Şimdi Ara

Clio 4 1.5 dCI EDC - 250.000 km Kullanıcı Deneyimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
84
Cevap
14
Favori
23.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
67 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar.


    Bolca kullanıcı deneyimi paylaşılmış olan bir otomobil. Ben uzun dönem sayılabilecek kullanım deneyimlerimi, yaşadığım arızaları ve diğer detayları paylaşacağım. Böylece özellikle yaşadığım arızalar ve çözümleri hususlarında kullanıcılara veya satın almayı düşünenlere faydalı olmasını umuyorum.


    Araç 2014 model. 1.5 dCI motor, 90 hp'lik versiyon. Yarı otomatik, çift kavrama EDC şanzımana sahip. Icon donanım paket.


    2016 yılında 40.000 km'de iken ilk sahibinden alındı. Şu an 238.000 km'de. Yaklaşık 200.000 km'dir kullanmaktayım. Km'nin yaklaşık %60-70'inin İstanbul'da yapıldığını söyleyebilirim.


    İç Hacim:


    B segmenti bir otomobil olduğundan arka koltuk diz mesafesi oldukça düşük. Kendi segmentinde de rakiplerinin gerisinde bu konuda. Arka koltukta yolculuk pek rahat değil. Bagaj hacmi de segmentinden dolayı düşük.


    Temel Donanımlar:


    Far sensörü, yağmur sensörü, anahtarsız giriş ve çalıştırma, hız sabitleyici, park sensörü, bluetooth (telefon görüşmesi ve müzik dinleme) destekli multimedya sistemi, dahili navigasyon (yandex, google maps varken pek ihtiyaç olmasa da), otomatik klima, ısıtmalı ve elektrikli katlanır aynalar.


    Rüzgar, Yol ve Motor Sesi Yalıtımı:


    Ön kelebek cam çıtasından rüzgar (ıslık) sesi problemi kronik. Çözümü için Youtube'da birkaç yöntem mevcut. Ancak genel olarak rüzgar sesi yalıtımı zayıf diyebilirim. Motor sesi yalıtımı ise orta düzeyde.


    Yol Tutuşu ve Konfor:


    Icon donanımda 195/55/R16 jant lastik ebatları standart geliyor. Süspansiyonlar biraz sert. Yol tutuşundan memnunum. Direksiyon elektrik destekli hidrolik olduğundan hissiz bir direksiyon. Ancak şehir içinde oldukça keyifli. Yüksek hızlarda da tedirgin etmiyor. Son 1 senedir 205/45/R17 lastik jant ebatları ile kullanıyorum. Yol tutuşu arttı. Daha da sert hale geldi araç. Konfor düştü. Şehir içi manevralarda dönüş çapı başarılı.


    Motor ve Şanzıman:


    90 hp güce ve 220 nm torka sahip K9K kodlu 1.5 dCI motor. Motor gücü ve torku bana yetiyor. Standart kullanıcıyı tatmin eder. Son hız hafif yokuş aşağı 198 km/sa. Düz yolda 185-190 km/sa.


    Getrag üretimi 6DCT 250 kodlu şanzıman kullanılıyor. Ford Focus Powershift ile aynı şanzıman sanırım. Çift kavrama olduğu için oldukça hızlı (DSG'ye yakın) ve çoğunlukla kararlı. Çok sıkışık trafikte defalarca kullandım. Isınma vb arızalar yaşamadım. 229.000 km'deki arızaya (yazının ilerleyen kısımlarında bahsedeceğim) kadar sarf malzemesi olan kavrama değişimi haricinde problem yaşamadım. Şahsi fikrim; arıza çıkarma olasılığı DSG kadar yüksek değil. Ancak arızaları DSG'den nispeten daha kompleks ve maliyetli. (Beyin, vites ayırma çatalları, vites tamburları, debriyaj motoru vs.) Örneğin DSG'de mekatronik gibi parçalar uygun rakamlara revizyon yaptırılabilirken EDC'de beyin v.b parçaların tamiri yok. Kavrama seti değişimi DSG'de daha uygun. DSG'den anlayan teknik servis sayısı çok daha fazla.


    Yakıt Tüketimi:


    Şehir içi özensiz (29-30 km/sa ortalama hız) yakıt tüketimi 5.8-6.2 lt/100 km.

