Şimdi Ara

Aldığı araç boyalı çıktı, davayı kazanamadı! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
2
Favori
3.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • evett bu konuya bi açıklık getirilmeli, bi oto fabrikasının boya finüsyon hattanda gorev yapmaktaydım sıze su sekılde bi açıklama yapabilirim..

    aracları katoforezden sonra astarlarlar astardan sonra son kat boya ve vernık ıslemıyse uretım tamamlanır (boya atolyesındekı ıslem )

    fakat bazı durumlarda ( içeride olusan toz ,robotun kafasının tıkanması astar hatası vs vs boyada akıntıya , toza , dalgalanmaya sebep olabilir.. bu tarz durumlar ıcın , son kontrol adı altında bı bolumlerı vardır fabrıkaların..

    hatayı bulan calısan pastel boya ile hatayı işaretledikten sonra arac hattan alınır , farklı bir hatta önce zımparası! sonra boyası kurutulma ıstemı , ve pastası atılarak yeniden hatta sokulur.

    hiç bir fabrıka govdeyı boya hatası yuzunden ıskartaya ayırmaz.. yani bayinin haberi bile olmaz cogu zaman.

    onun dısında bir sorunmudur orası tartısılır, cunku hatalı arac verılmemıs uretım sırasında olusan hata bertaraf edilmiştir,

    zaten saçı sekillendirip katoforez atan astarlayan boyayan vernikleyen yer fabrika , onarımını yapsın önemli degil sanayide yapmıyorlar sonucta boyayı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    böle yaptıranlarda var
     Aldığı araç boyalı çıktı, davayı kazanamadı!

    Çok güzel yapmış.




  • Teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    böle yaptıranlarda var
     Aldığı araç boyalı çıktı, davayı kazanamadı!

    Helal olsun rezil rüsva etmis adamları

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    boya bu yaa boya, sanırsınki pert arabayı toplayıp sıfır diye kaktırdılar veya dizel diye benzinli verdiler,, millet boya dedinmi gulyabani görmüş gibi korkuyor,,, geçen ay arabamı mecburiyetten sağ teker kaldırıma çıkarıp parkettim ama kalan kısımdan 2 yaya yan yana rahat geçerdi,bir yaya kardeşimiz kızıp sağ ön ve arka kapıya sert ve sivri bir cisimle picasso resmi gibi desenler yapmış mecbuen boyatmak zorunda kaldım ne olmuş yani boyandıysa

    Sizin şahsi fikriniz.
    Ben şahsen 0 araba alacağım zaman hiçbir yerinde hata olmasını istemem. Çünkü o kadar para veriliyor sonuçta. Ha belki problem olmayabilir sonuçta yürürünü, mekanik aksamını vs. etkilemiyor ama yinede 0 sa 0 olsun.
    Bu benim kanaatim.
    Saygılar.




  • Koskoca yargitay hukuk dairesinin olusturdugu ictihata bakarmisin, kendisini kanun koyucu gibi gormus, kanun yeniden acikca yazilmali yoksa tum davalar boyle sonuclanir ;)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin anlattiginiz olay doblonun basina gelmisti sanirim

    Geenlerde sanayici bi arkadas anlatiyor 0 opel almislar corsa ydi galiba modelini hatirlamiyorum alir almaz sanayiye getirip boyatmislar arabayi sonra gidip opele sikayet ermisler boyali cikti diye arabada zaten tirdan duserkenmi ne olmussa artik boyaliymis zaten bosu bosuna 0 arabayi boyatmislar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazının tamamını okumadım baya uzun üşendim açıkçası.

    Konuya gelirsek bu ülkede adalet doğru düzgün işlemiyor malesef.

    Bakalım ne dolaplar döndü de tüketici davayı kazanamadı???
  • o mahkemeyi kınıyorum. tüketici resmen mağdur durumdadır kandırılmış durumdadır. adama da helal olsun arkaya o yazıyı yazdırması kötü reklam.görenlerden bu haber hızlı yayılır zaten.
  • bişey olmaz boyaysa derdin sıkıntı etmem değişmesin pertten toplanmasın kafi kul yapısı bu araçlar sonuçta hata herkes için var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trcn

    Hem Tüketici Mahkemesi hem de Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, Çelik’e verilen aracın ‘gizli ayıp’ kapsamında olduğuna, Çelik’in Tüketici Kanunu gereği iade talebinin kabulüne karar verdi. Ancak Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, bu kararının üzerinden 2 yıl geçmeden, yine başka bir firmaya ait boyalı araç kararıyla şaşırttı. Tüketici Mahkemesi’nin ‘gizli ayıp’ kararını onayan mahkeme, buna karşın aracın iadesi talebini reddetti. Bunun yerine 1.700 liralık değer kaybının ve 500 liralık masrafın karşılanmasına hükmetti.

