Şimdi Ara

Twin Turbo Ne Oluyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
7.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnternette birkaç video buldum.

    Genelde bulduğum videolardaki araçlar 700 Hp +........

    Daha önceden ismini yüzlerce kez duymuştum.Ancak görevinin tam olarak ne olduğunu bilmiyorum.

    İnternette biraz araştırdım ancak net ve anlaşılır bilgi bulamadım.

    Nedir bu,her araca takılır mı,performansı gerçekten olağanüstü arttırır mı.....?




     Twin Turbo Ne Oluyor ?


     Twin Turbo Ne Oluyor ?







  • Boyle olanida var

     Twin Turbo Ne Oluyor ?


    Boyle olanida var

     Twin Turbo Ne Oluyor ?


    Sizin koyduklariniz ikinci resimdekiler gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 5 Ekim 2010; 19:27:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Boyle olanida var

     Twin Turbo Ne Oluyor ?


    Boyle olanida var

     Twin Turbo Ne Oluyor ?


    Sizin koyduklariniz ikinci resimdekiler gibi
    Evet beyler bilen yok mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Boyle olanida var

     Twin Turbo Ne Oluyor ?


    Boyle olanida var

     Twin Turbo Ne Oluyor ?


    Sizin koyduklariniz ikinci resimdekiler gibi
    düz mantıkla düşünecek olursak çift turbo. sonuç olarak daha çok basınç ve yine bunun sonucunda daha çok beygir gücü..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Boyle olanida var

     Twin Turbo Ne Oluyor ?


    Boyle olanida var

     Twin Turbo Ne Oluyor ?


    Sizin koyduklariniz ikinci resimdekiler gibi
    Dizellerden sonra benzinli motorlara da turbo takılması sonucunda 1.4lt kadar küçük motorlardan 120hp nin üzerinde beygir gücü elde edilebiliyor.
    Olayı çift turbo olarak düşünürsek basit mantıkla bile ne kadar işe yarayacağını anlayabilirsiniz. Tabi bu çift turbonun motora çeşitli bağlanış şekilleri vardır tabi. Daha fazla güç alabilmek için çeşitli şekilleri vardır fakat motor hacmi yüksek olmadan abartı beygir güçleri almak şu anlık imkansız gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykunsezer

    düz mantıkla düşünecek olursak çift turbo. sonuç olarak daha çok basınç ve yine bunun sonucunda daha çok beygir gücü..

    Alıntıları Göster
    Hiç çakmam tdı gtı turbo falan falan ben motora bakarım 1.6 1.6 dır (örnek )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Dizellerden sonra benzinli motorlara da turbo takılması sonucunda 1.4lt kadar küçük motorlardan 120hp nin üzerinde beygir gücü elde edilebiliyor.
    Olayı çift turbo olarak düşünürsek basit mantıkla bile ne kadar işe yarayacağını anlayabilirsiniz. Tabi bu çift turbonun motora çeşitli bağlanış şekilleri vardır tabi. Daha fazla güç alabilmek için çeşitli şekilleri vardır fakat motor hacmi yüksek olmadan abartı beygir güçleri almak şu anlık imkansız gibi...



    Yani direk benzinden mi yiyor ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-


    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Dizellerden sonra benzinli motorlara da turbo takılması sonucunda 1.4lt kadar küçük motorlardan 120hp nin üzerinde beygir gücü elde edilebiliyor.
    Olayı çift turbo olarak düşünürsek basit mantıkla bile ne kadar işe yarayacağını anlayabilirsiniz. Tabi bu çift turbonun motora çeşitli bağlanış şekilleri vardır tabi. Daha fazla güç alabilmek için çeşitli şekilleri vardır fakat motor hacmi yüksek olmadan abartı beygir güçleri almak şu anlık imkansız gibi...



    Yani direk benzinden mi yiyor ?