    Şehir içi özenli kulanımda 5.2-5.5 lt/100 km'lere inilebiliyor.

    Şehir dışı 80-90 km hızla sabit ve çok yumuşak kullanımda 3.7 lt/100 km

    Şehir dışı 110-120 km hızla kullanımda ise 5.5-6 lt/100 km.

    Şehir dışı 160-180 km/sa sürüşlerde 8-8.5 lt/100 km'nin üzerine çıkamadım.


    (Şehir dışında sakin kullanım haricinde çok az yakıyor diyemem. Bu konuda vites oranları sebebiyle 1.5 dCI 75 hp manuel şanzımanlı versiyonlar çok başarılı)


    Kronik Problemler:


    Ön kelebek camından gelen ıslık sesi (vardı, çözdüm)

    Gösterge panelinden gelen "tık, tık" sesi (bende olmadı)

    Çok kronik olmasa da yakıt seviye şamandırasının bozulması (bende olmadı)

    Trim sesleri (bu konuda çok hassas biriyim, çok şükür bende ufak müdahaleler haricinde olmadı)

    Arka frenler kampana olduğundan bir süre sonra freni bırakırken "vik" diye tiz bir ses geliyor. Kapalı garajda camlar açıkken duyabileceğiniz bir ses. Kampana içi temizliği yapıldığında bir süre kesiliyor ses.


    Bakım ve Arızalar:

    • Düzenli olarak 10.000 km'lik periyotlarla yağ ve filtre bakımları yapılıyor. Motor yağını genellikle Elf 5-30W tercih ediyorum.


    • 80.000 km'de triger seti değiştirildi.


    • 90.000 km'lerde uzun yolda yağ soğutucusu arızası nedeniyle motor yağı soğutma suyuna karıştı. Rampalarda araç yüklü iken bir süre yüksek devirde tam gaz kullandım. Muhtemelen bu esnada arıza oluştu. Gece uzun yolda durmadan kullandığım için motor yağ seviyesi iyice azalıp ekranda uyarı verene kadar fark etmedim durumu. Yol bilgisayarındaki uyarıyı fark etmeyip biraz daha kullansaydım yatak saracaktı muhtemelen. Yağ soğutucusunu değiştirdim. Soğutma suyu sistemi tamamen temizlendi. (1.5 dCI k9k motorlarda zaman zaman karşılaşılan bir problem olduğu söyleniyor. Bu nedenle triger değişimiyle birlikte yağ soğutucusu değişimi mantıklı olabilir.) (600 TL)


    • 140.000 km'de klima kompresörü kaçağı tamir edildi. (600 TL)


    • 160.000 km'de 2. kez triger seti değiştirildi.


    • 160.000 km'de derin çukura düştükten sonra 2 tekerin porya bilyaları değişti. (Rakamı tam hatırlamıyorum. 200-300 TL olsa gerek maks.)


    • 170.000 km'de yağ soğutucusunun contasından yağ kaçırdığını fark ettim. İlgili conta değişti. (150 TL)


    • 175.000 km'de kalorifer peteğini temizlettirdim. Sağ taraftan sıcak hava üflemiyordu. Muhtemelen soğutma suyuna karışan motor yağının kalorifer peteğinde bıraktığı hasarın etkisiydi. (150 TL)


    • 180.000 km civarında serin havalarda da sık sık fan açtığını fark ettim. Soğutma suyunu kontrol ettiğimde eksilmişti. Problem radyatör alt hortumunun çatlamasından kaynaklanıyormuş. İlgili hortum değişti. Araçta büyük ihtimalle soğutma suyu seviye sensörü mevcut değil. Çünkü soğutma suyunun büyük kısmı eksilmiş olmasına rağmen göstergede herhangi bir uyarı vermiyor. Hararet başladığında muhtemelen uyarı verecektir. Bu nedenle özellikle yüksek km'li araçlarda sık sık motor yağı ve soğutma suyu seviyesi kontrolü yapmak önemli. Fark etmeseydim hararet yapma olasılığı yüksekti. (Yanlış hatırlamıyorsam 200-300 TL civarı maliyeti oldu)


    • 195.000 km civarında daha önce gaz kaçağı tamiri yapılmış olan klima kompresörü değiştirildi. (Sistemin bakımı, temizliği vs ile birlikte 2500 TL)


    • 198.000 km'de fren hidroliği sıvısını ve arka kampana balatalarını değiştirdim. (400 TL)


    • 200.000 km'de iken kavramanın zayıfladığını hissetmeye başladım. Özel serviste kavrama, vites ayırma çatalları ve şanzıman kulağı değişti. Çıkma az kullanılmış kavrama + sıfır vites çatalları 6500 TL civarında. Kavramanın sıfır tercih edilmesi durumunda ise fiyat 9500 TL civarında. (2020 Temmuz Ayı fiyatları) Ayrıca bu esnada şanzıman yağı da değiştirildi.


    • İşlem yapıldıktan hemen sonra şanzıman beyni çalışmadı. Yazılım tekrar yüklendi. Birkaç kez kalibrasyon yapıldı ve çalıştı. Özellikle Clio ve Fluence'larda 5-6 yıl veya 120.000 km sonrasında şanzıman beyni değişimine giden araç sayısı fazla.


    • 210.000 km civarında otomatik klimanın orta menfezlerinin arkasında yer alan, havayı cama, ayaklara, ortaya yönlendiren klape motoru zaman zaman çalışmamaya başladı. Çalışmadığında ise klima havayı ön göğüsün içine veriyor. Cama, ortaya veya ayaklara veremiyor. Motorun değişmesi gerekiyor. Ben bu arıza oluştuğunda torpido gözünü açarak elimi ilgili motora uzatıyorum. Biraz elimle destek verince devreye giriyor. :) (300-500 TL'ye çözülebilir)


    • 220.000 km'de silecek zorlanarak çalışmaya başladı. Silecek motorundan aldığı tahrikle silecekleri hareket ettiren mekanizma kireç / pas yapmış. Sökülüp temizlendi. (100 TL)


    • Sıradaki arıza öyküsü biraz uzun olacak. 229.000 km'de dik bir yokuşu çıkarken yavaşladım. Araç vitesi 2'den 1'e düşürmeye çalıştı ancak bir "şak" sesi ve sarsıntı eşliğinde "Vites kutusunu kontrol ettiriniz" uyarısı aldım. Vites 2'den 1'e düşmüyordu. Stop edip 2-3 dk sonra çalıştırdığımda arıza ortadan kalktı. 1-2 gün sonra araç çalışmadı. Akü bitmiş. (Bu vites arızasının oluşmasına akünün zayıf olmasının da etkisi olduğunu tahmin ediyorum.) Akü değişimi yapıldı.


    • Kısa süre sonra yokuş çıkış ve inişlerinde vitesin 2'den 1'e geçmemesi hatasını tekrar almaya başladım. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyordu. 1-2 günlük periyotlarla tekrarlıyordu. Araç bilgisayara bağlandı. 2. vites tamburu, debriyaj motoru, akü voltajı düşük hatası ve ismini tam hatırlayamadığım bir vites konum sensörü arızası okuduk. 2 ihtimal üzerine yoğunlaştık. 2. Vites tamburu veya şanzıman beyni. Şanzıman beyni sıfır ve orijinal parça olarak temin edilebiliyor sadece. İkinci el tavsiye edilmiyor. Şanzımanın üzerinden sökülüp takılabiliyor. Tambur ise şanzımanın içerisinde bir parça. Değişimi için şanzımanın açılması gerekiyor.


    • Arızaları silip kısa bir süre daha test etmeye karar verdik. Sonrasında arıza tekrarladı. Ayrıca 3-2-1 vites düşürmeleri biraz hissedilir hale gelmişti. Seyir halinde vitesi N konumuna alıp durduğumda hafif bir sarsıntı eşliğinde "şak" sesi gelmeye başladı ara sıra. Önümüzde iki seçenek vardı. Birincisi; önce şanzımanın açılıp vites tamburunun değişmesi, düzelmezse sonrasında şanzıman beyninin değişmesi. İkincisi ise bunun tam tersi. Maliyet bazlı bakıldığında ikinci seçenek daha mantıklı. Çünkü şanzıman beyni değişimi 5500 - 6500 TL aralığında. 2. vites tamburu değişimi ise 3000 TL civarında.