    Kimi Trabzon’dan kimi İstanbul’dan, kimisi Ankara’dan, İzmir’den yüzlerce insan ‘sıfır araba aldım, boyalı çıktı’ şikayetleriyle yazdı forum sitelerine. Dünya devi araba markalarının sıfır araç, diye sattıkları arabalarının ‘ayıplı’ ürün olduğunu anladıklarında, tüm kapıların yüzlerine kapandığını anlattılar çaresizce. Ne seslerini duyan oldu ne de zararlarını ‘tazmin’ eden. Ancak Edebiyat Öğretmeni Selcan Çelik’in açtığı dava, tüm mağdurlar için ‘emsal’ teşkil etti. Çelik’in Tüketici Mahkemesi’nde kazandığı dava, Yargıtay 13. Hukuk Dairesi tarafından da onanınca, araba üreticileri için ‘kabus’, tüketiciler için ‘umut’ oldu. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakları Genel Müdürlüğü de mücadelesi için Selcan Öğretmeni, ‘yılın tüketici ödülüyle’ taçlandırdı.

    2 YIL ARADAN SONRA... AYNI DAİRE FARKLI KARAR

    Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, 2011 yılında Ankara 7. Tüketici Mahkemesi’nin ‘ayıplı otonun davalıya iadesine’ kararını onadı. Kararda, “Dosyadaki yazılara, kararın dayandığı delillerle yasaya uygun gerektirici nedenlere ve özellikle delillerin takdirinde bir isabetsizlik bulunmamasına göre yerinde olmayan bütün temyiz itirazlarının reddi ile usul ve yasaya uygun olan hükmün onanmasına oybirliğiyle karar verildi” denildi.

    Aracı ‘boyalı’ çıkan yüzlerce kişiden biri de Mersin’den Umut Gökçe Çelik oldu. 31 Aralık 2010 tarihinde aldığı ve 4 Ocak 2011 tarihinde kendisine teslim edilen sıfır aracın boyalı olduğunu fark eden Umut Gökçe Çelik, önce aracının boyalı olduğuna dair mahkemede tespit kararı aldırdı. Ardından Mersin Tüketici Mahkemesi’ne başvurarak, Tüketici Hakları Kanunu’nun 4. Maddesi gereği ürünün ayıplı olması nedeniyle ‘cayma hakkını kullanmak’ istemiyle başvurdu.

    Ancak otomobil firması, araçta ayıp olmadığını, boya kalınlığının standart ölçülerde olduğunu dolayısıyla davanın ‘reddini’ istedi. Mahkemenin istemi üzerine, inceleme yapan ilk bilirkişi, Mayıs tarihli raporunda sağ arka çamurluk, sağ orta direk, sağ taban yan sacı ve sağ kapıda fitilin takılı olduğu bölgelerde, aracın orijinal boyası dışında sonradan ikinci kez boyalı olduğu, aracın değerinde 4 bin lira azalma olacağı tespiti yer aldı.

    “FİRMA KENDİSİ BOYAMIŞ, GİZLİ AYIP”

    İkinci kez yapılan bilirkişi incelemesi raporunda da araç kaportası üzerine üretici firma tarafından atılan ikinci bir boya işlemi olduğu, bunun da gizli ayıp olarak değerlendirileceği, kaporta boyasının kullanıcı hatasından kaynaklanmadığı vurgulandı.

    Talimat Mahkemesi olan Adana Tüketici Mahkemesi’nin istemiyle Çukurova Üniversitesi Otomobil Bölümünden iki öğretim görevlisinin incelemesi de 10 Nisan 2012 tarihli rapor olarak mahkemeye sunuldu. Raporda, sağ arka çamurluktaki boyanın genel boya kalınlığının üzerinde olduğu, sağ arka kapı direğinde boya kabarması nedeniyle yeniden boya gerektiği, bunda kullanıcı kusuru bulunmadığı, üretimden kaynaklanan imalat hatası olduğu ve ‘gizli ayıp’ niteliği taşıdığı, aracın kullanımına engel teşkil etmediği ancak aracın değerinde 1740 lira kayıp oluşturduğu, kapı ve direğin boyanması için 500 lira masraf gerektiği belirtildi.

    Tüm bu tespitlerden sonra Mersin Tüketici Mahkemesi, Çelik’e satılan araçtaki boya kalınlığını bilirkişi raporları doğrultusunda ‘gizli ayıp’ kabul etti ve 26 bin liralık araç bedeliyle birlikte mahkeme masraflarının iadesine karar verdi.

    Mahkemenin bu kararı üzerine, ‘boya kalınlığının normal değerlerde olduğu’ iddiasından vazgeçmeyen firma, karara itiraz edince dava Yargıtay’a taşındı.