    Hayır direk benzinden yemez. Zaten benzinden yemesin ve arabanın gücü artsın diye turbo şarj koyuyorlar. Eskiden 2.0 motordan 130bg alınırken artık 1.4 motordan alınabiliyor. Çift turbo daha fazla güç artışı sağlar, tabi birde motor hacmini artırınca iyice artar aracın gücü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-


    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Dizellerden sonra benzinli motorlara da turbo takılması sonucunda 1.4lt kadar küçük motorlardan 120hp nin üzerinde beygir gücü elde edilebiliyor.
    Olayı çift turbo olarak düşünürsek basit mantıkla bile ne kadar işe yarayacağını anlayabilirsiniz. Tabi bu çift turbonun motora çeşitli bağlanış şekilleri vardır tabi. Daha fazla güç alabilmek için çeşitli şekilleri vardır fakat motor hacmi yüksek olmadan abartı beygir güçleri almak şu anlık imkansız gibi...



    Yani direk benzinden mi yiyor ?


    Hayır direk benzinden yemez. Zaten benzinden yemesin ve arabanın gücü artsın diye turbo şarj koyuyorlar. Eskiden 2.0 motordan 130bg alınırken artık 1.4 motordan alınabiliyor. Çift turbo daha fazla güç artışı sağlar, tabi birde motor hacmini artırınca iyice artar aracın gücü.

    Alıntıları Göster
    twin turboyla pek karşılaşmamanın nedeni ülkemizdeki araçların %95inin sıralı 4 silindirli motorlardan oluşmasıdır.

    twin turbo adından da anlaşılabileceği gibi ikiz yani iki tane.bir motora neden ikitane turbo takılır çünkü a ve b bankları vardır da ondan yani sıralı motor değildirler.yukarda diğerlerinin anlattığı gibi bir turbonun nesi var iki turbonun sesi var mantığı değil.

    ayrıca turbo hacimsel verimi tamamlamak dışında kullanıldığında hiç de ekonomik değildir ve her tür motorda ürettiğinden çok tüketime neden olur.belli hacimden şu kadar güç çıkarmanın havacılık yani ağırlık meselesinin çok önemli olduğu ve havalanmak havada mümkün olduğunca fazla yük taşımak ve hızlı gitmek için yakıtın verimli kullanılmaktan çok uzak amaçlarla kullanıldığı verimlilikten ödün verilen alanlarda bir anlamı vardır.hiçbişey bilmeyen sanayi ustaları verimliliği bu şelilde ölçebilirler ancak 1.4ten 120bg çıkarmanın makina literatüründe adı bile yoktur. konular forumda günlerce belki aylarca tartışıldı.

    son olarak 1.4ten 1000bg de çıkar.120bg bugüne kadar gelinen son nokta değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-


    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Dizellerden sonra benzinli motorlara da turbo takılması sonucunda 1.4lt kadar küçük motorlardan 120hp nin üzerinde beygir gücü elde edilebiliyor.
    Olayı çift turbo olarak düşünürsek basit mantıkla bile ne kadar işe yarayacağını anlayabilirsiniz. Tabi bu çift turbonun motora çeşitli bağlanış şekilleri vardır tabi. Daha fazla güç alabilmek için çeşitli şekilleri vardır fakat motor hacmi yüksek olmadan abartı beygir güçleri almak şu anlık imkansız gibi...



    Yani direk benzinden mi yiyor ?


    Hayır direk benzinden yemez. Zaten benzinden yemesin ve arabanın gücü artsın diye turbo şarj koyuyorlar. Eskiden 2.0 motordan 130bg alınırken artık 1.4 motordan alınabiliyor. Çift turbo daha fazla güç artışı sağlar, tabi birde motor hacmini artırınca iyice artar aracın gücü.

    Alıntıları Göster
    Eğer yanlış söylüyorsam düzeltin ama bildiğim kadarı ile V tarzı motor tiplerine takılan aynı boyuttaki iki turbodur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @Majesty

    Hiç çakmam tdı gtı turbo falan falan ben motora bakarım 1.6 1.6 dır (örnek )


    Biz kalkalım o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk


    quote:

    Orijinalden alıntı: @Majesty

    Hiç çakmam tdı gtı turbo falan falan ben motora bakarım 1.6 1.6 dır (örnek )


    Biz kalkalım o zaman


    1.6 nedir diye sorsan bilmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk


    quote:

