Alternatör
-
-
Kablolar çok kötü yerden kesilmiş.
Alternatör içinde her faza ikişer sargı koyulmuş. Bu nedenle 12 uç var. Boşta duran pabuçlu kabloya bakılırsa her sargıda da iki alt sargı var. Bu nedenle toplamda 12 sargı var. Multimetre ile ölçerek o pabuçlu kablonun diğer tarafını bulursun da diğer sargılar zor.
Bunun sahada tamiri mümkün gözükmüyor. Alternatör motordan ayrılıp bobinaj atölyesine götürülecek. İkili sargı grupları arasında120 derece açı farkı vardır. Atölyede alternatörün içi açılarak hangi ucun hangi sargıya gittiği gözle takip edilerek, aynı faz açısındaki sargılar bulunacak. sargı uçları etiketlenecek. Ardından klemens kutusundaki etikete göre klemens bağlantıları yapılacak.
Dışardan bakarak kimse yapamaz, o alternatör sökülüp atölyeye götürülecek. Dizel motor yerinde kalabilir, sadece alternatörü söküp götürmeniz yeter.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 25 Ağustos 2022; 9:28:8 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sayın @ipli jeton un aksine olduğu yerde çözülebileceğini düşünüyorum. Hassas ohm-metre / ölçü aleti ile direnç değerleri omajlar ölçülür ve bağlantıların hangi sargı pozisyonundan geldiği anlaşılabilir. Diğer taraftan jeneratör döndürülüp gerilim de ölçülebilir.
ANcak konuya uzak kişiler hem kendi sorun yaşayabilir hem de durduk yere arızaya sebep olabilir. BU yüzden çok dikkatli yaklaşılması lazım. Diğer taraftan sarımların girdiği kısımlar görülüecek şekilde kapak vb herşey açılmalıdır. İlgili alternatörün etiketine de ulaşılır.
Biraz da tecrübe işi. Çok sarımlı ve az sarımlı değişik sistemler olabildiğinden tartışarak yarım bilgilerin toplanıp tamamlanması lazım. Konuya hakim tecrübeli arkadaşlar zaten dört gözle bekleniyordur konu sahibi tarafıından.
-
piyasada bobinajcı bulmak zordur. 30 yaşın üstündeki her elektrikçi bobinaj görmüştür ama pek azı bu konuda uzmanlaşmıştır. sanayideki bobinajcılara sorman daha doğru olur. hasara baktığımda, bu pekte bakır çalmak için yapılmış gibi görünmüyor. bakır için girenler sadece bağlantı uçlarını değil, içindeki sargıları da çalarlardı.(adamlar toprağı kazıp, trafo ile birlikte metrelerce yeraltı kablosunu çalıyor.)
-
Ana giris transfer panosu boşaltılmış zaten 😀.sadece kondaktorler kalmış .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
ya zamanları yoktu, yada amatörlere rast gelmişsiniz. sanayiden bir usta bulabilirsen, jeneratör kurtarılabilir.
-
Alıntı
metni:sanayiden bir usta bulabilirsen, jeneratör kurtarılabilir. jeneratöre zaten bişi olmuş sayılmaz Sayın Dergül... Görünen üç beş kablo yerine oturtulmalı.
BU konu forumda çözülür. Detay oldukça ve uzmanları dahil oldukça forumun seveceği konular...
Aynı alternatörün resimleri bağlantıları, bu işi yapan bobinajcılarda görülebilecek modelleri ve bobinaj ustaları fikir verir. Jeneratör satan yerlere de müşteri gibi gidilip bilgi alınabilir resmedlebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 27 Ağustos 2022; 15:46:40 > -
buna gerek yok, zaten kapağında bağlantılar gösterilmiştir. ama sıralamanın doğru yapılması gerekiyor ki bunun için ön kapağın sökülmesi gerekebilir. tabi deneme yanılma yöntemiyle de doğru bağlantıya ulaşılmaya çalışılabilir. ama sonuçları konusunda garanti veremem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dergul -- 28 Ağustos 2022; 1:39:44 > -
Çözülememiş bir sorun var ve tüm gerekleri ile sonuç beklemekte..
Detaylı resimler mantık yoluyla çözüm sunacaklara, etiket ve bağlantı görüntüleri de tecrübe ile bilgi sunacaklara gerekli.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X