    “AYIP VAR AMA…”

    Yargıtay 13. Hukuk Dairesi yaptığı yargılama sonucunda 18 Nisan 2013 tarihli kararında, “Kanun gereğince tüketici, ayıplı malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi, bedel iadesi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme haklarına da sahiptir. Verilen kararın hak ve menfaatler dengesini aşırı ölçüde bozması halinde ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkının da değerlendirilmesi gerekecektir. Somut olayda da iadesine hükmedilen araç bedeli ile ayıp nedeniyle doğan değer kaybı dikkate alındığında mahkemenin ayıp oranında hakkaniyet gereği bedel indirimi seçeneğini değerlendirmemesi usul ve yasaya aykırı olup, hükmün bozulmasını gerektirir” denildi.

    “TÜKETİCİ KANUNU ÇOK AÇIK”

    Davacı Avukatı Özgür Özbek, dosyalarına Yargıtay 13. Hukuk Dairesinin, iki yıl önceki Selcan Çelik kararını da koyduklarını belirterek, “Tüketici Kanunu’nun 4. Maddesi çok açık. Eğer tüketiciye bilgisi dışında ayıplı bir ürün satılmışsa ve bu ortaya çıkmışsa tüketici bu ürünün ayıpsız misli ile değiştirilmesini, bedelin iadesini, ayıp oranında indirim yapılmasını veya ücretsiz onarılmasını isteyebiliyor. Biz de kanunun bu maddesine dayanarak bedel iadesi istedik. Elimizde yine bizim davaya bakan, Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin iki yıl önceki kararı da vardı. Ancak Daire, mahkemenin iade yönündeki kararını bozdu. Biz de çok şaşırdık” dedi.

    Özbek, Mersin Tüketici Mahkemesi’nin dosyayı yeniden inceleyeceğini, kendi kararında ısrar etmesi halinde davanın Yargıtay Genel Kurulu’na taşınacağını anlattı. Ancak mahkeme, 13. Daire’nin kararına uyarsa müvekkiline 1.740 lira değer kaybı ve 500 lira onarım gideri verileceğini söyledi.

    “TÜKETİCİ KANUNU, GÜÇLÜYE KARŞI ZAYIFI KORUMAK İÇİN VAR”

    Yargıtay’ın kararı üzerine konuştuğumuz Gümrük ve Ticaret Bakanlığı yetkilileri de ‘şaşkın’ olduklarını belirtirken, “Tüketici Kanunu, güçlüye karşı zayıfın korunması için çıkarılmış bir kanun. Tüketicinin bir otomotiv üreticisi firmadan daha güçlü olması mümkün değil. Bu nedenle de ‘ayıplı bir ürün’ durumunda, kanun çok açık bir şekilde tüketiciye seçme hakkını veriyor. Eğer tüketici, bu ayıp karşısında bedelin iadesini isterse, firmanın mutlaka ödeme yapması gerekiyor” dediler.

    Arkadaşlar arabamı değiştirin yerine NİTELİKLİ DOLANDIRICILIK tan dava açın..ben senden yeni 0 km araç alıyorum..Sen kaza geçirip belli parçaları yeniden boyanıp satışa verdiğin arabayı bana yutturuyorsun...Ben kapı sacı , direği bilmem neresi değişmiş boyanmış araba istemiyorum...Planlı programlı olarak dolandırıldım.Firmanın yönetiminde olan genel müdür, yardımcıları, yönetim kurulu üyeleri, satış müdürleri hepsinden davacıyım diyeceksiniz...NİTELİKLİ DOLANDIRICILIK 12 YILDAN 25 YILA KADAR CEZALIK BİR SUÇ...Hiç çekinmeden davanızı açın......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Marka vermeyim ama; geçen gün bir firmanın bayisine 1 tır araç geldi. Bizde bayiye gireceğiz, biraz duruyoruz dışarda, çalışan mı artık kimdir bilmiyorum tırdan araçları bir indirişi var, geri vitese takar takmaz tam gaz arabaların arka tamponları asfalta çarpmamayı milimetreler ile kurtarıyor.

    Arkadaş bunlar sıfır km araçlar, çalışanların hiç mi kulağı çekilmiyor, hiç mi azarlanmıyor, hiç mi eğitim yok çok sinirlendim.

    hocam hangi firmaydı özelden yaz istiyosan
  • kagan06 kullanıcısına yanıt
    Kanun yapıcılar kanunları yaparken özellikle gri alanlar bırakırlar ki yarın öbürgün kendileri ve yandaşlarının lehlerine kullanabilsinler...

    Örnek: Doğan Holding vergi davası...Aynı kanuna dayanarak aynı olayı bir sürü firma yapıyor...Ama Doğan'a muhalif olduğundan ceza vermek için kanunu istedikleri şekilde yorumladılar...

    Tabii bu bizim gibi ülkelere mahsustur herhalde...Avrupa Amerika gibi yerlerdeki kanunları bilmiyorum...
  • Horttt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    böle yaptıranlarda var
     Aldığı araç boyalı çıktı, davayı kazanamadı!

    Süperrr.

    Helal olsun vala , en güzelini yapmış




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.