Selamlar arkadaşlar. Bolca kullanıcı deneyimi paylaşılmış olan bir otomobil. Ben uzun dönem sayılabilecek kullanım deneyimlerimi, yaşadığım arızaları ve diğer detayları paylaşacağım. Böylece özellikle yaşadığım arızalar ve çözümleri hususlarında kullanıcılara veya satın almayı düşünenlere faydalı olmasını umuyorum. Araç 2014 model. 1.5 dCI motor, 90 hp'lik versiyon. Yarı otomatik, çift kavrama EDC şanzımana sahip. Icon donanım paket. 2016 yılında 40.000 km'de iken ilk sahibinden alındı. Şu an 238.000 km'de. Yaklaşık 200.000 km'dir kullanmaktayım. Km'nin yaklaşık %60-70'inin İstanbul'da yapıldığını söyleyebilirim. İç Hacim: B segmenti bir otomobil olduğundan arka koltuk diz mesafesi oldukça düşük. Kendi segmentinde de rakiplerinin gerisinde bu konuda. Arka koltukta yolculuk pek rahat değil. Bagaj hacmi de segmentinden dolayı düşük. Temel Donanımlar: Far sensörü, yağmur sensörü, anahtarsız giriş ve çalıştırma, hız sabitleyici, park sensörü, bluetooth (telefon görüşmesi ve müzik dinleme) destekli multimedya sistemi, dahili navigasyon (yandex, google maps varken pek ihtiyaç olmasa da), otomatik klima, ısıtmalı ve elektrikli katlanır aynalar. Rüzgar, Yol ve Motor Sesi Yalıtımı: Ön kelebek cam çıtasından rüzgar (ıslık) sesi problemi kronik. Çözümü için Youtube'da birkaç yöntem mevcut. Ancak genel olarak rüzgar sesi yalıtımı zayıf diyebilirim. Motor sesi yalıtımı ise orta düzeyde. Yol Tutuşu ve Konfor: Icon donanımda 195/55/R16 jant lastik ebatları standart geliyor. Süspansiyonlar biraz sert. Yol tutuşundan memnunum. Direksiyon elektrik destekli hidrolik olduğundan hissiz bir direksiyon. Ancak şehir içinde oldukça keyifli. Yüksek hızlarda da tedirgin etmiyor. Son 1 senedir 205/45/R17 lastik jant ebatları ile kullanıyorum. Yol tutuşu arttı. Daha da sert hale geldi araç. Konfor düştü. Şehir içi manevralarda dönüş çapı başarılı. Motor ve Şanzıman: 90 hp güce ve 220 nm torka sahip K9K kodlu 1.5 dCI motor. Motor gücü ve torku bana yetiyor. Standart kullanıcıyı tatmin eder. Son hız hafif yokuş aşağı 198 km/sa. Düz yolda 185-190 km/sa. Getrag üretimi 6DCT 250 kodlu şanzıman kullanılıyor. Ford Focus Powershift ile aynı şanzıman sanırım. Çift kavrama olduğu için oldukça hızlı (DSG'ye yakın) ve çoğunlukla kararlı. Çok sıkışık trafikte defalarca kullandım. Isınma vb arızalar yaşamadım. 229.000 km'deki arızaya (yazının ilerleyen kısımlarında bahsedeceğim) kadar sarf malzemesi olan kavrama değişimi haricinde problem yaşamadım. Şahsi fikrim; arıza çıkarma olasılığı DSG kadar yüksek değil. Ancak arızaları DSG'den nispeten daha kompleks ve maliyetli. (Beyin, vites ayırma çatalları, vites tamburları, debriyaj motoru vs.) Örneğin DSG'de mekatronik gibi parçalar uygun rakamlara revizyon yaptırılabilirken EDC'de beyin v.b parçaların tamiri yok. Kavrama seti değişimi DSG'de daha uygun. DSG'den anlayan teknik servis sayısı çok daha fazla. Yakıt Tüketimi: Şehir içi özensiz (29-30 km/sa ortalama hız) yakıt tüketimi 5.8-6.2 lt/100 km. Şehir içi özenli kulanımda 5.2-5.5 lt/100 km'lere inilebiliyor. Şehir dışı 80-90 km hızla sabit ve çok yumuşak kullanımda 3.7 lt/100 km Şehir dışı 110-120 km hızla kullanımda ise 5.5-6 lt/100 km. Şehir dışı 160-180 km/sa sürüşlerde 8-8.5 lt/100 km'nin üzerine çıkamadım. (Şehir dışında sakin kullanım haricinde çok az yakıyor diyemem. Bu konuda vites oranları sebebiyle 1.5 dCI 75 hp manuel şanzımanlı versiyonlar çok başarılı) Kronik