Şimdi Ara

Amazon ekran kartı değişim/iade sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
2
Favori
572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar
    Amd apu sistem topladım sonrasında arada oyun oynarım diye Sapphire rx6400 aldım. Ürün alındığı gün arızalı olduğundan şüphelendim iade kaydı açtım. Ürün oyun açınca bir süre çalışıp sonra donuyor. Sonra yazılımla düzelir düşüncesiyle vaz geçtim. Iadeyi iptal ettim. Kartın fiziki olarak arızalı olduğunu anladığımda iş işten (1ay dolduğundan) geçmişti. Garantiye verdim ama uzun testler yapmayıp sadece çalıştığını görüp yolladılar. En son ürünü tamamen bozulduğunda (başında bekleyip kapandıkça bilgisayarı açıp Furmak yaptım) servise verdim. Onlarda iade/değişim raporu verdiler. Ürünün şu anki güncel satış fiyatından (modeli eskidiğinden dolar bazında zaten fiyatı düştü) hediye çeki istedim. Eğer bu kartı kullanabilseydim, eskime payıyla bu istekte bulunmazdım. Ürünü aldığım zamanla bugün arasinda dolar iki kat fark etti. Amazon yaklaşık 4800tl satıyordu en son stoktayken, şimdi bana 2500tl iade veriyor. 3 günü geçti kaydıma dönüş yok. Mail e cevap yok. MH çıldırtıyor. Muadil ürün de sunmuyorlar.

    Ne yapabilirim?







  • Rayiç bedel üzerinden para iadesi için tüketici mahkemesine başvurun oradan çıkan karar ile daha fazla iade alman mümkün olabilir.

  • fbilker1907 kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim.
    Burada iki şey var.
    Tüketici hakem heyeti
    Tüketici mahkemesi
    benim bildiğim (yanlış olabilir):
    Thh de rayiç bedel diye birşey söz konusu değil.
    Tm ise thh den karar cikmaz ise başvurabilirim.
    Onda da rayiç bedel emsali var mı bilmiyorum. Ayrıca süreci de bilmiyorum.

    Amazon dan yüklü miktarda alışverişim oldu. Memlekette iyi denilen firmalar bile bir süre sonra bozuyor.
  • Arkadaşlar süreci devamlı yazacağım. Başka birinin başına gelirse bir fikri olsun diye.
    Öncelikle amazon mh "anlıyorum, haklısınız" demekten başka birsey yapmıyor. Arada cok nadir konuya hâkim inisiyatif alan mh çıkıyor. Muhakkak açılan kaydı okutturun. Çünkü dediğiniz tam olarak yazılmıyor. Pazartesi açtırdığım rayiç bedel iadesi kaydı cumada dönüş olmadı. Benzer ürün isteme kaydı istedim cuma, bakalım ne zaman lutfedecekler.
  • 3 Mayıs cuma kayıt açtırdığım Abdullah Ömer isimli mh. Pazar akşamı aradı. Süreci takip ettiğini 3 iş gununden biraz uzun süreceğini söyledi. Perşembe yada cumayı beklememi söyledi. Ürün tekrar stoğa girdi pazartesinden çarşambaya kadar. Ama ben muadil talebimin cevaplanmasini bekledim. 9mayis perşembe mail olarak bana kargo iade kodu yolladılar! Bozuk ürünü iade edip ellerine ulaştığında 2500tl iade edilecekmiş! Benim böyle bir talebim olmadı ayrıca mail in konusu muadil ürün talep ettiğim yönünde olmasına rağmen muadil konusunun adı geçmemiş mail'de. Ayni gün mh. ni aradım. Ahmet isimli vatandaş bu işlerin hiçbirini amazon yapmak zorunda değil dedi. Siz Sapphire ile görüşüp halletmeniz gereken birşey ama biz yardımcı oluyoz dedi:) yeni kayıt açıldı 7 gün bekle dedi bir daha arama yoksa süreç uzar dedi! Bu arada doa belgesi 30gun geçerli. 15 gün gitti!

