Şimdi Ara

ALFA ROMEO Hayranları Buraya (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
778
Cevap
16
Favori
171.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto


    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Merhabalar.Alfa Romeo 147 1.6 distctinsive almak üzereyim.Fakat Alfa Romeo hakkında pek bilgilm yok.İlk alfam olcak ve arabaya gercekten asıkoldum diyebilirim.
    Kafamı kurcalayan bazı seyler var.2006 model 147 agır bakıma kacbin km de giriyor.İki tane araba var suan düşündügüm.

    1. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-147-2006-147/detay/

    2. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-emsalsiz-alfa-romeo-147-1-6-ts-distinctive-bir-benzeri-yok-45110031/detay/


    Öncelikle ilk sorum arabanın birinde bagaj kapagında cıta yok birinde var.Bagaj kapagında cıta olan model dahamı full oluyor?
    Aracın özelliklerine baktım fakat otomatik kararan iç dikiz aynası ile far sensörü yok mu bu aracta?
    Esp distinctive donanımında standart mı?
    Aracın standart donanımını tam olarak sayabilirmisiniz?
    Son olarak ve en önemli sorunum ankaradan geliyorum ve istanbulu cok bilmiyorum.Aracı Birmota mı götürsem yoksa gösterebilecegim baska özel iyi alfa servisleri varmı?
    Cevaplarınızı bekliyorum smdiden cok tesekkür ederim.



    Hızlı cevap:

    - Bagaj çıtası bildiğim kadarıyla standart bir özellik değil, keyfe göre siparişle takılabiliyor. İtalyadan geliyor diye biliyorum.
    - Esp 2004 model üzeri 147 ve 156larda standart. (ESP değil VDC olarak geçer)
    - Birmot'a götürmeyin, Bostancıdaki Sportivo veya Carium gibi özel servislere götürün. Google Earth'ten Bostancı köprüsüne gelin (D-100'den), E5'in üst tarafındadır oto sanayi. Burada bulunur bu dediğim servisler. Başka alfa özel servisleri de vardır orada, onlara da gösterebilirsiniz.
    - Far sensörü falan gibi şeyler alınan pakete bağlı olarak değişir. Bence böyle şeyleri çok da takmayın. Alfa alıyorsanız motoru ve dizaynı için alırsınız, zaten bu paraya o donanımı bulup şu olsun bu olsun demek de biraz abartmak oluyo bence :)
    - Ağır bakım dediğiniz araçtan araca değişir. Herkes her parçayı aynı kmde değiştirmez, çünkü km kadar yıl da önemlidir. Örneğin ben senede 5000km yapıyorum, ama servis için 10.000kmyi beklesem bu doğru olmaz. Alırken bunlara da dikkat edin, önemli parçalarınız yeni veya bakımlı olsun yeter.


    Merhabalar. Bikaç soru da benden gelsin.
    1. Benim 147 Eylül 2004 çıkışlı ama aynı kasa ve aynı dönemde gelen bazı 147ler 2005 model oluyo. Bu nasıl oluyo?
    2. Distinctive donanım benimkisi, arka koltuk emniyet kemerlerinin olduğu yerde de airbag'ler var. Toplam 10 airbag ama bazı aynı model distinctive'lerde arka koltukların orada airbag yok.
    3. Kadranda VDC işareti yok, benim bildiğim VDC standart.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto


    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Merhabalar.Alfa Romeo 147 1.6 distctinsive almak üzereyim.Fakat Alfa Romeo hakkında pek bilgilm yok.İlk alfam olcak ve arabaya gercekten asıkoldum diyebilirim.
    Kafamı kurcalayan bazı seyler var.2006 model 147 agır bakıma kacbin km de giriyor.İki tane araba var suan düşündügüm.

    1. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-147-2006-147/detay/

    2. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-emsalsiz-alfa-romeo-147-1-6-ts-distinctive-bir-benzeri-yok-45110031/detay/


    Öncelikle ilk sorum arabanın birinde bagaj kapagında cıta yok birinde var.Bagaj kapagında cıta olan model dahamı full oluyor?
    Aracın özelliklerine baktım fakat otomatik kararan iç dikiz aynası ile far sensörü yok mu bu aracta?
    Esp distinctive donanımında standart mı?
    Aracın standart donanımını tam olarak sayabilirmisiniz?
    Son olarak ve en önemli sorunum ankaradan geliyorum ve istanbulu cok bilmiyorum.Aracı Birmota mı götürsem yoksa gösterebilecegim baska özel iyi alfa servisleri varmı?
    Cevaplarınızı bekliyorum smdiden cok tesekkür ederim.