    • Benim tahminim arızanın tamburdan olduğuna yönelikti. Ancak şanzımanın daha önceki işlemlerini yapan ustam 3-2-1 geçişlerinin hissedilir hale gelmesi ve 29.000 km önceki şanzıman beyninin çalışmaması problemlerini de göz önünde bulundurarak sorunun %90 beyinde olduğunu söyledi. Kendisi EDC şanzımanlar ve Renault grubunda tecrübeli olduğundan, ve kavrama değişiminde şanzımanın içini vs kontrol etmiş olduğundan tamam dedim ve birinci çözüm yolunu tercih ettik. Beyin değiştirildi. Değişim sonrası 3-2-1 geçişleri, dur kalk trafikteki şanzıman reaksiyonları daha rafine hale geldi. Ancak ani fren yaparak aracı durduğum anda "şak" sesi eşliğinde hafif bir sarsıntı gelmeye başladı. 5-6.000 km sonra da 2.vitesten 1.vitese düşürememe ve arızaya geçme hatası tekrar etmeye başladı.


    • Bilgisayara bağladığımızda 2. vites tamburu arızası aldık yine. Bayram sonrasında ise şanzıman açılacak, 2. vites tamburu değişecek. Bu işlem için işçilik ödenmeyecek. Parça parası olarak cüzi bir miktar ödenecek.


    • Bunlar dışında ön takım, turbo, enjektör gibi aksamlara hiç müdahale yapılmadı. Herhangi bir problem yok şu an için.


    • Motor vibrasyonu üst devirlerde kabine fazla yansıyor. Ancak bu benim aracıma mahsus bir problem. İlk sahibinde önden kaza yapmış araç. Muhtemelen motor kulakları ile ilgili. Ancak ustaları ikna edemiyorum. :)



    Uzun bir içerik oldu. İlave olarak merak edilen hususlar olursa elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım.


    İyi bayramlar dilerim.


    Ekleme 1: Göstergede enjeksiyon sistemi arızası, ESP ABS arızası, yokuş kalkış desteği arızası vb arızaların tamamı görünüyorsa problem akünün zayıf olmasından kaynaklanıyor. Akü değişimi sonrası düzelecektir.


    Ekleme 2: Bir süre önce 2017 sonrası Faz 2 (makyajlı) Clio 4'lerin "Pure Vision Led" farlarını taktım aracıma. Far yuvaları bire bir uyumlu. Ancak soketleri uyuyor olmasına rağmen doğrudan çalışmıyor. Soket pinlerinde değişiklik yapılması, veya ilave soket kullanılması gerekiyor. "C Led Stoplar" için de küçük bir değişiklik yapılması gerekiyor. Tak çalıştır şeklinde çalışmıyor. İstanbul'da ve Bursa'da bunun montajından anlayanlar var. İnternette araştırmalarımda bu bilgiye ulaşmam kolay olmamıştı. Standart halojen farların aydınlatması fena değil. Ancak Pure Vision Led farlar hem C formundaki gündüz ledleri, hem gece aydınlatması ile oldukça güzel. Gece aydınlatması premium markaların Led veya Bi-Xenon sistemleri kadar olmasa da tatmin ediyor.


    Ekleme 3: Media Nav ve R Link olarak iki farklı multimedya sistemi bulunuyor. İkisinde de video oynatma fonksiyonu sonradan devreye alınabiliyor. İnternette Türkçe kaynaklar var.


    Güncelleme 1: (30.10.2021)


    • Vakit ayırıp güncelleyemedim arkadaşlar. En son paragrafta bahsettiğim problem için bayramdan sonra şanzıman açıldı. Senkromeçler değişti. Problem düzeldi. Yukarıda da belirttiğim gibi bu arızanın zayıf akü nedeniyle tetiklendiğini düşünüyorum. Senkromeçler için parça ücreti 1200 TL civarında ödendi.


