Şimdi Ara

Alfa Romeo 147 & Ford Focus 109PS

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Firma tarafından bana alınacak yeni bir araba alınıyor ve iki tane alternatif var:

    Ford Focus Ghia 5K 1.6 109PS TDCi ve Alfa Romeo 1.6 DISTINCTIVE 1.6 T. SPARK 120hp.

    Focusla ilgili epey bir kaynak buldum zaten kullanan kişilerde var tanıdığım ancak site aramasında Alfa Romeo ile ilgili genelde 2. el ve eski modellerle ilgili yorumlar mevcut.

    Her ne kadar iki motor arasında biri dizel diğeri benzinli olması gibi çok temel bir fark olsa da bu araçlar hakkında bilgi sahibi olan, kullanan varsa özellikle Alfa Romeo 147 konusunda bilgi verirseniz çok makbule geçer.



  • yakıt parası senden mi çıkıcak?
    nasıl şirkettir anlamadım ki
    bize de iş ayarlasana :)

    şaka bi tarafa dizel alıp köşe bucak gezmek var, benzinli alıp minübüsle mi gitsem yoksa arabayla mı diye düşünmek var...

    yakıt problem değil ise sizin için bence 147...
  • arkadaşa katılıyorum yakıt sorun değilse 147
  • araç şirket üstüne olacaksa ve bakımlarını onlar karşılayacaksa alfa gibi daha spor bir arabaya binmek daha mantıklı bence
    şirket yakıtın tamamını karşılayacaksa yada aylık belli bir depo ücreti ödeyecekse benzinli olması daha iyi ama genelde şirketler aylık belli bir miktarı karşılıyor o yüzden dizel olması daha mantıklı olabilir

    seçiminizi araçlara göre değil şirketin şartlarına göre yapmak daha mantıklı gibi
  • arkadaşlar yardımlarınız için teşekkürler,

    Araca ait her türlü bakım servis firmaya ait...
    Yakıt limiti var ama yine de alfa icin biraz cebimden verebilirim gibi.
  • Ben 4 senedir 147 kullanyorum ve Alfa'dan başka bir araca binmek gelmiyor içimden. Yakıt sorun değilse 147 çok karizmatik ve sportif bir tercih olur.
    120 hp Twin Spark motorlar yüksek devirlerde baştan çıkartıcı oluyor. Ayrıca çekicilik, tarz ve farklılık açısından Alfa 10 numara.
    1.6 Alfa'lar şehir içi 8,5-9 litre yakıyor. 3 ile çarpınca 270 kuruş civarı km hesabı.
  • konuu açan arkadaş sorması ayıp sn hangı işte çalışıorsn ve sırket sana nıe özel araba alıyor ve hatta araba secımını sana bırakıyor??merak ettm

    edit:yazım yanlışı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi |_-0zZie-_| -- 3 Aralık 2007; 22:04:29 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ALFA ROMEO 166
    14 yıl önce açıldı
    peugeot 206
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aile şirketi olabilir. normaldir.
  • Sanırım Koç'ta çalışıyorsun. Çünkü Koç bu iki alternatifi sunuyor. Alfa 147 bende var memnunum bence karar senin.
  • madem masraf şirkete ait 147
  • dostum böyle şirketler şaşıracak birşey değil. benim arkadaşım bir inşaat firmasında inş müh. şantiye şefi. firma 50000 ytl'lik kota verdi. istediğn arabayı alalım dedi. 1 sen önceydi tabi. artık kiralamaya başlamışlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: delici ozy

    konuu açan arkadaş sorması ayıp sn hangı işte çalışıorsn ve sırket sana nıe özel araba alıyor ve hatta araba secımını sana bırakıyor??merak ettm

    edit:yazım yanlışı
  • güvenlik açısından iki araba arasında çok fark var.
    youtube'da alfa 147 ile yapılmış euroncap çarpışma testlerini izlemenizi öneririm.arabanın ön direği kağıt gibi katlanıyor.
  • önemli olam kaza yapıp sağ çıkmak değil yapmamaktır. Alfa 147 ile diğer arabalar ile yapacağın bir çok kazayı yapmazsın. (mükemmel yol tutuşuna sahip yıllardır kulanıyorum, savrulmadığım tek araba. Sollamalarda harika bir serilik ve güven veren bir motor.) arabana güvenmekde iyi bir şey değil tabi çünkü aşırı güven limitleri zorlamana neden oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    güvenlik açısından iki araba arasında çok fark var.
    youtube'da alfa 147 ile yapılmış euroncap çarpışma testlerini izlemenizi öneririm.arabanın ön direği kağıt gibi katlanıyor.