Problemler: Ön kelebek camından gelen ıslık sesi (vardı, çözdüm) Gösterge panelinden gelen "tık, tık" sesi (bende olmadı) Çok kronik olmasa da yakıt seviye şamandırasının bozulması (bende olmadı) Trim sesleri (bu konuda çok hassas biriyim, çok şükür bende ufak müdahaleler haricinde olmadı) Arka frenler kampana olduğundan bir süre sonra freni bırakırken "vik" diye tiz bir ses geliyor. Kapalı garajda camlar açıkken duyabileceğiniz bir ses. Kampana içi temizliği yapıldığında bir süre kesiliyor ses. Bakım ve Arızalar:
Uzun bir içerik oldu. İlave olarak merak edilen hususlar olursa elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım. İyi bayramlar dilerim. Ekleme 1: Göstergede enjeksiyon sistemi arızası, ESP ABS arızası, yokuş kalkış desteği arızası vb arızaların tamamı görünüyorsa problem akünün zayıf olmasından kaynaklanıyor. Akü değişimi sonrası düzelecektir. Ekleme 2: Bir süre önce 2017 sonrası Faz 2 (makyajlı) Clio 4'lerin "Pure Vision Led" farlarını taktım aracıma. Far yuvaları bire bir uyumlu. Ancak soketleri uyuyor olmasına rağmen doğrudan çalışmıyor. Soket pinlerinde değişiklik yapılması, veya ilave soket kullanılması gerekiyor. "C Led Stoplar" için de küçük bir değişiklik yapılması gerekiyor. Tak çalıştır şeklinde çalışmıyor. İstanbul'da ve Bursa'da bunun montajından anlayanlar var. İnternette araştırmalarımda bu bilgiye ulaşmam kolay olmamıştı. Standart halojen farların aydınlatması fena değil. Ancak Pure Vision Led farlar hem C formundaki gündüz ledleri, hem gece aydınlatması ile oldukça güzel. Gece aydınlatması premium markaların Led veya Bi-Xenon sistemleri kadar olmasa da tatmin ediyor. Ekleme 3: Media Nav ve R Link olarak iki farklı multimedya sistemi bulunuyor. İkisinde de video oynatma fonksiyonu sonradan devreye alınabiliyor. İnternette Türkçe kaynaklar var. Güncelleme 1: (30.10.2021)
Şu an 250.000 km'yi devirdik. Çok şükür herhangi bir şikayetim yok. Hiçbir yerinden ses, tıkırtı gelmiyor. Çalışmayan aksamı yok. O kadar masraftan sonra olmasın bi zahmet :) Şu an için DPF, enjektör, turbo, motor ile ilgili bir problem yaşamadım. Güncelleme 2: (07.04.2022)
Araç şu an 269.500 km'de. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 7 Nisan 2022; 22:27:16 > |
Clio 4 1.5 dCI EDC - 250.000 km Kullanıcı Deneyimi
-
-
Güzel bir deneyim paylaşımı olmuş teşekkürler. Clio 5 test etme şansınız oldu mu? -
Araç ekonomik ömrünü doldurmuş
tabi 1. dünya ülkeleri için
-
quote:
Orijinalden alıntı: Wirm
Güzel bir deneyim paylaşımı olmuş teşekkürler. Clio 5 test etme şansınız oldu mu?Teşekkür ederim. Henüz Clio 5 test edemedim. Ama aklımda.
@cormen; haklısınız. Ekonomik ömrünü doldurdu / doldurmak üzere. Ülke şartları malum tabii. Ancak ben de uzun km'ler boyunca kullanmayı seviyorum. Ciddi arıza açmadan yüksek km'ler yapabilmek beni mutlu ediyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 14 Mayıs 2021; 1:29:0 > -
Paylaşım için çok teşekkür ederim,benzer aracı kullananlar için rehber niteliğinde bir yazı olmuş.
Aslında araç kilometresi göz önünde bulundurulduğunda tam olarak beklenebilecek bakımları/değişimleri/arızaları yaşatmış ama elbette bence sizin de bilinçli bir kullanıcı olmanızın da büyük payı var.
Renault 12 döneminden beri markayla hep iç içe oldum,ailem de öyle.Fransız markaların içinde Renault’un yeri bende hep ayrı olmuştur.Bugün halâ iyi durumda emektar bir Renault 11 örtünün altında duruyor,sağolsun eski dost...