    Hızlı cevap:

    - Bagaj çıtası bildiğim kadarıyla standart bir özellik değil, keyfe göre siparişle takılabiliyor. İtalyadan geliyor diye biliyorum.
    - Esp 2004 model üzeri 147 ve 156larda standart. (ESP değil VDC olarak geçer)
    - Birmot'a götürmeyin, Bostancıdaki Sportivo veya Carium gibi özel servislere götürün. Google Earth'ten Bostancı köprüsüne gelin (D-100'den), E5'in üst tarafındadır oto sanayi. Burada bulunur bu dediğim servisler. Başka alfa özel servisleri de vardır orada, onlara da gösterebilirsiniz.
    - Far sensörü falan gibi şeyler alınan pakete bağlı olarak değişir. Bence böyle şeyleri çok da takmayın. Alfa alıyorsanız motoru ve dizaynı için alırsınız, zaten bu paraya o donanımı bulup şu olsun bu olsun demek de biraz abartmak oluyo bence :)
    - Ağır bakım dediğiniz araçtan araca değişir. Herkes her parçayı aynı kmde değiştirmez, çünkü km kadar yıl da önemlidir. Örneğin ben senede 5000km yapıyorum, ama servis için 10.000kmyi beklesem bu doğru olmaz. Alırken bunlara da dikkat edin, önemli parçalarınız yeni veya bakımlı olsun yeter.


    Merhabalar. Bikaç soru da benden gelsin.
    1. Benim 147 Eylül 2004 çıkışlı ama aynı kasa ve aynı dönemde gelen bazı 147ler 2005 model oluyo. Bu nasıl oluyo?
    2. Distinctive donanım benimkisi, arka koltuk emniyet kemerlerinin olduğu yerde de airbag'ler var. Toplam 10 airbag ama bazı aynı model distinctive'lerde arka koltukların orada airbag yok.
    3. Kadranda VDC işareti yok, benim bildiğim VDC standart.


    1. bilmiyorum
    2. Hiç bir 156 ve 147de 10 airbag yok. Maksimumu 6dır, 2 ön, 2 yan ve 2 perde şeklinde. Perdelerin geçtiği yerlerde airbag çıakrtmaları bulunur, bu yüzden bilmeyenler bunları ayrı airbag sanıyor. O çıkartmalar perdelerin geçtiği yerlerde var sadece.
    3. mk2 kasalarda VDC var. mk1lerde yok. Kullanım kılavuzunuzda olup olmadığı ayrıntılı şekilde yazar zaten, kadranda yoksa yoktur.




  • Neden Alfa Romeo?

    Alfa Romeo’yu çok beğeniyorsunuz, belki de satın almak istiyorsunuz. Alfa Romeo’nun sportif başarılar ile dolu geçmişini belki duydunuz, belki duymadınız. Fakat bildiğiniz birşey var: Trafikte diğer araçların arasında ne kadar farklı, ne kadar estetik, ne kadar karizmatik değil mi? Eee, siz de farklı bir kişisiniz, sıradan olmak istemiyorsunuz. Eh, hem sıfır fiyatları hem de 2. el fiyatları gayet makul gözüküyor. Ama Alfa hakkında hiçbir bilginiz yok.
    Ne olur ne olmaz diye birilerine danışmak istersiniz herhalde, değil mi?



    Bu düşüncenizi arabalardan anlayan bir tanıdığınıza açtınız….Ve müthiş bir tepkiyle karşılaştınız: “Sen deli misin, Alfa’lar benzini su gibi içer, para yetiştiremezsin. Hem yedek parça sıkıntısı da had safhadadır, en ufak bir şey için 3 ay beklersin, araban serviste çürür. Üstelik Alfa bizim memlekete uymaz, çünkü dayanıksızdır, hemen bozulur. Sen aklını peynir ekmekle mi yedin??????”.

    Moraliniz bozuldu değil mi? Hayalinizdeki o yırtıcı bakışlı arabanın bu kadar sorunlu olduğunu bilmiyordunuz. Başka marka araba bakacaksınız mecburen. Eh, o markalarda herkeste olan modeller var. Herkesin hemfikir olduğu gibi sağlam, ekonomik, hızlı…ve fena halde sıkıcı! İçinize sinmiyor bir türlü. Gözünüzü kapadığınızda Alfa Romeo’nun beyinlere kazınan üçgen ızgarası ve tatlı hırıltılarla çalışan italyan motorunun sesi gelip beyninize yerleşiyor.

    Peki bu tanıdığınız acaba gerçekten sizi doğru mu yönlendiriyor, ne dersiniz? İnternette bir sürü Alfa fanatiği olduğunu duyuyorsunuz, alfisti mi ne diyorlar kendilerine, neden bu kötü arabalara böyle aşkla bağlılar acaba?

    Sahi, sizin bu tanıdık var ya, hiç Alfa kullanmış mı yoksa “amcasının oğlunun ortağı kullanıyordu da” ondan mı duymuştu?


    Gelin kulaktan dolma bilgileri boşverin, gerçek Alfa kullanıcılarından bu iddiaların asıllarını dinleyin:

    Öncelikle, Alfa bir UFO değildir. Bugün üretimde olan tüm modelleri, aynı sınıflarda üretilen modellere rakip olarak tasarlanmaktadir. Ancak Alfa, modellerini, pekçok rakibinde bulamayacağınız bazı baharatlarla önümüze sunmaktadir. Tasarım, imaj, kullanım özellikleri, Alfa'yı rakiplerinden biraz ayırır. Bu ayrım, oldukça ince karar bir ayrımdır. Güncel Alfa modelleri, belirli bir performans payı da katılan, fakat konfor özellikleri de gayet yerinde olan araçlardır. Bu otomobiller, sadece sürat tutkunlarını tatmin edecek şekilde değil, aileleri de mesud edecek şekilde şekillendirilmektedirler.


    1. Alfa’lar çok benzin yakar. Sen o kadar zengin misin?

    Madem öyle alın işte size kendinizi zengin göstermek için fırsat: Özellikle 1,6 lt hacimli twinspark motorlar standart kullanımda aynı sınıfta ve benzer ağırlıktaki rakiplerinden çok farklı bir tüketim değerine sahip değillerdir. 2004 model 1,6 156 sadece İstanbul şehir içi dur-kalk trafiğinde kullanıldığında yakıt tüketimi 10lt/100 km civarındadır. Bu, araçlardaki yol bilgisayarından alınmış bir veridir. Otoban kullanımında ise bu rakam 6lt civarlarına doğru düşmektedir.


    Fakat yukarıdaki bu iddiayı doğrulayacak durumlar da olacaktır. Alfa’nın kalbi herşeyden önce sportif ruha sahip motorudur. Devir arttıkça hırçınlaşan motor sesi sizi daha fazla gaza basmaya teşvik edecektir. Elinizin altında devir kesiciye girerken bile hala hızlanmaya devam eden bir makine varken makul bir kullanım tarzı belirlemek tamamen sizin sabrınıza ve kulaklarınızı ne kadar tıkalı tutabileceğinize bağlıdır.

    2. Alfa Romeo’nun yedek parça sıkıntısı vardır. Araban serviste çürür bak.

    Bunu diyenin otomotiv sektörü ile olan ilgisinden kuşku duyun. Alfa Romeo distribütörlüğünün 2001 yılında Zeytinoğlu Grubu’ndan TOFAŞ’a geçmesinden sonra bu konuda hiç bir sıkıntı kalmamıştır.
    Yetkili servislerin dışında Alfa’nın Türkiye’deki ilk modellerinden beri hizmet veren özel servisler de gayet kaliteli hizmetlerini sürdürmektedirler. Eğer bir Alfa sahibi, aracının uzun süredir parça beklediğinden bahsediyorsa bilin ki standart olmayan, aksesuar grubuna giren bir parça yüzündendir.

    3. Alfa’lar dayanıksızdır, hemen bozulurlar. Aldıktan 3 gün sonra bozulan Alfa’lar varmış.

    Vardır muhtemelen ama onlar da kaza yapmıştır herhalde. Fakat, özellikle yeni nesil Alfa’ların resmi otoritelerin kayıtlarına giren arıza istatistikleri bu iddiaları çürütmektedir.

    Her ne kadar Alfa’ların üretim kalitesi Japonlar kadar olmasa da Alfa’ların bu suçlamayla karşılaşmasının ana nedeni kullanılan malzemeden çok işçilik problemleridir.

    Her marka araçta olduğu gibi elbette Alfa’larda da bazı kronik sorunlar ve hassas parçalar vardır. Twinspark motorlar için başı çeken sorun varyatör adı verilen motor parçasıdır. Motorun torkunu belli bir devir aralığında düzenli dağıtmayı ve çekiş gücünün devamlılığını sağlamayı amaçlayan bu parça yağsız kaldığı durumda bozulmaktadır. Her ne kadar bu parçanin bozulmasi motorun işleyişini ve performansını etkilemese de ilk çalışma anında çıkardığı ses rahatsız edebilmektedir. Ancak bu sorunda çözülmüştür.. Varyatör değişiminde servislerin taktıkları “Valf” sayesinde Varyatörün ömrü 50.000 km. ve üzerinde seyretmektedir..

    Alfa modellerinin bir diğer hassas noktası ön takımlardır. Yüksek hızlarda rakipsiz bir stabilite ve viraj hakimiyeti sağlayan süspansiyon geometrisi ülkemiz şartlarında yol bozukluklarından olumsuz etkilenebilmektedir. Ancak bozuk satıhlarda özenli kullanımda süspansiyonlarla ilgili önemli herhangi bir şikayet oluşmamaktadır.

