Şimdi Ara

AKÜ ŞARJ ALETİ İLE ARABA ÇALIŞTIRILIR MI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
12.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • soru: 6 yada 8 Amperlik akü şarj cihazları ile aküsü bitmiş bir araba çalıştırılır mı?
    cevap: çalıştırılamaz.

    peki neden?: 1.2 kilowattlık ortalama bir marş motoru 12 voltluk aküden yaklaşık 100 amper akım çeker.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 20 Ocak 2012; 7:17:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inexyz


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Neden yeni akü almıyorsun?

    Aküde sorun yok ki. Akü basıyor.
    Zaten bir daha sorun yaşarsam yedek akü alcam şarj edip yedekte duracak.

    Sorununun 2 adet kaynağı olabilir.

    Akü bassa bile kısa süreli şarj tutuyordur, yani akü eskimiştir yeni akü alman lazım.

    Yeni akü aldığında sabah akü boşalmış oluyor ise (yeni aküde zor ihtimal) aracının elektrik tesisatında araç çalışmıyor iken aşırı enerji tüketen bir şey vardır, bir kaçak, bir sorun vs. aracın elektrik tesisatına baktırman lazım.

    Şarj aleti almak senin sorununu çözmez.




  • bizim arkadaşiında akü cortlamış yurt genelinde ki soğuk havadan aküler çok etkilendi sanırım.
  • şarz aleti ile araç çalıştırılmaz-çalıştırılamaz-(yetersiz akım).
    piyasada satılan prof.olmayan şarz aletleri o kadar pahallı deyildir..aracı olan ve kullanmasını bilenlerde olması bence gereklidir...
    bazı bölgelerde biriki ay kış şartları hüküm sürer.akşamdan akümüze şarz aletini takarsak sabah çalıştırma da kolay olur..tabii bu durum sokakta rastgele parklar için sözkonusu deyildir...
    ÖNEMLİDİR:ARACIN AKÜSÜNÜ ŞARZ EDERKEN KAPAKLARI MUTLAKA ÇIKARIN.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    şarz aleti ile araç çalıştırılmaz-çalıştırılamaz-(yetersiz akım).
    piyasada satılan prof.olmayan şarz aletleri o kadar pahallı deyildir..aracı olan ve kullanmasını bilenlerde olması bence gereklidir...
    bazı bölgelerde biriki ay kış şartları hüküm sürer.akşamdan akümüze şarz aletini takarsak sabah çalıştırma da kolay olur..tabii bu durum sokakta rastgele parklar için sözkonusu deyildir...
    ÖNEMLİDİR:ARACIN AKÜSÜNÜ ŞARZ EDERKEN KAPAKLARI MUTLAKA ÇIKARIN.....
    ŞARJ
    ŞARJ
    ŞARJ
    ŞARJ
    ŞARJ
    ŞARJ
    ŞARJ




  • diyelimki aracın lambası açık kaldı akü boşaldı yada çok zayıfladı.aktarma ile aracı çalıştırdık.şimdi akümüzü tekrar doldurmak için ne yapmamız gerekli?

    1- aracı rolantide 15-20 dk bırakılmalı mı?
    2-aracın tüm elektrik çeken aletleri ( far,teyp,rezistans,iç lambalar) açıp araçla 15-20 dk daha fazla da olabilir dolaşsak mı daha iyi şarj olur?

    ben genelde 2. yazdığım durumu gerçekleştiriyorum ama emin değilim.
  • 2. seçenek için bu saydıklarınızı kapatıp aküyü doldurmanız gerekmez mi?
  • ŞARJ .........
    *************
    bilgin varsa anlat istifade etsinler....yoksada suski bilgisizliğin anlaşılmasın..
    yoksa şarjla şarzın aynı şey olduğunu öğrenmek için "GOOGLE"yi mi araştırdın...
    ********
    galiba FLOODun tam karşılığı yukardaki mesaj olsa gerek!!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 20 Ocak 2012; 12:09:58 >
  • Arkadaşım eğer akü şarj mekanizmasında problem varsa kömürü bitmiş olabilir 100tl civarı toplam bir maliyetle otoelektrikçide yaptırabilirsin.