    • 240.000 km civarında yağ soğutucusu ikinci kez patladı. (Motor yağını motor suyuna karıştırdı.) (Daha önce de 90.000 km civarında patlamıştı.) Yine erken fark etmem sonucunda hararet yaptırmadan veya motoru yağsız çalıştırmadan kurtardım. Bu kez orijinal yağ soğutucusu ile değişim yapıldı. 700 TL civarı yağ soğutucuya ödendi. Motor yağı değişti. Soğutma suyu radyatörü değişti. (400 TL) Sistem temizliği yapıldı. Fren diskleri ve balataları değişti. Ön iki amortisör değişti. (750 TL veya 1200 TL olması lazım tam hatırlayamıyorum şu an). Triger seti değişti. Tümü 5 bini buldu sanıyorum.


    • 248.000 km'de silecek problem çıkarttı. Silecek çok zorlanarak çalışıyor. Özellikle sonbahara girerken beliren bir arıza. Daha önce motordan aldığı gücü silecek kollarına aktaran mekanizma sökülüp kireçlenme - paslanma temizlenip tekrar yağlanıp takılmıştı. Bu kez o mekanizmayı internetten sipariş edip değiştirdim. 230 TL parça ücreti. Sorunsuz çalışıyor. Clio 4'lerde kronik olduğunu düşünüyorum. Birkaç kez daha denk geldim.


    Şu an 250.000 km'yi devirdik. Çok şükür herhangi bir şikayetim yok. Hiçbir yerinden ses, tıkırtı gelmiyor. Çalışmayan aksamı yok. O kadar masraftan sonra olmasın bi zahmet :)


    Şu an için DPF, enjektör, turbo, motor ile ilgili bir problem yaşamadım.


    Güncelleme 2: (07.04.2022)


    • 255.000 km; yağ soğutucusu arızasından dolayı kalorifer peteği tıkanmış. Sol taraftan sıcak hava gelmiyordu. Radyatörcüde makine ile temizlik yapıldı. 350 TL
    • 265.000 km; enjektör temizliği ve bakımı yaptırdım. 1.200 TL. Alt devirlerde hafiften şakırtı yapıyordu, düzeldi.
    • 267.000 km; 1 yıllık Mutlu akü ömrünü doldurdu. 60 amper takılmış bir önceki değişimde. 72 amper İnci Akü taktırdım. 950 TL


    Araç şu an 269.500 km'de.



    Clio 4 1.5 dCI EDC - 250.000 km Kullanıcı Deneyimi
    Clio 4 1.5 dCI EDC - 250.000 km Kullanıcı Deneyimi
    Clio 4 1.5 dCI EDC - 250.000 km Kullanıcı Deneyimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 7 Nisan 2022; 22:27:16 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wirm

    Güzel bir deneyim paylaşımı olmuş teşekkürler. Clio 5 test etme şansınız oldu mu?

    Teşekkür ederim. Henüz Clio 5 test edemedim. Ama aklımda.


    @cormen; haklısınız. Ekonomik ömrünü doldurdu / doldurmak üzere. Ülke şartları malum tabii. Ancak ben de uzun km'ler boyunca kullanmayı seviyorum. Ciddi arıza açmadan yüksek km'ler yapabilmek beni mutlu ediyor.

    Paylaşım için çok teşekkür ederim,benzer aracı kullananlar için rehber niteliğinde bir yazı olmuş.

    Aslında araç kilometresi göz önünde bulundurulduğunda tam olarak beklenebilecek bakımları/değişimleri/arızaları yaşatmış ama elbette bence sizin de bilinçli bir kullanıcı olmanızın da büyük payı var.
    Renault 12 döneminden beri markayla hep iç içe oldum,ailem de öyle.Fransız markaların içinde Renault’un yeri bende hep ayrı olmuştur.Bugün halâ iyi durumda emektar bir Renault 11 örtünün altında duruyor,sağolsun eski dost...
    Yapmış olduğunuz masraflara baktığımda Renault’un o sevdiğim kullanıcı dostu tarafını gördüm;parça kolay bulunuyor,masraflar diğer markalara göre daha makûl ve aracın dilinden anlayan usta bulmak mümkün.2 sene evvel emektarın direksiyon kutusunu gayet uygun bir rakama ve tedarik konusunda da sıkıntı yaşamadan değiştirdik.Başka bir marka olsa ne olurdu bilmiyorum.

    Umuyorum aracınız size bir süre daha sorunsuz hizmet eder.

    Sağlıklı sürüşler dilerim.