    4. Alfa servisleri yetersizdir, bilgisizdir, kara cahildir vs.

    Haddimize değil TOFAŞ’ı savunmak ama yetkili servisler düzenli olarak TOFAŞ tarafından eğitimden geçirilmektedir. Yeni nesil (147-156-166-159) Alfa’lar konusunda münferit olaylar dışında önemli bir şikayet duyulmamıştır. . Hatta normalde fren balatalarının garanti kapsamının dışında olmasına rağmen sırf fren yaparken “gıcırtı” sesi gelmesi nedeniyle Tofaş’ta garanti kapsamına sokulup yetkili servisler tarafından değiştirilmektedir...

    Ayrıca unutulmamalıdır ki yeni alınan tüm Alfa Romeo modelleri 2 yıl mekanik garantiye sahiptir, ve bu garanti cüzi bir miktar ile 4 yıla kadar uzatılabilmektedir..
    Ayrıca Birmot’lar servis bölümlerini FIAT ve Alfa Romeo için ayırma çalışmalarına başlamış olup, Alfa sahiplerine verilecek hizmet kalitesinin de arttırılması planlanmaktadır.

    5. Alfa’lar güvensizdir. Sakın kaza yapma! Aman diyeyim…

    2001 yılında yapılan Euroncap testlerinde Alfa’nın 147 modeli çarpışma testlerinde beş üzerinden üç yıldız almıştır. Bu skor bazı rakiplerden kötüdür ancak yandan çarpma testlerinde 147 beş üzerinden beş yıldız almıştır. 147 makyajlandıktan ve ekstra güvenlik donanımları eklendikten sonra tekrar bu teste sokulmamıştır.
    156 modelinin euroncap tarafından yapılmış resmi bir testi bulunmamaktadır. 159 modeli ise testleri beş yıldız alarak tamamlamıştır.
    Burada unutulmaması gereken nokta euroncap testlerinde, kaza olduktan sonra aracın gördüğü hasar üzerinden aracın ne kadar güvenli olduğunun belirlendiğidir. Yani, pasif güvenliğin dışında aktif güvenlik unsurları bu testlerde dikkate alınmamaktadır. Daha önce bahsedilen dengeli yapısı ve süspansiyon geometrisi ile Alfa’lar yıllardır yol tutuş konusunda haklı bir üne sahiptir. Standart haliyle bile bir Alfa’nın viraj kabiliyeti rakiplerinden kat kat üstündür ve yoldan çıkarabilmek özel beceri ister.

    6. Alfa’nın 2. eli yoktur, alırsan elinde kalır.

    İtalyan arabalarının 2. elde diğer markalardan biraz daha fazla değer kaybettiği bir gerçektir. Ancak giderek kötüleşen 2. el piyasasında artık diğer markaların da Alfa’dan aşağı kalır yönü kalmamıştır.
    Alfa’lara 2. elde çok talep olmamasının nedenleri sizin de şahit olduğunuz kalıplaşmış düşüncelerdir. Alfa hiçbir zaman Türkiye’de geniş kitlelere satılmamış, dolayısıyla çok net bir kullanıcı görüşü oluşmamıştır. Çoğu bilgi kulaktan dolmadır. Eski modellerde yaşanan sorunlar ve üzerine Zeytinoğlu Grubu’nun düştüğü finansal darboğaz nedeniyle yedek parça temininde yaşanan sıkıntılar insanların kafasındaki Alfa imajını hakettiği yerin çok altına atmıştır.


    7. Alfa’lar yürümez. Ben pejom ile Alfa’yı geçmiştim biliyormusun?

    Allah iyiliğinizi versin. Kamera şakasıdır o.

    Yine de en azından bu iddianın ilk kısmına ciddi bir cevap verelim: Alfa’ların motorları sınıflarının en yüksek beygir gücü değerleri arasındadır. Fakat bir aracın performansını belirleyen başka unsurlar vardır, aktarma organları, vites oranları ve ağırlık gibi. Bu unsurlar gözetilerek üretilen arabalarda başka konularda fedakarlık yapmak gerekir, ki konfor bunların başında gelir. Unutmayın ki Alfa’ların top modelleri dışında kalan modeller sadece performans amaçlı değildir. Alfa Romeo modellerinde performans/konfor dengesi iyi ayarlanmıştır. Ama sadece performans arıyorsanız yanlış yerdesiniz demektir.

    Her üretici, ürettiği modellere bazı karakteristik özellikler atar. Genel olarak konuşursak Japon üreticilerde sorunsuzluk ön plana çıkar, Alman’larda konfor, İtalyan’larda ise hiç kuşkusuz estetik. İşte, Alfa Romeo’da üretim felsefesi de atak ve estetik araçlar yaratmak şeklindedir.

