Şimdi Ara

akü tamamen bitikse araç çalışırmı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
57.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ya arkadaşlar neyi tartışıyorsunuz ki?

    Dinamodan gelen elektrikle aküsüz araç çalışır mıydı çalışmaz mıydı

    yahu söylüyorum, akü olmazsa dinamodan elektrik falan gelmez..

    Şarj dinamonuzda biri rotor diğeri stator olmak üzere iki grup sargı vardır..
    Bu sargılardan biri aküden biraz akım çekerek manyetik alan oluşturur, diğeri de bu oluşan manyetik alanın ve dönme hareketinin etkisiyle çektiğinden daha yüksek güç üretir ve aracın elekrtrik sistemini besler..

     akü tamamen bitikse araç çalışırmı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Ya arkadaşlar neyi tartışıyorsunuz ki?

    Dinamodan gelen elektrikle aküsüz araç çalışır mıydı çalışmaz mıydı

    yahu söylüyorum, akü olmazsa dinamodan elektrik falan gelmez..

    Şarj dinamonuzda biri rotor diğeri stator olmak üzere iki grup sargı vardır..
    Bu sargılardan biri aküden biraz akım çekerek manyetik alan oluşturur, diğeri de bu oluşan manyetik alanın ve dönme hareketinin etkisiyle çektiğinden daha yüksek güç üretir ve aracın elekrtrik sistemini besler..

     akü tamamen bitikse araç çalışırmı




    Aslında tartışma yok
    Bazı eski motorlar şarj dinamosuna ihtiyaç olmadan da çalışabilir. Ama bu yakın zamanda üretilen motorlu taşıtlar için mümkün değil. Araç çalışırken aküyü sökmek zaten oldukça tehlikelidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs


    laf kalabalığı yapıyorsunuz ,
    marşa bastıgınız andan itibaren ,Ecu tüm değerleri optimum seviyelere getirerek
    motorun çalışmasını sağlıyor ,
    sizin dinamodann gelen elektrık ile çalışacağını sandığınız motor
    asla çalışmaz akü olmadan , dinamodan elektrık gelmesi için , ilk önce içindeki sargıların uyarılması lazım , ki bu aküden gelen elektrik ile oluyor ,
    triger kayışın sıyırmasını ,sakın bilmiyorum demeyın .,
    katalıtık konvertörun tıkanıp arızalanması için öyle kovayla yakıt dökmenize ihtiyac yok ,
    akü olmadan sadece şarj dinamosu çalışacak motorlar eskide kaldı ,
    enjektörlü , yeni nesil motorlardan hiç birini çalıştıramazsınız akü olmadan
    ve en son , size uslubumu bozmadan hitap ediyorum
    sizden de aynisini bekliyorum

    bak işte sana söylenecek çok kalabalık laflar var da yüzün kızarmaz tabi amaç tahrik edip kendine laf söyletmek. başka değil.

    he ECU dediğin sensörlerden veri almadan hesap yapıp motora start veriyor 2. grank turunda çalışan arabanın sensöründen ne kadar hava yakıt geçecekte ölçüm yapacak.

    birbşey değil utanacağını bilsem üşenmeyip video çekip koyucamda arabama yazık.

    bir motor kaç ml yakıt ile start alır ki ilk marşta zaten tüm yakıtı yakacak bir motor yapılmadı o kadar yakıtı ilk marşta her motor kaçırıyor


    yeni arabalardan bahis ediyorsunuz fakat daha bnmemişsiniz belliki arabalar artık brakın aküyü viskoziteyi dahi çlçüp bildirim veriyor zaten yeni bir arabanın sahibinin aküsüz kalma olasılığı yok

    anlaşılan şu ki
    beyaza , kara dediniz ,
    sizinle tartışmayacağım ,
    aracınızı istediğiniz şekilde vurdurabilirsiniz ,

    zaten senin bilmediğini sana öğretmek için tenezzül etmedim el adama güler şaşıp biri arama yaparsa doğruya ulaşsın hesap bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay


    zaten senin bilmediğini sana öğretmek için tenezzül etmedim el adama güler şaşıp biri arama yaparsa doğruya ulaşsın hesap bu

    üzerinde akü olmadan arac çalışır diye iddanız var ,
    çalıştırırım ama aracıma yazık olur diyorsunuz ,
    aküsüz bile vurdurun, çalışır ,diye de tavsiyede bulunuyorsunuz forum ahalısıne
    ne yaman çelişki ,
    asıl siz gülünecek duruma düşüyorsunuz
    bu asılsız iddanızla ,size kolay gelsin .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pixelbs -- 11 Eylül 2012; 7:47:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra


    Aslında tartışma yok
    Bazı eski motorlar şarj dinamosuna ihtiyaç olmadan da çalışabilir. Ama bu yakın zamanda üretilen motorlu taşıtlar için mümkün değil. Araç çalışırken aküyü sökmek zaten oldukça tehlikelidir.

    evet , eski tıp dizeller aküsüz çalışır ,
    bunlarda pistonlu yakıt pompa tipi mevcuttur , belirli bir basın olusturunca ,
    enjektör açılır ve yakıt püskürtür yanma odasına ,
    fakat common rail dizellerde sisten çok değişik
    ilk kontağı açınca ,tablodaki lambaların sönmesini
    beklıyoruz ,pompa çalışmaya başlar ,basıncı tamalayınca durur , ısıtma bujileri yanma odasını ısıtır
    ve marşa basılır , arac çalışır ,
    bunların enjektörleri 5-8 kere yakıt püskürtür bir yanma periodunda , pistonun üstüne ,
    bu motoru vurdurmayla nasıl çalıstıracaksa ,iddalı arkadaşımız ,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay


    zaten senin bilmediğini sana öğretmek için tenezzül etmedim el adama güler şaşıp biri arama yaparsa doğruya ulaşsın hesap bu