    Şayet elektrik tesisatından kontak kapalı iken akım çeken bir şey var ise, aracı kapattığında akünün kutup başını sök(-) sorun kalmaz.
  • yeni nesiller eskisi gibi deyil...kutup başını sökerseniz soluğu serviste alırsınız bilgilerinize..
  • Akü eskidiği için sıkıntı çıkartıyordur. Yeni akü 125TL mutlu gümüş serisi. 100tlye bile akü varken gereksiz uğraş çıkarmayın derim başınıza. Kayınpeder de hergün aktarmayla şarj yapıyordu. Gittik bana yeni akü aldık eski sağlamı da ona verdim. İnan işin ameleliğine değmez... Yok hala sıkıntı diyorsan kesin kaçak vardır. Ki kaçak büyük ihtimal araç iç ışıklandırmasındandır bagaj dahil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ŞARJ .........
    *************
    bilgin varsa anlat istifade etsinler....yoksada suski bilgisizliğin anlaşılmasın..
    yoksa şarjla şarzın aynı şey olduğunu öğrenmek için "GOOGLE"yi mi araştırdın...
    ********
    galiba FLOODun tam karşılığı yukardaki mesaj olsa gerek!!!!!

    saçma sapan konuşma

    her ikisinin de aynı anlama geldiği değil mevzu..

    TÜRKÇE KELİMELERİ DOĞRU TELAFFUZ ET,
    TÜRKÇEYİ GÜZEL KULLAN
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergndz

    diyelimki aracın lambası açık kaldı akü boşaldı yada çok zayıfladı.aktarma ile aracı çalıştırdık.şimdi akümüzü tekrar doldurmak için ne yapmamız gerekli?

    1- aracı rolantide 15-20 dk bırakılmalı mı?
    2-aracın tüm elektrik çeken aletleri ( far,teyp,rezistans,iç lambalar) açıp araçla 15-20 dk daha fazla da olabilir dolaşsak mı daha iyi şarj olur?

    ben genelde 2. yazdığım durumu gerçekleştiriyorum ama emin değilim.

    Araç çalıştıktan sonra kullanılan elektrik miktarının büyük bir kısmını Şarj dinamosundan karşılar, bir şekilde deşarj olmuş bataryayı tekrar şarj etmek için üzerindeki sarfiyatı düşük tutmak mantıklı olan yöntemdir. Yani aracınızı çalıştırıktan sonra elektrik tüketen ne varsa kapatıp, aracı rolantiden daha yüksek devirde çalıştırmalısınız. Araçla dururken veya hareket hali farketmez, şarj dinamosu ne kadar hızlı dönerse o kadar çok elektrik üretir ve akü daha çok şarjlanır. Bu yüzden aracı rolantide çalıştırmak şarj miktarını az yaptığından şarj süresini uzatır. Beklemektense çalışan aracınıza binip gidin, normalden biraz yüksek devirde kullanırsanız kısa sürede akü kendini toparlayacak kadar şarjlanmış olur.




  • Araba dizelse vurdurmak daha mantıklı.
  • teşekkür ederim sayın president açıklamalarınız için.
  • akü şarj aleti olan kişinin takviye kablosu zaten vardır diye düşünüyorum...
  • @"AXAPTA------TÜRKÇE KELİMELERİ DOĞRU TELAFFUZ ET,
    TÜRKÇEYİ GÜZEL KULLAN"
    alıntı:AXAPTA.....
    -----------------------
    ********************
    "gökte yıldız arayan ol turfa müneccim,
    gaflet ile görmez reh-güzerinde KUYUYU.....(TELAFFUZ NE KADAR TÜRKÇEYSE SENDE O KADAR BİLGESİN)
    önce imzanda türkçe kelimelere yer ver.sonra eleştirdiğin kelimenin türkçe olup olmadığına bak...
    daha sonra buranın DH otomobil genel olduğunu unutma..ve EDEBİYAT DERSİNDE OLMADIĞIMIZI gözardı etme...
    ÇAKMA TÜRKÇECİ...
    biliyorsan şarz hakkında bilgi ver...ve başka birşeyde SAÇMALAMA......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 21 Ocak 2012; 4:30:58 >
  • Çözüm 1: Akünün eksik suyunu tamamlayıp geceden şarja yatırın. Kapaklar açık olsun. Bu çözümün işe yarama olasılığı zayıf. Alternatör arızası varsa (kömürü filan bitmişse) ve akü iyi dolmuyorsa bir süreliğine idare eder. Akü ekonomik ömrünü doldurmuşsa 1-2 gün idare eder.

    Çözüm 2: Yeni akü satın almak. Alternatör sorunu yoksa kökten çözümdür. En az 2 sene sorun çıkmaz.

    Oto elektrikçisine giderseniz düşük bir ücrete sorunun aküde mi yoksa alternatörde mi olduğunu söyleyebilir.
  • sarj dinamosuna baktırdın mı hiç ?

    sorunun ya sarş dinamosunda yada elektrik aksamında kaçak var.

    yada arabanda ses sistemi var ise anfi açık kalıyor olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergndz

    teşekkür ederim sayın president açıklamalarınız için.

    Rica ederim
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.