Şimdi Ara

Alfa Romeo GIULIA (Ana Konu) (104. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.098
Cevap
25
Favori
110.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • muhsinmuttaki M kullanıcısına yanıt
    Hocam güle güle kullanın. Yeni bir konu altında detaylı bir anlatım sunarsanız bir çok kişinin ilgisini çekecektir. Biz de sabırsızlıkla bekliyoruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://carsalesbase.com/warm-welcome-cold-shoulder-alfa-romeo-giulia/
    Alfa Romeo Giulia nın 2017 satış performansı ile ilgili bir yazı
    başarılı mı başarısız mı?
  • jeueneturc kullanıcısına yanıt
    Yazının özeti FCA'nın hayalperestliği ve aslında Giulia'nın başarısını bu abartılı satış beklentisinin maskelemesinden ibaret. Çoğu otomobilsever gibi bende bu sınıfta bir araç olacak olsam tereddütsüz Giulia alırım ama kitlelerin bu kadar sıra sürede böyle düşünebileceğini, uçarak BMW 3 serisinin yanına 1-2 sene çıkacağını düşüren Fca ümit kırmaktan başka birşey yapmadı. Aslına arabanın XE'den fazla satabilmesi, bu kadar pazar payı çalabilmesi bile ciddi başarı, üstelik ilk seneki üretim problemlerini düşününce.

    Giulia ve Alfa'nın sorunu satış adedi olmayacak, kârlılık olacak. Alfa'ya bu derece yapılan yatırım nasıl geri dönecek, işin sıkıntılı kısmı bu.
  • jeueneturc kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de bugüne kadar 10 tane satılmış bir araç. 3 ve c serisi için satış ve servisi çözmesi gerekiyor. kalite, motor, vsvs kastetmiyorum. Dünya pazarında da sıkıntısı satış ve servis. Amerika forumlarında, qiulianın, bimin araç satış versiyonu olan bir yerde satıldığını, bu derece vahim olduğu konuşuluyordu.

    Size, alfisti azdır, fazla satmasını, her köşede görmeyi sevmezler şeklinde fakir avuntusu yapmanın anlamı yok. Canlı olarak yaşadım, ben kıl adamım, aracın lastiğini dahil serviste değiştirtirim, bakıma götürdüm. Rezalet rezalet. Uzun yıllar bmwye binmiş biriyim. Tabiki kapımdan aracı alıp geri kapıma getirsinler demiyorum ama bmw de sistem Randevu alırım aracımı bırakır ikame aracımı alıp giderim ki bunun için 7 serisine binmeye gerek yok. 1'de de aynı, 7 serisinde de aynı.
    Ustaların arabamdan daha zeki olduğuna da inanmıyorum ama en azından servis diyorum. Bir sıkıntı vs çıksa ülkede hukuk olmadığı için büyük ihtimalle tıra yükler italyaya yola çıkartırım.:) servis orjinal vs vs...

    işin esprisini bir yana bırakıyorum da, alfa romeo servis ve satış hizmetini, personel eğitimi, değiştirmediği sürece, Türkiye hatta dünya çapınca tutkunu olan veya gerçekten araba kullanmayı hissederek sürüş yapmak isteyenler dışında bu aracı kimse almaz.




  • muhsinmuttaki M kullanıcısına yanıt
    Yazınızın altında "alkışla" butonu aradım ancak bulamadım ben de "beğen" e bastım
  • Temmuz 2007'den bu yana ilk aracım 156'ya biniyorum, 10 yıldır bir kez bile pişman olmadığım gibi çok memnunum, ikinci aracım yine bir Alfa Romeo olacak, 1.6 litre gelseydi Giulia'yı çoktan almıştım ancak 2.0 için bu vergilerle doğru zaman ve doğru fiyat dengesini görmeye mecbur kaldık.
  • Şu arabanin ulkemizde satilmamasinin bas sebebi alfa romeonun yillardir bu segmentte piyasada olmamasi olsa da turkiyedeki fiyatlandirma politikasi satisi sifira indirmeyi basardi.