    Kıssadan hisse herkesin de bildiği gibi 1.5 dci yine güzel bir ünite lakin manuel kullanmak gerekli. Yazdığınız masraflar az buz rakamlar değil, neredeyse yeni bir benzinli motor alınıyor o paralara.


    Konunun sizinle de alakası yok tabii ki, 18 yaşında honda otomatiği, 20 yaşında vw otomatiği hala sorun çıkarmadan çalışırken, bu dsg ve türevleri az yakıp bir saniye atik olacak diye büyük masraflar çıkaran şanzımanlar haline geldi.


    Tabii avrupada bir aracın "ömrü" 150 bin km olduğunu düşünürsek onlar için sorunsuz olabilir.

  • Güzel bir deneyim paylaşımı olmuş teşekkürler. Clio 5 test etme şansınız oldu mu?
  • Araç ekonomik ömrünü doldurmuş




















    tabi 1. dünya ülkeleri için

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wirm

    Güzel bir deneyim paylaşımı olmuş teşekkürler. Clio 5 test etme şansınız oldu mu?

    Teşekkür ederim. Henüz Clio 5 test edemedim. Ama aklımda.


    @cormen; haklısınız. Ekonomik ömrünü doldurdu / doldurmak üzere. Ülke şartları malum tabii. Ancak ben de uzun km'ler boyunca kullanmayı seviyorum. Ciddi arıza açmadan yüksek km'ler yapabilmek beni mutlu ediyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 14 Mayıs 2021; 1:29:0 >
  • Salih* kullanıcısına yanıt
    Paylaşım için çok teşekkür ederim,benzer aracı kullananlar için rehber niteliğinde bir yazı olmuş.

    Aslında araç kilometresi göz önünde bulundurulduğunda tam olarak beklenebilecek bakımları/değişimleri/arızaları yaşatmış ama elbette bence sizin de bilinçli bir kullanıcı olmanızın da büyük payı var.
    Renault 12 döneminden beri markayla hep iç içe oldum,ailem de öyle.Fransız markaların içinde Renault’un yeri bende hep ayrı olmuştur.Bugün halâ iyi durumda emektar bir Renault 11 örtünün altında duruyor,sağolsun eski dost...
    Yapmış olduğunuz masraflara baktığımda Renault’un o sevdiğim kullanıcı dostu tarafını gördüm;parça kolay bulunuyor,masraflar diğer markalara göre daha makûl ve aracın dilinden anlayan usta bulmak mümkün.2 sene evvel emektarın direksiyon kutusunu gayet uygun bir rakama ve tedarik konusunda da sıkıntı yaşamadan değiştirdik.Başka bir marka olsa ne olurdu bilmiyorum.

    Umuyorum aracınız size bir süre daha sorunsuz hizmet eder.

    Sağlıklı sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tyrell -- 14 Mayıs 2021; 1:56:14 >




  • 2011 megane 1.5 dci aracımda da 127 binde yağ soğutucusu patladı,eğer daha önce böyle bir yazı okusaydım triger değişiminde yağ soğutucusunu değiştirirdim,bu yazıyı okuyan k9k motora sahip arkadaşlar dikkate alırsa daha az masrafla bu arızadan kurtulabilirler.
  • suya yağ karışması şanssız arıza,


    yağ sistemden tümüye temizlenemiyor makul bir maliyetle, suyun geçtiği her yerde içten içe sürekli zarar veriyor.

  • @websosyal ; oldukça titiz ve bilinçli bir kullanıcıyım. Kullanıcı kaynaklı hiçbir problem olduğuna ihtimal vermiyorum. Yalnızca yağ soğutucusu patladığında uzun dik rampa çıkışında araç dolu ve klima açıkken bir miktar yüklenmiştim araca. Bunun etkisinin olabileceğini düşünüyorum.


    10-15 sene önceye göre elbette segmentlerdeki ölçüler değişti. Zaten ben de bagajın segmentinden dolayı küçük olduğunu (yani segment standartlarında olduğunu) ifade etmek istemiştim.


    Teşekkürler yorumunuz için.


    @19can84 ; Kesinlikle öyle. Üstelik yağ seviyesi azaldığını fark etmezseniz yatak sarmaya kadar gidebilecek bir problem.


    @Kazazedeli ; Ben de aynı fikirdeyim hocam.


