Şimdi Ara

ALFA ROMEO 166 2.0 (1999) & VOLVO S80 2.0T (99-00-01) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
3
Favori
7.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşım tebrik ediyorum sırf tutuluyor diye ucube arabalara bakmıyorsun.alfalar keyifli araçlar olsa da eski modelleri güvenlik anlamında sıkıntılı,ülkemizde s 80 kadar satılmaması sizin için handikap olurmu bilmiyorum,volvo ise az el değiştirmiş,lpg takılmamış gerçek bir volvo severden alınırsa başınızı ağrıtmaz diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    Arkadaşım tebrik ediyorum sırf tutuluyor diye ucube arabalara bakmıyorsun.alfalar keyifli araçlar olsa da eski modelleri güvenlik anlamında sıkıntılı,ülkemizde s 80 kadar satılmaması sizin için handikap olurmu bilmiyorum,volvo ise az el değiştirmiş,lpg takılmamış gerçek bir volvo severden alınırsa başınızı ağrıtmaz diye düşünüyorum

    Teşekkür ederim üstad. SanırımS80'de karar kıldım. Araç araştırmaya başladım. Alfa'ya da bakıyorum ama S80'lerle daha ciddi ilgileniyorum. Bugün sorduğum bir S80 satılmıştı. Sahibine sordum nasıldır bu S80 denen araba. O da senin gibi yaklaştı olaya. Ben sattım ama kesinlikle tavsiye ederim başka bir S80 almanı. Arabaya bindim dersin diyordu .




  • Arkadaşlar herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Son noktada Volvo S80 almaya karar verdim. Ancak iki motor seçeneği arasındayım şuan. 2.0 T ve 2.0 T5 ancak bu iki motor seçeneğinin fabrika verilerini karşılaştırdığımda 2.0 T5 226 beygir olan aracın 2.0 T 180 beygir olana göre 100km şehir içi sarfiyatında 1.7 litre daha ekonomik olduğunu gördüm. Kaynak site:

    2.0T

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=9370

    2.0 T5
    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=9369

    Yine de araçlarla ilgi sarfiyatı etkileyebilecek bilgileri buraya kopyalıyorum. Bana çok mantıklı gelmedi çünkü 226 HP'lik aracın 180 HP'lik araçtan daha az yakması. Açıkçası aşağıdaki verileri yorumlayabilecek kadar bilgili değilim. Düz mantık baktım olaya. 226 HP 180 HP'den daha çok yakmalı diyerek. Ancak şunu biliyorum güçlü motor daha düşük devirlerde güçsüz motorun daha yüksek devirlerde üreteceği gücü elde eder. Ancak yine de aşağıdaki verilere göre uygun bir denklem kurup çözemedim arkadaşlar.

    2.0 T için 180HP :..................................................................2.0 T5 için 226 HP :

    Motor 2.0 i T (180 Hp)........................................................Motor 2.0 20V Turbo (226 Hp)

    Güç 180 Hp.......................................................................Güç 226 Hp

    Vites sayısı (otomatik şanzıman) 5 .....................................Vites sayısı (otomatik şanzıman) 4

    Maksimum sürat 225 (215) km/saat....................................Maksimum sürat 220 km/saat

    Hızlanma 0 - 100 km/saat 9.1 (9.8) saniye ........................ 7.5 (7.9) saniye

    Motor hacmi 1984 cm3.....................................................Motor hacmi 1984 cm3

    Tam güç devri 5300 devir/dak............................................Tam güç devri 5700 devir/dak

    Tork 240/2200 Nm.............................................................Tork 310/2700 Nm

    Türbin Turbo kompresör...................................................Türbin Turbo kompresör

    Silindir çapı 81 mm. .......................................................Silindir çapı 81 mm.

    Silindir içi vuruş 77 mm. ...................................................Silindir içi vuruş 77 mm.