    Bmw 2 litre dizel motor ve dolu donanimla 318d yi 200 bin liraya satiyor ama alfa benzinli araci bu fiyata veremiyor. Turkiyede durumun bu halde olmasina marka nasil izin veriyor anlamak mumkyn degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insomnia__ kullanıcısına yanıt
    Bmw 2 litre dizel motor ve dolu donanimla 318d yi 200 bin liraya piyasaya verme durumu tamemen bir pazarlama kurnazlığı. 170HP'lik 3.20iED benzinli motor bizim piyasada doğal olarak inanılmaz iş yapınca 2000cc olan 3.20D dizel ve benzilinliyi resmen kendi eliyle bitirdi. Böyle olunca BMW 170HP'lik benzinli motoru kaldırıp 1.5 3 silindir benzinliyi piyasaya verip 3.20iED pazarını öldürüp insanları 2000cc 3.20'lere yönlendirmeye itti. O fiyat boşluğunda oluşan açığı da 2.000cc 3.18D diye adlandırdığı modelle kılıfına uydurdu.
  • Sportivo S kullanıcısına yanıt
    Sonuç olarak adam bu arabayı bu fiyata satabiliyor. 170 bg olan 320i yi kaldırma sebebi bildiğim kadarıyla psa ile bu motor için olan anlaşmasının bitmesi.

    520i de kullanılan 1.6 motor bmw'nin kendi motoru, muhtemelen yeni 3 serisinde kullanılacak.
  • BMW 'nin PSA ile olan kaynaklık anlaşmalı ünite serisi kendisine aitti. Orada ki planlamayı halen çoğu kişi yanlış biliyor ona değinen bir konu mevcuttu burada. O motor eski döküm teknolojisine ait. Niye kaldırmış olabileceği ile ilgili elinde ki mevcutlarıyla toplam analiz yapmak gerekir.

    Konu iyi gidiyordu ama eski heyecanını korumuyor anlaşılan :) Geçenlerde USA da Q4 son çeyrek satışları artınca genel bir 2017 durumuna göz attım pek de işlerin iyi gitmediği ortada. Satış kırptığı Lexus, Jaguar, Infiniti markalarda bile eğri git gelli görünüyor. Yani asıl hedef pazarı USA da işler pek iyi gitmiyor stelvio da aynı şekilde. Hatta benim gördüğüm Giulia EU da iyi gibi görünüyor ama Stelvio daha kötü durumdaydı.

    İnsanlar boş boğaz Sergio'nun laflarına çok aldandı malesef BMW'i kolay bir lokma sandılar.:) Hakeza burada ki konu sadece dist. ilgisi değil arkadaşlar karşılarında Doğuş ve Borusan gibi oldukça hareketli organizasyonu iyi şirketler var. İnsanlar halen niye bu fiyat diyor ama o hacim ürünlerle burası bir hedef pazarı değil adamların olmayacakta. Bu ülkenin potansiyeli belli ona yönelik modelleri de var malum oraya kanalize oluyorlar. Fiyatları belirleyen bir şey de adet ve transport maliyetleri ilgisidir. Adamlar daha asıl hedef pazarları USA akabinde EU da çok çok iyi durumda değilken ürünleri fazlaca eleştiri alıyorken burası gibi küçük pazarları sallayamazlar. Ha tedarikçi pozisyonuna soktukları Ferrari için işler gayet iyi gidiyor... Markanın garip ve dandik bakışlarını oradan bile anlayabilirsiniz aslında. Önce prim üreteceğini bildiklerinden doğru olan da oynu exclusive ürünlerinde support Ferrari dediler sonra kendilerini yalanlamaya çalışarak bunu saklamaya çalıştılar...




  • Sportivo S kullanıcısına yanıt
    BMW 320i kaldırdi yerine Rusya da iki yıldır var olan 330xd 252 hp modeli getirdi. Eski 328i yeni 330 oldu. 300 kusur bin lira fiyatta satiyorlar.



    Alfa Romeo koctan sonra düzelir dedik olmadı.alfa Romeonin Satış ve pazarlama departmaninda ki insanlar bedevadan para al tipler. Gerçi koclardan bahsediyoruz birazda onlar yesin. Demekki bu tip insanlar olmasa koctan bir koç daha çıkar. :)



    Alfa Romeo da tek sıkıntı büyuk kısmını oluşturan satış ve pazarlama olarak görüyordum halen öyle ama tam bir kaliteyi yakalayamadı. En yakin örneği giulietta, güvenlik ve sağlamlikta sınıfta kaldı resmen. 3 yildizla İtalya'ya dondu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhsinmuttaki M kullanıcısına yanıt
    Giulietta'nın 3 yıldız sebebi eski olduğu için çarpışma uyarı-otomatik frenleme, şerit takip, kör nokta uyarı sistemi vb gibi yardımcıların bulunmaması, bunların bir iki tanesi dahi yoksa 4 yıldızın üstüne çıkamıyorsun. Giu'da hiçbiri yok, bu yüzden 3 yıldızda kaldı, sağlamlıkla ilgisi yok yani kabin güvenliği olarak halen bu sınıftaki en iyi araçlardan biri.

