni böyle zor surumda bırakıyor.Ve mağduriyetimin bedelini ödetmek istiyorum.
    Yardımcı olursanız memnun olurum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • yaptığı işin garantisi vardır,ücretsiz yapmaları lazım.mağduriyet hakkında yeni Türkiyede yaşadığınızı hatırlatmak isterim.iftira atılan subaylar bile 6 yıl yattıktan sonra haklılığını ispat edebildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Hocam zaten garantili olsun diye yetkili servise yaptırdım.Fakat düşünsene çoluk çocuk arabaya binmişsin şehir dışına çıkıyorsun kış günü.Allahtan reva mı.Geçici araç vermiyorlar.O da değil.Şimdi bu kayış ya sağı solu bozduysa.O fırlayan parça ya başka şeyi bozduysa.Şarz dinamosu zarar gördüyse yine bana çıkacak fatura.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mc33 M kullanıcısına yanıt
    haklısınız tabiki,sessiz kalmayın hangi markaysa ana bayisini fabrikasını arayıp şikayet edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaptiklari işin arkasında durmaları lazim bi ton para verip birde coluk cocuk magdur olmussunuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kopan v kayisi ve duydugunuz ses muhtemel kopan kayisin vurma sesidir ve onemli bir hasar falan yok dur. Araciniz kac model? Ben kendi araclarimda her 4-5 yilda bir v kayisini degistiririm servis bakim klavuzunda v kayisinin degisim suresi gecmisse ve servis degistirmemisse her turlu hakkinizi arayin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 4 Aralık 2016; 21:39:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili servis kalitesiz parça taktıysa bile bunu ispat etmek çok zor.
    Bela okuyup geçin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kayış kopmamış. Çıkmış. Kopan yada yerinden çıkan rulman.
    V kayışı rulman vs... Hepsi triger setine dahil değil mi.
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Kayış kopmamış. Çıkmış rulmaN yerinden çıkınca kayış gergisini kaybetmiş.kopan yada yerinden çıkan rulman.
    V kayışı rulman vs... Hepsi triger setine dahil değil mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc33

    Kayış kopmamış. Çıkmış rulmaN yerinden çıkınca kayış gergisini kaybetmiş.kopan yada yerinden çıkan rulman.
    V kayışı rulman vs... Hepsi triger setine dahil değil mi.

    v kayışı trigel setine dahil değil.ama trigelle aynı bakımda değişiyor,en azından renoda öyle.

    trigeli takmak için v kayışını rulmanınıda söküyorlar.

    işte bu yüzden sanayiye gidip malzemeleri kendim alıp gözümün önünde taktırıyorum.servisin garantisi varmış, yolda kaldıktan donra napayım garantiyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc33

    Kayış kopmamış. Çıkmış rulmaN yerinden çıkınca kayış gergisini kaybetmiş.kopan yada yerinden çıkan rulman.
    V kayışı rulman vs... Hepsi triger setine dahil değil mi.

    Hayir hocam dahil degildir triger setide v kayisi da gucu kranktan alirlar ve tek ortak noktalari asagi yukari budur bunun haricinde farkli gorevleri olan parcalar. Ama siz diyorsaniz ki servis triger setini degistirirken burlari duzgun monte edemedi ona birsey diyemem ama zaten araciniz triger degistirecek durumda ise (yas/km) v kayisininda degismesi gerekirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızın modeli ve motoru nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler.Bugün servisten aradılar.Gergi rulmanı mı makarası mı öyle bir parçanın civatası kopmuş.Kayış atmış.V kayışı diye geçiyormuş bunun adı.Triger değişsin dendiğinde malesef ayrı bir kayış olduğundan sorumluluk kabul etmeme hakkı doğuyor.
    Tabi benim vakti zamanında müşteri temsilcisine nekadar kayış varsa değişsin bu araç garajda yatmış km olmasa da senesi dolmuş herşeyini değiştirin lafım havada kalıyor.
    Ayrıca bu kayışın bağlı olduğu klima kompresörü değişmişti benim.Ustaya dedim ki .Bu aracın klima kompresörü değişmişti bu kayışı söktüler taktılar.Ya dedim ondan olmasın gergisini ayarlıyamamış olmasınlar.
    Usta dedi hocam kayışın gerilmesini ölçtük.Sorun kayışta değil aslında o rulmanmıdır makaramıdır işte onu tutan vida kopmuş dedi.
    Üzerlerine. Birşey almıyacakları belli oldu gibi.
    480 küsür para istiyorlar bakalım.
    Sadece yukarıdaki arkadaşın dediği "trigerin ömrü dolduysa V kayışıda değişmelidir" den yola çıkıcaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mc33 -- 6 Aralık 2016; 0:16:21 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc33

    Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler.Bugün servisten aradılar.Gergi rulmanı mı makarası mı öyle bir parçanın civatası kopmuş.Kayış atmış.V kayışı diye geçiyormuş bunun adı.Triger değişsin dendiğinde malesef ayrı bir kayış olduğundan sorumluluk kabul etmeme hakkı doğuyor.
    Tabi benim vakti zamanında müşteri temsilcisine nekadar kayış varsa değişsin bu araç garajda yatmış km olmasa da senesi dolmuş herşeyini değiştirin lafım havada kalıyor.
    Ayrıca bu kayışın bağlı olduğu klima kompresörü değişmişti benim.Ustaya dedim ki .Bu aracın klima kompresörü değişmişti bu kayışı söktüler taktılar.Ya dedim ondan olmasın gergisini ayarlıyamamış olmasınlar.
    Usta dedi hocam kayışın gerilmesini ölçtük.Sorun kayışta değil aslında o rulmanmıdır makaramıdır işte onu tutan vida kopmuş dedi.
    Üzerlerine. Birşey almıyacakları belli oldu gibi.
    480 küsür para istiyorlar bakalım.
    Sadece yukarıdaki arkadaşın dediği "trigerin ömrü dolduysa V kayışıda değişmelidir" den yola çıkıcaz.

    Gergi bilyası/rulmanı civatası kopması neredeyse imkansız birşeydir. Hareketsiz sabit bir aksamı tutan (rulman dönüyor ama civata rulmanın bağlı olduğu parçayı tutuyor) bir civata kopuyorsa arabaların tüm civata ve somunlarının belli bir km'de veya belli bir süre sonra değiştirilmesi gerekir. Belki civatayı dalgınlıkla takmamışlardır, takmayı unutmuşlardır, çok sıkıp kafayı koparmışlar ve görmemezlikten gelmişlerdir ama hepsinden önemlisi gergi rulmanı en az 3 civata ile sabitlenir. Dolayısı ile 3 civatanın aynı anda kopması arabamızın düz yolda giderken 4 lastigininde aynı anda patlaması kadar imkan dahilindedir. Benim görüşüm servisin ihmalkarlığıdır ama maalesef bunu ispatlamak çok zor.
    Siz kırılan civatayı ve gövde içinde kalan parçayı gördünüzmü, içeride kalan parçayı çıkarmak en az 1 gün uğraştırır ve servisin değil tornacının yapacağı bir işlemdir. Tamam biz yeni civatayı taktık derlerse bil ki işin altında başka şeyler vardır.