    @Tyrell ; Rica ederim hocam. Ben teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 14 Mayıs 2021; 12:30:2 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    @websosyal ; oldukça titiz ve bilinçli bir kullanıcıyım. Kullanıcı kaynaklı hiçbir problem olduğuna ihtimal vermiyorum. Yalnızca yağ soğutucusu patladığında uzun dik rampa çıkışında araç dolu ve klima açıkken bir miktar yüklenmiştim araca. Bunun etkisinin olabileceğini düşünüyorum.


    10-15 sene önceye göre elbette segmentlerdeki ölçüler değişti. Zaten ben de bagajın segmentinden dolayı küçük olduğunu (yani segment standartlarında olduğunu) ifade etmek istemiştim.


    Teşekkürler yorumunuz için.


    @19can84 ; Kesinlikle öyle. Üstelik yağ seviyesi azaldığını fark etmezseniz yatak sarmaya kadar gidebilecek bir problem.


    @Kazazedeli ; Ben de aynı fikirdeyim hocam.


    @Tyrell ; Rica ederim hocam. Ben teşekkür ederim.

    Evet, yağ soğutucusu zorlamaya gelmiyor... Sonrasında daha sık aralıklarla sistem temizliği, antifriz değişimi yapmak gerek, malum yağ kanalları baya baya tıkıyor...

    Nice sorunsuz kmlere diyeyim...




  • Tesekkur ederim emeginiz icin.

    2020 temmuzda Clio 4 ariyordum. Karsima 2 secenek cikti.

    2018 1.5 dci joy 80 bin km.de
    2020 0.9 Tce joy 3.500 km.de.
    Ikisi de manuel, hatasiz ve ayni paraydi. Dci yi cok sevmeme ragmen 0.9 sifira yakin olusu ve az km yaptigim icin mantıklı geldi aldim.

    Dci yakit konusunda efsane. Demek ki ben gibi az km yapan birisinin elinde omurluk olacak.

    Acaba bu yag sogutucu arizasi Tce lerde de oluyo mu ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 14 Mayıs 2021; 12:46:48 >
  • @websosyal ; Evet, arıza sonrasında sık sık sistem temizliği yaptırmak mantıklı. Hatta maddi imkanlar el veriyorsa radyatörler, soğutma sıvısı boruları vs değişimi yaptırmakta fayda var. Teşekkür ederim.


    @Alisilin07 ; Rica ederim. Aracınız hayırlı olsun. Bence mantıklı bir tercih yapmışsınız. Arada yaklaşık 75.000 km ve 2 yaş fark var. Az km yaptığınız için dizele ihtiyaç yok. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

  • Paylaşım için teşekkürler.
    Forumlar bu tür paylaşımlar içindir emeğinize sağlık.

    Kavramanın 200.000 km ye kadar dayanabilmesi gerçekten iyi, Fluence lerle ilgili araştırmalar yaptığım bilgi topladığım zamandan (üzerinden bayağı zaman geçti) genelde 90-150 Bin km arası çoğu araçta kavrama değişimi yapıldigi yönünde bir bilgi aklımda kalmış.

    Araç sizde kaldığı sürece yaşananları guncellerseniz zevkle takip edecegimden emin olabilirsiniz.
  • Şanzımana sorunsuz denmiş ama hayli baş ağrıtmış belli km den sonra.200-300 bin bandından sonra araçlar artık sorun çıkarmaya gerçekten çok meğilleniyor ne yazık ki.
  • @otomobilci_x ; Rica ederim üstad. 2006 üyelerindenim. Ben de sizin paylaşım ve incelemelerinizi severek takip ediyorum. Kavrama ömrü ile ilgili tespitinize katılıyorum. Genelde 90-150 bin km bandında değişim yapılıyor. Biraz özenli kullanımın etkisiyle görebildim sanırım bu km'leri.


    @PoloClassic75 ; Sorunsuzluktan kastım elbette bir tam otomatik şanzıman sorunsuzluğu değil. Genellikle ilk 100-150 bin km'de problem çıkarmıyor. 7 ileri kuru kavrama DSG'lere göre bu km'lere kadar arıza çıkarma olasılığı düşük. Ancak dediğim gibi; arızaları ve parçaları DSG'den daha maliyetli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 14 Mayıs 2021; 13:15:7 >
  • 120bin kilometrede aldığımız aracımızı okuyor gibi hissettim
    Birebir benzer süreçler, kronik arızaların hepsi bende de var.

