Denendi ve çalışmadığı kesin olarak onaylandı. Aynı yokuş eve doğru tabanvayla kan ter içinde çıkılıyor şu an.
quote:
Orijinalden alıntı: -Nautilus-
Denendi ve çalışmadığı kesin olarak onaylandı. Aynı yokuş eve doğru tabanvayla kan ter içinde çıkılıyor şu an.
Aracım 2012 model corsa gösterge lambaları yandığı zaman vurdurunca çalışıyordu. Evin yokuşu dik olduğundan 1-2 kere aracı saldım ve 600 700 metre indikten sonra ayağı debriyajdan çekip çalıştırırım. Bunun sürekli yapıldığında ne gibi zararlar vereceğimin farkındayım o konuda sıkıntı yok. Fakat dün kendi aptallığımın kurbanı oldum. Aracın içinde tadilat yapıyordum ve merkezi kilit kablolarını yeniden takıp denemek için 1-2 kere kapıları açıp kapattım, daha sonra tadilata kaldığım yerden devam ettim fakat merkezi kilidin kapalı olduğuna dikkat etmedim (merkezi kilit kapalıyken içeriden kapılar açılıyor, dışarıdan açılmıyor) Kontağı da açıp arıza veren bir parçanın olup olmadığını kontrol ettikten sonra aracın dışına çıktım, tam o esnada hafif bir rüzgar kapıyı ittirdi ve olan oldu. Kontak açık, radyo açık, iç aydınlatma açık bir şekilde kapılar kapandı dışarıda kaldım. Montumda bagajdaydı cebinde telefon, evin anahtarları cüzdan gibi şeyler vardı ve tam manasıyla dışarıda kaldım Geceyi arkadaşlarda geçirip sabah ev sahibinden evin yedek anahtarlarını aldım, memleketten de aracın yedek anahtarını otobüse verecekler bugün, malum cumartesi ve pazar kargo çalışmıyor. Akşama yedek anahtarla kapıyı açacağım. Kontak radyo ve iç aydınlatma 16 saattir açık kaldığı için akü tamamen bitmiş vaziyette. Kapıyı açtıktan sonra aracı vurdurarak çalıştırmayı deneyeceğim, çalışmaz ise aküyü değiştireceğim
quote:
Orijinalden alıntı: muzafferkocak
Aracım 2012 model corsa gösterge lambaları yandığı zaman vurdurunca çalışıyordu. Evin yokuşu dik olduğundan 1-2 kere aracı saldım ve 600 700 metre indikten sonra ayağı debriyajdan çekip çalıştırırım. Bunun sürekli yapıldığında ne gibi zararlar vereceğimin farkındayım o konuda sıkıntı yok. Fakat dün kendi aptallığımın kurbanı oldum. Aracın içinde tadilat yapıyordum ve merkezi kilit kablolarını yeniden takıp denemek için 1-2 kere kapıları açıp kapattım, daha sonra tadilata kaldığım yerden devam ettim fakat merkezi kilidin kapalı olduğuna dikkat etmedim (merkezi kilit kapalıyken içeriden kapılar açılıyor, dışarıdan açılmıyor) Kontağı da açıp arıza veren bir parçanın olup olmadığını kontrol ettikten sonra aracın dışına çıktım, tam o esnada hafif bir rüzgar kapıyı ittirdi ve olan oldu. Kontak açık, radyo açık, iç aydınlatma açık bir şekilde kapılar kapandı dışarıda kaldım. Montumda bagajdaydı cebinde telefon, evin anahtarları cüzdan gibi şeyler vardı ve tam manasıyla dışarıda kaldım Geceyi arkadaşlarda geçirip sabah ev sahibinden evin yedek anahtarlarını aldım, memleketten de aracın yedek anahtarını otobüse verecekler bugün, malum cumartesi ve pazar kargo çalışmıyor. Akşama yedek anahtarla kapıyı açacağım. Kontak radyo ve iç aydınlatma 16 saattir açık kaldığı için akü tamamen bitmiş vaziyette. Kapıyı açtıktan sonra aracı vurdurarak çalıştırmayı deneyeceğim, çalışmaz ise aküyü değiştireceğim
Gecmis olsun hocam eski aracim torosta 4 hafta once felan farlar sabahtan aksama kadar acim kalmisti. Aku tamamen bitmis korna bile calmiyordu. 3-4 kere vurdurmayi denedik calismadi galerici arkadas da vardi yanimda aku tamamen bitmis vurduksakta olmaz dedi akrabayi cagirdik. Takviye kablosuda ise yaramadi sanirim dandik kabloydu akimi tam iletemedi. Artik son care sahinin akusunu cikarip torosa taktik calistirdik calisirken akuleri degistirdik tamamdir :)
Akü tamamen bitik olunca denendi çalışmadı.