    Sıkıştırma oranı 9.5 ..........................................................Sıkıştırma oranı 8.4

    Şehir içi yakıt tüketimi 13.1 (14.7) L/100 km ....................Şehir içi yakıt tüketimi 11.4 L/100 km

    Şehir dışı yakıt tüketimi 7.2 (7.9) L/100 km.......................Şehir dışı yakıt tüketimi 7.6 L/100 km

    Ağırlık 1490 Kg ..............................................................Ağırlık 1500 Kg

    Bunun dışında lastikler ve kullanılan yakıt türü aynı.
    undefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smucuk -- 6 Ağustos 2013; 9:34:17 >




  • t5 ler 2.0 değil 2.3 diye hatırlıyorum belki yurtdışında 2.0 t5 de olabilir bilmiyorum.hatta s60 modellerdeki t5 de 2.3
  • tabii gönül ister t5 olsun ama ben olsam bu tür herkesin değil meraklısının bineceği ve modelide çok yeni olmayan bir araçta herşeyden önce temiz,az kmli olmasına bakardım.satarkende en büyük kozunuz motor donanım değil bunlar olacak.
  • motoru temiz insan evladı tarafından kullanılmış bir Volvo bulun...alfa çok güzel bir kadın ancak İtalyandır ağlatır...
  • hocam volvo s80 biraz büyük bence kesinlikle S60 öneririm size 2.3 motor olanından he yok o bana küçük diyorsanız bunların arasında tabiki S80 alın derim.
  • bence volvo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    t5 ler 2.0 değil 2.3 diye hatırlıyorum belki yurtdışında 2.0 t5 de olabilir bilmiyorum.hatta s60 modellerdeki t5 de 2.3

    T5'ler 2.0 üstad. Ama yukarıda yazmıştım. Onu anlayamadım ben. Neden 226 HP'lik arabanın 180 HP'lik arabadan daha düşük tüketimi oluyor? Üstelik T5'in turbosu daha büyük diyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mcuk

    hocam volvo s80 biraz büyük bence kesinlikle S60 öneririm size 2.3 motor olanından he yok o bana küçük diyorsanız bunların arasında tabiki S80 alın derim.

    S80 kesin karar üstad. Büyük olması benim için sorun değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    t5 ler 2.0 değil 2.3 diye hatırlıyorum belki yurtdışında 2.0 t5 de olabilir bilmiyorum.hatta s60 modellerdeki t5 de 2.3

    T5'ler 2.0 üstad. Ama yukarıda yazmıştım. Onu anlayamadım ben. Neden 226 HP'lik arabanın 180 HP'lik arabadan daha düşük tüketimi oluyor? Üstelik T5'in turbosu daha büyük diyorlar...

    güçsüz motor az yakar diye bir kural yok önemli olan ağırlık/güç dengesinin optimum olması.yada şöyle düşün trafikte ilerliyorsun bazen yavaşlayıp bazen hızlanan trafiğe uyum sağlamak için zayıf olan motoru gazı kökleyerek kullanırken güçlü motorda hafif gaz vermeler yeterli oluyor.dur kalklarda zayıf motora çok gaz verirsin güçlü motora az ,güçlü motorun şanzuman oranları dişli sayılarıda farklıdır birinin 3000 devirle gittiği yerde diğeri 2500 devir çevirir.yani aynı kasada güçlü motorun zayıf motordan az yakması olmayacak iş değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mcuk

    hocam volvo s80 biraz büyük bence kesinlikle S60 öneririm size 2.3 motor olanından he yok o bana küçük diyorsanız bunların arasında tabiki S80 alın derim.