    şimdi ben de ona baktım ama bu 147 çarpışma testindekine pek benzemiyor.tipler farklı gibi geldi bana.yanlış mıyım?

    ama eğer öyleyse gerçekten kötü bi sonuç elde etmiş...
    focus hala sınıf lideri sanırım...
  • euroncape çok fazla takmayın bence az önce de dediğim gibi önemli olan kaza yapmamaktır. Clio'da 5 yıldız almış. Volvo 4 yıldız şimdi kim iddaa edebilirki Clio Volvodan güvenli diye. Clioya ile yaptığın bir çok kazayı Volvo ile yapmazsın. Bilmem anlatabildimmi?
    Örnek vermek gerekirse (olayı marka tartışmsına çevirmemek için arkadaşların arabasının markasını vermeyeceğim ama bende Alfa 147 var) 3 arkadaş giderken bir tır birden önümüze çıktı. Yol mıcırlıydı ve en önde ben vardım benim tırla aramdaki mesafe çok azdı. aniden frene asıldım araba başta savrulur gibi yaptı ama gayet tatlı direksiyon hareketleriyle tekrar yola girdi. Ben hiç bir yere çarpmadan durdum. Arada tırla benim aramdakine göre çok daha fazla mesafe olmasına rağmen arkadaşların biri kontrolü kaybedip yol ortasındaki aydınlatma direğine öbürüde en sağ şeritteki minibüse çarptı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venieri -- 4 Aralık 2007; 0:37:19 >
  • Ben Focus TDCI kullanıcısıyım ama şunu söliim Alfa Romeo gibi giden araç yok.
    Alfa çok daha hızlı hız istiosan Alfa.
  • kaza yapmamanın da daha önemlisi araç almamak, trafikten uzak durmaktır...

    adı üstünde kaza bu.ne zaman, nasıl olacağı belli mi ki...

    ben ncap e çok takmıyorum.ama focus ile 147 arasında kaza anında hangisi içinde olmak istersin diye sorarlarsa yanıtım belli.
    ncapteki testlerdeki gibi kafadan çarpıcak olsam tabii ki 5 yıldızlı clio içinde olmak isterim.hoş testte genel puana göre yıldız veriliyor ancak sadece önden çarpmaya göre verildiğini varsaydım...
    herneyse.ince konu.
    ama yine söylüyorum.testteki 147 ile sanki yeni 147 aynı değil.farlar farklı gibi.bana öyle geliyor belki de...
    herneyse...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: venieri

    euroncape çok fazla takmayın bence az önce de dediğim gibi önemli olan kaza yapmamaktır. Clio'da 5 yıldız almış. Volvo 4 yıldız şimdi kim iddaa edebilirki Clio Volvodan güvenli diye. Clioya ile yaptığın bir çok kazayı Volvo ile yapmazsın. Bilmem anlatabildimmi?
    Örnek vermek gerekirse (olayı marka tartışmsına çevirmemek için arkadaşların arabasının markasını vermeyeceğim ama bende Alfa 147 var) 3 arkadaş giderken bir tır birden önümüze çıktı. Yol mıcırlıydı ve en önde ben vardım benim tırla aramdaki mesafe çok azdı. aniden frene asıldım araba başta savrulur gibi yaptı ama gayet tatlı direksiyon hareketleriyle tekrar yola girdi. Ben hiç bir yere çarpmadan durdum. Arada tırla benim aramdakine göre çok daha fazla mesafe olmasına rağmen arkadaşların biri kontrolü kaybedip yol ortasındaki aydınlatma direğine öbürüde en sağ şeritteki minibüse çarptı.

    Değerli arkadaşım clio kendi sınıfının güvenlik standardına göre 5 yıldız aldı volvo'da kendi sınıf standardına göre 4 yıldız aldı yani onun 5 yıldızı ile onun 4 yıldızı karşılaştırılamaz.Euroncap testlerinde güvenlik standardı araçların sınıflarına göre belirlenir buna göre teste tabi tutulurlar ve puanlama buna göre yapılır.Bu yüzden Euroncap testindede araçlar kendi sınıfındaki araçlar ile karşılaştırılır.Clio'nun sınıfında volvo'nun aracı yok dolayısı ile volvo'nun hangi aracını dikkate aldıysan onu kendi sınıfındaki araçla karşılaştır.Euroncap testleri çok güvenilirdir ve her zaman belirleyicidir.Bunu bütün firmalar zaten kabul eder ve euroncap testlerine çok önem verirler özel olarak araçlarını hazırlarlar.Eğer senin dediğin gibi olsa araçlarını euroncap testlerine sokmazlardı.Kısacası euroncap testleri her zaman dikkate alınan ciddi testlerdir.
    Konu ile ilgili fikrime gelince ben Ford Focus diyorum.Nedeni ise tutulan bir araç olması ve dizel olması hemde çok iyi bir dizel motora sahip olması




  • Peki neden euroncap güvenilir ise amerika yada avusturalyada yapılan testlerle aynı sonuçları vermiyor? Bu bir zorunluluk haline geldi. Çünkü araçları satmak için gerekli diğer yandanda bir markanın sırf suroncapten iyi sonuç alabilmek için motorunu dahi bu teste göre yerleştirdiği sol ön taraftan olan çarpışmalarda çok iyi sonuç alırken sağ ön çaprazdan aldığı darbelerde araba zayıf bırakıldığı için darmadağın olduğuna dair okuduğum bir yazıyıda internette tekrar bulur bulmaz buraya koyacağım. Euroncap asla bir ölçüt değildir. Trafikte maruz kalacağınız kazalar euroncap testlerindeki gibi olmayacakır. Her arab belli bir süratle ve belli bir açı ile sol önden kaza yapmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venieri -- 4 Aralık 2007; 1:31:35 >
  • soru bana değildi sanırım ama cevaplamak istedim.

    ingilizcen var diye düşünüyorum.gerekirse çeviririm

    What is the main purpose of Euro NCAP?
    Firstly, Euro NCAP makes available to consumers independent information about a car’s comparative safety rating in its class

    Euro NCAP provides motoring consumers with a realistic and independent assessment of the safety performance of some of the most popular cars sold in Europe.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.