Şimdi Ara

AKÜ ŞARJ ALETİ İLE ARABA ÇALIŞTIRILIR MI? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
12.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj


  • Bilgisayarın fişinin takıldığı kasa içindeki parça. Arabanın çalışması için gerekli gücü verebilecek psu'lar 250tl civarlarında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgh0gy-

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexyz

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Çalıştırır mı derken ne şekilde çalıştıracağın önemli..

    Mesela bitmiş haldeyken hemen bağla-çalıştır olmaz..
    Ben 12v 8A güç kaynağıyla 1-2 saat doldurup ardından güç kaynağını sökmeden marşa basardım çalışırdı.. Hatta çok zayıflamamışsa sadece yarım saat şarj edip marşa (yine takılıyken) bastığım da oluyordu..

    Aletin akımı arttıkça bekleme süren azalır.. Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi 12v 50-60 Amper güç kaynağı bulursan hiç beklemeden direkt takıp çalıştırabilirsin..

    6 Amper ile aküyü 1 saat şarj edip denediğimde en fazla 3 kere marşa basabiliyorum.
    Şu an çözüm olarak 40 Liralık akü şarj makinası alacam elimde bulunsun diye. Havalar çok soğuk oldundan yatmadan önce yani saat 00.30 gibi arabayı ısıtıyorum. Gece 4.30 gibi kalkıp tekrardan arabayı ısıtıyorum.
    Bu şekilde tek marşta çalışıyor.
    Ayrıca arabanın kaput üstüne halı örttüm. Isı gitmesin diye.
    Yada sabah çalışmadı mı perişan ediyor araba beni.

    Bu kadar çileyi araba için çekiyorsanız gerçekten evliya sabrı var sizde . Sabah kalkar toplu taşımaya biner giderim , aktarmalı olsada giderim uykumdan uyanıp arabamı ısıtacağım

    Arabayı iş için kullanıyorum. Günde onlarca firmayı ziyaret ediyorum o yüzden araba benim için şart.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexyz


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Neden yeni akü almıyorsun?

    Aküde sorun yok ki. Akü basıyor.
    Zaten bir daha sorun yaşarsam yedek akü alcam şarj edip yedekte duracak.

    NAsil Aku de sorun yok.
    Once aku sarj aleti alcam diyorsun. Aku de sorun yoksa neden aku sarj aleti aliyorsun?
    Sonra aku zayif yoksa calisir diyorsun. Sonra da Akude sorun yok diyorsun ilginc valla.

    Bence de bu kadar iskenceye degmez git akuyu degistir.

    Çok soğuk günlerde marşa basınca marş dinamosu motoru tam hareket ettiremiyor. Yakıtta gitmediğinden araba çalışmıyor. Bir süre sonra akü bitiyor.
    Sabahları mahallede bir sürü insan arabasını çalıştırmakta zorlanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer



    Bilgisayarın fişinin takıldığı kasa içindeki parça. Arabanın çalışması için gerekli gücü verebilecek psu'lar 250tl civarlarında.

    Videoyu izleyemedim.
    Elimde 500W Cooler Master psu var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: inexyz

    quote:

    Orijinalden alıntı: cgh0gy-

    quote:

    Orijinalden alıntı: inexyz

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Çalıştırır mı derken ne şekilde çalıştıracağın önemli..

    Mesela bitmiş haldeyken hemen bağla-çalıştır olmaz..
    Ben 12v 8A güç kaynağıyla 1-2 saat doldurup ardından güç kaynağını sökmeden marşa basardım çalışırdı.. Hatta çok zayıflamamışsa sadece yarım saat şarj edip marşa (yine takılıyken) bastığım da oluyordu..

    Aletin akımı arttıkça bekleme süren azalır.. Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi 12v 50-60 Amper güç kaynağı bulursan hiç beklemeden direkt takıp çalıştırabilirsin..

    6 Amper ile aküyü 1 saat şarj edip denediğimde en fazla 3 kere marşa basabiliyorum.
    Şu an çözüm olarak 40 Liralık akü şarj makinası alacam elimde bulunsun diye. Havalar çok soğuk oldundan yatmadan önce yani saat 00.30 gibi arabayı ısıtıyorum. Gece 4.30 gibi kalkıp tekrardan arabayı ısıtıyorum.
    Bu şekilde tek marşta çalışıyor.
    Ayrıca arabanın kaput üstüne halı örttüm. Isı gitmesin diye.
    Yada sabah çalışmadı mı perişan ediyor araba beni.

