Hocam merhaba. Bende icon donanım makyajlı kasa bir clio alma evresindeyim. Fakat sorum şu anahtarsız çalıştırma kartı ordaki gövdeye takmadan işlem görmüyor mu ? Evin diğer aracında anahtar kart şeklinde değil ve çantadan algılayıp çalışıp kapanıyor. Ama bu Renault kart sistemi sanırım ordaki gövdeye oturtup algılanıyor. Birde önceki aracım Ford Fiestaydı. Yol tutuş ve özellikle ön konsoldaki yumuşaklık hissi ve trim sesi olmayışından çok memnundum. Sadece dizel otomatik olması açısından onu satıp bu araca yönlendim. Pişman eder mi ne diyebilirsiniz :) |
Clio 4 1.5 dCI EDC - 250.000 km Kullanıcı Deneyimi (4. sayfa)
-
-
@Lana-Del-Rey ; DSG ve EDC kullanması zevkli şanzımanlar ancak dediğiniz gibi yüksek km'lerde arıza çıkarma olasılıkları yüksek.
@frzstate ; Kazam yok çok şükür. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. :)
@bulentataseven ; Teşekkür ederim.
@bende345 ; 1.4 D4D Toyota'larda turbo problemini duymuştum sanırım. Teşekkürler katkınız için.
@cboy60 ; Hocam öncelikle şimdiden hayırlı olsun. Icon donanımda kartın cebinizde olması yeterli. Aracı çalıştırmak, kapıları kilitlemek veya kapıları açmak için karta dokunmanıza gerek yok.
Joy ve Touch donanımda da anahtar yok. Elektronik kart var. Ancak "eller serbest" özelliği yok. Yani kapıları kart üzerindeki butondan açıp kilitliyorsunuz. Aracı çalıştırırken de kartı yuvaya takmanız gerekli.
2010 model Fiesta Titanium kullanmıştım. Yol tutuşundan pek memnun kalmadım. Ancak benim kullandığım Fiesta çok yıpranmış olduğundan o aracı referans almayacağım. Fiesta sınıfında en iyilerden bu konuda. Ancak Clio 4 Icon'da tatmin eder sizi.
Ön konsolun bir kısmında yumuşak kaplama var. Ama kalan yerler sert plastik. Çok bozuk yolda kullanmıyorsanız trim sesiyle ilgili problem yaşamazsınız. Ben de takıntılı biriyim trim seslerinde. :)
-
Beyaz Clio görmeye o kadar alışmışız ki siyah araba sevmeme rağmen gözüme çok güzel gözüktü :) -
2015-2020 arası kullandığımız filo aracı fluance'da aynı motor şanzıman konfigirasyonuna sahipti. EDC şanzıman çok kararsız ve saçmalıyordu.
Uzun süre serviste kaldığı zamanlar focus vermişlerdi. Powershift daha kararlı ve stabil gelmişti bana. Belki de yazılım ile alakalıdır bilemiyeceğim.
Şu anki Egeanın otomatik şanzımanı da ondan daha iyi geliyor. Tabi arada model yılı farkı var kıyaslamak pek doğru olmayabilir.
Sırf bu arıza sorunlarından tırsıp aracımı manuel almıştım. Sonuçta ikinci el, garanti kapsamından çıkınca masraflar büyük oluyor.
-
Bu ne hocam. Başkası olsa sat-kakala yöntemini uygulardı sanırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 16 Mayıs 2021; 22:31:33 > -
Elinize sağlık paylaşım için teşekkürler. Sınıfının en mantıklı aracı bence
-
110 kmde 6 litre yakiyor demeniz. ilginc geldi sadece. herhangi bir 1. 0 1.2 1.4 1.5 benzin turbolu arac 6 yakiyor 110 120de. dci nasil 6 yakiyor 5 yakmasi lazim en fazla o da -
@Disco Volante ; Evet geneli beyaz Clio'ların. Ben de siyahı yakıştırıyorum. :)
@Kirk Lee ; 2 adet Fluence EDC'de kullandım toplam 20-30.000 km kadar. 2 araç da 130.00 km civarındaydı. Kararsızlıkla ilgili bir şikayetim olmamıştı. Kavramanın durumu, şanzıman öğretisi (kalibrasyon) gibi durumlar kararsızlık durumuna etki ediyor. Otomatiklerin (özellikle çift kavrama ve robotize şanzımanlar) manuel'den daha masraflı olduğu kesin.