    Giulia konusunda ise guyverland'e tamamen katılıyorum, BMW'yi, diğer büyük Alman üreticileri pazar gücü olarak küçümsediler. Pazarın dinamiklerini iyi okuyamadılar. Artık herkes premium otomobil istiyor ve bunun sebebi araçların niteliği değil, imajı. Her ortalama kişi premium araç alıyor artık ve bunlar bu arabaları özel olduğu için, farklı bişeyler aradıkları için değil, aksine farklı bişeyler "aramadıkları" için, herkes bu araçlara bindiği için alıyorlar. Yani bu adamlar 15 sene önce piyasası iyi diye Mondeo 407 falan alan adamlar zaten, artık farklı bişey isteyen Mondeo alıyor :) Alfa da bu kadar büyük ve sığ bir müşteri kitlesinin içinde "özel araba satıyorum" diye klasik almanlarla aşık atmaya çalışıyor. Senin hitap ettiğin kitlenin Alfa'dan haberi yok veya almanlardan başka araç kullanmaya niyeti yok ki güzel kardeşim, 1997'de değiliz artık. Bu durum Alfa'ya özgü değil, XE harikulade bir otomobil ama satış durumu felaket, Jaguar'ın güçlü imajına rağmen.

    Başka bir konuda daha yazmıştım, naçizane görüşüme göre Alfa'nın böyle büyüyüp, Çin'miş Afrikaymış, Uzakdoğuymuş vs hantallaşacağına, dev yatırımlarla finansal bataklıklara sürüklenip Lancia'nın geleceğine göz kırpacağına, küçülüp, operasyonlarının daha odaklanmış, daha hızlı ve taleplere çabuk cevap veren, üretim problemlerini aşacak biçimde yapılmış ve tamamen batı avrupa ve kuzey Amerika odaklı hale gelmesi, Fiat'la kökeni benzer ama son tasarımı farklı altyapıları paylaşması, yani masrafları kısıp kârlılığı arttırması lazım. Arzulanabilir ama pahalı olmayan, aşırı komplike olmayan otomobillerle devam etmesi lazımdı. Bir kere sıfırdan marka oluşturma yoluna girildiği için bunun yarı yoldan dönülüp yapılabilir olacağını sanmıyorum. Zaten bu kadar aşama geçilip, bu kadar plan program yapıldıktan sonra o yola girilmemesi daha hayırlı olur. Fakat alman üreticiler pazarı öylesine domine ettiler ki, öyle bir yayılıp, bütün segmentlerde her markaya rakip araçlar çıkardılar ki, bu saatten sonra onlara karşı ne yapılabilir bilmiyorum.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim kadarıyla yolcuyu koruyan oyuncaklar değil şasedir. İç kafestir. Şimdi baktığım zaman sondan 4. sırada olduğunu 2010 yılına göre yarı yarıya düştüğünu görüyorum.

    bir başka markadan test edilen ve sonra tekrar test edilen aracin ise çizgisini bozmamis. Buda alfanin eskidiğini ve artık yenilenmesi gerektiğini gösterir.



    Sürücü yardımcı güvenlik elemanlarının aslında sürücüye yarıri yerine zararı olduğunu biliyorum. En az 3 kez bunlar yüzünden kaza yapıyordum. Ondan sonra da hiç aktif kullanmadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhsinmuttaki M kullanıcısına yanıt
    Zararı var diyemem ama bende sürücü destek ekipmalarını sevmiyorum. Fakat euroncap böyle düşünmüyor ve bu donanımların sunulmadığı araçları bir nevi cezalandırıyor, Giulietta'da artık 8 yaşında bir araba ve Alfa zaten satmayan eski bir modele ekstra para harcamak istemiyor, sırf C segmentte bir temsilcimiz bulunsun diye tutuyorlar.

    Başka markadan test edilip skorunu koruyan araç hangisi bilmiyorum ama C-max, DS3 gibi tekrar teste giren araçlar da 5 yıldızdan 3'e düşerek aynı kaderi paylaşmış. Golf girse yine 5 yıldız alacak çünkü ona VW gerekli modifikasyonları yaptı, sürüş asistan sistemlerini ekledi. Malum avrupanın en çok satan arabası, uzunca bir süre de satışta kalmaya devam edecek, Alfa gibi rahat davranma lüksleri yok.
  • Satışlar pek de iyi görünmüyor avrupada, kötü de değil. Xe den fazla satmış, daha fazla satması için sw bir seçeneğe ihtiyacı var gibi. Stelvio ilk senesi için baya iyi satmış.





