Şimdi Ara

Clio 4 1.5 dCI EDC - 250.000 km Kullanıcı Deneyimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
84
Cevap
14
Favori
23.979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
67 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Salih* kullanıcısına yanıt

    Evet Icon paket olanı kullandım.


    belirtmeyi unuttuğum en kullanışlı özelliği anahtarsız giriş sistemiydi. Araçtan uzaklaşınca kendisini kilitlemesinden dolayı anahtarının olduğunu bile unutuyordum.


    hem 16 hem 17 jant ile kullandım. İşim gereği B , C segmenti ve hafif ticari epey araç kullandım. Clio açık ara en kötü yol tutuş hissiyatı veren araçtı. Virajlarda araba sanki her an kopacakmış gibi hissettiriyordu bana.


    ses sistemi fluence’den iyi mi bilemem ama Renault’un ses sistemleri genel olarak zayıftı (2014 model kullandım , belki sonra değişmiştir). Başka markalarda Daha alt klasmanda . Daha ucuz araçlarda bile clio’dan daha iyi sistemler gördüm.

  • Bende de 1.3 cdti opel astra var HB var.Vites acayip kararsız.Bende konu açacağım alacak olanlara yol gösterir.

  • by__metallica B kullanıcısına yanıt

    Anahtarsız giriş ve çalıştırmayı yazmayı unutmuşum. Kesinlikle çok kullanışlı.


    Ben de çok çeşitli segmentlerde onlarca araç kullandım. Segmentinin en iyisi diyemem ancak kopacakmış hissini hiç yaşatmadı. (Joy paket hariç) Hatta virajlı yollarda limitlerde kullanmak hoşuma gidiyor. Standart kullanıcı için ölçerek ifade etmesi zor bir parametre. B segmentinde Mito, Fiesta oldukça iyiler bence. Clio 4'ün ise Polo, Corsa, i20, Yaris gibi rakiplerinin önünde olduğunu düşünüyorum. km77.com platformundaki testler belki referans olabilir bir nebze.


    Renault ses sistemlerinin genel olarak zayıf olduğuna katılıyorum üstad.

  • Valla şahane bir rehber yazısı olmuş keyifle okudum emeğinize sağlık asıl forumun amacı tam da yerini bulmuş. Gereksiz marka fanatikligi vs den uzak tam bilgilendirme yazısı.
  • ertunc23 kullanıcısına yanıt

    aracinizin Motor güçsüz. Hacmi küçük. Şanzıman ekonomi yapmaya programlı. Bundan dolayı ekonomi icin hemen vites büyütmek istiyor. Bu durum bu tarz araçların hepsinde olur.


    kosullar zorlaşmaya başladığında arabayı kullananın şanzıman degil, siz olduğunu hatırlarsanız ve “s” modunu kullanırsanız kararsız dediğiniz durumların çoğunu önlersiniz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: netttt2627

    Valla şahane bir rehber yazısı olmuş keyifle okudum emeğinize sağlık asıl forumun amacı tam da yerini bulmuş. Gereksiz marka fanatikligi vs den uzak tam bilgilendirme yazısı.

    Teşekkür ederim. Keyifle okumuş olmanıza sevindim. 

  • Çok güzel bir konu olmuş, tebrik ederim. Şanzıman arızaları üzücü maalesef. Tamir olsa da bir şeyler çıkıyor.
  • Hocam Renault clio 4 aracınız elektronik arıza verdi mi, hep İstanbul şehiriçi mi kullandınız %60 %70 İstanbul demişsiniz. Aracınız özel servis bakımlı mı yetkili servis bakımlı mı ve ikinci elde satamam diye korkunuz oluyor mu
  • Ağzınıza sağlık güzel bir inceleme.
  • Hocam anlaşılan 200bin civarı komple şanzıman değişimi en Garanti çözüm olacaktır. Bu kmlerde turbo enjektör pompa bakımı da yapılır, bütün kasnaklar değiştirilir özellikle turbo boruları ve diğer borular sifirlanirsa araç motor şanzıman kısmında bir 200 daha gider gibi duruyor.
    Sizin önünüzde motor takozları, amortisör takozlari ve kendisi, marş motoru, egzoz sistemi alt takımlar direksiyon kutusu vb gibi yeni arizalarda olacaktır. Aslında arıza değil de çoğu sistem ömrünü dolduruyor.
    Gelecek bakımda imkanınız varsa kasnakların hepsini sıfırlayın onların da ömrü var. Ozellikle alternatör bakımını da es geçmeyin.
    Sizden anladığım aracın sorunsuz ömrünün 200k km olduğu,
    Şanzıman yağıni hangi aralıklarla değiştirdiniz bu arada ?
  • Güzel kullanmışsınız tebrikler. Ancak zorunda kalmadıkça bir aracı o kmlere çıkarma taraftarı değilim. Mesela önceki aracımı 55.000de alıp 114.000de sattım. Şu anki 43.000de aldım henüz 65.000de. 100.000 olmadan bunu da satarım gibi görünüyor. Yanlış anlaşılmasın araç alıp bakımsız sürüp birilerine itelemek değil derdim. Zira şu anki aracım da servis bakımlı. Ama ne olursa olsun arabalar 120.000lerden sonra masraflı sorunlara gebe. Ben o masraflara vereceğim parayı baştan verip daha düşük kmlisini alıyorum. Sanayide orda burda uğraşmamak da yanıma kar kalıyor.
  • @commandx, @Melodychups; teşekkür ederim arkadaşlar.


