bu arada okuduğun yazıyı değil de bahsettiğin çarpışmayla ilgili video ya da resim var mı.hoş resimler inandırıcı olmaz pek ama sormak istedim.yoksa yazıyı selahattin duman da yazıyor
neyin kaza yapmış resmini koyayımki ölçüt olurmu? Yazıyı bulunca onu koyacam. Bu arada burada çok eskiden tartışılmıştı. Chevrolet Aveo Euroncapten 1 yıldız alıken USNCAP'ten 4 yıldızmı ne almıştı.
147 yi bilmiyorum ama Focus'un koltukları küçük,yan destekleri yetersiz ve de çok rahatsız.Uzun kullanımlarda yorar, ayrıca plastik kalitesi çok kötü,sınıfının gerisinde gibi.
quote:
Orjinalden alıntı: venieri
Peki neden euroncap güvenilir ise amerika yada avusturalyada yapılan testlerle aynı sonuçları vermiyor? Bu bir zorunluluk haline geldi. Çünkü araçları satmak için gerekli diğer yandanda bir markanın sırf suroncapten iyi sonuç alabilmek için motorunu dahi bu teste göre yerleştirdiği sol ön taraftan olan çarpışmalarda çok iyi sonuç alırken sağ ön çaprazdan aldığı darbelerde araba zayıf bırakıldığı için darmadağın olduğuna dair okuduğum bir yazıyıda internette tekrar bulur bulmaz buraya koyacağım. Euroncap asla bir ölçüt değildir. Trafikte maruz kalacağınız kazalar euroncap testlerindeki gibi olmayacakır. Her arab belli bir süratle ve belli bir açı ile sol önden kaza yapmaz.
Amerikadaki testi düzenleyen kuruluşun güvenlik anlayışı ile güvenlik standardı ile avrupadakinin anlayışı standardı farklı o yüzden farklı sonuçlar elde ediliyor.Ama her zaman ciddiye alınan euroncap oluyor çünkü adı üstünde avrupa dünyanın merkezi.Euroncap bir ölçüttür.Ama sen euroncap testine göre kazada bana bir şey olmaz diyemezsin.Dediğin gibi kazalar euroncap testindeki çarpışmalara göre farklı şekilde olabiliyor.Burada dikkate alacağın şey euroncap testinden fikir edinmektir.Bu fikirle gerçek hayattakini karşılaştırmaktır.Yani örnek verecek olursam euroncap testine göre c segmentinde 2004 den bu yana çıkan araçlar arasında 5 yıldız alamayan araçların dacia logan,chevrolet,fiat stilo,honda civic,hyundai i30,kia cerato,mazda 3 v.s gibi araçlar olduğunu görüyoruz.Bu araçların trafikte gördüğümüz kazaları güvenlik standartları ve çoğunun uzak doğu aracı olması ve bu yüzden hafif olması yeterince sağlam olamaması bu testin doğruluk içerdiğini gösteriyor.Bu araçlar arasında özellikle honda civic dikkat çekiyor.Çünkü beğendiğim ve tutulan bir araç.Onu detaylı incelemeye aldığımız zaman bu sınıfta 5 yıldız alan vw golf,ford focus,opel astra gibi rakiplerinden daha hafif olduğunu görüyoruz.Ayrıca bunun dışında vw,ford,opel ile honda'nın sacını yakından incelediğimiz zaman farkı yine rahatlıkla anlayabiliyoruz.Tabi burada hondanın daha hafif olması performansına ve yakıt ekonomisine katkı yapıyor onuda belirtmek lazım.Kısacası bu testler bu kadar önemsiz olsa bu firmalar bu testler girmez.Evet ülkemizde yeterince dikkat edilmiyor ama avrupada çok önem veriliyor.Ama şunuda belirtmek gerekir mesela ben c segmentinde hb araçlar arasında 5 yıldızlı o kadar araç varken 4 yıldızlı honda civic hb yi tercih ederim çünkü en çok beğendiğim dizayn ve motor onda.Yani araç tercih yaparken euroncap testleri kesin belirleyici etmen değil tabiki ama dizayn,yakıt,fiyat,donanım,motor,marka gibi belirleyici etmenlerin arasında oda güvenlik etmeninin testinin yapıldığı bir organizasyon ve giderek rekabet arttıkça dahada önem kazanıyor.Mesela 97 lere baktığımız zaman araçlar testlerde aldığı puanlarda ciddi farklar var.Ama günümüzde aldıkları puanlar çok yakın çünkü rekabet var.Euroncap testlerinde başarılı olmak istiyorlar buda araçlardaki kaliteyi güvenliği arttırıyor.10 yıl öncesinde araçlarda hava yastığı lüks gibi görülürken 1 tane hava yastığının olması çok önemliyken günümüzde 8-10 tane hava yastığı oluyor artık diz hava yastıkları var.Bu gelişmenin en büyük payı euroncap testlerinindir.Markalar en başarılı en güvenli olmak için standardını güvenliğini arttırmak zorunda kalmıştır.
quote:
Orjinalden alıntı: venieri
neyin kaza yapmış resmini koyayımki ölçüt olurmu? Yazıyı bulunca onu koyacam. Bu arada burada çok eskiden tartışılmıştı. Chevrolet Aveo Euroncapten 1 yıldız alıken USNCAP'ten 4 yıldızmı ne almıştı.
bahsettiğin gibi araçları sağ ön çaprazdan çarpma testine tabi tuttuklarında, darmadağın olduklarına dair yazı okumuşsun ya.onla ilgili resim var mı merak ettim.resimden ziyade video daha önemli...
euroncap ten tek yıldız almasının sebebi emniyet kemeri uyarısının olup olmamasından ya da buna benzer sürücüyü uyaran bazı sistemlerden yoksun oluşundan olabilir mi? araçtaki donanımı bilmediğim için soruyorum.
