Şimdi Ara

YAĞ SIZDIRMADAN BİTEN GARİP AMORTİSÖR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2002 model 168 bin kilometredeki aracımın üstünde halen fabrikasyon amortisörler duruyor(Sachs marka). Özellikle soğuk havalardaki bozuk yollarda giderken konfor düşük olduğu için amortisörlerden şüphelenip internetten patlak amortisör belirtilerini inceledim,

    Kasislerde lokurtu, gıcırtı vb. ses gelir denmiş, bende hiçbiri yok.
    Amortisör yağ sızdırır denmiş, bendekilerde yağ sızdırma yok(yağlı amortisör olmasına rağmen)
    Virajlarda güvensizlik, sağa sola çekme vb yok.
    Kasisten geçtikten sonra araçta gereğinden fazla yaylanma yok.

    Sadece konfordan şikayetim vardı, ön takımcıma giderek amortisör kontrolü yapmasını istedim, "Amortisörler yağ sızdırmamış, patlamamış ama içi boşalmış" gibisinden bir cümle kurdu.

    Yağ sızdırmadan biten amortisör ilk defa duydum, amortisör yağ sızdırmadan da ömrü biter mi? sağa sola çekme, virajda savurma yapmıyorsa değiştirmek gerekir mi? işçilik hariç 4 amortisör ve takozları için fiyat aldığımda 1400 lirayı buluyor çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 29 Mart 2019; 13:8:4 >







  • dostum o amortisörlerin ömrü biteli çok olmuş. 2002 ve 168 bin km diyorsun. değiştirirsen çok fark hissedeceksin sürüş esnasında. virajlarda daha iyi bir hakimiyet hissedeceksin, daha konforlu darbe emişleri olacak aracın içini fazla etkilemeyecek vs vs... imkanın varsa değiştir derim. benim arabanın da 2009 üretim sachs marka amortisörleri duruyor üzerinde, bende de yağ yok ama son günlerde sağ ön taraftaki amortisörden bozuk yol ve tümseklerden geçerken lokloklok sesleri başladı. ama düz yoldu bişey yok. sanırım patlamadı ama, artık beni değiştir diyor... 100 bin km de 2009 üretimi benim araç ve fabrika amortisörleri bu sachs dediğim...
  • Benim aracımda da orijinal BOGE amortisörler vardı. 15 yıl/300bin km sonra yağ salmadan bittiler. Araç neredeyse yayların üzerinde gidiyordu artık.
  • E 190 mercedesimiz varken amartisörler patlamış araç aşırı yaylanıyor neredeyse havaya kalkacak gibi oluyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Benim aracımda da orijinal BOGE amortisörler vardı. 15 yıl/300bin km sonra yağ salmadan bittiler. Araç neredeyse yayların üzerinde gidiyordu artık.
    yayların üstünde gittiğini nasıl teşhis ettiniz, ne gibi belirtiler veriyordu? bende kasisten geçerken ekstra yaylanma hareketi gelmiyor o yüzden soruyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 29 Mart 2019; 13:33:44 >
  • Bende merak ettim belirtileri. Kullandigim arac 270binde amortisorler orjinal virajlar vs hicbir problem yok cukurlari biraz hissediyorum sadece.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Anlaması kolay, araba sürekli yaylanır. Aynı eski mercedesler gibi yumuşacık olur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Aynen benim de aklıma takıldı. Görünürde hiç bir belirti yok ama ömrü dolmuş mudur acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Anlaması kolay, araba sürekli yaylanır. Aynı eski mercedesler gibi yumuşacık olur.
    aksine bendeki amortisörler semsert. önden kasise girerken bir bütün halinde araba yükseliyor, bozuk yollarda giderken ise arkalardan bariz konforsuzluk hissediyorum
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Sökülen amortisörlerin teleskopik kısımları serçe parmağıyla bile itilebiliyordu. Bir de araç yeni amortisörleri takınca yükseldi.
  • bende getz var.amortisorler saglam duruyor. ama 2 cm cukuru direk icerde hissediyorsun. buna bi baktırmak lazım.
  • Benim araba 22x bin kilometredeyken orijinal amortisörleri değiştirdim. Fabrikanın taktığı amortisörler vardı.

    Öncelikle çıkan amortisörlerdeki vahameti ben çıkınca görsem de, ne yol tutuşta ne konforda belirgin bir sorun yoktu. Araba zaten sert bir arabaydı, virajlarda olsun, dalgalı yollarda olsun, yüksek hızlarda olsun hatta direksiyon manevrası yapmam gereken durumlarda dahi arabada güvensizlik yoktu.
    Camı açıp duvar yanında arabayı sürdüğümde çukur ve tümseklerden "Pıs pıs" geçtiğini de duyuyordum.
    Dört köşeden tek tek bastırınca, sağ ön hiç oynamıyordu. Sol ön gayet güzeldi. Arkalar gene fena değildi.
    Amortisörleri değiştirdiğimde gördüğüm manzara, çıkan amortisörler ölmüş bitmişti. Amortisörü elle kuvvet uygulayınca yerine sokabiliyordum, ama geri çıkmıyordu. Neyse yeni amortisörler takıldı edildi filan, ben yola çıktım o da ne? Neredeyse hiç bir fark yok. Tamam biraz daha sessiz çalışıyor ama arabada öyle aman aman bir fark yok. Ne konfor arttı ne yol tutuş değişti.
    Çıkanlar orijinal Monroe, takılanlar gene orijinal Monroe. Hala bir şikayetim olmadan kullanıyorum, hiç öyle yol tutuş sorunu yaşamadım.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    şimdi iyice tereddüte düşürdünüz hocam çünkü ben de birebir sizin durumdayım hatta kasisten geçerken pıss pıss sesine kadar aynı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Bütçeniz müsaitse değiştirin derim. Tamam ben çok fark hissetmedim de o amortisörlerle de gezmediğim için içim rahat.

