Şimdi Ara

Allah varsa 100 yıldan kısa sürede kıyameti kopartmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Allah varsa 100 yıldan kısa sürede kıyameti kopartmalı. Çünkü insanoğlu zaten 100 yıl içinde kendi kendini bitirecek.

    Şu an insanlar bin tane halihazırda felaket senaryosu üretiyorlar.

    *Yapay zekanın tekilliğe ulaşması ve insanoğlunun sonunu getirecek olması
    *Nükleer silahlar
    *Gelecek yıllarda ortaya çıkması beklenen su savaşları
    *Dengesiz nüfus artışı. İnsanoğlunun dünyadaki tüm kaynakları bitirmesi, doğal sistemi bozması ( küresel ısınma, hastalıklar, asteroid çarpması )
    *İklim ve sağlık bilimciler, küresel ısınma sonucunda ortaya çıkan bakteri büyüklüğünde hatta daha büyük olan virüslerin sayısının artacağını ve gelecekte insanları tehdit edeceğini söylüyor.

    quote:

    Türkiye'de otizm oranının arttığını belirten Besim Toker, '2030 yılında doğacak her 4 çocuktan birinin otizmli olacağını' söyledi

    Türkiye Engelliler Konfederasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Besim Toker, "Dünyada 5 yıl önce 130 doğumda 1 görülen otizm, 2012 yılında 88’de 1’e düşmüş durumda. 2030 yılında her dört doğumdan birinde bebeğin Otistik olarak dünyaya gelmesi bekleniyor. " dedi.


    Otizm bu hızla giderse 50 yıl içinde doğacak her 2 çocuktan biri otistik olacak.
    Bunun sebebini bilmiyorum ama insanoğlunun türü yok olacak doğaya zarar veriyoruz. Lakin doğa ile iç içe yaşamak yerine şu an her yerde radyasyonla iç içe yaşıyoruz. Yediğimiz besinlerin çoğu organik değil. Ağaç gölgesinde değil, sanayi ve egzoz dumanlarının gölgesinde yaşıyoruz. Beynimize oksijen gitmiyor artık.

    Ayrıca gelecek yüzyıl içerisinde Dünya haricinde bir başka gezegende koloni kurma ihtimalimiz oldukça düşük.

    Bu kıyamet senaryoları komplo teorisi değil çoğu gelecekte muhtemel gerçekleşebilecek senaryolar. Doğayı öldürüyoruz dolayısı ile kendimizi de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • ilaha şunu yap veya yapma demek mümkün görülmez.

    mesela biz onu sarp yokuşa saracağız der. bu imtihan değil esasen sarp yokuş yokuşa sürme açıkça belli edilen bir haldir.

    ........................

    teorik olarak düşünelim. pratiğe geçiren de olabilir.

    ben bir kadınla türleştiğimde esasen o kadının benim annem kızım oğlum oluğunu anlarım. bu durum öncesinde de var iken ben bunu malum ederim.

    sorun şu ben bunlardan birini tercih ettiğimde mesela bu kadına bu benim eşim dediğimde aslında annem kızım veya oğlum olan kadını bu şekilde tanımlayarak bu değerleri öldürürüm.

    nefsine zulum öz nefis kıyımı vs. şeklinde ifade edilecek hal gereği aslında kişinin tanım hatası daha doğrusu heva ve hevesini ilah edip yaptığı bu kabul kıyamettir. annesi kızı oğlu olan şeyi öldürür ve buna karım veya eşim der.

    ......................

    teorik olarak sarp yokuşa örnek olan bu halin mevcutta görülmeyen ancak ilah tarafından anlaşılan şekli bu ise ölme vefat fiili fiilsel bir görüntü içermez. ilah esasen böyle can alır.

    esasen ilahın insanımsının canını kabz başlığında adamı fiilen mevt ettirme gibi bir usulu de yoktur.

    aklen sarp yokuşa sürer ve anneni kızını oğlunu nefsin için öldürdün der. ilahın kabz etme hali bu şekildedir. kişinin nefsine hevasına bunları göstererek elde ettiği ilahına yönelik bir tavır vardır.

    ......................




  • Tabiki Allah var bundan şüphenmi var ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki Allah var bundan şüphenmi var ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki Allah var bundan şüphenmi var ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bazı cevapları almak için süreç denen unsurdan ayrışmak ve zaman üstü olmak lazım.

    mesela kitabı meallendiriyoruz ve çelişkili bir tutumla diyoruz ki ilah zamandan mekandan münezzehtir. o halde kitap dahi zaman mekan üstü bir anlam ihtiva eder denmeli iken bu denmiyor.

    yani bir şey zaman ve mekan üstü bir makamdan gelmişse sadır edenden hasıl olan da zaman mekan üstüdür.

