Şimdi Ara

ALFA ROMEO 156 Hayran/Kullanıcılar (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
1
Favori
11.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnanın 1 sayfa yazı yazdım ve sildim. Güvenlik hiç bir şeye benzemez. Bu konuda vebal almak istemem. Dediklerinizde haklısınız. Diyeceğim tek şey, bu video NCAP testi değil. O yıl (1997) NCAP yoktu.
  • Bende bunu anlamış değilim senelerdi o video internette dolaşıyor herkez de euro ncap deyip duruyor, fakat kimse euro ncap olduğunu, test edilen arabanın hangi hızla çarpıştırıldığını, test için uygun ortamın olup olmadığın ispatlayamıyor.


  • alfa 147 ' nin videosunu izleyin o da felaket kötü ön darbeden 3 puan almış mesela alfa 159 15 puan almış ön çarpışmadan.

    156 crash videosunu izledikten sora epey bi araştırma yaptım sonucunu yazayım buraya ilgilenen okur %100 doğru bilgiler.

    -alfa 156 crash videosu euroncap tarafından değil ön cam testi yapan bir firma tarafından yapılmış ve hız 64km aynı firmanın başka videolarıda var audi a4 (1997) falan çarpıyorlar kendi taktıkları ön camı test ediyorlar sonuç a4'ün euroncap videosuyla aynı , hızında 64 km olduğu yazıyor a4 videosunda


    -alfa 156 'fiat tipo platform' dan üretilen bir araba bu yüzden fiat tipo crash test izlerseniz epey aynı sonuçlar




    FIAT tipo platforumdan çıkan diğer arabalar:

    fiat tipo,tempra,coupe,uno
    alfa 155,gtv,spider,156,145,146
    lancia:delta , dedra





    ALFA 156 CRASH VIDEOSU: izleyin , malesef tipo'yla birebir aynı hale geliyor.




    ALFA 156 crash videosunu yapan firmanın a4 testi videonun başında hızın 64 KM OLDUĞU YAZIYOR:(:(:( bu firma ön cam değiştirip kendi camını deniyor olay bu. Hız, şartlar aynı.




    Geçen yıl 156 alcaktım hatta kapora falan bile vermiştik son anda vazgeçtik bulduğumuz arabadan. Sonra peder bana araba almaktan vazgeçti şimdi de kaldım böyle crash videoları izliyorum bütün gün :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VuLTuRe* -- 24 Aralık 2010; 1:13:50 >




  • 60'la 64 aynı değil, test şartlarını da bilmiyoruz. Ama bu tabii ki 156'nın 159 kadar güvenli olduğunu kanıtlamaz bize.

    Testin NCAP testi olmadığını euro NCAP'in resmi web sitesine girerek kolayca anlayabilirsiniz

    Ama dediğim gibi video açık, 156larımız çok sağlam değil büyük ihtimalle. Dediğim gibi, benim tuzum kuru. Ölsem de arkamdan çok ağlayacak insan yok. O yüzden çok önemsemiyorum Tabii daha fazla param olsa gider 159 alırım ama 156yı asla ama asla unutamam. Tam anlamıyla efsane bi "bebek". Araba, otomobil, makine vs diyemiyorum ben ona. Canlı çünkü benim için. O bir yere çarparsa benim de canım yanar. Bana zarar geleceğinden değil, ona geleceğinden

    Tabii bizim alfisti ruhumuz 156ların kafadan hasar alma "kusurunu" önemsememizde çok büyük etken. Bu tamamen kişisel bi karar ve kimsenin bu konuda birilerini ikna etmeye çalışmaması gerekiyor. Allah korusun, birisi gelip ikna olup da ağır bir kazaya karışırsa (duran kamyona arkadan çarpmak gibi), kimse sonradan gelip özür dilemez heralde o kişinin fikrini değiştirdiği için.