    S80 kesin karar üstad. Büyük olması benim için sorun değil.

    s60 a 2.3 t5 s80 e 2.0 t5 koymuşlarsa ilginç olmuş.mantık tam tersini bekler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    t5 ler 2.0 değil 2.3 diye hatırlıyorum belki yurtdışında 2.0 t5 de olabilir bilmiyorum.hatta s60 modellerdeki t5 de 2.3

    T5'ler 2.0 üstad. Ama yukarıda yazmıştım. Onu anlayamadım ben. Neden 226 HP'lik arabanın 180 HP'lik arabadan daha düşük tüketimi oluyor? Üstelik T5'in turbosu daha büyük diyorlar...

    güçsüz motor az yakar diye bir kural yok önemli olan ağırlık/güç dengesinin optimum olması.yada şöyle düşün trafikte ilerliyorsun bazen yavaşlayıp bazen hızlanan trafiğe uyum sağlamak için zayıf olan motoru gazı kökleyerek kullanırken güçlü motorda hafif gaz vermeler yeterli oluyor.dur kalklarda zayıf motora çok gaz verirsin güçlü motora az ,güçlü motorun şanzuman oranları dişli sayılarıda farklıdır birinin 3000 devirle gittiği yerde diğeri 2500 devir çevirir.yani aynı kasada güçlü motorun zayıf motordan az yakması olmayacak iş değil.

    Peki sence hangisi üstad. Hangi motora karar vermeliyim. En az 5 yıl bineceğim bir araba olacağından hata yapmak istemiyorum.

    2.0 T için 180HP :..................................................................2.0 T5 için 226 HP :
    Motor 2.0 i T (180 Hp)........................................................Motor 2.0 20V Turbo (226 Hp)
    Vites sayısı (otomatik şanzıman) 5 .....................................Vites sayısı (otomatik şanzıman) 4
    Tork 240/2200 Nm.............................................................Tork 310/2700 Nm
    Tam güç devri 5300 devir/dak............................................Tam güç devri 5700 devir/dak
    Sıkıştırma oranı 9.5 ..........................................................Sıkıştırma oranı 8.4
    Şehir içi yakıt tüketimi 13.1 (14.7) L/100 km ....................Şehir içi yakıt tüketimi 11.4 L/100 km
    Ağırlık 1490 Kg ..............................................................Ağırlık 1500 Kg

    Özet olarak motorlarla ilgili verileri tekrar aldım buraya. Çok zor karar. Bu iki motordan T5 olan gerçekten daha ekonomikse onu alacağım. Karar şehir içi ve otoyolda ekonomik olan motor kısaca...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    t5 ler 2.0 değil 2.3 diye hatırlıyorum belki yurtdışında 2.0 t5 de olabilir bilmiyorum.hatta s60 modellerdeki t5 de 2.3

    T5'ler 2.0 üstad. Ama yukarıda yazmıştım. Onu anlayamadım ben. Neden 226 HP'lik arabanın 180 HP'lik arabadan daha düşük tüketimi oluyor? Üstelik T5'in turbosu daha büyük diyorlar...

    güçsüz motor az yakar diye bir kural yok önemli olan ağırlık/güç dengesinin optimum olması.yada şöyle düşün trafikte ilerliyorsun bazen yavaşlayıp bazen hızlanan trafiğe uyum sağlamak için zayıf olan motoru gazı kökleyerek kullanırken güçlü motorda hafif gaz vermeler yeterli oluyor.dur kalklarda zayıf motora çok gaz verirsin güçlü motora az ,güçlü motorun şanzuman oranları dişli sayılarıda farklıdır birinin 3000 devirle gittiği yerde diğeri 2500 devir çevirir.yani aynı kasada güçlü motorun zayıf motordan az yakması olmayacak iş değil.

    Peki sence hangisi üstad. Hangi motora karar vermeliyim. En az 5 yıl bineceğim bir araba olacağından hata yapmak istemiyorum.