    .............................

    kitabın meali vardır denirse bunun da zaman mekan üstü olması lazım gelir.

    ben dünyaya geldiğimde bir kitap vardır bu kitabın kutsal kitap olduğu söylendi. ancak bu kitapla birlikte bir çok şey daha mevcutta idi ve bu açıdan bu sair hallere kutsallık atfedildikçe hepsi zaman mekan üstü bir kavrama dahil oldu.

    anne, ekmek, başkasının ırzı namusu vs. bu halde iken bu sair kavramların sukuta uğradığı her hal aynı zamanda kutsal olarak beyan edileni de sukuta uğrattı.

    .................................

    yani ben geldiğimde olayın net fotosunu görme adına olgunlaşmadan bana verilen sair kutsallar kendi kaderlerini kitaba da sirayet ettirmiş oldular.

    bi kavram var ve bu ilahı oynuyor ve bazı mucizeler yapıyor. bunun sebebini beyan ettik. ilah oynanmaz yaşanır dedik. şimdi bu kavrma müşahhaslaştı ve diyor ki daha ne istiyorsun. ben total kutsallık adına diyorum ki muarrız değilim ancak ilahı oynadığında buna dair bir kısım halleri göstermen seni ilah yapmaz daha kötüsü reel ilahın oynama ol dediği hale işaret eder. yani böyle can canlı ışıltılı işlerle beni ikna edemezsin.

    ayrıca ben gerçek yaratıcıyı da zaten tanıyorum.

    .........................

    buradan hareketle gidersek ilahın kıyamet konusundaki tavrı da anlaşılmaya muhtaç olur.

    seni yaradan senin canını alacak dense idi ve insanı ebeveyninin oluşturduğu görüleceği şu dünyada herkes ana babayı oynar ve senin canına kast edecek imkanları sunar ve buna da nimet veriyoruz derdi.

    ben bu durumu rahatça gözlemliyorum.

    .........................

    yani kıyamet veya vefat denen olguların ilahiyata bağlanmasının nedeni yaratmayı beceremeyen şeye ölüm denen olgunun dahi bağlanmaması gerçeğidir.

    özündeki tutum bakımından ben yaratıcının kainatı bir sebebe dayalı olarak yarattığını düşünüyorum. ve bu yaratış zaten kıyametin anlamı ancak bu kıyamet yaratıcısı insan olan diğer insan açısından kendi yaratıcısının kopardığı cinsten bir şey.

    yani ilahlığı beceremiyor yaratmayı beceremiyor öldürmeyi beceremiyor kıyameti koparmayı da beceremiyor ancak hem yarım yamalak yaratıyor hem ilahlık yapıyor hem öldürüyor hem kıyameti koparıyor. işi ehline vermiyor.

    .........................

    yaratıcının bu esnada bana göre işaret ettiği bir oluş var. bu oluş bakımından insanımsının en iyi yapabileceği şeyi ona vazife olarak versem ne olur düşüncesi. insanımsı da bu yönde karar alsın istiyor.

    ancak insanımsının yaptığı en başarılı hareket mütecaviz olmak. yani insan özünde ilahiyattan ne istediğini bilmiyor. salt mütecaviz olmayı öğretecek bir kavramdan bahis ve mevzuu açıyoruz.

    işte bu esnada sarb yokuş prensibi ortaya atılıyor.

    .........................




  • Kütahyalı 77 kullanıcısına yanıt
    Var...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tabiki var...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kutsallık başlığında sonradan ekleme değerleri es geçersek kitabın salt zatı kutsaldır denecektir. anladığımız kadarı ile muhammed aleyhisselam dünyada görülen veya yaşamış bir kişi olarak değil kitapta geçtiği için kutsaldır. yani dışarıda görsem ve arz denen yer burası değilse bu kişi arz-ı mevud olmayan yerde kutsal bir kimse falan da değildir.

    arz'dan kasıt yine kitapta geçen arz ifadesinden idi. yani salt kitap kutsaldır. anne baba ırz namus iş eş bunlar kitapta yer ettiğince kutsaldır kitabın beyan etmediği yerde mesela cennet dışında görsem kutsallıkları yoktur.

    yani bu kavramlara kitabın içerisinde bulunması kadar değer verilir.

    ..........................

    o halde kıyametin kopuşu için senin kutsal atfettiğin değerlerin tar-u marı değil kitabın kutsallık verdiği bir değerin tartışmaya açılması gerekir.

    yeryüzünde yaşayan muhammed ölecektir ancak kitapta duranı ise ebedidir. kitaptaki muhammedin ölümü gerçekleşirse kıyamet kopar denebilir.

    .........................

    o halde kıyamet için ilahi kıstas kitaptaki hallerin izdüşümü olmayacak şekilde sukutu olmalıdır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.