Şimdi Ara

akü ve konjektör sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
1
Favori
749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • iyi günler,
    2012 model megane 3 1,5 dci edc aracım var aracım 37000 km de, tatildeyken aracım çalışmadı ( Ekranda akü ile ilgilihiç bir ikaz almadım ) yanımda takviye kablosu vardı takviye yaptım araç çalıştı sorun aküden kaynaklanıyordu.aracımı evimin önüne getirip park ettim stop ettim.araç tekrar çalışmadı anladım ki akü ölmüş bir kaç gün aracı çalıştırmadım döneceğim zaman yine takviye yapıp istanbula gelmek üzereydim takribi 95 km yol yaptım yolda aracım arıza ışığı yaktı ve gaz yememeye başladı müsait bir yere çektim araç stop etmedi çalışıyordu gitmeyi denedim ama olmadı stop ettim tekrar çalışmadı sonra takviye ile tekrar çalıştırdım ve arkadaşımın tanıdığı bir özel bir servise geldim büyük bir yerdi baktılar akü ölmüş denildi yeni akü takacağız dendi araçtaki 60 amper di 72 takalım dediler ve 72 amper mutlu akü taktık sonra aracı kontrol edelim dediler kaçak varmı diye voltajı ölçen bir alet bağladılar aracı çalıştırdılar cihazda 12,2 ile 12,6 arası voltaj değişiyordu dediler ki bunun normalde 14 ve üzeri olması gerekli kontrol etmeliyiz bende tamam dedim aracı lifte aldılar şarz dinomosunu kontrol ettiler sorun yoktu konjektörde sorun gördüler nerdeyse bitmek üzere dediler değiştireyim mi diye sordular bende onayladım valeo marka konjektör taktılar şarz dinomusunu temizlediler ve o alet ile tekrar ölçtüler bu sefer değer 13,6 ile 13,8 arasında değişmeye başladı dedimki mademki sorunu giderdiniz neden değer 14 üzerinde değil bana verdikleri cevap şimdilik yeni biraz çalışsın bir kaç zaman sonra 14 üzerine çıkar dediler ama açıkçası ben tatmin olmadım. neyse dedim aracı aldım 1 haftadır çalışıyor aracım herhangi bir sorun yok ama kafama takılan bazı sorular var yardımcı olursanız sevinirim.

    1- 60 amper yerine 72 amper takılması daha mı iyi
    2- akü bittiği zaman ekranda bunu ikaz etmesi gerekmezmiydi ben iç bir ikaz almadım
    3-akü takıldıktan ve konjektör değiştikten sonra değerin aküye giden elektiriğin 14 üzerine çıkması gerekmezmiydi
    4-konjektörler neden arızalanır ömrü ne kadardır aracım 3,5 senelik araç
    5- bu işler için verdiğim ücret akü ( mutlu 72 amper bakımsız akü ) 210 + 150 vale konjektör + 100 Tl işçilik toplamda 460 TL bu değer makul mü yoksa kazık mı yedim.

    kusura bakmayın biraz uzun oldu vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.