    Düzeltme: Ekleme yaptım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scudetto -- 24 Aralık 2010; 13:48:27 >




  • 90'lı yıllardan 2000 lerin başlarına kadar üretilen italyan araçların önden zayıf olduğunu biliyordum fakat 156 nın tipo platformu üzerine oturtulduğunu ilk defa duydum. 155 için de tempra platformu deyip duruyorlardı, 155 belki doğrudur fakat mantıken 156, efsane gtv ve spider'ın nasıl olurda tipo platformuna oturtulur? açıklayabilirseniz sevinirim.
  • Bende sanmıyorum 156nın spider/gtv tipo platformunu kullacağını.Şöyle düşünün bir 156 kullanın yol tutuşuna bakın,tipo kullanın yol tutuşuna bakın.Limitleri az zorlayın herşey kendini belli eder.Varsayalım bu alfa modelleri tipo alt yapısını kullanıyor diyelim nasıl bu kadar yol tutar bu alfalar.Scudetto hocam size katılıyorum benimde ölsem arkadamdan kimse ağlamaz ağlar bir iki sefer ağlar tamam.156 benim gözümdede apayrıdır.Duruşu her şeyi ile makinedir, benim gözümde nazlı bir kızdır 156. Param olsa gider guiletta-159 ikilisinden birisini alır yola devam derim, 3 156'mıda unutmam mümkün olmaz.Alfa virüsü böyle işte
  • arkadaşlar 156'ların sağlamlığı kullanıcıların arkalarından ağlayacak birleri olup olmadığına döndü (şaka bi yana) son jenerasyon Alfa'lar kaya gibi araçlar Almanlar kadar sağlam benimde bütçem biraz daha kabarık olsa hiç düşünmem 0 km giulietta parasını 2. el 159 a yatırırım. şu platform muhabbeti de bence şehir efsanesi

  • The 156 uses a platform derived from the Alfa Romeo 155, which in turn was derived from the Fiat Group's "Tipo" platform. However it is sufficiently different from the original "Tipo" one to be seen as a new platform.[15][16] The 156 is a highly-developed front-wheel drive car; (the Cross/Sportwagon Q4 offered four-wheel drive in left-hand drive markets) with a double high wishbone front suspension and all independent multi-link rear suspension,[1][17] which consists of a telescopic vertical strut with coaxial spring and two transverse links of different lengths and a longitudinal strut. This structure means that the rear wheels have a small passive steering ability.[10] Weight saving material (aluminum) has been used in several parts both front and rear suspension. The weight saving materials were also used in many other parts like magnesium framed front seats.[18]



    The Spider and GTV were based on the then-current Fiat Group platform, called Tipo (Italian for 'type') 2,[2] in this case a heavily modified version with an all new multilink rear suspension which allowed passive rear steering to help reduce understeer. The front suspension, engine, gearbox and drive was based on the 1992 - launched 155 saloon.


    bunlar wikiden


    ----
    http://www.autozine.org/Graveyard/html/Alfa/156.html


    Anyway, finally it realized this and created the 156. Although somewhat it is derived from the Tipo platform, I would advise you better to see it as a completely new car. While the Tipo employed all struts / trailing arm suspensions, 156 has a new double wishbones front suspension. It is designed intentionally to provide BMW-level body control. The rear still rides on MacPherson struts, but rigider body and the application of sub-frames enhance the handling while absorb more noise and vibration


    Tipo's derivatives
    Fiat’s platform sharing strategy reached its peak during the Tipo era. Fiat Tipo was launched in 1988 as Fiat’s Golf-beater. Its simple front MacPherson struts / rear trailing arms platform was soon found sharing with a dozen models in the group. Here is the complete listing (loaded from my memory) - Fiat Tipo, Fiat Tempra, Lancia Dedra, Lancia Delta, Alfa 155, Alfa 145/146, Fiat Brava/Bravo/Marea, Fiat Coupe, Fiat Punto, Alfa GTV/Spider, Alfa 156 and Lancia Lybra.

    The earliest derivatives did not changed much the hard points position, hence essential dimensions. These include today’s 145/146, Delta and Brava/Bravo/Marea. They differ from each other by packaging, styling and suspension tuning. Fiat and Lancia share the same engines and transmission. Alfa got modified 4-cylinder engines (e.g. with twin-spark added) and sportier suspension setup.

    146 is a 145 with longer boot, although both of them are hatchback.

    Brava is the 5-door version of the 3-door Bravo. Marea is the 3-box saloon version. Marea Weekend is an estate.