    Çıkan amortisörün resmini buldum hatta.
    YAĞ SIZDIRMADAN BİTEN GARİP AMORTİSÖR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 30 Mart 2019; 13:48:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aynen benim de aklıma takıldı. Görünürde hiç bir belirti yok ama ömrü dolmuş mudur acaba?
    Mk1 de mk2 de de amortisör kolay kolay patlamaz fakat içindeki segman ve difizörler zamanla yıpranıp kendini bırakıyor araç yumuşuyor benim şimdiki arabanın sağ ön patlamıştı tamir ettirdim focus la uyumlu gibi görünsede s40 ın amartisörü 10 mm alçak ve çalışma aralığı daha farklı orijinali pahalı olunca yaptırdık eğer çok yumuşama şikayetiniz varsa iyi bir amartisörcü tamir ettirebilirsiniz 2 saate yakın sürüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sen aracın sertliğinden şikayetçisin anladığım kadarıyla amortisörlerin bozulduğunda aracında yumuşama olur seninki sert olduğu için bu konuda sorunun yok senin aracının yayları sert bence
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Valla yumuşamayı geçtim zaman zaman çukurlara daldıkça keşke araba daha yumuşak olaydı dediğim bile oluyor.
    Bu arada süspansiyondan konuşurken, bugün bir uzun yol yaptım. Bilecik tarafındaki virajlarda yollar da bomboş olunca arabayı bir güzel zorladım. 160-170 gibi bir hızla tam viraj ortasında kamyonların bozduğu kötü satıha daldım, ben direksiyona sıkıca sarılıp olası bir kaymaya hazırlanırken tangır tungur küt diye sağlam bir sarsıldıktan sonra ok gibi döndü virajı. O an adamlar yapmış dedim, torsiyonlu bir araba olsaydı eminim arkası seker kontrolden çıkardı araç.
    Şunu da bir kez daha teyit etmiş oldum. Mk1 s40 dar ve kısa virajlarda çok kıvrak davranamıyor. Ama nispeten geniş virajlarda canavar gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FRED BAKER kullanıcısına yanıt
    evet hocam öyle internette denildiği gibi yaylana yaylana gitmiyor araç ama sanki normalden de sert gibi geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı

    evet hocam öyle internette denildiği gibi yaylana yaylana gitmiyor araç ama sanki normalden de sert gibi geliyor
    yayları sert araçların amortisörleri kolay kolay bozulmuyor yayların sonuna kadar kapanamamasından dolayı amortisörler son noktaya gelmediği için bozulmuyor , amortisörler gazlı ve yağlı oluyor sizin araç yağlıdır büyük ihtimal , yağ kaçağı yoksa amortisör sağlamdır , araç neydi bu arada ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Valla yumuşamayı geçtim zaman zaman çukurlara daldıkça keşke araba daha yumuşak olaydı dediğim bile oluyor.
    Bu arada süspansiyondan konuşurken, bugün bir uzun yol yaptım. Bilecik tarafındaki virajlarda yollar da bomboş olunca arabayı bir güzel zorladım. 160-170 gibi bir hızla tam viraj ortasında kamyonların bozduğu kötü satıha daldım, ben direksiyona sıkıca sarılıp olası bir kaymaya hazırlanırken tangır tungur küt diye sağlam bir sarsıldıktan sonra ok gibi döndü virajı. O an adamlar yapmış dedim, torsiyonlu bir araba olsaydı eminim arkası seker kontrolden çıkardı araç.
    Şunu da bir kez daha teyit etmiş oldum. Mk1 s40 dar ve kısa virajlarda çok kıvrak davranamıyor. Ama nispeten geniş virajlarda canavar gibi.
    Mk1 s40 ın direksiyonu e 46 kadar hislidir şasinin tepkileri direksiyon tepklilerinin gerisinde kalır hatta araç 10-15 dereceye yakın kaysa dahi 80 üstü hızlarda toplarsınız bileğiniz iyiyse hidrolik direksiyonların spor araçlar harici Nirvanası ben mk2 s40 a geçince direksiyon hissi olarak hayal kırıklığına uğradım çok yakın arkadaşımında mk2 s60 ı var o mk2 s40 danda hissiz S70 s40 direksiyon hissi olarak çok iyi araçlar ve yürüyenleri çok sağlam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.