Yapmış olduğunuz masraflara baktığımda Renault’un o sevdiğim kullanıcı dostu tarafını gördüm;parça kolay bulunuyor,masraflar diğer markalara göre daha makûl ve aracın dilinden anlayan usta bulmak mümkün.2 sene evvel emektarın direksiyon kutusunu gayet uygun bir rakama ve tedarik konusunda da sıkıntı yaşamadan değiştirdik.Başka bir marka olsa ne olurdu bilmiyorum.
Umuyorum aracınız size bir süre daha sorunsuz hizmet eder.
Sağlıklı sürüşler dilerim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tyrell -- 14 Mayıs 2021; 1:56:14 >
-
2011 megane 1.5 dci aracımda da 127 binde yağ soğutucusu patladı,eğer daha önce böyle bir yazı okusaydım triger değişiminde yağ soğutucusunu değiştirirdim,bu yazıyı okuyan k9k motora sahip arkadaşlar dikkate alırsa daha az masrafla bu arızadan kurtulabilirler. -
suya yağ karışması şanssız arıza,
yağ sistemden tümüye temizlenemiyor makul bir maliyetle, suyun geçtiği her yerde içten içe sürekli zarar veriyor.
-
@websosyal ; oldukça titiz ve bilinçli bir kullanıcıyım. Kullanıcı kaynaklı hiçbir problem olduğuna ihtimal vermiyorum. Yalnızca yağ soğutucusu patladığında uzun dik rampa çıkışında araç dolu ve klima açıkken bir miktar yüklenmiştim araca. Bunun etkisinin olabileceğini düşünüyorum.
10-15 sene önceye göre elbette segmentlerdeki ölçüler değişti. Zaten ben de bagajın segmentinden dolayı küçük olduğunu (yani segment standartlarında olduğunu) ifade etmek istemiştim.
Teşekkürler yorumunuz için.
@19can84 ; Kesinlikle öyle. Üstelik yağ seviyesi azaldığını fark etmezseniz yatak sarmaya kadar gidebilecek bir problem.
@Kazazedeli ; Ben de aynı fikirdeyim hocam.
@Tyrell ; Rica ederim hocam. Ben teşekkür ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 14 Mayıs 2021; 12:30:2 >
-
Evet, yağ soğutucusu zorlamaya gelmiyor... Sonrasında daha sık aralıklarla sistem temizliği, antifriz değişimi yapmak gerek, malum yağ kanalları baya baya tıkıyor...quote:
Orijinalden alıntı: Salih*@websosyal ; oldukça titiz ve bilinçli bir kullanıcıyım. Kullanıcı kaynaklı hiçbir problem olduğuna ihtimal vermiyorum. Yalnızca yağ soğutucusu patladığında uzun dik rampa çıkışında araç dolu ve klima açıkken bir miktar yüklenmiştim araca. Bunun etkisinin olabileceğini düşünüyorum.
10-15 sene önceye göre elbette segmentlerdeki ölçüler değişti. Zaten ben de bagajın segmentinden dolayı küçük olduğunu (yani segment standartlarında olduğunu) ifade etmek istemiştim.
Teşekkürler yorumunuz için.
@19can84 ; Kesinlikle öyle. Üstelik yağ seviyesi azaldığını fark etmezseniz yatak sarmaya kadar gidebilecek bir problem.
@Kazazedeli ; Ben de aynı fikirdeyim hocam.
@Tyrell ; Rica ederim hocam. Ben teşekkür ederim.
Nice sorunsuz kmlere diyeyim...
-
Tesekkur ederim emeginiz icin.
2020 temmuzda Clio 4 ariyordum. Karsima 2 secenek cikti.
2018 1.5 dci joy 80 bin km.de
2020 0.9 Tce joy 3.500 km.de.
Ikisi de manuel, hatasiz ve ayni paraydi. Dci yi cok sevmeme ragmen 0.9 sifira yakin olusu ve az km yaptigim icin mantıklı geldi aldim.
Dci yakit konusunda efsane. Demek ki ben gibi az km yapan birisinin elinde omurluk olacak.
Acaba bu yag sogutucu arizasi Tce lerde de oluyo mu ki?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 14 Mayıs 2021; 12:46:48 > -
@websosyal ; Evet, arıza sonrasında sık sık sistem temizliği yaptırmak mantıklı. Hatta maddi imkanlar el veriyorsa radyatörler, soğutma sıvısı boruları vs değişimi yaptırmakta fayda var. Teşekkür ederim.