    Orijinalden alıntı: @Majesty

    Hiç çakmam tdı gtı turbo falan falan ben motora bakarım 1.6 1.6 dır (örnek )


    Biz kalkalım o zaman


    1.6 nedir diye sorsan bilmez

    Alıntıları Göster
    çift turbo beslemedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    twin turboyla pek karşılaşmamanın nedeni ülkemizdeki araçların %95inin sıralı 4 silindirli motorlardan oluşmasıdır.

    twin turbo adından da anlaşılabileceği gibi ikiz yani iki tane.bir motora neden ikitane turbo takılır çünkü a ve b bankları vardır da ondan yani sıralı motor değildirler.yukarda diğerlerinin anlattığı gibi bir turbonun nesi var iki turbonun sesi var mantığı değil.

    ayrıca turbo hacimsel verimi tamamlamak dışında kullanıldığında hiç de ekonomik değildir ve her tür motorda ürettiğinden çok tüketime neden olur.belli hacimden şu kadar güç çıkarmanın havacılık yani ağırlık meselesinin çok önemli olduğu ve havalanmak havada mümkün olduğunca fazla yük taşımak ve hızlı gitmek için yakıtın verimli kullanılmaktan çok uzak amaçlarla kullanıldığı verimlilikten ödün verilen alanlarda bir anlamı vardır.hiçbişey bilmeyen sanayi ustaları verimliliği bu şelilde ölçebilirler ancak 1.4ten 120bg çıkarmanın makina literatüründe adı bile yoktur. konular forumda günlerce belki aylarca tartışıldı.

    son olarak 1.4ten 1000bg de çıkar.120bg bugüne kadar gelinen son nokta değildir.


    Twin turbo sirali 4 silindirli arabayada takilabilir ki takilir hemde guzel sonuclar alinir, takanlarda var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    twin turboyla pek karşılaşmamanın nedeni ülkemizdeki araçların %95inin sıralı 4 silindirli motorlardan oluşmasıdır.

    twin turbo adından da anlaşılabileceği gibi ikiz yani iki tane.bir motora neden ikitane turbo takılır çünkü a ve b bankları vardır da ondan yani sıralı motor değildirler.yukarda diğerlerinin anlattığı gibi bir turbonun nesi var iki turbonun sesi var mantığı değil.

    ayrıca turbo hacimsel verimi tamamlamak dışında kullanıldığında hiç de ekonomik değildir ve her tür motorda ürettiğinden çok tüketime neden olur.belli hacimden şu kadar güç çıkarmanın havacılık yani ağırlık meselesinin çok önemli olduğu ve havalanmak havada mümkün olduğunca fazla yük taşımak ve hızlı gitmek için yakıtın verimli kullanılmaktan çok uzak amaçlarla kullanıldığı verimlilikten ödün verilen alanlarda bir anlamı vardır.hiçbişey bilmeyen sanayi ustaları verimliliği bu şelilde ölçebilirler ancak 1.4ten 120bg çıkarmanın makina literatüründe adı bile yoktur. konular forumda günlerce belki aylarca tartışıldı.

    son olarak 1.4ten 1000bg de çıkar.120bg bugüne kadar gelinen son nokta değildir.


    Twin turbo sirali 4 silindirli arabayada takilabilir ki takilir hemde guzel sonuclar alinir, takanlarda var



    ben takılamaz diye bişey mi dedim?

    peki sana bi soru ne gereği var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    twin turboyla pek karşılaşmamanın nedeni ülkemizdeki araçların %95inin sıralı 4 silindirli motorlardan oluşmasıdır.

    twin turbo adından da anlaşılabileceği gibi ikiz yani iki tane.bir motora neden ikitane turbo takılır çünkü a ve b bankları vardır da ondan yani sıralı motor değildirler.yukarda diğerlerinin anlattığı gibi bir turbonun nesi var iki turbonun sesi var mantığı değil.