    175.000 km'de kalorifer peteğini temizlettirdim. Sağ taraftan sıcak hava üflemiyordu. Muhtemelen soğutma suyuna karışan motor yağının kalorifer peteğinde bıraktığı hasarın etkisiydi. (150 TL)

    Sadece bunun da kronik olduğunu düşünüyorum. 3 arkadaşım daha yaşadı benim dışımda. Biz temizletmedik tamamen değiştirdik kaloriferi. 1000 TL maliyeti oldu işçilik dahil
  • 1.5 Dci modelini 1 yıl 30bin km kadar kullandım

    Yol tutuşu beni tedirgin ediyordu. Özellikle yağmurlu havalarda birikintiye girmekten korkuyordum. Su birikintisinde aracın kendi kendine yön değiştirdiği zamanlar oluyordu.

    Hala var mı bilmiyorum ama Bass Reflex diye bir saçmalık vardı. Hoparlör önüne boru koyup bass veriyoruz havası vermeye çalışıyorlardı. Ses sistemi kesinlikle yetersizdi. Daha güçlü hoparlör takmaya çalıştığınızda teyp güçsüz kalıyordu bu sefer.

    Benim gibi soğuk asfalt gibi bozuk zeminin çoğunlukta olduğu bir yerde iseniz trim sesleri kafanızı bozuyor bir yerden sonra.

    Yakıt tüketimi çok iyiydi. Şehir içi 5.5lt de tutuyordum. Uzun yolda 4.0 litrelere indiği oluyordu.

    Ucuz ve ekonomik olmasından başka benim gözümde artısı yoktu açıkçası.
  • @neselihayalet ; Ben motor yağı kalıntılarının peteği tıkadığını düşünmüştüm. Ki makineye bağlayıp yıkama yaptıklarında peteğin içinden yağ çamur karışımı çıkmıştı ciddi miktarda. Ama antifizsiz kullanımlarda da benzer etki görülüyor olabilir.


    @by__metallica ; Joy donanım paketinde 185/65/R15 ebat kullanılıyor sanıyorum. Lastik yanağının yüksek oluşu ve tabanın daha ince oluşundan dolayı yol tutuşları arasında hissedilir fark var 195/55/R16 ebatlara göre. Ancak Bass Reflex dediğinize göre sizin aracınız Icon donanım. Beni yol tutuşu anlamında tedirgin ettiği olmadı.


    Müzik sistemini de yeterli buluyorum B segmenti için. Hatta C segmentinde olan Fluence'den daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bass reflex için şöyle bir gözlemim var; 2012 Clio 4 Icon da kullandım. Onda da Bass Reflex var. Ancak 2014 Icon ile bariz ses kalitesi (özellikle bass) farkı var. Joy pakette ses kalitesi gerçekten düşük.


    Soğuk asfalt ve bozuk zeminde sert plastik aksamlar ve sert süspansiyonlar nedeniyle can sıkıcı olabilir. (Bu noktada Joy paketin lastik ebatlarından dolayı konfor avantajı var bariz şekilde.)


    Teşekkürler izlenimlerinizi paylaştığınız için.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    @otomobilci_x ; Rica ederim üstad. 2006 üyelerindenim. Ben de sizin paylaşım ve incelemelerinizi severek takip ediyorum. Kavrama ömrü ile ilgili tespitinize katılıyorum. Genelde 90-150 bin km bandında değişim yapılıyor. Biraz özenli kullanımın etkisiyle görebildim sanırım bu km'leri.


    @PoloClassic75 ; Sorunsuzluktan kastım elbette bir tam otomatik şanzıman sorunsuzluğu değil. Genellikle ilk 100-150 bin km'de problem çıkarmıyor. 7 ileri kuru kavrama DSG'lere göre bu km'lere kadar arıza çıkarma olasılığı düşük. Ancak dediğim gibi; arızaları ve parçaları DSG'den daha maliyetli.

    Ne varsa eskilerde var 👍

    Tekrar paylaşım için teşekkürler, gelişmelerle ilgili takipteyim🖐️





  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.