@Alisilin07 ; Rica ederim. Aracınız hayırlı olsun. Bence mantıklı bir tercih yapmışsınız. Arada yaklaşık 75.000 km ve 2 yaş fark var. Az km yaptığınız için dizele ihtiyaç yok. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
Paylaşım için teşekkürler.
Forumlar bu tür paylaşımlar içindir emeğinize sağlık.
Kavramanın 200.000 km ye kadar dayanabilmesi gerçekten iyi, Fluence lerle ilgili araştırmalar yaptığım bilgi topladığım zamandan (üzerinden bayağı zaman geçti) genelde 90-150 Bin km arası çoğu araçta kavrama değişimi yapıldigi yönünde bir bilgi aklımda kalmış.
Araç sizde kaldığı sürece yaşananları guncellerseniz zevkle takip edecegimden emin olabilirsiniz. -
Şanzımana sorunsuz denmiş ama hayli baş ağrıtmış belli km den sonra.200-300 bin bandından sonra araçlar artık sorun çıkarmaya gerçekten çok meğilleniyor ne yazık ki. -
@otomobilci_x ; Rica ederim üstad. 2006 üyelerindenim. Ben de sizin paylaşım ve incelemelerinizi severek takip ediyorum. Kavrama ömrü ile ilgili tespitinize katılıyorum. Genelde 90-150 bin km bandında değişim yapılıyor. Biraz özenli kullanımın etkisiyle görebildim sanırım bu km'leri.
@PoloClassic75 ; Sorunsuzluktan kastım elbette bir tam otomatik şanzıman sorunsuzluğu değil. Genellikle ilk 100-150 bin km'de problem çıkarmıyor. 7 ileri kuru kavrama DSG'lere göre bu km'lere kadar arıza çıkarma olasılığı düşük. Ancak dediğim gibi; arızaları ve parçaları DSG'den daha maliyetli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 14 Mayıs 2021; 13:15:7 > -
120bin kilometrede aldığımız aracımızı okuyor gibi hissettim
Birebir benzer süreçler, kronik arızaların hepsi bende de var.
175.000 km'de kalorifer peteğini temizlettirdim. Sağ taraftan sıcak hava üflemiyordu. Muhtemelen soğutma suyuna karışan motor yağının kalorifer peteğinde bıraktığı hasarın etkisiydi. (150 TL)
Sadece bunun da kronik olduğunu düşünüyorum. 3 arkadaşım daha yaşadı benim dışımda. Biz temizletmedik tamamen değiştirdik kaloriferi. 1000 TL maliyeti oldu işçilik dahil -
1.5 Dci modelini 1 yıl 30bin km kadar kullandım
Yol tutuşu beni tedirgin ediyordu. Özellikle yağmurlu havalarda birikintiye girmekten korkuyordum. Su birikintisinde aracın kendi kendine yön değiştirdiği zamanlar oluyordu.
Hala var mı bilmiyorum ama Bass Reflex diye bir saçmalık vardı. Hoparlör önüne boru koyup bass veriyoruz havası vermeye çalışıyorlardı. Ses sistemi kesinlikle yetersizdi. Daha güçlü hoparlör takmaya çalıştığınızda teyp güçsüz kalıyordu bu sefer.
Benim gibi soğuk asfalt gibi bozuk zeminin çoğunlukta olduğu bir yerde iseniz trim sesleri kafanızı bozuyor bir yerden sonra.
Yakıt tüketimi çok iyiydi. Şehir içi 5.5lt de tutuyordum. Uzun yolda 4.0 litrelere indiği oluyordu.
Ucuz ve ekonomik olmasından başka benim gözümde artısı yoktu açıkçası. -
@neselihayalet ; Ben motor yağı kalıntılarının peteği tıkadığını düşünmüştüm. Ki makineye bağlayıp yıkama yaptıklarında peteğin içinden yağ çamur karışımı çıkmıştı ciddi miktarda. Ama antifizsiz kullanımlarda da benzer etki görülüyor olabilir.
@by__metallica ; Joy donanım paketinde 185/65/R15 ebat kullanılıyor sanıyorum. Lastik yanağının yüksek oluşu ve tabanın daha ince oluşundan dolayı yol tutuşları arasında hissedilir fark var 195/55/R16 ebatlara göre. Ancak Bass Reflex dediğinize göre sizin aracınız Icon donanım. Beni yol tutuşu anlamında tedirgin ettiği olmadı.
Müzik sistemini de yeterli buluyorum B segmenti için. Hatta C segmentinde olan Fluence'den daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bass reflex için şöyle bir gözlemim var; 2012 Clio 4 Icon da kullandım. Onda da Bass Reflex var. Ancak 2014 Icon ile bariz ses kalitesi (özellikle bass) farkı var. Joy pakette ses kalitesi gerçekten düşük.