    Sonuç olarak siz bir Alfa Romeo’yu beğendi iseniz bu arabayı gönül rahatlığı ile satın alabilirsiniz.. Bu arabayı aldığınızda dünya otomotiv tarihinden bir parça satın aldığınızı zamanla anlayacaksınız.. Aldığınız arabanın 1900’lü yıllarda hangi arabadan, hangi konseptten esinlendiğini hissedeceksiniz.. Buda size anlatılmaz bir haz verecek, Alfanızı daha çok seveceksiniz…




  • Alıntı olduğunu da belirtseydiniz bari
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    1. Benim 147 Eylül 2004 çıkışlı ama aynı kasa ve aynı dönemde gelen bazı 147ler 2005 model oluyo. Bu nasıl oluyo?
    2. Distinctive donanım benimkisi, arka koltuk emniyet kemerlerinin olduğu yerde de airbag'ler var. Toplam 10 airbag ama bazı aynı model distinctive'lerde arka koltukların orada airbag yok.
    3. Kadranda VDC işareti yok, benim bildiğim VDC standart.


    1. Yeni gelen partideki araçlar 2005 model olarak gelmiştir, Ağustostan itibaren satılan tüm araçlar bir sonraki yılın modeli olacak diye bir kural yok, birçok ilanda çok sonraki yıllarda trafiğe çıkmış araçlar var. "Mesela 2004 model Alfa 156 aracım 2006'de trafiğe çıkmıştır" gibisinden. Bu durumda model yılı 2004 oluyor yine de.

    2 ve 3. Aracınızın distinctive olmama ihtimali var mı? Belki de progressiondur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kibitzer


    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    1. Benim 147 Eylül 2004 çıkışlı ama aynı kasa ve aynı dönemde gelen bazı 147ler 2005 model oluyo. Bu nasıl oluyo?
    2. Distinctive donanım benimkisi, arka koltuk emniyet kemerlerinin olduğu yerde de airbag'ler var. Toplam 10 airbag ama bazı aynı model distinctive'lerde arka koltukların orada airbag yok.
    3. Kadranda VDC işareti yok, benim bildiğim VDC standart.


    1. Yeni gelen partideki araçlar 2005 model olarak gelmiştir, Ağustostan itibaren satılan tüm araçlar bir sonraki yılın modeli olacak diye bir kural yok, birçok ilanda çok sonraki yıllarda trafiğe çıkmış araçlar var. "Mesela 2004 model Alfa 156 aracım 2006'de trafiğe çıkmıştır" gibisinden. Bu durumda model yılı 2004 oluyor yine de.

    2 ve 3. Aracınızın distinctive olmama ihtimali var mı? Belki de progressiondur.


    Distinctive donanım. O konuda şüphe yok: Ya VDC işareti kadranda yok ya da 2004 modellerde VDC standart değil mi acaba? Kullanma kılavuzunda VDC olduğu (Daha doğrusu bazı modellerde olmayabileceği yazıyo -- progressionları kast ediyo sanki-)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto


    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto


    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Merhabalar.Alfa Romeo 147 1.6 distctinsive almak üzereyim.Fakat Alfa Romeo hakkında pek bilgilm yok.İlk alfam olcak ve arabaya gercekten asıkoldum diyebilirim.
    Kafamı kurcalayan bazı seyler var.2006 model 147 agır bakıma kacbin km de giriyor.İki tane araba var suan düşündügüm.

    1. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-147-2006-147/detay/

    2. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-emsalsiz-alfa-romeo-147-1-6-ts-distinctive-bir-benzeri-yok-45110031/detay/


    Öncelikle ilk sorum arabanın birinde bagaj kapagında cıta yok birinde var.Bagaj kapagında cıta olan model dahamı full oluyor?
    Aracın özelliklerine baktım fakat otomatik kararan iç dikiz aynası ile far sensörü yok mu bu aracta?
    Esp distinctive donanımında standart mı?
    Aracın standart donanımını tam olarak sayabilirmisiniz?
    Son olarak ve en önemli sorunum ankaradan geliyorum ve istanbulu cok bilmiyorum.Aracı Birmota mı götürsem yoksa gösterebilecegim baska özel iyi alfa servisleri varmı?
    Cevaplarınızı bekliyorum smdiden cok tesekkür ederim.



    Hızlı cevap:

    - Bagaj çıtası bildiğim kadarıyla standart bir özellik değil, keyfe göre siparişle takılabiliyor. İtalyadan geliyor diye biliyorum.
    - Esp 2004 model üzeri 147 ve 156larda standart. (ESP değil VDC olarak geçer)
    - Birmot'a götürmeyin, Bostancıdaki Sportivo veya Carium gibi özel servislere götürün. Google Earth'ten Bostancı köprüsüne gelin (D-100'den), E5'in üst tarafındadır oto sanayi. Burada bulunur bu dediğim servisler. Başka alfa özel servisleri de vardır orada, onlara da gösterebilirsiniz.
    - Far sensörü falan gibi şeyler alınan pakete bağlı olarak değişir. Bence böyle şeyleri çok da takmayın. Alfa alıyorsanız motoru ve dizaynı için alırsınız, zaten bu paraya o donanımı bulup şu olsun bu olsun demek de biraz abartmak oluyo bence :)
    - Ağır bakım dediğiniz araçtan araca değişir. Herkes her parçayı aynı kmde değiştirmez, çünkü km kadar yıl da önemlidir. Örneğin ben senede 5000km yapıyorum, ama servis için 10.000kmyi beklesem bu doğru olmaz. Alırken bunlara da dikkat edin, önemli parçalarınız yeni veya bakımlı olsun yeter.