  • adıdı kullanıcısına yanıt
    Hocam sağolun dediklerinizi ileticem.
    Kaputu açtığımızda yerinden çıkan kayışı birde motor muhafazanın altında gece karanlığında telefon ışığıyla baktığımızda yuvarlak parça vardı.
    Oto elektrikçide durmuştum.Onunla kaput açıkken baktık.Şüphem yok.
    Zaten lamba yanmadan önce bir tıkırtı sesi gelmişti alttan.Düz sıfır asfaltta.Hanım koltuğun altındna geliyor çocuklar birşey düşürmüştür arkadan deyince neyse dedim.
    Servisten aradıklarında ellerinde vida bulunmadığını vida siparişi verdiklerini söylediler.Kayışı sorduğumda kayışın gergisinde sorun yokta vidanın kırılmasından dolayı atmış dedi.Klima ya da şarz dinamosunun miline vs...sine zarar verir mi dedim.Yok dedi.aksine onlarda sorun varsa onlar kayışa verebilir dedi.Ya da ben öyle anladım.
    Vw iletişimden şikayetimle ilgili aradıklarında.Siz dedim herhangi bir ustaya sorun.Km den değil.Yaştan dolayı trigeri değişen bir aracın v kayışıda değişmelimidir.Bu araç garajda yatmış herşeyine bakın değişmesi gereken birşeyi varsa değişelim dememe rağmen bu oluyor dedim.
    Ama işin kötü yanı kayış kopmyor vida kırılıyor.O durumda zaten ben hiçbirşey iddia edemem.Etmemeliyimde zaten.
    Tek sonuç klima kompresörü takılıp çıkartıldığında gerginin ayarlanamamış olması.
    Hocam siz bilgilisiniz bu konuda.Rampada Yarım debriajdan falan olabilir mi.Çünkü bodrumda ışıkların çoğu rampada.Bazen aynı ışığı iki ,üç kere bekliyorsun.
    Zorlamadan olma ihtimali olabilir mi.Oto elektrikçi olmaz demişti ama fikrinizi almak isterim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc33

    Hocam sağolun dediklerinizi ileticem.
    Kaputu açtığımızda yerinden çıkan kayışı birde motor muhafazanın altında gece karanlığında telefon ışığıyla baktığımızda yuvarlak parça vardı.
    Oto elektrikçide durmuştum.Onunla kaput açıkken baktık.Şüphem yok.
    Zaten lamba yanmadan önce bir tıkırtı sesi gelmişti alttan.Düz sıfır asfaltta.Hanım koltuğun altındna geliyor çocuklar birşey düşürmüştür arkadan deyince neyse dedim.
    Servisten aradıklarında ellerinde vida bulunmadığını vida siparişi verdiklerini söylediler.Kayışı sorduğumda kayışın gergisinde sorun yokta vidanın kırılmasından dolayı atmış dedi.Klima ya da şarz dinamosunun miline vs...sine zarar verir mi dedim.Yok dedi.aksine onlarda sorun varsa onlar kayışa verebilir dedi.Ya da ben öyle anladım.
    Vw iletişimden şikayetimle ilgili aradıklarında.Siz dedim herhangi bir ustaya sorun.Km den değil.Yaştan dolayı trigeri değişen bir aracın v kayışıda değişmelimidir.Bu araç garajda yatmış herşeyine bakın değişmesi gereken birşeyi varsa değişelim dememe rağmen bu oluyor dedim.
    Ama işin kötü yanı kayış kopmyor vida kırılıyor.O durumda zaten ben hiçbirşey iddia edemem.Etmemeliyimde zaten.
    Tek sonuç klima kompresörü takılıp çıkartıldığında gerginin ayarlanamamış olması.
    Hocam siz bilgilisiniz bu konuda.Rampada Yarım debriajdan falan olabilir mi.Çünkü bodrumda ışıkların çoğu rampada.Bazen aynı ışığı iki ,üç kere bekliyorsun.
    Zorlamadan olma ihtimali olabilir mi.Oto elektrikçi olmaz demişti ama fikrinizi almak isterim.

     Çıkan rulman ve şarzdinamo kayışı Çıkan rulman ve şarzdinamo kayışı

    Gergi rulmanı dediğimiz parça bu veya bu şekilde bir parçadır. Vidanın kırılması neredeyse imkansız bir şeydir. Ellerinde olmayabilir ama herhangi bir hırdavatçıda en fazla 3 liraya bulunur. Vida kırılmışsa iki parça olması lazım, bir parça düştü yok oldu diğer parça gövdede duruyor bu parçayı kim nasıl çıkaracak???
    Rampadan ve yarım debriyajdan olmaz yarım debriyajı fazla yaparsan en fazla balatanın ömründen yersin ve rempa eğimine göre belki birazda koku yapar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.