Soğuk asfalt ve bozuk zeminde sert plastik aksamlar ve sert süspansiyonlar nedeniyle can sıkıcı olabilir. (Bu noktada Joy paketin lastik ebatlarından dolayı konfor avantajı var bariz şekilde.)
Teşekkürler izlenimlerinizi paylaştığınız için.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Salih*@otomobilci_x ; Rica ederim üstad. 2006 üyelerindenim. Ben de sizin paylaşım ve incelemelerinizi severek takip ediyorum. Kavrama ömrü ile ilgili tespitinize katılıyorum. Genelde 90-150 bin km bandında değişim yapılıyor. Biraz özenli kullanımın etkisiyle görebildim sanırım bu km'leri.
@PoloClassic75 ; Sorunsuzluktan kastım elbette bir tam otomatik şanzıman sorunsuzluğu değil. Genellikle ilk 100-150 bin km'de problem çıkarmıyor. 7 ileri kuru kavrama DSG'lere göre bu km'lere kadar arıza çıkarma olasılığı düşük. Ancak dediğim gibi; arızaları ve parçaları DSG'den daha maliyetli.
Ne varsa eskilerde var 👍
Tekrar paylaşım için teşekkürler, gelişmelerle ilgili takipteyim🖐️
Araç ekonomik ömrünü doldurmuş tabi 1. dünya ülkeleri için |
Teşekkür ederim. Henüz Clio 5 test edemedim. Ama aklımda. @cormen; haklısınız. Ekonomik ömrünü doldurdu / doldurmak üzere. Ülke şartları malum tabii. Ancak ben de uzun km'ler boyunca kullanmayı seviyorum. Ciddi arıza açmadan yüksek km'ler yapabilmek beni mutlu ediyor. |
Paylaşım için çok teşekkür ederim,benzer aracı kullananlar için rehber niteliğinde bir yazı olmuş.
Aslında araç kilometresi göz önünde bulundurulduğunda tam olarak beklenebilecek bakımları/değişimleri/arızaları yaşatmış ama elbette bence sizin de bilinçli bir kullanıcı olmanızın da büyük payı var. Renault 12 döneminden beri markayla hep iç içe oldum,ailem de öyle.Fransız markaların içinde Renault’un yeri bende hep ayrı olmuştur.Bugün halâ iyi durumda emektar bir Renault 11 örtünün altında duruyor,sağolsun eski dost... Yapmış olduğunuz masraflara baktığımda Renault’un o sevdiğim kullanıcı dostu tarafını gördüm;parça kolay bulunuyor,masraflar diğer markalara göre daha makûl ve aracın dilinden anlayan usta bulmak mümkün.2 sene evvel emektarın direksiyon kutusunu gayet uygun bir rakama ve tedarik konusunda da sıkıntı yaşamadan değiştirdik.Başka bir marka olsa ne olurdu bilmiyorum. Umuyorum aracınız size bir süre daha sorunsuz hizmet eder. Sağlıklı sürüşler dilerim. |
2011 megane 1.5 dci aracımda da 127 binde yağ soğutucusu patladı,eğer daha önce böyle bir yazı okusaydım triger değişiminde yağ soğutucusunu değiştirirdim,bu yazıyı okuyan k9k motora sahip arkadaşlar dikkate alırsa daha az masrafla bu arızadan kurtulabilirler.
|
Kıssadan hisse herkesin de bildiği gibi 1.5 dci yine güzel bir ünite lakin manuel kullanmak gerekli. Yazdığınız masraflar az buz rakamlar değil, neredeyse yeni bir benzinli motor alınıyor o paralara. Konunun sizinle de alakası yok tabii ki, 18 yaşında honda otomatiği, 20 yaşında vw otomatiği hala sorun çıkarmadan çalışırken, bu dsg ve türevleri az yakıp bir saniye atik olacak diye büyük masraflar çıkaran şanzımanlar haline geldi. Tabii avrupada bir aracın "ömrü" 150 bin km olduğunu düşünürsek onlar için sorunsuz olabilir. |
Benzer içerikler
- kazada karşı taraf suçluysa hasar kaydı
- skoda scala hangi segment
- kontak açınca lpg ötüyor
- focus 1.5 tdci kronik sorunlar
- bsi beyni nedir
- bmw x5 2024
- fiat egea 2022 fiyat listesi
- aynasızlık cezası kaç tl 2024
- yeni audi a3
- volkswagen fiyat listesi 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X