    Merhabalar. Bikaç soru da benden gelsin.
    1. Benim 147 Eylül 2004 çıkışlı ama aynı kasa ve aynı dönemde gelen bazı 147ler 2005 model oluyo. Bu nasıl oluyo?
    2. Distinctive donanım benimkisi, arka koltuk emniyet kemerlerinin olduğu yerde de airbag'ler var. Toplam 10 airbag ama bazı aynı model distinctive'lerde arka koltukların orada airbag yok.
    3. Kadranda VDC işareti yok, benim bildiğim VDC standart.


    1. bilmiyorum
    2. Hiç bir 156 ve 147de 10 airbag yok. Maksimumu 6dır, 2 ön, 2 yan ve 2 perde şeklinde. Perdelerin geçtiği yerlerde airbag çıakrtmaları bulunur, bu yüzden bilmeyenler bunları ayrı airbag sanıyor. O çıkartmalar perdelerin geçtiği yerlerde var sadece.
    3. mk2 kasalarda VDC var. mk1lerde yok. Kullanım kılavuzunuzda olup olmadığı ayrıntılı şekilde yazar zaten, kadranda yoksa yoktur.


    Bende 10 airbag var. Etiket değil. Ama arka emniyet kemerlerinin olduğu yerde airbag olan 147 yok sanki. Ya da ben denk gelmedim.




  • Bu arada gaziemir - çeşme yarım saate indi Otobanda 230'la passat geçmek de ayrı bi zevk. Üstelik 1.6 arabayla
  • Hiç bir 147de 10 airbag yoktur. Alfa Romeo böyle bir araç üretmedi. 156larda da aynı şekilde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Hiç bir 147de 10 airbag yoktur. Alfa Romeo böyle bir araç üretmedi. 156larda da aynı şekilde


    AİRBAG SAYISINI NASIL ANLIYORUZ. ARAÇTAKİ AİRBAG YAZILARINI SAYARAK MI ANLIYORUZ EĞER BÖYLEYSE BENDE 10 TANE SAYIYORUM ARKA KEMER BAĞLANTISININ OLDUĞU YERDE DE SRS AIRBAG YAZISI VAR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bsenocak


    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Hiç bir 147de 10 airbag yoktur. Alfa Romeo böyle bir araç üretmedi. 156larda da aynı şekilde


    AİRBAG SAYISINI NASIL ANLIYORUZ. ARAÇTAKİ AİRBAG YAZILARINI SAYARAK MI ANLIYORUZ EĞER BÖYLEYSE BENDE 10 TANE SAYIYORUM ARKA KEMER BAĞLANTISININ OLDUĞU YERDE DE SRS AIRBAG YAZISI VAR


    Alırken güvenlik pakedi falan almadıysanız (ki alan yok gibi bir şey, onlarda da 8 tane var). 2004 üzeri modellerde distinctive donanımda standart 6 tane var.

    2 ön, 2 yan, 2 de perde.

    Perdeler en arka sütundan öndeki sütuna kadar olduğu için perdelerin geçtiği yerlerde airbag yazıları var. İnsanlar da bunları sayıp 10-12 airbag olduğunu söylüyorlar. Halbuki kullanım kılavuzlarını açıp okusalar olay çözülecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto


    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto


    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Merhabalar.Alfa Romeo 147 1.6 distctinsive almak üzereyim.Fakat Alfa Romeo hakkında pek bilgilm yok.İlk alfam olcak ve arabaya gercekten asıkoldum diyebilirim.
    Kafamı kurcalayan bazı seyler var.2006 model 147 agır bakıma kacbin km de giriyor.İki tane araba var suan düşündügüm.

    1. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-147-2006-147/detay/

    2. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-emsalsiz-alfa-romeo-147-1-6-ts-distinctive-bir-benzeri-yok-45110031/detay/


    Öncelikle ilk sorum arabanın birinde bagaj kapagında cıta yok birinde var.Bagaj kapagında cıta olan model dahamı full oluyor?
    Aracın özelliklerine baktım fakat otomatik kararan iç dikiz aynası ile far sensörü yok mu bu aracta?
    Esp distinctive donanımında standart mı?
    Aracın standart donanımını tam olarak sayabilirmisiniz?
    Son olarak ve en önemli sorunum ankaradan geliyorum ve istanbulu cok bilmiyorum.Aracı Birmota mı götürsem yoksa gösterebilecegim baska özel iyi alfa servisleri varmı?
    Cevaplarınızı bekliyorum smdiden cok tesekkür ederim.