@Stones ; Arızalı veya kusurlu araç satmak istemem prensip olarak. Satacaksam da alıcıyla açıkça paylaşırım. Birkaç yıl önce satacağım bir araca bir alıcı bakmak istedi. Yanındaki arkadaşı ile birlikte detaylıca incelediler aracı. Gözlerinden kaçan 4-5 ufak problemi söyledim fark etmedikleri için. "Sen arabayı satmaya mı çalışıyorsun almayalım diye mi uğraşıyorsun?" diye espri yaptılar, şaşırdılar. Israrıma rağmen ekspertiz yaptırmadan alıp gittiler. :)
@bediboy ; Teşekkür ederim.
@eko33 ; Şanzıman oranlarıyla ilgili. 75 hp manuel versiyon 5. viteste 120 km/sa civarında iken 2100 devir/dakika civarında oluyor. (Yanlış hatırlamıyorsam) 90 hp EDC ise aynı hızda 6. viteste 2500 devir/dakika civarında oluyor yine yanlış hatırlamıyorsam. Bir ara teyit ederim. İlave olarak benim araçta 17" jant mevcut. Bunun da etkisi vardır.
-
Merhaba hocam yeni arac aldım 1.5 dci edc megane bugün start stop kontrol ettirin uyarısı çıktı ve start stop devra dışı sürekli muhtamelen aküden kaynaklı bir durum aracı bu şekil kullanmak araca herhangi bir zarar verirmi az önce aracı park ettiğimde sol ayna katlandı sağ ayna katlanmadı bununla etkisi yoktur muhtamelen ama bu iki konu hakkında fikriniz nedir ? -
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanırsınız umarım.
Akü zayıfken kullanmamanızı öneririm. Şanzıman beyni kararsız çalışıyor.
Ben uygun fiyatlı bir akü taktırmıştım. 1.5 senede ömrünü doldurmuş. (Elektrikçi akünün yandığını söylemişti.) Bir gün 2 saat önce park ettiğim araç çalışmadı. Takviye ile çalıştırdım. Akabinde dik bir yokuş çıkarken vitesi 2'den 1'e düşürme esnasında zorlandı. Sarsıntılı bir şekilde geçti vites. Sonrasında senkromeç arızası meydana geldi. Senkromeç takımı değişti. Ben bu arızayı aküye bağlıyorum.
Mümkünse aküyü de düzgün bir marka tercih edin. 2-3 yılın ardından düzenli olarak akü ölçümlerini yaptırın. Akü zayıfladığı an değiştirin.
-
Konunun ilk mesajı güncellendi. (30.10.2021)
-
Hocam Eger kullanmaya devam edeceksiniz mutlaka turbo ve enjektorleri sokturup bakim yaptirin derim. Omurlerini tamamlamislar. Ariza acmadan Bence mudahale etmek lazim.
Ayni zamanda alternator bakimi yapildi mi hic ? -
300.000 km'ye kadar kullanacağım muhtemelen. Turbo ve enjektör bakımı aklımda, yaptırabilirim hocam.
Alternatöre bakım yapılmadı.
-
Tüketim olarak uzun yolda daha çok kullanılacak ise 75 hp olan Manuel joy tercih edilebilir kesinlikle tavsiye ederim. 110 km sabit hız ile 100 km sonunda 3.5 lt tüketim oluşuyor klima kapalı ise. -
İcon pakette ön kapılardaki ve bagajdaki butonlara basarak kapıyı anahtarsız açabilirsiniz. Aynı şekilde araca binip direk start'a bastığınızda kartı takmadan çalışır. Stop edip tüm kapıları kapatıp uzaklaştığınızda da dı dııt sesi ile araç kendini kilitleyerek aynaları kapatır.
-
Selamlar arkadaşlar.
Son güncellemeleri paylaşalım;
- 255.000 km; yağ soğutucusu arızasından dolayı kalorifer peteği tıkanmış. Sol taraftan sıcak hava gelmiyordu. Radyatörcüde makine ile temizlik yapıldı. 350 TL
- 265.000 km; enjektör temizliği ve bakımı yaptırdım. 1.200 TL. Alt devirlerde hafiften şakırtı yapıyordu, düzeldi.
- 267.000 km; 1 yıllık Mutlu akü ömrünü doldurdu. 60 amper takılmış bir önceki değişimde. 72 amper İnci Akü taktırdım. 950 TL
Araç şu an 269.500 km'de. Ön takıma baktıracağım bir ara.
İyi akşamlar dilerim.
-
Harika bir konu emeğinize sağlık.
Benim de son aracım Clio 4 idi ve çok memnundum, saat gibi işliyordu. 10.000 km kullanmak nasip oldu :)
-
Yağ soğutucusu maalesef bütün dizellerde sorun.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X