     Alfa Romeo GIULIA (Ana Konu)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insomnia__ kullanıcısına yanıt
    Hocam o nası bi değişimdir öyle, %136 Bence alfa için bayağı iyi değerler. Zaten bmw 3-4 serisi, mercedes c serisi ile rekabet etmesi mümkün değil (ben bu düşüncede değilim ancak toplum nezdinde öyle, yoksa kağıt üzerinde ve kalbimde gulia nın yeri bambaşka... tabii ülkemde daha düzgün fiyatlarla gelmesi gerek). 3 aydır s.h.b.n.d.n sitesinde, fiyatı loto gibi oldu 280-320 arasında gidiyor geliyor ha satıldı ha satılacakta falan filan.
  • cenktun34 kullanıcısına yanıt
    herkesin alma dedıgı arabadır alfa romeo belkı ama aldıgımda bana alma dıyenler o paralara alabılecegın en ıyı arabayaı almıssın kardesım dedıler.kıme verdıysem işini görmesı ıcın arabaya hayran kaldılar sonra ıkı arkadasım daha alfa romeo aldı benım arabamda gecırdıgım gecelerın hesabı yok.147 120 hp tüpte 220yi gördüm inanmayana resımelrını atarım brc. 1. sınıf takılıydı ve yakıt 18 krştu.ayderden tutun ovit dağlarına cıktım derelerden karsıya gectım stabılıze yollardan gıttım 18 kurus yaptım ve arabada 4 kişiydik..kronık ufak tefek arızalarda arabayı at gibi binememden kaynaklanıyordu dunlop a sınıfı dort lastık aldım nasıl vırajlara gırdıgımı tahmın edemessınız.90 km hızla renoya vurdum yoluma devam edıyrodum durdum adama yandan gıtmısım dırek olarak baktım benım kaporta açmıs ama rayatorde bıle cızık yok bastım gıttım trabzona ...servıste yaptırdım 29 a aldım 8 bın hasar kaydı yazdı ıbneler gınede 26 ya sattım 10 ayda aldıgımdan berı 45 bın km yapmısım helalı hos olsun!bana araba sürmeyı hıssettıren arabaydı!trabzonda teker bıjonlarını takmamıs ıbneler rızeye 170 hızla geldım teker bıle yerınden cıkmadı :D :D

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Mart ayında yine 1 tane bile satamadı giulia, üstelik özel sipariş değil showroom'da hazır olmasına rağmen. Aston martin ve ferrarinin en niş modelleri bile 1 tane satabilirken showroom'da duran aracın satılmaması bana gerçekten enteresan geliyor.
  • insomnia__ kullanıcısına yanıt
    Bu motor ile (vergiden kaynaklı) satışı zaten zor. Ancak 1.4 multiair gelirse ortalığı karıştırabilir. Bence karıştıramaz ama öyle umalım. Çünkü bizim millet otomobilde özellikle bu sınıfta aşırı tutucu. Ama böylesi bir modele gerçekten haksızlık yapılıyor.
  • stormhan S kullanıcısına yanıt
    Yıl başından beri 32 adet satmış. Onunda 26 sı da guilletta. Oda aynı kasayla 10 yıldır piyasada.

    Şuanda test araclarını çıkarırsak, 5-6 kişi kullanıyor.


    Uzunca bir aradan sonra piyasaya giriyorsun direk çıkış yapıyorsun.

    Kullanıcı olarak, kronik olarak problem yok gibi. aracım 27 bini devirdi, iki kez arıza verdi, 1 park sensörü öttü durdu bir de anahtarda sıkıntı oldu. Arka koltukta cocuk koltuğu var o deriye zarar vermiş.

    Problem şu ki niye 5 serisi veya üst sınıf araçla niye aynı fiyata satıyorsun?

    Devlete kızıyoruz vergi mergi diyoruz da 3 serisi aynı motor, arasında liste fiyatına bakın, 100 bin oynuyor. Gerçek müşterisi belli oldu, potansiyel müşteri kitlesi ve gölge müşteri kitlesi ise gidiyor bakıyor, fiyatı görünce bmwye geçiyor. Haklılar.

    Bu müşteri kitlesi gidip te 5 ve 3 e göre daha iyi performans, daha iyi yol tutuyor demez. Yada gidip ikisinde de aynı şanızman olmasına ragmen alfanın tepkisi daha hızlı diyeceğini düşünmüyorum.

    Diyeceğim tek şey yazık oldu, oluyor. Çok satılsın herkeste olsun diye beklentim ve çabam yok. (Mercedesciler görünce bir de yol verseler çok güzel olacak :) ) ama en azından bir volvo kadar kullanıcıların arkasında dursalardı, daha iyi bir fiyat politikası uygulasalardı.
    Distribütör fermans olsun en azından iki ferrari görürdük. :)) Doblo görmekten iyidir.




  • 
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.