ayrıca amerikadaki test prosedürü nasıldır? duvarla aracın örtüşme oranı çarpışma hızı vs vs...
ben euroncap in amacını yazdım.test prosedürleri belli.ama amerikan çarpışma testi merkezinin neler yaptığını bilmiyorum.neleri göz önüne alıyor.bizim için önemli olan emniyet kemeri ikaz sistemi onlar için yoktur belki...
bulup yazarsan sevinirim.ingilizce de olsa farketmez.ben ilgili siteyi bilmediğimden bişi yapamıyorum...
quote:
Orjinalden alıntı: iakalinli
147 yi bilmiyorum ama Focus'un koltukları küçük,yan destekleri yetersiz ve de çok rahatsız.Uzun kullanımlarda yorar, ayrıca plastik kalitesi çok kötü,sınıfının gerisinde gibi.
Focus II nin koltuklarımı küçük Yapma gözünü seviim eşşek gibi araba HB olanını bile park edicek yer bulamıyoruz Hemen hemen her hafta uzun yola çıkıorum oldukça rahattır.
quote:
Orjinalden alıntı: extremeenvy
quote:
Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi
güvenlik açısından iki araba arasında çok fark var. youtube'da alfa 147 ile yapılmış euroncap çarpışma testlerini izlemenizi öneririm.arabanın ön direği kağıt gibi katlanıyor.
şimdi ben de ona baktım ama bu 147 çarpışma testindekine pek benzemiyor.tipler farklı gibi geldi bana.yanlış mıyım?
ama eğer öyleyse gerçekten kötü bi sonuç elde etmiş... focus hala sınıf lideri sanırım...
hocam youtubeda gördüğün alfa 147 ilk çıkan 147 dir. şu anda satılmakta olan araba ile tek farkı, şu anki modellerin makyaj görmüş olmasıdır. kasa DEĞİŞMEMİŞTİR, sadece görsel makyaj görmüştür.yani temelde araba aynı arabadır.
alfa 156'yı örnek verirsek, alfa 156'da crash testlerden rezalet ötesi sonuçlar almıştır,ama yeni çıkan alfa 159 çok güvenli bir araçtır.sınıfının en yüksek burulma direncine sahiptir,çok sağlam ve ağır bir kasası vardır.deyim yerindeyse taş gibi araba.
bazı arkadaşlar clio ile volvonun modellerini karşılaştırmışlar, sanki aynı sınıftaymış gibi. fiyatları arasında bile uçurum var. ama focus ve alfa 147 aynı sınıftadırlar,ve çarpışma testinde aynı hızla aynı yere çarptırılmaktadırlar.araçların ağırlıkları bile birbirlerine çok yakın.
neyse kafanı karıştırmayayım,hangisini alırsan al kazasız belasız sürüşler dilerim,şimdiden hayırlı olsun.
Hocam benim görüşüm bu yönde, baldırlarım taşıyor ve minderi çok yumuşak geliyor bana (100kg), ben sığamıyorum,Daihatsuların küçük koltuklarına benziyorlar ve arabanın ilk elden geçirilmesi gereken parçası bence.Araç ne kadar güzel olursa olsun, oturduğunda rahat edemiyorsan bitmiştir...
quote:
Orjinalden alıntı: CYBORG00TR
quote:
Orjinalden alıntı: iakalinli
147 yi bilmiyorum ama Focus'un koltukları küçük,yan destekleri yetersiz ve de çok rahatsız.Uzun kullanımlarda yorar, ayrıca plastik kalitesi çok kötü,sınıfının gerisinde gibi.
Focus II nin koltuklarımı küçük Yapma gözünü seviim eşşek gibi araba HB olanını bile park edicek yer bulamıyoruz Hemen hemen her hafta uzun yola çıkıorum oldukça rahattır.
Hiç düşünmeden Focus'u tercih ederdim. Performans olarak 147'nin gerisinde kalmaz hatta esneklikte daha iyidir.
Focus daha iyidir. Yedek parçası diğerine göre kolay bulunabildiği için bakımı kısa sürer. Eğer park yeri sorunu varsa ve şartlar da müsaitse Fiesta' ya da bakabilirsiniz.
quote:
Orjinalden alıntı: BX4TC
Focus daha iyidir. Yedek parçası diğerine göre kolay bulunabildiği için bakımı kısa sürer. Eğer park yeri sorunu varsa ve şartlar da müsaitse Fiesta' ya da bakabilirsiniz.
seçenek alfa 147 ile focus tdci arasında BX4TC firma tahsis ediyor aracı...
quote:
Orjinalden alıntı: venieri
önemli olam kaza yapıp sağ çıkmak değil yapmamaktır. Alfa 147 ile diğer arabalar ile yapacağın bir çok kazayı yapmazsın. (mükemmel yol tutuşuna sahip yıllardır kulanıyorum, savrulmadığım tek araba. Sollamalarda harika bir serilik ve güven veren bir motor.) arabana güvenmekde iyi bir şey değil tabi çünkü aşırı güven limitleri zorlamana neden oluyor.
Hocam kaza sadece yoldan çıkmakla,savrulmakla olmuyor.. Memleketimizde ipini koparan direksiyon başına geçiyor... Trafikte geçen zamanım boyunca maddi hasarlı ve can kaybı yaşanan bir çok kazaya şahit oldum Sizin aracınız park halinde iken bile frenleri patlayan bir kamyon gelip üzerinize çıkabiliyor, bu yüzden ben güvenliğe önem veririm...
Arkadaşların dediği gibi yakıt sorun değilse 147 tercih edin bencede... Focus'da kaliteli bir otomobil fakat trafikte çok fazla gördüğümüz bir araç...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme