Şimdi Ara

Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz.... (63. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.493
Cevap
19
Favori
217.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6162636465
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu olarak evet ama alfa romeo forumu yeterince aktif bence. Özellikle yılbaşından beri
  • Evet birde genelde Alfistler Alfisti Turkey sitesinde takılıyorlar genellikle.
  • Evet bugün buluşma vardı hatta. Çok eğlenceliydi, bu siteden arkadaşlar da geldiler.
  • Bende Alfist Turkey sitesine üyeyeyim. neonxc ordaki nikim. Opel Astram ile gelsem benide aranıza alırmısınız
  • Ben de yeni sayılırım, ama kimsenin problem edeceğini sanmıyorum :) İçinizde alfa ateşi olduktan sonra...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: max-ime

    Listeye benide eklermisiniz?159 jtd sahibiydim,şuanda ise 159mpi sahibiyim:)


    hocam neden jtd den mpi ye geçtiniz öğrenebilir miyim?
    dizel arabalar popülerken tersine hareket dikkatimi çekti.
    Ben de bakınıyorum 159 lara, dizel ilk tercihim. lpg biraz arabaya yazık etmek gibime geliyor ama benzinli denk gelirse lpg takılması kaydıyla düşünebilirim çok istemesem de..
    Benzinli bir araç lpg siz henüz bir parçası eksikmişte lpg kitiyle tamamlanacakmış gibi bakmaya başladım benzinin fıyatından sonra.
    mpi nin jts ye göre vergi dilimi ve biraz düşen yakıt tüketimi ( hp de düşüyor) dışında bir avantajı var mı?

    bu arada mazotun da ucuz bi yanı yok ta en azından daha çok yol yapıyor birim mikarı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Bende Alfist Turkey sitesine üyeyeyim. neonxc ordaki nikim. Opel Astram ile gelsem benide aranıza alırmısınız



    bu alfaılar nerde takılıyor forumda nedense guncel degil alfa konusu bende de alfa romeo ve astra var
  • Alfa romeo forumunda. Bana yeterince aktif gibi geliyor.

    http://forum.donanimhaber.com/forumid_582/tt.htm
  • gerçekten ben de merak ettim bu değişikliği??? çok özel değilse, sebebini öğrenmek isteriz...
    quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal


    quote:

    Orijinalden alıntı: max-ime

    Listeye benide eklermisiniz?159 jtd sahibiydim,şuanda ise 159mpi sahibiyim:)


    hocam neden jtd den mpi ye geçtiniz öğrenebilir miyim?
    dizel arabalar popülerken tersine hareket dikkatimi çekti.
    Ben de bakınıyorum 159 lara, dizel ilk tercihim. lpg biraz arabaya yazık etmek gibime geliyor ama benzinli denk gelirse lpg takılması kaydıyla düşünebilirim çok istemesem de..
    Benzinli bir araç lpg siz henüz bir parçası eksikmişte lpg kitiyle tamamlanacakmış gibi bakmaya başladım benzinin fıyatından sonra.
    mpi nin jts ye göre vergi dilimi ve biraz düşen yakıt tüketimi ( hp de düşüyor) dışında bir avantajı var mı?

    bu arada mazotun da ucuz bi yanı yok ta en azından daha çok yol yapıyor birim mikarı..




  • arkadaşlar bu arada ben 2001 156 1,6 TS'mi satıp 2005 honda civic VTEC LS aldım. Tamamen 2. el kaygısıyla (bir üst segmente çıkmadan önce daha kolay satılabilecek bir araç alayım da sattıktan sonra karar veririm ne alacağıma diye düşünüyordum.) Fakat o kadar pişmanım ki anlatamam. aracım hatasız boyasız bakımlı 70.000 km'de bir araç olmasına ve performansı 156'dan iyi olmasına rağmen (0-100 km/h hızlanma 9,2 sn) hiçbir sürüş zevki vermeyen, kalas bir otomobil işte. Benim 156'm başkaydı, onu sürerken keyiften uçardım, iş çıkışı otoparka koşardım, bazı öğlen araları yemek sonrası sigara içmeye otoparka gider oralarda turlar arabama bakardım uzaktan. honda accord benim gözümde bitmiştir artık. parasız olmama rağmen alfa 159 bakmaya başladım bile. siz siz olun alfanızı satmayın...
  • alfisti türkiye herhalde bu aralar üyelik kabul etmiyor.başvurduk sonuç daha belli olmadı.
    ayrıca lpg takılması üzerinde duranlarda var. bende 1 hafta önce 156 2.5 v6 aldım.brc marka lpg si var.ben gayet lpg den memnunum. hırçın kullanmama rağmen , normal kullanmak zaten mümkün değil :) 100 tl !lik lpg ile 410 km yaptım. performans benzine göre biraz farkediyor ama istanbul tarafiğinde fazla belli etmiyor kendini. tabi adrenalin zamanı kapatıyoruz lpg yi :) benzini hazmederek içiyor resmen ama içtiği benzininde hakkını veriyor. motorun 3000 devirden sonra orgazm eden gürültüsü, supersprint headers ın isyanı benzin faktörünü umursatmıyor ınsana.helal olsun içtiğin benzin diyorsun. neyse böyle araba kullanıyorsan bazı şeylerini umursamayacaksın....
  • Hayırlı olsun, hakkaten efsane bir motora sahip efsane bir model (156 mk1) almışsınız. Umarım bu özel alfanın hakettiği değeri verir, bakımlarını da güzelce yapar ve apaçi modifikasyonlarına girmeden, hatta hiç modifikasyona girmeyip güzelim alfayı bozmadan devam edersiniz :)

    Her "araba"ya modifiye gidebilir, ama alfa romeo'ların gerçekten hiç bir şeye ihtiyacı yok.
  • teşekkür ederim. doğru söylüyorsun modifiyeye gerek yok.önceki sahibide zevk için kullanmış,arabayı fazla sıkıştırmamış ve apaçilikten uzak durmuş.normalde zaten piyasaya baktığında alfaların büyük bir çogunluğunda modifiyeye gerek duyulmamış. bir takım jant ile işi bitiriyorsun zaten..
  • Arkadaşlar merhaba Alfa hayranı olarak beni de aranıza alırsanız sevinirim 3-5 aya kadar para toparlayabilirsem Alfa 156 1.6 almayı düşünüyorum eğer olmazsa Fiat marea exclusive düşünüyorum.Mareayı yakından tanıyorum zaten ama Alfayı sadece yolda görmüşlüğüm var.Forumun tamamını okudum o yüzden varyatör falan diye aynı şeyleri sormayacağım.Tüm bunlara rağmen para işini halledersem 2003 model üstü bir Alfa 156 düşünüyorum.Şimdi arkadaşlar benim farklı olarak bir kaç sorum olacak.Yalnız bazı arkadaşlar öyle bir anlatmış ki arabayı sanki 2 gün yolda 5 gün sanayide geçiyor böyle olunca insan tedirgin oluyor.Ben sürekli uzun yolda kullancam ama bozuk yollarımız daha fazla,beni olmadık yerde yolda bıraksın istemem.Ama benim tempradan da tecrübem var onu da alma demişlerdi,yok gösterge bozulur yok ön takımlar hassastır v.s ama ben memnun kaldım ki elimizden 2 tane tempra geçti.şu an babamda halen tempra var ve 5 senedir bir kere bile ön takım yaptırmadık.Ayrıca yollarımız da düzgün değil.neyse konuya döneyim uzatmadan:)))

    1)Herkes kronik motor ve ön takım sorunlarından bahsetmiş,peki arabanın diğer kısımları nasıl.Yani elektronik kısımları (Klima,otomatik camlar v.s)Bunlarda sık sık arıza çıkarıyormu kronik sorun varmı.
    2)Bazı arkadaşlar alt devirlerde araba gitmiyor falan demiş,yani 120 beygir araba nasıl gitmez anlamadım,yani bu arabayı aldığım zaman bir Opel astra,vectra veya focus v.s gibi arabalar rampalarda beni geçebilirler demek mi bu.Bu araçlar tarafından geçilmek hoşuma gitmez.
    3)Bir de forumda ilginç birşey okudum arabanın Kliması her zaman açıkmış.Yani arabayı çalıştırır çalıştırmaz klima da çalışıyormuş hiç kapatılmıyormuş.Bu arızadan dolayımı böyle yoksa nedir tam anlamadım beni bi aydınlatırsanız sevinirim
    4)Alfanın ön takımlar hassasmış,benim yollarım biraz bozuktur ama napalım kardeşim yollarımız bozuk diye ömür boyu aynı arabaya mı binecez.Ayrıca doğan slx imin arka amortisörler patlak ama değiştirmedim çünkü yine patlayacak bu yollarda:DSorun yok yani patlak amortisörle de dolaşılıyor.sormak istediğim şu Doğan slx te idare ettiğim gibi Alfada da patlak amortisörle veya bozuk salıncakla idare edebiirmiyim,viraj ve yol güvenliği açısından sorun çıkarırmı.Yoksa illa ön takımı yaptırmak mı lazımdır.
    5)Arabanın motoru yüksek hararet v.s gibi konular açısından nasıl sağlam mı,yüksek hızlarda (150-180 arası) bir alman otomobili gibi uzun süre gidebilirmiyim,.
    6)Bir arkadaşım check valf koyularak varyatör sorununun çözüldüğünü söylemiş ama ben denemek için geçen gün bir Fiat servisini aradım adam bana valf ne dedi hiç duymadım dedi,bu konuda ne dersiniz.
    7)Bir de aracın ses yalıtımı nasıl motor asfalt sesi falan.Yolda çok mu takur tukur gidiyor araç.

    Arkadaşlar aklıma gelince yine rahatsız ederim sizi.Cevaplar için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YSF_023 -- 6 Mart 2011; 14:42:31 >




  • Merhaba arkadaşlar,

    Aranıza katılmak üzereyim.. Önümüzdeki 1-2 hafta içinde bir Alfa 156 bulup alacağım..
    Sorum, F1 şanzımanlarda problem olup olmadığı.. Teşekkür ederim..
  • kırmızı kaplama alfa sıpaydır'ın sahibi buralardaymış

    gördüğünüz yerde uyuşturucu zıpkınla vurup ellerini kollarını bağlayıp

    bize teslim edin lütfen

    klübümüze kati suretle davetlidir!

  • Alfacı arkadaşlar kimse yokmu cidden soru sorduk ilgilenen olmadı yav
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YSF_023

    Arkadaşlar merhaba Alfa hayranı olarak beni de aranıza alırsanız sevinirim 3-5 aya kadar para toparlayabilirsem Alfa 156 1.6 almayı düşünüyorum eğer olmazsa Fiat marea exclusive düşünüyorum.Mareayı yakından tanıyorum zaten ama Alfayı sadece yolda görmüşlüğüm var.Forumun tamamını okudum o yüzden varyatör falan diye aynı şeyleri sormayacağım.Tüm bunlara rağmen para işini halledersem 2003 model üstü bir Alfa 156 düşünüyorum.Şimdi arkadaşlar benim farklı olarak bir kaç sorum olacak.Yalnız bazı arkadaşlar öyle bir anlatmış ki arabayı sanki 2 gün yolda 5 gün sanayide geçiyor böyle olunca insan tedirgin oluyor.Ben sürekli uzun yolda kullancam ama bozuk yollarımız daha fazla,beni olmadık yerde yolda bıraksın istemem.Ama benim tempradan da tecrübem var onu da alma demişlerdi,yok gösterge bozulur yok ön takımlar hassastır v.s ama ben memnun kaldım ki elimizden 2 tane tempra geçti.şu an babamda halen tempra var ve 5 senedir bir kere bile ön takım yaptırmadık.Ayrıca yollarımız da düzgün değil.neyse konuya döneyim uzatmadan:)))

    1)Herkes kronik motor ve ön takım sorunlarından bahsetmiş,peki arabanın diğer kısımları nasıl.Yani elektronik kısımları (Klima,otomatik camlar v.s)Bunlarda sık sık arıza çıkarıyormu kronik sorun varmı.
    2)Bazı arkadaşlar alt devirlerde araba gitmiyor falan demiş,yani 120 beygir araba nasıl gitmez anlamadım,yani bu arabayı aldığım zaman bir Opel astra,vectra veya focus v.s gibi arabalar rampalarda beni geçebilirler demek mi bu.Bu araçlar tarafından geçilmek hoşuma gitmez.
    3)Bir de forumda ilginç birşey okudum arabanın Kliması her zaman açıkmış.Yani arabayı çalıştırır çalıştırmaz klima da çalışıyormuş hiç kapatılmıyormuş.Bu arızadan dolayımı böyle yoksa nedir tam anlamadım beni bi aydınlatırsanız sevinirim
    4)Alfanın ön takımlar hassasmış,benim yollarım biraz bozuktur ama napalım kardeşim yollarımız bozuk diye ömür boyu aynı arabaya mı binecez.Ayrıca doğan slx imin arka amortisörler patlak ama değiştirmedim çünkü yine patlayacak bu yollarda:DSorun yok yani patlak amortisörle de dolaşılıyor.sormak istediğim şu Doğan slx te idare ettiğim gibi Alfada da patlak amortisörle veya bozuk salıncakla idare edebiirmiyim,viraj ve yol güvenliği açısından sorun çıkarırmı.Yoksa illa ön takımı yaptırmak mı lazımdır.
    5)Arabanın motoru yüksek hararet v.s gibi konular açısından nasıl sağlam mı,yüksek hızlarda (150-180 arası) bir alman otomobili gibi uzun süre gidebilirmiyim,.
    6)Bir arkadaşım check valf koyularak varyatör sorununun çözüldüğünü söylemiş ama ben denemek için geçen gün bir Fiat servisini aradım adam bana valf ne dedi hiç duymadım dedi,bu konuda ne dersiniz.
    7)Bir de aracın ses yalıtımı nasıl motor asfalt sesi falan.Yolda çok mu takur tukur gidiyor araç.

    Arkadaşlar aklıma gelince yine rahatsız ederim sizi.Cevaplar için teşekkürler.



    1 - motorla ilgili kronik tek sorun varyatör. O da kullanımınıza bağlı.

    2 - Onu diyen arkadaşlar "değişken subap zamanlaması" denen şeyden haberdar değiller sanırım. Honda'cıların VTEC'i mesela 6250 devirden sonra subapların daha uzun süre açık kalarak yanma odalarına daha uzun süre yakıt-hava karışımının pompalanması, yani daha çabuk devirlenme ve daha yüksek parformans demektir. Alfa Romeo Twin Spark motorlarda bu 6250 değil, 3000 devirdedir :) Alt devirlerden kasıt 3000 devirin altıysa eve, ama bu da ekonomi için şart. (Honda'lar 6500 devirden önce neyse, alfa romeo da kendi beygir gücünde odur. - TS motorlar kendi yıllarına oranla diğer markalara göre her zaman daha yüksek güç sunarlar)

    3 - Öyle bir şey yok.

    4 - Ön takımlar hassastır, ama patlak amortisörle dolaşacaksanız HİÇ alfa alıp bizim karizmamızı da çizmeyin, bakacaksanız alın, yoksa bizim de piyasada alacağımız alfalar da orası burası patlak çatlak olmasın. Kısacası bakmayacaksanız, çukurlara paldır küldür girip, herşeyi bozuk dolaşacaksanız HİÇ bulaşmayın.

    5 - Yüksek hızdan kastınız 150-180'se bir sorun olmaz. Ancak termostat o yıllarda üretilen tüm araçlarda bol sorun çıkartan bir parçaydı. Motor sıcaklığının 70 derecenin altına düşmemesine özen göstermeniz gerek.

    6 - Valf malesef varyatör için çözüm değil. O sorun kronik.

    7 - Ses yalıtımı, sizin şuana kadar kullandığınızı saydığınız araçlar içinde en iyisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbekin

    Merhaba arkadaşlar,

    Aranıza katılmak üzereyim.. Önümüzdeki 1-2 hafta içinde bir Alfa 156 bulup alacağım..
    Sorum, F1 şanzımanlarda problem olup olmadığı.. Teşekkür ederim..



    Genel bir sorun yok, tabi ki kullanıma ve bakımsızlığa göre tabii ki sorun çıkartabilecek bir mekanizma. Örneğin suya karşı çok hassas, motor yıkatmaya gelmiyor. Bakım konusunda dikkat edilmesi gereken başka şeyler de var. Bu forumda da, alfistiturkey'de de SS kullanan arkadaşlardan yorumlarını alabilirsiniz.
  • scudetto kardeşim verdiğiniz bilgiler için sağolun.Mesajımı değiştirdim tatsızlık çıkıp forum düzeni bozulmasın,diğer mesajlarımız da silinmiş zaten.Hakaret etttin ama neyse hadi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YSF_023 -- 10 Mart 2011; 16:09:39 >
  • 
Sayfa: önceki 6162636465
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.