Şimdi Ara

akülü araba devre çizimi YARDIMMM (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
2
Favori
45.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oncelikle tek akuylede vites yapilir bunu soyleyerek baslayayim...
    Anladigim kadariyla bir toggle switch var 6 cikisli 3 asamali ileri yavas ileri hizli ve geri.
    Burada yapmaniz gereken hizlida akuyu direk anahtara ve anahtari ise motora baglamak.Yavasda ise akuyu once bir diyota(akuye zarar gelmemesi icin) sonra ise sinirlayici olarak bir dirence baglamaktir hatta araya potansiyometre (ayarli direnc) konulursa hiz daha cok kademeye cikabilir...Konulacak diren degeri ise 500 ohm veya pot kullanilirsa 5k uygundur.
    Geri vites ise 3 yollu anahtarin bir ucuna konulur bunda ise aku motora ters baglanir...
    Aciklayici anlatabilmissem sevinirim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: navti

    oncelikle tek akuylede vites yapilir bunu soyleyerek baslayayim...
    Anladigim kadariyla bir toggle switch var 6 cikisli 3 asamali ileri yavas ileri hizli ve geri.
    Burada yapmaniz gereken hizlida akuyu direk anahtara ve anahtari ise motora baglamak.Yavasda ise akuyu once bir diyota(akuye zarar gelmemesi icin) sonra ise sinirlayici olarak bir dirence baglamaktir hatta araya potansiyometre (ayarli direnc) konulursa hiz daha cok kademeye cikabilir...Konulacak diren degeri ise 500 ohm veya pot kullanilirsa 5k uygundur.
    Geri vites ise 3 yollu anahtarin bir ucuna konulur bunda ise aku motora ters baglanir...
    Aciklayici anlatabilmissem sevinirim :)

    maalesef açıklayıcı olmamış elektrik bilgim yok denecek kadar az mevcut akuler ve kablolarla anlatırsanız sevinirim kırmızıyı şuna maviyi buna takın gibi anlatırsanız ...




  • kardeş gönderdiğin fotolardan bişey çıkaramadım oraki kablolardan ziyade 4 lü erkek uca giden renkler lazım sadece onlada yetmiyor devrenin devamı lazım hangi renkler vitese gidiyor hangileri gaza gidiyor fren hangi telleri kesiyor yani nettten tarif edilebilcek bişey değil bende zaten içinden çıkamayınca sıfırdan kendim hat çekip o şekilde yaptım öbür türlü çok kasıyor tanıdık bi elektrikci falan varsa bi baktır yok kendim yapacam diyorsan bence bütün kabloları sök yeniden hat çek çizdiğim devrede aklına takılan olursa yardımcı olmaya çalışırım
  • şunuda belirtmeden geçmiyeyim yaptıgım devreden sonra araç ileri geri çalışıyor ama ileri tek vites oluyor hızlı gidiyor yavaş vites kayıp 6 v göndermeyi beceremedim direk ileride geride 12v gönderiyorum
  • mevcut malzemelerle ise seri ve paralel baglama yontemiyle yapilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu vites cizimi...
     akülü araba devre çizimi YARDIMMM

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar kimsenin çocuğunda 12V pilsan akulu araba yok mu herkes sema çizip yolluyor elektrşik bilmiyorum diyorum bir kişide allah rızası için çocuğunun arabasının akusunun fotosunu çeksin yollasın o kadar
    tesekkurler...
  • Bu basit bir devre elektrik bilgisini pek fazla gerektirmiyor.
    5k potansiyometre her elektronikcide bulunur.Veya sabit direnc sadece baglanti yaparken arasina gosterdigim yere o direncu ekliyeceksin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5k pot 3 ayaklidir ve orta ayak ile yan herhangi bir ayak arasindaki direnc ayarlanabilir bu ayar ohmdan kohma kadar degisir burada anlatmak istedigim hizi hassas bir sekilde ayarlayabilecegimizi gostermektir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayin bosyok bahsetmis oldugum sistemi akulu araba benzeri sistemde kullanmaktayim sen boyle ciddi konusuncada tekrar bir gozden gecirdim ama calisiyor...
    Bursa senin kafana takilan sanirim 5k direncin fazla oldugu ve gerilimi 1volttan daha asagiya indirmesidir...Ama burada ben 5k yi kolay bulunabilir oldugu icin yazdim 10k da olur fark etmez...Amac burada potansiyometrenin cok farkli degerde direnc degeri alabilmesidir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    quote:

    Orijinalden alıntı: navti

    Sayin bosyok bahsetmis oldugum sistemi akulu araba benzeri sistemde kullanmaktayim sen boyle ciddi konusuncada tekrar bir gozden gecirdim ama calisiyor...
    Bursa senin kafana takilan sanirim 5k direncin fazla oldugu ve gerilimi 1volttan daha asagiya indirmesidir...Ama burada ben 5k yi kolay bulunabilir oldugu icin yazdim 10k da olur fark etmez...Amac burada potansiyometrenin cok farkli degerde direnc degeri alabilmesidir...

    Ciddi iseniz çok komik ama şaka yapıyorsanız hiç te komik değil sözü tam bu duruma uydu.
    Motorunuz ne kadar akım çekiyor biliyormusunuz. Akülü çocuk arabalarının kaç amper çektiğini bilseniz bunu söylemezdiniz. Benzer devre dediğiniz led yakma devresi anlaşılan. O akülü araba benzeri sistemi açıklasanızda utansak . İddianızı ispatlayın laf ile olmuyor. İnsanları yanıltmayın. Ohm kanunu bilmeden sistem çalıştırıyorsunuz ne ala.

    katılıyorum çeyrek watt bir potansiyometre ile oyuncak araba kullanman mümkün değil.amperi taşıması imkansız!!!