quote:
Orijinalden alıntı: pvp_headshot
quote:
Orijinalden alıntı: muzafferkocak
Aracım 2012 model corsa gösterge lambaları yandığı zaman vurdurunca çalışıyordu. Evin yokuşu dik olduğundan 1-2 kere aracı saldım ve 600 700 metre indikten sonra ayağı debriyajdan çekip çalıştırırım. Bunun sürekli yapıldığında ne gibi zararlar vereceğimin farkındayım o konuda sıkıntı yok. Fakat dün kendi aptallığımın kurbanı oldum. Aracın içinde tadilat yapıyordum ve merkezi kilit kablolarını yeniden takıp denemek için 1-2 kere kapıları açıp kapattım, daha sonra tadilata kaldığım yerden devam ettim fakat merkezi kilidin kapalı olduğuna dikkat etmedim (merkezi kilit kapalıyken içeriden kapılar açılıyor, dışarıdan açılmıyor) Kontağı da açıp arıza veren bir parçanın olup olmadığını kontrol ettikten sonra aracın dışına çıktım, tam o esnada hafif bir rüzgar kapıyı ittirdi ve olan oldu. Kontak açık, radyo açık, iç aydınlatma açık bir şekilde kapılar kapandı dışarıda kaldım. Montumda bagajdaydı cebinde telefon, evin anahtarları cüzdan gibi şeyler vardı ve tam manasıyla dışarıda kaldım Geceyi arkadaşlarda geçirip sabah ev sahibinden evin yedek anahtarlarını aldım, memleketten de aracın yedek anahtarını otobüse verecekler bugün, malum cumartesi ve pazar kargo çalışmıyor. Akşama yedek anahtarla kapıyı açacağım. Kontak radyo ve iç aydınlatma 16 saattir açık kaldığı için akü tamamen bitmiş vaziyette. Kapıyı açtıktan sonra aracı vurdurarak çalıştırmayı deneyeceğim, çalışmaz ise aküyü değiştireceğim
Gecmis olsun hocam eski aracim torosta 4 hafta once felan farlar sabahtan aksama kadar acim kalmisti. Aku tamamen bitmis korna bile calmiyordu. 3-4 kere vurdurmayi denedik calismadi galerici arkadas da vardi yanimda aku tamamen bitmis vurduksakta olmaz dedi akrabayi cagirdik. Takviye kablosuda ise yaramadi sanirim dandik kabloydu akimi tam iletemedi. Artik son care sahinin akusunu cikarip torosa taktik calistirdik calisirken akuleri degistirdik tamamdir :)
Hocam sizin araç dizel miydi, benzinli miydi. Benzinli araçlarda ateşlemenin yapılması için krank milinin dönmesi yetiyor diye biliyorum. Pek çok araçta bunu zaten marş motoru hallediyor. Fakat, hırsızlığa karşı anahtar olmadan ateşleme yapılmayan yada direksiyon kitleyen araçlar var, benim aracın kullanım klavuzunda da benzer bir açıklama var. İllaki bir açığı vardır fakat standart bir hırsız bu araca girdiğinde aracı hem çalıştıramıyor hemde direksiyonu hareket ettiremiyor anahtar olmadan. Fakat anahtar içinde kaldı ve akü bitik. 