    Bu kadar çileyi araba için çekiyorsanız gerçekten evliya sabrı var sizde . Sabah kalkar toplu taşımaya biner giderim , aktarmalı olsada giderim uykumdan uyanıp arabamı ısıtacağım

    Arabayı iş için kullanıyorum. Günde onlarca firmayı ziyaret ediyorum o yüzden araba benim için şart.

    Allah sabır versin o zaman .




  • bende aynı durumdaydım 1 ay önce bastıran soğuklarda araba sabahları çalışmaz oldu 1 hafta dayanabildim 3-5 aramadım sattım kurtuldum
  • ben aracımda black&decker ın akü takviye cihazını bulunduruyorum.. bu cihaz aracı takviye kablosu olmadan ve başka bir aracın yardımı olmadan çalıştırabiliyor..

    aşağıdaki linkte benzer bir cihazı görebilirsiniz.. bence herkesin aracında bulunmasında fayda var.. zira ne zaman nerede akününün zayıf kalacağının garantisi yok..

    bir de aracınızda siz farkında olmadan akım çeken bazı ampül veya devreler olabilir.. mesela iç lamba veya torpido gözü lambası gibi.. bu sorunları gidermeden yeni akü bile alsanız gene sorun yaşarsınız..
  • 1)Akü şarj makinaları sabit akım ve sabit gerilim olmak üzere iki tiptir.Piyasada satılan hızlı şarj cihazları sabit akımla akü şarjı yapar.Bunun için akü üzerine uygulanan gerilimi sürekli değiştirerek sabit akımla akünün şarjını sağlar.Sabit gerilim şarj cihazlarında ise akım, akü şarja bağlandığı andan itibaren sürekli olarak azalır.

    2)Sabit akım şarj cihazları çıkışına akü bağlamadığınız sürece akım vermez yani çıkışına lamba bağlayarak akım alamazsınız.Bu cihazları güç kaynağı olarak kullanmak mümkün olmadığından arabaya bağlayarak marş bastırmanız mümkün değildir.Zaten evlerde amatör olarak kullandığımız cihazlar marş için gerekli akımı sağlamaları mümkün değildir.(Ortalama bir binek otomobil marş sırasında 100-200 Amper arası akım çekmektedir.)

    3)Arabayı bir güç kaynağı ile çalıştırmak istiyorsanız güç kaynağının 200-250 Amper arası akım verebilmesi gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer



    Bilgisayarın fişinin takıldığı kasa içindeki parça. Arabanın çalışması için gerekli gücü verebilecek psu'lar 250tl civarlarında.

    Videoda dikkatli seyrettiyseniz başta aküyü tamamen ayırarak çalıştırmaya çalışıyor ancak psu marş motorunu döndüremiyor.Daha sonra akü kutup başını bağlayıp psudan biraz destek alıyor. Psu'nun gücü marş bastırmaya yetecek kadar değil zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    ben aracımda black&decker ın akü takviye cihazını bulunduruyorum.. bu cihaz aracı takviye kablosu olmadan ve başka bir aracın yardımı olmadan çalıştırabiliyor..

    aşağıdaki linkte benzer bir cihazı görebilirsiniz.. bence herkesin aracında bulunmasında fayda var.. zira ne zaman nerede akününün zayıf kalacağının garantisi yok..

    bir de aracınızda siz farkında olmadan akım çeken bazı ampül veya devreler olabilir.. mesela iç lamba veya torpido gözü lambası gibi.. bu sorunları gidermeden yeni akü bile alsanız gene sorun yaşarsınız..

    Sayın meteg,
    bende black&decker ın akü takviye cihazı almayı düşünüyorum. acaba siz hangi modeli kullanmaktasınız. bede aracımı evimin altında garajda bırakıyorum ve uzun bi süre kullanmıyorum. tamirciye para vermekten gına geldi artık. sizinki gibi bi cihaz alacağım artık. cihazla ilgili yorum yapabilirmisiniz.