    ayrıca turbo hacimsel verimi tamamlamak dışında kullanıldığında hiç de ekonomik değildir ve her tür motorda ürettiğinden çok tüketime neden olur.belli hacimden şu kadar güç çıkarmanın havacılık yani ağırlık meselesinin çok önemli olduğu ve havalanmak havada mümkün olduğunca fazla yük taşımak ve hızlı gitmek için yakıtın verimli kullanılmaktan çok uzak amaçlarla kullanıldığı verimlilikten ödün verilen alanlarda bir anlamı vardır.hiçbişey bilmeyen sanayi ustaları verimliliği bu şelilde ölçebilirler ancak 1.4ten 120bg çıkarmanın makina literatüründe adı bile yoktur. konular forumda günlerce belki aylarca tartışıldı.

    son olarak 1.4ten 1000bg de çıkar.120bg bugüne kadar gelinen son nokta değildir.


    Twin turbo sirali 4 silindirli arabayada takilabilir ki takilir hemde guzel sonuclar alinir, takanlarda var



    ben takılamaz diye bişey mi dedim?

    peki sana bi soru ne gereği var?


    Erken spool eder, yuksek top end cikarir, cok cok yuksek basinclara cikabilirsiniz

    Millet T trim 60-1 turbo ile compound 16g ile 2.0lt de, 2.3lt nin yeni nesil CNC tribune ve ball bearing turbo ile cikardigini 300-400 rpm once cikariyor, daha iyi turbolar ile cikicak rakamlar cok cok daha iyi olucaktir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    twin turboyla pek karşılaşmamanın nedeni ülkemizdeki araçların %95inin sıralı 4 silindirli motorlardan oluşmasıdır.

    twin turbo adından da anlaşılabileceği gibi ikiz yani iki tane.bir motora neden ikitane turbo takılır çünkü a ve b bankları vardır da ondan yani sıralı motor değildirler.yukarda diğerlerinin anlattığı gibi bir turbonun nesi var iki turbonun sesi var mantığı değil.

    ayrıca turbo hacimsel verimi tamamlamak dışında kullanıldığında hiç de ekonomik değildir ve her tür motorda ürettiğinden çok tüketime neden olur.belli hacimden şu kadar güç çıkarmanın havacılık yani ağırlık meselesinin çok önemli olduğu ve havalanmak havada mümkün olduğunca fazla yük taşımak ve hızlı gitmek için yakıtın verimli kullanılmaktan çok uzak amaçlarla kullanıldığı verimlilikten ödün verilen alanlarda bir anlamı vardır.hiçbişey bilmeyen sanayi ustaları verimliliği bu şelilde ölçebilirler ancak 1.4ten 120bg çıkarmanın makina literatüründe adı bile yoktur. konular forumda günlerce belki aylarca tartışıldı.

    son olarak 1.4ten 1000bg de çıkar.120bg bugüne kadar gelinen son nokta değildir.


    Twin turbo sirali 4 silindirli arabayada takilabilir ki takilir hemde guzel sonuclar alinir, takanlarda var



    ben takılamaz diye bişey mi dedim?

    peki sana bi soru ne gereği var?


    Erken spool eder, yuksek top end cikarir, cok cok yuksek basinclara cikabilirsiniz

    Millet T trim 60-1 turbo ile compound 16g ile 2.0lt de, 2.3lt nin yeni nesil CNC tribune ve ball bearing turbo ile cikardigini 300-400 rpm once cikariyor, daha iyi turbolar ile cikicak rakamlar cok cok daha iyi olucaktir


    Alıntıları Göster
    Bu soru soruluş itibariyle turbonun bilindiğini ifade ediyor.

    Turbo biliniyorsa twin turbo bir araçta 2 turbonun kullanılmasıdır. Arkadaşların dediği gibi sıralı olmayan sistemler için de kullanılabilir

    ama artık turbo araçları yaygın bir şekilde piyasada görmeye başladık.

    Seri olarak üretilen araçlarda twin turbonun asıl kullanım amacı turbo boşluğunu azaltmaktır.

    Aracın tam performansa ulaşması için turbonun en yüksek basınçta çalışması gerekir. Turbonun en yüksek basınçta çalışması gaza

    basar bazmaz olmaz biraz gecikmeli olur. Buna da turbo boşluğu denir.