3-4 saat sonra yedek anahtar gelecek, tek ümidim ateşleme ve direksiyon mekanizmasında kullanılan bu kilit mekanizmalarının anahtar girince kapanan mekanik yapıda olması olması yoksa pazar günü sanayide akü takviyesi için kimseyi bulamam kolay kolayHocam sizin araç dizel miydi, benzinli miydi. Benzinli araçlarda ateşlemenin yapılması için krank milinin dönmesi yetiyor diye biliyorum. Normal zamanlarda yarım marşta çalışan bir araç sonuçta. Fakat, hırsızlığa karşı anahtar olmadan ateşleme yapılmayan yada direksiyon kitleyen araçlar var, benim aracın kullanım klavuzunda da benzer bir açıklama var. İllaki bir açığı vardır fakat standart bir hırsız bu araca girdiğinde aracı hem çalıştıramıyor hemde direksiyonu hareket ettiremiyor anahtar olmadan. Fakat anahtar içinde kaldı ve akü bitik. 3-4 saat sonra yedek anahtar gelecek, tek ümidim ateşleme ve direksiyon mekanizmasında kullanılan bu kilit mekanizmalarının anahtar girince kapanan mekanik yapıda olması olması yoksa pazar günü sanayide akü takviyesi için kimseyi bulamam kolay kolay
Bir de akü bitmeden önce kontrol için çıktığımda konsoldaki abs ışığı yanıyordu, düşük voltajdan abs ye de zarar verdik sanırım. Aracı çalıştırabilirsem nasıl çalıştırdığımı ve ne gibi şeyler olduğunu burada paylaşır sizleri bilgilendirerek net bilgi verebilirim
quote:
Orijinalden alıntı: muzafferkocak
quote:
Orijinalden alıntı: pvp_headshot
quote:
Orijinalden alıntı: muzafferkocak
Aracım 2012 model corsa gösterge lambaları yandığı zaman vurdurunca çalışıyordu. Evin yokuşu dik olduğundan 1-2 kere aracı saldım ve 600 700 metre indikten sonra ayağı debriyajdan çekip çalıştırırım. Bunun sürekli yapıldığında ne gibi zararlar vereceğimin farkındayım o konuda sıkıntı yok. Fakat dün kendi aptallığımın kurbanı oldum. Aracın içinde tadilat yapıyordum ve merkezi kilit kablolarını yeniden takıp denemek için 1-2 kere kapıları açıp kapattım, daha sonra tadilata kaldığım yerden devam ettim fakat merkezi kilidin kapalı olduğuna dikkat etmedim (merkezi kilit kapalıyken içeriden kapılar açılıyor, dışarıdan açılmıyor) Kontağı da açıp arıza veren bir parçanın olup olmadığını kontrol ettikten sonra aracın dışına çıktım, tam o esnada hafif bir rüzgar kapıyı ittirdi ve olan oldu. Kontak açık, radyo açık, iç aydınlatma açık bir şekilde kapılar kapandı dışarıda kaldım. Montumda bagajdaydı cebinde telefon, evin anahtarları cüzdan gibi şeyler vardı ve tam manasıyla dışarıda kaldım Geceyi arkadaşlarda geçirip sabah ev sahibinden evin yedek anahtarlarını aldım, memleketten de aracın yedek anahtarını otobüse verecekler bugün, malum cumartesi ve pazar kargo çalışmıyor. Akşama yedek anahtarla kapıyı açacağım. Kontak radyo ve iç aydınlatma 16 saattir açık kaldığı için akü tamamen bitmiş vaziyette. Kapıyı açtıktan sonra aracı vurdurarak çalıştırmayı deneyeceğim, çalışmaz ise aküyü değiştireceğim
Gecmis olsun hocam eski aracim torosta 4 hafta once felan farlar sabahtan aksama kadar acim kalmisti. Aku tamamen bitmis korna bile calmiyordu. 3-4 kere vurdurmayi denedik calismadi galerici arkadas da vardi yanimda aku tamamen bitmis vurduksakta olmaz dedi akrabayi cagirdik. Takviye kablosuda ise yaramadi sanirim dandik kabloydu akimi tam iletemedi. Artik son care sahinin akusunu cikarip torosa taktik calistirdik calisirken akuleri degistirdik tamamdir :)