    Alfa GTV / Spider, Alfa 156 and Lancia Lybra received much more development. GTV / Spider has multi-link replaces strut as rear suspension. The front still rides on strut. On the contrary, 156 has the front suspension changed to double-wishbones while using struts at the rear. Lybra remains strut in front but introduces a new GLA (Guided Lateral Arm) rear suspension. Again, Alfa has its own engines (including V6s) while Fiat and Lancia share the same engines. Alfa even got advanced transmission such as Selespeed. Although there are still a lot of common components sharing among them, it is no longer adequate to call these cars as sharing platform.



    dediğim gibi 145,146,155,156,gtv ve spider fiat tipo platformundan üretilmiş araçlar. üstte yazdığı gibi süspansiyon falan tamamiyle farklı ama şasi ve birçok parça aynı bu yüzden crash testler hemen hemen aynı sonuç veriyor. Bazı yerlerde makyajlı 156 ve 147lerin güçlendirildiğini söyleyenler var ama bunu doğrulayan birşey bulamadım keşke doğru olsa.. şu lanet olası fiat satın almasydı keşke fiyatı... gene bilmeyenler için yazayım 'fiat grubu' nun sahip olduğu markalar: maserati,alfa,fiat,lancia ve ferrari'nin %50 si.. mesela alfa 8c maserati fabrikasında üretiliyor ve gran turismodaki motor var. v.s.vs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VuLTuRe* -- 24 Aralık 2010; 16:06:19 >




  • baz alınan model tipo platformu fakat orjinal tipo platformundan bahsetmiyor, daha geliştirilmiş bir modeli.
  • 2 tane tipo var

    1. tipo 88 de çıkan ve 'tipo platformu' adını alan platform
    2.93-94 te çıkan tipo 2 ve 88 deki platformun geliştirilmiş versiyonu. yukarda verdiğim tipo 2.. alfa 156 , gtv de onun parçaları var
  • Sanırım kafa karışıklığı italyancada "tipo" kelimesinin ingilizce "type" kelimesiyle (Türkçe: tip) aynı olmasından kaynaklanıyor. "Tipo 2" denilen şey "tip 2", yani teknik dökümanlarda milyonlarca yerde tipo kelimesine rastlayabilirsiniz bi italyansanız Sanırım bunları yazanlar da bu kafa karışıklığına kurban gitmiş. Baksanıza Lancia Delta'dan, alfa 156'ya, fiat brava'ya hatta efsanevi GTV'ye kadar bütün italyan modellerini sözde "fiat tipo" platformu üzerine inşa etmişler

    Ne tipoymuş mübarek, sanki ferrari 355 anasını satıyim




  • Walla şasi parçaları fln olabilir fakat süspansiyonundan tutun viraj çubuklarına kadar Tipo dan hiç bir parça kullanılmamıştır sadece platform olarak Tipo platformu kullanılmıştır
    Çünkü yıllarca tipo da kullandım yol tutuş olarak aralarında mukayese dahi edilemez
    Şuan 156 Selespeed otomobile sahip biri olarak konuşuyorum
    Yani iisinide çok uzun süre kullanmış biriyim hiç bir yerinde tipodan eser yok Sürüş olarak konuşuyorum

    walla bnm kafam bozuluo tam bu renk kaplatıcam otomobilimi arkadaşlar



     ALFA ROMEO 156 Hayran/Kullanıcılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Sanırım kafa karışıklığı italyancada "tipo" kelimesinin ingilizce "type" kelimesiyle (Türkçe: tip) aynı olmasından kaynaklanıyor. "Tipo 2" denilen şey "tip 2", yani teknik dökümanlarda milyonlarca yerde tipo kelimesine rastlayabilirsiniz bi italyansanız Sanırım bunları yazanlar da bu kafa karışıklığına kurban gitmiş. Baksanıza Lancia Delta'dan, alfa 156'ya, fiat brava'ya hatta efsanevi GTV'ye kadar bütün italyan modellerini sözde "fiat tipo" platformu üzerine inşa etmişler

    Ne tipoymuş mübarek, sanki ferrari 355 anasını satıyim


    tipo şasesini mantık olarak nasıl kullanırlar anlayabilmiş değilim, araçların hiç biri bir birine benzemiyor tipo nun dingil mesafesi nerede 156'nın ki nerede, keza gtv zaten farklı bi araç çok saçma. scudetto'nun dediklerine tamamen katılıyorum.




  • insan gerçekten inanmak istediğine inanıyormuş.
    cebimde 10 milyar olsa gider alfa 156 alırım fakat alırken ve kullanırken fiat tipo platformundan üretildiğini ve birçok parçasının bu yıllardaki fiat arabalarla aynı olduğu ve 60 km le biyere çarparsam / bana kafadan çarparlarsa ölüceğimi bilerek kullanırım.
  • Alper bey mat kırmızı kaplatmalısın bence ata arkadaşımız vardı bende mail adresi var spider'ını mat kırmızı kaplatmıştı çok güzel duruyodu açıkcası.Yanlız aracınızın geçmişinde boya varmı?Varsa şayet kaplamayı söktüğünüz durumda alttaki boya kalkıyor.