  • Anlaşıldı Tekrar Düşününce Haklı Olduğunuzu Anladım...Ben pot un kaç watt olduğunu yanlış hatırladığım için yanılmışım...




  • ben kullaniyorum evet ama tekrar dusundugumde benim devrelerim az amper ceken devreler oldugu icin pot en fazla isiniyordu...Ama akulu arabada kesinlikle bu tur bir direnc yanar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oonel

    Akü resimleri bunlar 4 kablo var ben rastgele bağladım bağlantı yanlış olabilir
    1.kablo kırmızı
    2.kablo mavi
    3.kablo sarı
    4.kablo siyah
     akülü araba devre çizimi YARDIMMM akülü araba devre çizimi YARDIMMM akülü araba devre çizimi YARDIMMM akülü araba devre çizimi YARDIMMM

    o aküleri bağlıyacağın kablonun ucunu nasıl devreye bağlıyorsun o önemli. şayet benim araba ümit oyuncak ama bunların mantığı aynıdır.
    sigortası olan uçlar + dır yani 1. ve 4. kablolar buraya (akünün üstündeki + - işaretlerine bak)
    diğer kablolar 2. ve 3. kablolardır. (1. akü + 1 -2=== 2. akü +4 -3)

    sonra devreyi takip et kontağa giden 1. akü olacak ona göre de benim yazdığım yazıda anahtara nasıl bağlayacağına bak en son kalan ara küçük kabloyu da turbo anahtarının boş kalan yerine tak.

    resimleri de gönderecem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cruiser55

    quote:

    Orijinalden alıntı: oonel

    Akü resimleri bunlar 4 kablo var ben rastgele bağladım bağlantı yanlış olabilir
    1.kablo kırmızı
    2.kablo mavi
    3.kablo sarı
    4.kablo siyah
     akülü araba devre çizimi YARDIMMM akülü araba devre çizimi YARDIMMM akülü araba devre çizimi YARDIMMM akülü araba devre çizimi YARDIMMM

    o aküleri bağlıyacağın kablonun ucunu nasıl devreye bağlıyorsun o önemli. şayet benim araba ümit oyuncak ama bunların mantığı aynıdır.
    sigortası olan uçlar + dır yani 1. ve 4. kablolar buraya (akünün üstündeki + - işaretlerine bak)
    diğer kablolar 2. ve 3. kablolardır. (1. akü + 1 -2=== 2. akü +4 -3)

    sonra devreyi takip et kontağa giden 1. akü olacak ona göre de benim yazdığım yazıda anahtara nasıl bağlayacağına bak en son kalan ara küçük kabloyu da turbo anahtarının boş kalan yerine tak.

    resimleri de gönderecem.


    Kardeşim sağol
    arabadaki devreleri hiç sökmedim sadece aku kabloları sökülmüştü onları tam takamadım yardımınla takacağım insallah
    aslında hafta sonu taktım çalıştı ama tek kademe çalışıyor yavaş - hizlı konumu çalışmadı aku bitince gene çalışmaz oldu şarj ettim ama olmadı




  • Slm arkadaşlar 2*6v akülü arabanın devresini tamamladım ve ek olarak da sinyal lambalarını taktım. Aküyü daha da dayanıklı yapmak için 1 de 12v akü seri bağlamak istiyorum. Bunun için turbo anahtarına kısa devre yapılan yere mi eklicem ya da ordan bi hat çekip başka bi anahtar mı kullanım????

    yorumlarınızı bekliyorum....
  • ha pardon paralel yani yine çıkış 12v olacak çünki motor kapasitesi 12 v.
    UPS için aldığım aküyü de değerlendirmek istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cruiser55 -- 22 Haziran 2013; 15:20:43 >
  • bende tek akülü sistem var vitesten gelen kabloları 6 lı anahtara bağlayamadım 2 vitesten iki de akü tarafından kırmızı ve mavi kablolar geliyo onları 6lı pedal anahtrarına nasıl bağlicağmı biri yazarsa çok sevinirim ayrıca iki mavi iki kırmızı birbirine değince araba çalışıyo
  • bu da resim boştaki kabloları nasıl bağlamam gerekiyo bi yardımcı olursanız...
     akülü araba devre çizimi YARDIMMM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cruiser55

    quote:

    Orijinalden alıntı: oonel

    Akü resimleri bunlar 4 kablo var ben rastgele bağladım bağlantı yanlış olabilir
    1.kablo kırmızı
    2.kablo mavi
    3.kablo sarı
    4.kablo siyah
     akülü araba devre çizimi YARDIMMM akülü araba devre çizimi YARDIMMM akülü araba devre çizimi YARDIMMM akülü araba devre çizimi YARDIMMM

    o aküleri bağlıyacağın kablonun ucunu nasıl devreye bağlıyorsun o önemli. şayet benim araba ümit oyuncak ama bunların mantığı aynıdır.
    sigortası olan uçlar + dır yani 1. ve 4. kablolar buraya (akünün üstündeki + - işaretlerine bak)
    diğer kablolar 2. ve 3. kablolardır. (1. akü + 1 -2=== 2. akü +4 -3)

    sonra devreyi takip et kontağa giden 1. akü olacak ona göre de benim yazdığım yazıda anahtara nasıl bağlayacağına bak en son kalan ara küçük kabloyu da turbo anahtarının boş kalan yerine tak.

    resimleri de gönderecem.


    bi yardımcı olabilirmisiniz




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.