Hocam sizin araç dizel miydi, benzinli miydi. Benzinli araçlarda ateşlemenin yapılması için krank milinin dönmesi yetiyor diye biliyorum. Pek çok araçta bunu zaten marş motoru hallediyor. Fakat, hırsızlığa karşı anahtar olmadan ateşleme yapılmayan yada direksiyon kitleyen araçlar var, benim aracın kullanım klavuzunda da benzer bir açıklama var. İllaki bir açığı vardır fakat standart bir hırsız bu araca girdiğinde aracı hem çalıştıramıyor hemde direksiyonu hareket ettiremiyor anahtar olmadan. Fakat anahtar içinde kaldı ve akü bitik. 3-4 saat sonra yedek anahtar gelecek, tek ümidim ateşleme ve direksiyon mekanizmasında kullanılan bu kilit mekanizmalarının anahtar girince kapanan mekanik yapıda olması olması yoksa pazar günü sanayide akü takviyesi için kimseyi bulamam kolay kolayHocam sizin araç dizel miydi, benzinli miydi. Benzinli araçlarda ateşlemenin yapılması için krank milinin dönmesi yetiyor diye biliyorum. Normal zamanlarda yarım marşta çalışan bir araç sonuçta. Fakat, hırsızlığa karşı anahtar olmadan ateşleme yapılmayan yada direksiyon kitleyen araçlar var, benim aracın kullanım klavuzunda da benzer bir açıklama var. İllaki bir açığı vardır fakat standart bir hırsız bu araca girdiğinde aracı hem çalıştıramıyor hemde direksiyonu hareket ettiremiyor anahtar olmadan. Fakat anahtar içinde kaldı ve akü bitik. 3-4 saat sonra yedek anahtar gelecek, tek ümidim ateşleme ve direksiyon mekanizmasında kullanılan bu kilit mekanizmalarının anahtar girince kapanan mekanik yapıda olması olması yoksa pazar günü sanayide akü takviyesi için kimseyi bulamam kolay kolay
Bir de akü bitmeden önce kontrol için çıktığımda konsoldaki abs ışığı yanıyordu, düşük voltajdan abs ye de zarar verdik sanırım. Aracı çalıştırabilirsem nasıl çalıştırdığımı ve ne gibi şeyler olduğunu burada paylaşır sizleri bilgilendirerek net bilgi verebilirim
Alıntıları Göster
inş abs de sıkıntı yoktur hocam kolay kolay bir şey olacağını sanmıyorum ama araç 90 model torostu hocam benzin lpg değil direk lpg
quote:
Orijinalden alıntı: pvp_headshot
inş abs de sıkıntı yoktur hocam kolay kolay bir şey olacağını sanmıyorum ama araç 90 model torostu hocam benzin lpg değil direk lpg
Hocam direk lpg ise çalışmamış olabilir bilemedim
Bu arada anahtarım geldi. Bırak kapı kilidinin açılmasını korna bile çalışmıyor, enkaz gibi duruyor araç. Yarın yokuş aşşa salıp vurdurmayı denemeyi düşünmüyorum. Efendi efendi takviye yaparak çalıştıracağım, sonra da rölantide çalıştırıp aküyü iyice şarj edeceğim
Yeni araclar calismayabilir
quote:
Orijinalden alıntı: otobilge
Yeni araclar calismayabilir
Bugün tanıdık bir usta ile takviye yaparak çalıştırdık aracı.