    Scudetto hocam sana bende katılıyorum.

    Vulture hocam 10 bin liraya alfa 156 bulmak çok zor.Kuş serisi kullanan birisi o hızda çarpıp kendisine bir şey olmadığına göre alfa 156dada olmaz bir şey.
  • Alfanız varsa zaten sırf merakınızdan da olsa girip internetten parça araştırıyorsunuz, alfa için parça ssatan her yedek parça sitesini biliyorum Daha Tipo'yla ortak 1 tek parça duydum, o da silecek Motor olarak zaten farklı motorları kullanıyorlar, bunu bilmeyen yoktur heralde. Yürüyen konusunda da zaten alfa çok hassastır, tüm modellerde viraj denge çubukları vs, lancia'yla bile ortak noktası yoktur.

    Resmi bir ağızda bu duyulmadıkça bana çok saçma geliyor, wikipedia'da benim de üyeliğim var, istersem o yazıyı girer tipo değil maserati bilmemkaç şasisi üzerine inşa edilmiştir diye de değiştirebilirim amatör birinin blog'undan citation verip. Wiki güvenilmez demiyorum, ama yazan kişiler resmi yerlerden alıntı yapmak zorunda değiller. Alfistiturkey sitesinde de 156nın ve diğer modellerin tipoyla alakası olduğunu hiç okumadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VuLTuRe*

    insan gerçekten inanmak istediğine inanıyormuş.
    cebimde 10 milyar olsa gider alfa 156 alırım fakat alırken ve kullanırken fiat tipo platformundan üretildiğini ve birçok parçasının bu yıllardaki fiat arabalarla aynı olduğu ve 60 km le biyere çarparsam / bana kafadan çarparlarsa ölüceğimi bilerek kullanırım.


    hocam tekrar yazıyorum tipo şasesinin dingil mesafesi ile ne 156 uyuyor nede 147 tamamen saçmalık, yazdığım gibi 155'in şasesi mantık çerçevesinde tempra'nın olabilir fakat 156,147 hatta ve hatta gtv ile spider nereee tipo nere çok komik.
  • Fiat modellerinden Tipo, Tempra, Coupé, Brava, Bravo ve Marea; Lancia modellerinden Delta ve Dedra; Alfa Romeo modellerinden 145, 146, 155, GTV ve Spider'ın teknik özelliklerine bakarsanız hepsinin 2540 mm'lik aks aralığına sahip olduğunu görürsünüz. Bu da hepsinin ortak bir platformu kullandığının göstergesidir. Ancak, platform paylaşımı bire bir tüm parçaların aynı olduğunu göstermez. Şasiyi oluşturan temel çelik parçaların kaynak noktaları, motor-şanzıman-diferansiyel, direksiyon aksamı, egzoz sistemi, yakıt deposu gibi büyük komponentlerin yerleşimi ve birbirleri arasındaki elektriksel, mekanik, hidrolik bağlantılar aynı olabilir, ancak kullanılan parçalar değişebilir. Alfa Romeo, bahsi geçen platformda üretilmiş olan 155'in şasisini geliştirerek 156'da kullandığı şasiyi ortaya çıkarmıştır. Bu şasi hem boyut olarak daha büyük, hem de önde çift salıncaklı, arkada çok kollu tam bağımsız süspansiyon sistemi ile çok daha gelişmiştir.




  • 1991 - Fiat - Tipo 2.0ie 16v
    http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=13880&make=Fiat


    1987 - Lancia - Delta HF 4WD Integrale (Dikkatinizi çekerim, 1987)
    http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=10951&make=Lancia


    1997 - Alfa Romeo - 156 1.6 Twin Spark 16v
    http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=14027&make=Alfa%20Romeo


    Görüldüğü gibi hem aks mesafesi açısından, hem genişlik açısından oldukça farklı modeller. Söylenildiği gibi, GTV, 145 ve 155 tipoyla aynı aks mesafesine fakat farklı genişliklere sahip. Zaten hepsi farklı sınıfların araçları, genişliklerinin aynı olması mümkün değil pek. GTV'nin ön iz genişliği 1499 mm iken, 155'in 1730 mm. Devasa bir fark. Şöyle bir şey de var, Tipo zamanının B sınıfı bir aracı, 156 C sınıfı. Nasıl bunların aks mesafesi ve genişliği aynı olabilir? Düşünün bmw 3 serisiyle 5 serisinin, hatta z serisinin aynı şasiyi kullandığını... Bu söylenilen bununla aynı şey.