    @DelirteJackson ; Elektronik herhangi bir arıza vermedi. Çevremdeki diğer Clio 4'lerde de elektronik bir problem duyduğumu hatırlamıyorum. Ancak aklıma şöyle bir durum geldi; Akü çok zayıflayınca, takviye ile çalıştırdığınızda göstergedeki tüm arıza ışıkları yanabiliyor. Akü değişimi sonrası düzeliyor.


    İstanbul'da çevreyolu kullanımım da oluyor, köprü trafiği, mahmutbey trafiği de oluyor.


    60.000 km'ye kadar yetkili servis, sonrasında özel servis bakımlı aracım.


    Malum ülkemizde ikinci eli kuvvetli bir otomobil olduğu için km'sine paralel doğru fiyatlandırma ile satılırken çok zorlanacağımı düşünmüyorum. Ancak yine de tecrübe etmeden kestiremiyorum.

  • Benim kız arkadaşımda var onun da kliması soğutmuyor çözemedik
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Evet C segment kasaya 1.3 multijet 90 beygir motor koymuşlar.Vites yarı otomatik debriyaj var ama ben basmıyorum robot basıyor.Robot 1,2 vites arası kararsız çalışıyor bence nedeni motorun hacminin küçük olmasından dolayı.Bu araca 1.5 motor koyulsaydı belkide zamanında piyasayı süpürürdü.Tam ekonomik araç fakat konfor yok.Daha önceki aracım mazda 3 1.6 4 ileri benzinli 2006 kasaydı.Vallahi acayip konforluydu.Opel ekonomi diye vitesle el freni arasına bardak koyacak yer bile koymamış.

  • Soğutucu herkeste patlamış galiba, aynı şekilde arızalandı yağ suya karıştı, yağ soğutucusu değişti. Hocam debriyajda sertleşme mevcut mu? Bende 82 binde oturan kazık gibi diyor, ne yapmak lazım buna? Usta ayağı koyuyor şanzıman inecek 4-5 binden aşağıya çıkmaz diyor, ermat 10 bin diyor. Araç 30 binden bu yana böyle

  • Konu çoook güzel olmuş. Km km her türlü bilginin verilmesi süper. Favorilere aldım
  • @batkent; Komple şanzıman değişimi tabii ki kesin çözüm olur. Ancak tek kalemde ciddi bir maliyet. Diğer aksamlarla ilgili tam olarak ben de aynı şeyleri düşünüyorum sizinle. Ama uygulamaya geçirebilecek miyim bilmiyorum. Şanzıman yağı kavrama ile birlikte 200.000 km'de değişti. 100.000 km'de değiştirmekte fayda var bence.


    @rubelhizb ; Matematiksel olarak düşüncenize katılıyorum.


    @Shifter06 ; Öncelikle klima gazı ve kompresör kontrolü yaptırdınız mı?

  • tebrik ederim. Çok güzel bir yazı olmuş. Dikkatimi çeken porya bilyaları oldu. Demek ki oldukça sağlammış.

  • Spirited kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim. Ben de sizi tebrik ederim, unutmuş olduğum, önemli bir noktaya parmak basmışsınız. Porya bilyaları 160.000 km gibi değişti. Arkadaşım kullanırken çukura düştü. Sonrasında değiştirdik. İlk mesaja da eklerim birazdan.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRHARMLESS

    Soğutucu herkeste patlamış galiba, aynı şekilde arızalandı yağ suya karıştı, yağ soğutucusu değişti. Hocam debriyajda sertleşme mevcut mu? Bende 82 binde oturan kazık gibi diyor, ne yapmak lazım buna? Usta ayağı koyuyor şanzıman inecek 4-5 binden aşağıya çıkmaz diyor, ermat 10 bin diyor. Araç 30 binden bu yana böyle

    Hocam benim aracım otomatik. Ama 3 adet Clio 4 manuel var yakından bildiğim. Onlarda da benzer km'lerde debriyaj ciddi anlamda sertleşti. Baskı balata değişimi sonrası eski haline döndü. Şanzımanlık bir problem var mı bilemiyorum.


    @MeGaDave06 ; Teşekkür ederim hocam.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.