    Mesela BMW'nin yeni twin turbo 2.0 litrelik dizel motoru var. 204 beygir. Bu değer daha büyük tek turbo kullanılarak da ulaşılabilir

    ama düşük devirlerde gaza basar basmaz araba ivmelenmez turbo boşluğu uzun olur. Twin turbonun seri üretim araçlarda asıl kullanım

    nedeni budur. Bunu da bir buyuk bir kuçuk turbo kullanarak başarırlar. Düşük devirlerde küçük turbo hızlı bir şekilde devreye girer ve

    turbo boşluğu süresi aynı güç üreten tek turbolu versiyona göre çok daha kısa olur basınca gider yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ___Murat___ -- 6 Ekim 2010; 9:49:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Bu soru soruluş itibariyle turbonun bilindiğini ifade ediyor.

    Turbo biliniyorsa twin turbo bir araçta 2 turbonun kullanılmasıdır. Arkadaşların dediği gibi sıralı olmayan sistemler için de kullanılabilir

    ama artık turbo araçları yaygın bir şekilde piyasada görmeye başladık.

    Seri olarak üretilen araçlarda twin turbonun asıl kullanım amacı turbo boşluğunu azaltmaktır.

    Aracın tam performansa ulaşması için turbonun en yüksek basınçta çalışması gerekir. Turbonun en yüksek basınçta çalışması gaza

    basar bazmaz olmaz biraz gecikmeli olur. Buna da turbo boşluğu denir.

    Mesela BMW'nin yeni twin turbo 2.0 litrelik dizel motoru var. 204 beygir. Bu değer daha büyük tek turbo kullanılarak da ulaşılabilir

    ama düşük devirlerde gaza basar basmaz araba ivmelenmez turbo boşluğu uzun olur. Twin turbonun seri üretim araçlarda asıl kullanım

    nedeni budur. Bunu da bir buyuk bir kuçuk turbo kullanarak başarırlar. Düşük devirlerde küçük turbo hızlı bir şekilde devreye girer ve

    turbo boşluğu süresi aynı güç üreten tek turbolu versiyona göre çok daha kısa olur basınca gider yani

    Alıntıları Göster
    twin turbo (kelime anlamına bakarak) iki tane eş değer turbo mudur yoksa farklı mıdır?

    twin turbo ile kompresör+turbo kullanım farkı nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    twin turbo (kelime anlamına bakarak) iki tane eş değer turbo mudur yoksa farklı mıdır?

    twin turbo ile kompresör+turbo kullanım farkı nedir?


    Yani Twin Charger

    Bkz : 1.4 TSI :)

    Bkz: kafamdaki proje :)

    sonuç pistonları kaputtan fırlamıs bir motor..

    Hayırlısı diyeli
    m..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    twin turbo (kelime anlamına bakarak) iki tane eş değer turbo mudur yoksa farklı mıdır?

    twin turbo ile kompresör+turbo kullanım farkı nedir?


    Yani Twin Charger

    Bkz : 1.4 TSI :)

    Bkz: kafamdaki proje :)

    sonuç pistonları kaputtan fırlamıs bir motor..

    Hayırlısı diyeli
    m..

    Alıntıları Göster
    quote:


    Erken spool eder, yuksek top end cikarir, cok cok yuksek basinclara cikabilirsiniz

    Millet T trim 60-1 turbo ile compound 16g ile 2.0lt de, 2.3lt nin yeni nesil CNC tribune ve ball bearing turbo ile cikardigini 300-400 rpm once cikariyor, daha iyi turbolar ile cikicak rakamlar cok cok daha iyi olucaktir


    Yanlış hatırlamıyorsam Audi'de Biturbo araçlarında bu tekniği kullanıyordu. Ama ondaki tork dağılımı içindi. Bir tane ufak turbo birde büyük turbo kullanılıyordu galiba...

    quote:



    Yani Twin Charger

    Bkz : 1.4 TSI :)

    Bkz: kafamdaki proje :)

    sonuç pistonları kaputtan fırlamıs bir motor..

    Hayırlısı diyelim..


    VW? TSİ? ATTRACTION? Hayırdır yav bir şeymi kaçırdım ben



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 6 Ekim 2010; 14:44:06 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.