  • Black&decker i uzun süredir kullanıyorum... sorun yok ama şarjlı tutacak ve her kullanımdan sonra tekrar yeşili görene kadar şarj edeceksiniz... özellikle kış aylarında yöntem bu.. (tabi eksi sıcaklıkların olduğu bölgeler için geçerli...)
    bendeki 350 amper.. bu bir şarj cihazı değildir şok cihazıdır.. aküye bağlar düğmesini çevirir 5-6 dakika beklersin marşa basarsın çalışır.. aküyü geçici olarak marşı basacak kadar şarj eder... eğer akünüz kullanılmamaktan tamamen boşalır ise şok cihazını kullanmak yerine..akünüzü tam şarj ediniz (3-4 saat).. ve bunun için herhengi bir yerde 10tl..vermeniz gerekebilir... ama bu işi senede 1 kere yapsanız yeter...
    önemli not: Çevirdiğiniz düğmeyi işiniz bitince tekrar eski yerine alın..yoksa aletteki şarj boşalır.. şarj ederken yine düğme sıfır pozisyonunda olsun ilk şarj 48 sonrakiler 12 saattir.. uçları takarken ilk defa artı ucu takın sökerken tersini yapın... bununla ilgili dökümanı bulamadığım için kitapçığını çevirmiştim... türkçesi için biraz takaza ettim şirkete.. ing malıdır ...geçen gün pdf olarak internette gördüm arama yapın ... ha bide ben yapmıyorum o işi ama eksi kutubu araba üzerinde bir şase olacak metal aksama bağlayın diyor..ben direk akünün kutup başına bağlıyorum... yani yanlış olanı yapıyorum araç şasesinden denemedim... ilk aklıma gelenler bunlar ..size kolay gelsin...




  • arkadaşlar bende de bu akü sorunu var uzun süre arabayı yatırdığımdan boşalıyor aküm ucuz kullanışlı netten alabileceğim bi cihaz önerebilir misiniz?Ya da basit şekilde kendimin yapabileceği bir sistem de olur.yardımlarınızı bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezginingünlüğü

    arkadaşlar bende de bu akü sorunu var uzun süre arabayı yatırdığımdan boşalıyor aküm ucuz kullanışlı netten alabileceğim bi cihaz önerebilir misiniz?Ya da basit şekilde kendimin yapabileceği bir sistem de olur.yardımlarınızı bekliyorum.

    Akü yeni olduğu halde araba, atıyorum bir hafta yattığında şarjını kaybediyor ise otomobilde parazit akım çeken birşey var demektir. Örneğin torpido ışığı yanık kalıyor olabilir. Akü şarj cihazı almak yerine sorunu araştırmanı öneririm. Eğer akü yeni değilse ve bu sorunu yaşıyorsan da aküyü değiştirmeni öneririm, aküler birkaç defa tam deşarj olduğunda şarj tutma kapasitelerini ciddi miktarda kaybederler.

    Akü parası vermek istemiyorsan araba yatacağı zaman akünün eksi kutup başını sökebilirsin. Bu şekilde akü çok az şarj kaybeder. Bence her durumda akü şarj cihazına para vermek çok mantıklı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    hemşerim böyle araba olmaz sen sat gitsin onu gece yarısı kalkıp ısıtacan edecen uykunu bölecen askerlik yapar gibi sanki nöbete gidiyor gibi zülum resmen

    aynen katılıyorum.
  • Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    Videoda dikkatli seyrettiyseniz başta aküyü tamamen ayırarak çalıştırmaya çalışıyor ancak psu marş motorunu döndüremiyor.Daha sonra akü kutup başını bağlayıp psudan biraz destek alıyor. Psu'nun gücü marş bastırmaya yetecek kadar değil zaten.

    Ben orada işin mantığı için attım...

    500watt psu 12volt üzerinde max 450watt verir. yani 36-38amper kadar...

    bize en az 50amper lazım. onun için de etiketi 750watt olan kaliteli psu lazım. öyle bir psu 12 volt üzerinden 600-650watt verir ki bu da 50-55 ampere denktir öyle çalıştırabilirsiniz.
    Zaten videonun yanına da böyle bir psu fiyatının 250tl civarında oldugunu yazmışım.

    Halen masaüstü kullanıyor olsam mevcut aracımı güç kaynağı ile çalıştırmayı denerdim. çünkü üzerinde en son OCZ 550watt psu vardı. sürekli upgrade ile şu anda 750-850watt bir psu sahibi olurdum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    hemşerim böyle araba olmaz sen sat gitsin onu gece yarısı kalkıp ısıtacan edecen uykunu bölecen askerlik yapar gibi sanki nöbete gidiyor gibi zülum resmen


    okurken komik geliyor fakat şartları ve durumu bilmiyoruz
  • Hemican kullanıcısına yanıt

    VALLAHİ valla Değil!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.