    Hızlı cevap:

    - Bagaj çıtası bildiğim kadarıyla standart bir özellik değil, keyfe göre siparişle takılabiliyor. İtalyadan geliyor diye biliyorum.
    - Esp 2004 model üzeri 147 ve 156larda standart. (ESP değil VDC olarak geçer)
    - Birmot'a götürmeyin, Bostancıdaki Sportivo veya Carium gibi özel servislere götürün. Google Earth'ten Bostancı köprüsüne gelin (D-100'den), E5'in üst tarafındadır oto sanayi. Burada bulunur bu dediğim servisler. Başka alfa özel servisleri de vardır orada, onlara da gösterebilirsiniz.
    - Far sensörü falan gibi şeyler alınan pakete bağlı olarak değişir. Bence böyle şeyleri çok da takmayın. Alfa alıyorsanız motoru ve dizaynı için alırsınız, zaten bu paraya o donanımı bulup şu olsun bu olsun demek de biraz abartmak oluyo bence :)
    - Ağır bakım dediğiniz araçtan araca değişir. Herkes her parçayı aynı kmde değiştirmez, çünkü km kadar yıl da önemlidir. Örneğin ben senede 5000km yapıyorum, ama servis için 10.000kmyi beklesem bu doğru olmaz. Alırken bunlara da dikkat edin, önemli parçalarınız yeni veya bakımlı olsun yeter.


    Merhabalar. Bikaç soru da benden gelsin.
    1. Benim 147 Eylül 2004 çıkışlı ama aynı kasa ve aynı dönemde gelen bazı 147ler 2005 model oluyo. Bu nasıl oluyo?
    2. Distinctive donanım benimkisi, arka koltuk emniyet kemerlerinin olduğu yerde de airbag'ler var. Toplam 10 airbag ama bazı aynı model distinctive'lerde arka koltukların orada airbag yok.
    3. Kadranda VDC işareti yok, benim bildiğim VDC standart.


    1. bilmiyorum
    2. Hiç bir 156 ve 147de 10 airbag yok. Maksimumu 6dır, 2 ön, 2 yan ve 2 perde şeklinde. Perdelerin geçtiği yerlerde airbag çıakrtmaları bulunur, bu yüzden bilmeyenler bunları ayrı airbag sanıyor. O çıkartmalar perdelerin geçtiği yerlerde var sadece.
    3. mk2 kasalarda VDC var. mk1lerde yok. Kullanım kılavuzunuzda olup olmadığı ayrıntılı şekilde yazar zaten, kadranda yoksa yoktur.


    Alfa romeo kullanım kitapçığı sayfa 44 oku istersen arkadaşım. "Perdelerin geçtiği yerlerde airbag çıakrtmaları bulunur," demişsin. ama kitapçıkta aynen şöyle yazıyor

    - cam hava yastığı, yan tavan kaplaması içinde yer alan bir "perde" sistemi olup, özel bir trim ile kaplatılmıştır. Bu trim, yastığın aşağı doğru açılmasını sağlar. Yolcuların başlarını korumak için düşünülen bu çözüm, yadan çarpışma durumunda en üst seviyede koruma sağlar. Perde şeklindeki çözüm geniş yüzeyi ve destekleme özelliği sebebi ile her hangi bir destek bulunmaması halinde de daha iyi performans sağlar. Bu hava yastıkları, aynı zamanda arkada oturan yolcular için de koruma sağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reelnumber -- 9 Eylül 2011; 17:39:33 >




  • Tamam işte A sütunundan C sütutuna kadar tek perde halinde geçen bişey. Kısaca "perde havayastığı" deniyor. 1 tane sağda var 1 tane solda.
  • Tamam işte A sütunundan C sütutuna kadar tek perde halinde geçen bişey. Kısaca "perde havayastığı" deniyor. 1 tane sağda var 1 tane solda.
  • merhaba ben hem forumda hemd e alfistilik konusunda yeniyim alfisti olabildim mi bilemiyorum ve henüz benimde bi alfam yok benide kabul ederseniz sevinirim. ben üniversite öğrencisiyim ve araba alacağım 2 hafta öncesine kadar hep honda civic vtec2 düşündüm ama sahibinden.com da alfa 156lar dikkatimi çekti .zellikle 1.6 twin spark distinctive bana bu modelin artılarına ve eksilerini ve farklı segmentlerde olmalarına rağmen 2 modelin karşılaştırılmasını yazıp yardımcı olabilirmisiniz şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iwfu -- 9 Eylül 2011; 20:06:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iwfu

    merhaba ben hem forumda hemd e alfistilik konusunda yeniyim alfisti olabildim mi bilemiyorum ve henüz benimde bi alfam yok benide kabul ederseniz sevinirim. ben üniversite öğrencisiyim ve araba alacağım 2 hafta öncesine kadar hep honda civic vtec2 düşündüm ama sahibinden.com da alfa 156lar dikkatimi çekti .zellikle 1.6 twin spark distinctive bana bu modelin artılarına ve eksilerini ve farklı segmentlerde olmalarına rağmen 2 modelin karşılaştırılmasını yazıp yardımcı olabilirmisiniz şimdiden teşekkürler