    2.0 T için 180HP :..................................................................2.0 T5 için 226 HP :
    Motor 2.0 i T (180 Hp)........................................................Motor 2.0 20V Turbo (226 Hp)
    Vites sayısı (otomatik şanzıman) 5 .....................................Vites sayısı (otomatik şanzıman) 4
    Tork 240/2200 Nm.............................................................Tork 310/2700 Nm
    Tam güç devri 5300 devir/dak............................................Tam güç devri 5700 devir/dak
    Sıkıştırma oranı 9.5 ..........................................................Sıkıştırma oranı 8.4
    Şehir içi yakıt tüketimi 13.1 (14.7) L/100 km ....................Şehir içi yakıt tüketimi 11.4 L/100 km
    Ağırlık 1490 Kg ..............................................................Ağırlık 1500 Kg

    Özet olarak motorlarla ilgili verileri tekrar aldım buraya. Çok zor karar. Bu iki motordan T5 olan gerçekten daha ekonomikse onu alacağım. Karar şehir içi ve otoyolda ekonomik olan motor kısaca...


    Verilerde bir hata var gibi.
    Turbo versiyon hem daha güçlü hem 4 ileri vites.
    Diğeri hem daha güçsüz hem 5 ileri.

    Motor güncelleme ile daha yüksek güce ve turboya kavuştuysa şanzıman neden 4 ileri oldu anlayamadım.

    O veriler yanlış olabilir diye düşünüyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    t5 ler 2.0 değil 2.3 diye hatırlıyorum belki yurtdışında 2.0 t5 de olabilir bilmiyorum.hatta s60 modellerdeki t5 de 2.3

    T5'ler 2.0 üstad. Ama yukarıda yazmıştım. Onu anlayamadım ben. Neden 226 HP'lik arabanın 180 HP'lik arabadan daha düşük tüketimi oluyor? Üstelik T5'in turbosu daha büyük diyorlar...

    güçsüz motor az yakar diye bir kural yok önemli olan ağırlık/güç dengesinin optimum olması.yada şöyle düşün trafikte ilerliyorsun bazen yavaşlayıp bazen hızlanan trafiğe uyum sağlamak için zayıf olan motoru gazı kökleyerek kullanırken güçlü motorda hafif gaz vermeler yeterli oluyor.dur kalklarda zayıf motora çok gaz verirsin güçlü motora az ,güçlü motorun şanzuman oranları dişli sayılarıda farklıdır birinin 3000 devirle gittiği yerde diğeri 2500 devir çevirir.yani aynı kasada güçlü motorun zayıf motordan az yakması olmayacak iş değil.

    Peki sence hangisi üstad. Hangi motora karar vermeliyim. En az 5 yıl bineceğim bir araba olacağından hata yapmak istemiyorum.

    2.0 T için 180HP :..................................................................2.0 T5 için 226 HP :
    Motor 2.0 i T (180 Hp)........................................................Motor 2.0 20V Turbo (226 Hp)
    Vites sayısı (otomatik şanzıman) 5 .....................................Vites sayısı (otomatik şanzıman) 4
    Tork 240/2200 Nm.............................................................Tork 310/2700 Nm
    Tam güç devri 5300 devir/dak............................................Tam güç devri 5700 devir/dak
    Sıkıştırma oranı 9.5 ..........................................................Sıkıştırma oranı 8.4
    Şehir içi yakıt tüketimi 13.1 (14.7) L/100 km ....................Şehir içi yakıt tüketimi 11.4 L/100 km
    Ağırlık 1490 Kg ..............................................................Ağırlık 1500 Kg

    Özet olarak motorlarla ilgili verileri tekrar aldım buraya. Çok zor karar. Bu iki motordan T5 olan gerçekten daha ekonomikse onu alacağım. Karar şehir içi ve otoyolda ekonomik olan motor kısaca...