    Tamam biz sadece şasiyi konuşuyoruz şu an, çünkü yukarıda çarpışma testinden sonra bu konu açıldı. Ama gerek tarihlerle (Lancia Delta Tipodan çok önce), gerek ölçülerle (hem aks mesafesi hem genişlikle) bu "tipo" olayının yalanlandığını söyleyebiliriz bence. Belki üretimde kullanılan yöntemler, metaryeller aynı olabilir, bunu bilemem, ama NCAP olmayan bir videoda 156nın çarpışma testinden göreceli başarısız çıkma sonucundan bile emin değilken, bunu bir de tipoya bağlamak gereksiz kafa karışıklığı yaratır. Tipo zamanında çarpışma testlerinden en başarısız sonuçlarla çıkan otomobildi. 156, güncel Kore ve Amerikan araçlarından daha başarılı, bunu söylemek için müneccim olmaya gerek yok. NCAP'ten açıp bir Chevrolet Aveo izleseniz anlarsınız (1 yıldız).

    Ancak dediğimiz gibi, biz alfalarımızı çok güvenli araçlar oldukları için almıyoruz. Öyle olsalar daha iyi olur tabii, yenilerinin sınıflarının en güvenli otomobilleri olduklarını biliyoruz (159, Giulietta, hatta Mito). Kimsenin de ailesini bu "çok güvenli olmayan" arabayla gezdirmemesini yadırgayamayız. Kişisel bir tercihtir bu, gidip aynı paraya Volvo S40 da alabilirsiniz. Dümdüz plastik ön panele bakar, radyo falan karıştırırsınız ne bileyim Bizim de canımız kıymetli tabii ki, ama boş yolda basmak bizim de hakkımız Açıkçası içine oturunca kalbimi küt küt attıracak araba isterse anadol şasisi kullansın, ben ona binerim, kimseye zararım olmadıkça bu benim kişisel tercihimdir ve saygı duyulması gerekir. Dalga geçen geçsin, 156 değil Tipo aslında bu desin, gülsün, hatta nanik yapsın, benim 156'nın direksiyonundayken aldığım zevkin 10da birini uyduruk Golf'üyle alabiliyo mu onu düşünsün önce

    Ama şu avantajı da var Golf'ün falan, çarpınca üzülmezsiniz bizim kadar Hem canınız yanmaz, hem içiniz sızlamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MRT_RS

    Alper bey mat kırmızı kaplatmalısın bence ata arkadaşımız vardı bende mail adresi var spider'ını mat kırmızı kaplatmıştı çok güzel duruyodu açıkcası.Yanlız aracınızın geçmişinde boya varmı?Varsa şayet kaplamayı söktüğünüz durumda alttaki boya kalkıyor.

    Scudetto hocam sana bende katılıyorum.

    Vulture hocam 10 bin liraya alfa 156 bulmak çok zor.Kuş serisi kullanan birisi o hızda çarpıp kendisine bir şey olmadığına göre alfa 156dada olmaz bir şey.




    Mat kırmızı hiç görmedim açıkçası bi canlı olarak görmek lazım aslında
    Aracımda hiç boya yok tamamen orjinal ondan yana bi sıkıntı yok fiyat araştırıcam eğer kafama yatarsa da yaza doğru yaptırmayı düşünüyorum
    E yaza yeni gıcır gıcır sıfır bir otomobille girer gibisi yoktur herhalde :)

    Fakat bnm tek düşüncem kaplama yaparsam otomobilimin orjinalliği bozulur düşüncesi kafamı karıştırıyor işte

    Keşke bulabilsem de 156 GTA alma gibi bir şans geçse elime işte o zaman hiç tereddüt etmem alırım ama ülkemizde henüz daha hiç karşıma çıkmadı GTA
    Ama Selespeed imden de vazgeçmem :) geçemem onunla daha şimdiden ne anılarımız oldu ve bir hayat bir ömür boyuda olacak inşallah onun için gözüm gibi bakıyorum ve tüm orjinalliğiyle 8 seneyi geride bırakmış bir otomobil olmasına rağmen hala görenler sıfır gibi nasıl bu dirilikte kalabiliyor diyebiliyorlar




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.