    Forumda 156lar için o kadar çok cevap verildi ki bu konulara, kimse baştan yazmaz sanıyorum. biraz arama yaparsanız istemediğiniz kadar bilgiye erişebilirsiniz. 156 çok sık kullanılan ve üzerinde çooook konuşulan bir model.
  • Arkadaşım aklındaki pek çok sorunun yanıtına mevcut forumun geçmiş yazılarından ulaşabilirsin. Pek çok kişi değerli tecrübelerini ve araçla ilgili görüşlerini bizlerle burada paylaşmış durumdalar.

    Yaklaşık 1 yıldır keyifle bindiği 2006 model 1.6 TS 16V Distinctive Alfa Romeosunu maalesef bugün satmak zorunda kalmış biri olarak size benim tavsiyem mümkünse geçmişini bildiğiniz bir araca talip olmanız. Bu husus çok önemli çünkü alfalar hakkında kronik sorun olarak söylenen pek çok husus aslında bu aracı kullanmasını bilmeyen sürücülerinin hatalı kullanımlarından kaynaklanmaktadır. Başkaların yaptığı bu hataların faturasını ödemek istemiyorsanız önerimi dikkate almanızı tavsiye ederim. Maalesef alfalar kaderleri ilk kullanıcıları tarafından çizilen çok özel araçlardır. Temiz bir araç bulabiliyorsanız hiç düşünmeden alabilirsiniz. Zira ben bu hususa dikkat ederek aldığım aracımı olağan üstü bir keyif alarak sorunsuz kullandım. Üstelik alfa zor satılır diyenlere buradan duyurulur aracımı haftasında hemde aldığım fiyatın üstünde sattım.

    Herkese gönlündeki araca kazasız belasız gönlünce binmesi dileğiyle, bütün alfacılara saygılar, selamlar...

    (Not: Elimde henüz hiç kullanılmamış sıfır (yere bile değmedi) 215/45R17 ebatlı GOODYEAR' ın EAGLE F1 ASYMMETRIC desenli ultra yüksek performans lastikler ve çok az kullanılmış çok temiz durumda TOORA marka C573 model 17" orjinal Alfa Romeo jantlar bulunmakta. İlgilenen arkadaşlarhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-lastik-takimlari-sifir-ultra-yuksek-performans-lastigi-orjinal-alfaromeo-17-jant-58566718/detay/ adresini inceleyebilirler)




  • teşekkür ederim scudetto geçmiş sayfaları inceleyeceğim
  • erdemliden öncelikle cevabın için teşekkür ederim benim asıl merak ettiğim varyatör sorunu en çok dile getirilen bu öncelikle böyle bi kronik sorun varsa 2003 model altında mı yoksa devamındaki yıllarda da var mı varsa kaç km de bir yapar ve bu sorunun çözümü cebimi üzer mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iwfu

    merhaba ben hem forumda hemd e alfistilik konusunda yeniyim alfisti olabildim mi bilemiyorum ve henüz benimde bi alfam yok benide kabul ederseniz sevinirim. ben üniversite öğrencisiyim ve araba alacağım 2 hafta öncesine kadar hep honda civic vtec2 düşündüm ama sahibinden.com da alfa 156lar dikkatimi çekti .zellikle 1.6 twin spark distinctive bana bu modelin artılarına ve eksilerini ve farklı segmentlerde olmalarına rağmen 2 modelin karşılaştırılmasını yazıp yardımcı olabilirmisiniz şimdiden teşekkürler


    Arkadaşım ben yaklaşık 1 yıl kadar önce 2001 model 1,6 TS 156'mı satıp
    üzerine 10.000 TL koyarak 2005 model Civic aldım... İçinde bulunduğumuz
    günleri düşünerek 2. elde satışı kolay olan bir araç almayı tercih ettim...
    Gerçekten de her an satabileceğim, hatasız bir honda civicim var... Ama gelin
    görün ki 1 yıldır ızdıraptayım, mutsuzum... Evet aracım sorunsuz, masrafsız, kalkışlardaki performansı
    çok iyi... Ama sürüş zevki diye bir şey yok civic'te, dümdüz... Keşke 2001 alfama binmeye devam etseydim...
    Alfama 100 kişi bakıyodu, civic'e ise 3-5 genç...
    Belki satarken 1-2 milyar zarar ettim ama yemin ederim
    kullanırken 20-30 milyarlık keyif aldım...
    İşte bu yüzden alfa romeo alan asla zarar etmez...




  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.