    kendi düşüncem;s80 spor tarzda bir araç değil hafif/orta tempoda keyifli ve güvenli sürüş otomobili.bu nedenle yüksek performanslı motor ikinci planda kalır.ilk öncelik temizliği,kmsinin düşüklüğü,sahibinin kalantör olması,fiyatı,makyaj görmüş olması,lpg takılmamış olması,ağır bakımlarının yapılmış olması gibi etkenlerde olmalı.ama 5 yıl binilecekse ilaveten daha güçlü motor ve daha yüksek donanım için fedakarlık yapılmalı.acele etmeyip sabırla s80 aramaya ve volvo forumlarındada araştırmalara devam etmenizi öneririm.birde aracı almadan kullanıp deneyin belkide s80i 5 sene kullanmak istemeyeceksiniz.zira araç albenili ama ağır,büyük,sürmesi daha zor,park yeri bulmak,sıkışık trafikte ilerlemek zor vs




  • Araçla ilgili son aşamaya geldik arkadaşlar. Ancak aşağıdaki fotodan esinlenerek birşey soracağım. Ön ızgaranın yukarısında kaputun uç tarafına denk gelen kaput kapanınca altında kalan siyah bir kısım var (Sarı ve üzeri yazılı bantların yapıştırıldığı yer). Sanırım radyatörün üstüne geliyor. Alttaki fotoda orada herhangi bir iz yok. Ama görüştüğüm ve en çok öne çıkan araçta orada kaputun kapanmasıyla oluşmuş simetrik izler var. Bana biraz ilginç geldi sadece o araçta vardı bu izler. Aklıma aracın ön tarafından işlem gördüğü ve bölgenin deforme olup kaputu kapatma ve kaputun kapalı olduğu anlarda kaputla temas halinde olduğu için iz yaptığı fikri geldi. Sizce yanlış mı düşünüyorum. Sebebi önemsiz bir durum olabilir mi yoksa şüphelerimde haklı mıyım? Aracın fotoğrafını gördüm sadece. Hala yurtdışındayım yakından göremedim. İnşallah pazartesi günü görüştüğüm araçlardan birinin devrini yapacağım. Bu konu benim için çok önemli. Cevaplarınızı bekliyorum.

    Meteg arkadaş hala konuya el atmadı... :)



     ALFA ROMEO 166 2.0 (1999) & VOLVO S80 2.0T (99-00-01)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smucuk -- 22 Ağustos 2013; 9:32:23 >




  • Sonunda Volvo işi tamamdır. Fikirleriyle yardımcı olan bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Sayenizde fikrim değişti ve Alfa'dan Volvo'ya geçtim. Araç 2001 model 190.000 km'de tüp takılmamış.

     ALFA ROMEO 166 2.0 (1999) & VOLVO S80 2.0T (99-00-01)


     ALFA ROMEO 166 2.0 (1999) & VOLVO S80 2.0T (99-00-01)


     ALFA ROMEO 166 2.0 (1999) & VOLVO S80 2.0T (99-00-01)


     ALFA ROMEO 166 2.0 (1999) & VOLVO S80 2.0T (99-00-01)


     ALFA ROMEO 166 2.0 (1999) & VOLVO S80 2.0T (99-00-01)


     ALFA ROMEO 166 2.0 (1999) & VOLVO S80 2.0T (99-00-01)




  • @smucuk

    Bence volvo da karar kılmakla çok iyi yapmışsınız. Alfa da güzel tamam ama volvo ap ayrı bir dünya ve alınacak en üst sınıfı almışsınız.

    Zamanında makam aracı olarak kullanılan s80 gerçekten harika bir araç. döşeme rengi çok güzel içeri ferah bir hava katmış. Döşemeler yaş itibari ile biraz eskimiş anladığım kadarı ile ama okdadar da olur.

    Eğer uzun yıllar kullanacaksanız ve yırtık vs varsa bence yenileyin zira araç sıfırlanmış gibi olur.

    Hayırlı olsun kazasız belasız binin
  • arifomer kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ediyorum üstad. Biraz yakıt sarfiyatı fazla ama Prins ile sanırım bu sorunu da çözeceğiz. Tekrardan sizin aracınız da hayırlı olsun...
  • Gemi gibi makina maşallah, güle güle binin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.