    üzerinde akü olmadan arac çalışır diye iddanız var ,
    çalıştırırım ama aracıma yazık olur diyorsunuz ,
    aküsüz bile vurdurun, çalışır ,diye de tavsiyede bulunuyorsunuz forum ahalısıne
    ne yaman çelişki ,
    asıl siz gülünecek duruma düşüyorsunuz
    bu asılsız iddanızla ,size kolay gelsin .

    top sektirebiliyormusun
    tek ayak üzerinde 10sn bekleyebiliyormusun
    okuduğunu anlayıp muhakeme yapamadığın ortada
    kayıtlar başladı bu arada kaçırma




  • kendin gibi beni de çocuk sandın galiba

    sen git kumda oyna .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    kendin gibi beni de çocuk sandın galiba

    sen git kumda oyna .

    tamam.
  • çalışmaz.denendi,rezil olundu
  • cevabı öğrendim

    bir arkadaşın eski arabası 2 aydır park halindeydi akü falan bitmiş tık yok elektrik yok bir şey yok
    tamirci bir arkadaşı gelmiş aracı yapıyordu tam o sırada yanına gittik,bende bizzat gördüm,eleman eski arabanın akü kısmına bir şey yaptı ve aracı çalıştırdı,daha sonra elinde akü vardı ve kendi aracına geldi koydu
    tam o sırada sordum

    dedimki,sen elindeki aküyü bu araca takıp çalıştırıp yerindemi çıkardın dedim,evet dedi,peki araç aküsüz nasıl çalışıyor dedim,şarj dinamosundan çalışıyor dedi
    peki akü olmadan farları açsak yanarmı dedim yanar dedi,dinamo 12 volt üretiyor farlar yanar dedi,akü olmadanda araç gider dedi,ama yolda istop edersen orda kalır dahada çalışmaz dedi

    yani akü tak aracı çalıştır ve aküyü sök sorun olmuyor,ama istop ettirmicen

    ama bu dediğim araç anadol markanın kasalı tipi çok eski araçtır yanlış anlaşılma olmasın,yeni araçları bilemem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 13 Eylül 2012; 5:36:27 >




  • Bir akü kaç para ki? Bu kadar tartışana kadar alın yeni bir akü keyfinize bakın. Anlaşıldı ki akünüz bitmiş. Bir kaç gün geçici çözümlerle çalışan akünüz, belki en lâzım olduğu anda iflas edecektir. Işte o zaman telefisi daha zor olabilir.
  • bizim 2 araç vardı biri fiesta'06 biri mondeo'07 fiestanın aküsü boşalmıştı (dizel) diğer araca halat bağlayıp çektip öyle vurdurduk hiç te bir sorun çıkmadı şimdiye kadar ama benzinlileri bilemem
  • Arkadaslar herkes yaşadığı tecrubeye dayanarak birşeyler yazmış ancak, kimsenin aklına elektrik olmadan tüp valfi çalışmayacağı ve valf açmadıkca arabanın çalışmayacağı gelmemiş.Aküsü tamamen bitmiş olan araç tüp valfini açamayacağı için vurdurarak çalışmaz fakat benzinde çalışır.
  • Gecen yaz bitti, takviyeyle calismadi. Kursunu mu ne bitmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 adet asprinle ölü aküyü canlandırmak mümkün
  • Benim araba vurdurarak çalışmadı tecrübe ettm

    1.4 dizel akü bitmiş kilometre saati bile açılmıyor hic elektrik yoktu

    Takviye ile çalıyor ancak vurdurunca çalışmadı :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi sonuç nedir arkadaşlar? İtelim mi itmeyelim mi?

    Az önce arabayı çalıştırmaya kalktım ve hiçbir tepki alamadım. Arabanın iç lambası açık kalmış ve akü tamamen bitmiş. Hiçbir lamba, gösterge vs. yanmıyor.
    Araba 2004 model Albea 1.2 16v benzinli. Arabayı iterek çalıştırabilir miyim yoksa hiç başıma iş almadan aküyü söküp şarja mı götüreyim?
    Yardımcı olabilirseniz çok makbule geçecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Nautilus- -- 2 Aralık 2014; 18:37:38 >
  • Çalışır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yirthan -- 2 Aralık 2014; 18:38:42 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    12 adet asprinle ölü aküyü canlandırmak mümkün

    Hangi deliğe kaç tane?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    ama bu dediğim araç anadol markanın kasalı tipi çok eski araçtır yanlış anlaşılma olmasın,yeni araçları bilemem

    Anadol pikapların hepsi benzinli değildir. En son ERK motor dedikleri dizel pikaplar Otosan 600 diye çıkmıştı.

    Akü tamamen bitikse takviyesi hemen dokundurmayla olmuyor. Vurdurmayla çalışma ihtimali olsa da çok zor. Bir de akü tamamen deşarj olduğunda yüksek akımla şarj edilirse ömrü daha çabuk biter. Bu yüzden tam deşarj olan akülerin düşük akımla kapasitesinin 2/3 oranında şarj edilmesi tavsiye edilir. Sonrasında çalışmazsa takviye de vurdurma da yapılabilir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.