ECU ve BCM ye sahip araçlara takviye yaparken dikkat edilmesi gereken iki nokta var. Aküyü bağlarken önce - kutbu sonra + kutbu takarak paralel bağlamak, ve aküsünden yararlanacağımız aracın stop ettirilmiş olması. Araç çalışırken 14v gerilim üretiyor. Kutupları ters takarsanız yada takviye esnasında araç çalışıyorsa, araçlardaki beyinlere göre en az 5 bin den başlıyor
Aracı vurdurmadım, takviye yaparak garantili çalışacağını biliyordum ve çalıştı da, fakat aküdeki gerilim tam olarak sıfırlandığı için tekrar çalıştığında başta abs, air bag gibi elektronik güvenlik önlemleri olmak üzere araçtaki tüm elektronik donanımda değişik sorun vardı. Mesela benim tarafımdaki cam düğmesine uzun bastığımda tam inmiyor, tam inmesi için basılı tutmam gerekiyorken, yolcu tarafındakinde ise tek dokunuşla tamamen inip çıkıyor ve yarım açılmıyordu. Bagaj da elektrikle açıldığı için, açılmıyordu sanki bagaj kapağı yok gibi davranıyordu. Ayrıca ara ivmelenmelerde tekliyordu. Sonuç olarak aracı çalıştırdıktan sonra akünün dolması için 60-70km falan yol yaptım. Akü işi tamamdı. Sonra yetkili servise gidip durumunu anlattım, tech2 cihazını bağlayıp ne var ne yok ücretsiz hallettiler. Ayrıca yetkili servis, akü voltajında azalma varsa vurdurursak çalışacağını, akü tamamen bittiyse çalışmayacağını söyledi. Çünkü ilk kıvılcımın kaynağı aküymüş. Bu olay 10-15 yıldır yollarda olan tüm araçlar için aynıymış. İyiki de vurdurma girişiminde bulunmamışım, yol ortasında rezil olurduk
Özetle araç çalıştı ve eski haline geldi
Akü tamamen bitikse araç çalışmaz. Benzinlilerde ateşleme bobinini/bobinlerini beslemek, alternatör alan sargısını ikaz etmek, varsa elektrikli benzin pompasını beslemek için azda olsa elektrik akımı gereklidir. Bunlara elektrik gitmezse araç çalışmaz.
Saygılar...
Bugün denendi 2005 polo calismadi
quote:
Orijinalden alıntı: nıghtman
Çalışmaz.
Yıl 2015 böyle bir teknoloji hala üretilemedi.
Çalışmaaz.
Aracımda akü sıfırlandıgı zaman birkaç defa defa vurdurmayı denedim ama hiç çalışacak gibi durmuyordu.Çalışır diyenler nasıl çalışdırdılar merak ettim.
quote:
Orijinalden alıntı: Admire21
Aracımda akü sıfırlandıgı zaman birkaç defa defa vurdurmayı denedim ama hiç çalışacak gibi durmuyordu.Çalışır diyenler nasıl çalışdırdılar merak ettim.
Aracı çalıştırdım ve akünün + kutubunu söktüm araç çalışmaya devam etti..
Aku tamamen bitikdi vurdurdum yokus asagi calismadi arkadaslar.
quote:
Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum
quote:
Orijinalden alıntı: baris195
ama bu dediğim araç anadol markanın kasalı tipi çok eski araçtır yanlış anlaşılma olmasın,yeni araçları bilemem
Anadol pikapların hepsi benzinli değildir. En son ERK motor dedikleri dizel pikaplar Otosan 600 diye çıkmıştı.
Akü tamamen bitikse takviyesi hemen dokundurmayla olmuyor. Vurdurmayla çalışma ihtimali olsa da çok zor. Bir de akü tamamen deşarj olduğunda yüksek akımla şarj edilirse ömrü daha çabuk biter. Bu yüzden tam deşarj olan akülerin düşük akımla kapasitesinin 2/3 oranında şarj edilmesi tavsiye edilir. Sonrasında çalışmazsa takviye de vurdurma da yapılabilir.
Alıntıları Göster
mobiletlerde akü yok
quote:
Orijinalden alıntı: b.turan
Aracı çalıştırdım ve akünün + kutubunu söktüm araç çalışmaya devam etti..
Araç çalıştıktan sonra, Akü görevinin büyük kısmını şarj dinamosuna devreder.Şarj dinamosu hem araç için gerekli olan elektriği üretir hemde aküyü şarj eder.Akü olmadan da gidebilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: İtfaiyeGibiAdam
Aku tamamen bitikdi vurdurdum yokus asagi calismadi arkadaslar.
Akü komple bittiğin de araç çalışmaz. Hatta akü çok azaldığın da bile çalışmaz. Kontağı çevirdiğiniz de akünün gücü marş dinamosunu çevirmeye yetmez. Aracın ateşleme yapabilmesi için belli bir elektriğe ihtiyacı vardır.