    Yani Amazonun sadece ilk 30gun iade almasindan başka bir tüketici avantajı yokmuş. Gerisi tamamen pr çalışmasıymış. Neresi ucuzsa oradan alın. Üç kuruş fazla olsun Amazon olsun demeyin. Ucuzsa yine tercih edin ama diğer büyük satıcı firmalardan, 30 günlük satış sonrası iade hariç, tüketici lehine farkı yokmuş. Yada değişim olmuş politikalarinda. Ilk defa iade, arıza tarzı birsey yaşıyorum.

    Artık ürün, para umrumda değil. Gerekirse hiç kullanmayacağım, güncel fiyat ederinde bir ürün almaya çalışacağım amazondan, gelen ürünü vitrine koyarım ama amazona bırakmam!




  • satıcı amazon muydu? hani biz uğraşıyoruz yerinize falan dememeleri lazımdı satıcı amazon ise ama iade tarihi bir ay gerçekten ama iade istemiyorsun ki aynısını istiyorsun yani sıkıntı gerçekten.

  • Jake Lockley kullanıcısına yanıt
    Evet satıcı amazon.tr
  • Amazon ekran kartı değişim/iade sorunu
  • Bugün arena bilgisayarı aradım. Amazon eğer tedarik edemediğini bildiren bir yazı yazarsa birebir yada muadil olarak yardımcı olabileceklerini soyledi. Bende bir hafta daha beklemeye karar verdim.

    Aradan bir saat geçmeden 3 mayista konuyu takip edeceğim diyen mh. Abdullah Ömer bey aradı. Ürünün stoğa girdiğini ama ürünü aldığım fiyattan kartıma iade ettiklerini söyledi. Güncel satış fiyatı ile eski fiyat farkını bakiye yuklemisler.
  • Ayrıca çok bilgisiz mh. var. Ürünü kutusu tüm parçalarıyla garantiye vermeme rağmen benden ürün iade istediler. Kod bile paylaşmışlar. Sadece bana dijital olarak yukaridaki belgeyi verdiler. Islak imzalı istedi bir mh. ama uzerinde ıslak imza gereği yoktur ibaresi var dedim, resmen üzüldü. Bugün 10 gün önceki kayıtlarımı sorduğumda sisteme doa belgesi yuklememissiniz dedi. Yüklediğim günü ve konuştuğum mh. adını verince sustu. Yani böyle iade işleriniz olunca hangi mh ile gorustugunuzu not olarak tarih ne yolladimiz ne istediniz not alarak gidin. Muhakkak kaydınızı okutun. İstemediginiz durumu belirtin.

    Benim icin süreç boyle başladı boyle bitti. Devamlı formlardan başkalarının tecrübelerinden yararlandım. Bu da benim katkim olsun.
    Tabi ki süreçler ve politikalar devamlı değişmektedir.
  • electrogas E kullanıcısına yanıt

    çözdün yani sonuçta? sevindim bak buna ve o yüzden sorduım satıcı kimdi diye? başka bir satıcı olsa ben zannetmiyorum sonucun aynen bu şekilde olacağına. amazon'dan alın ama amazon satıcı olsun. ekran kartı gibi hassas ürünlerde bilhassa. ben amazon ama başka satıcı ki hema bilgisayar fsp psu aldım geçen yaz 1500 liraya neden hem adamları biliyorum sağlam hem de düşük bir fiyat ama ekran kartı dediğin artık 15 17 binden başlıyor yani sorun çıkarsa ilerde ki aylar yani ileride derken sorun çıkarsa çok fazla para kaybı olabilir. tekrar geçmiş olsun.

  • amazonu karalamak için açılmış konu yine ''neden amazon tercih etmeliyiz'' takısıyla bitmiş. senin 30 günü geçmiş bozuk kartını amazon almak ve güncel bedelini iade etmek zorunda değil. bu işleri garantiyle çözecektin adamlar yine insaflı davranmış.

  • napervasız kullanıcısına yanıt
    Ben sadece süreçte başıma gelenleri paylaştım. "1.5 yıl** öncesine dayanan Amazon'u kötüleme yada övme planı." Çok dizi film izliyorsun bence. Amacım kötüleme olsa sürecin iyi bittiğini, iyi yönünü; amacım övme olsa kötü yönleri yazmam. Neyse onu yazdım. Bu forumda başkalarının tecrübelerinden cok yararlandım. Başımdan geçeni yazdım. Sen yararlanmayabilirsin ama başkası fikir sahibi olur. Bir forumda bir konuda yararlanmak için illaki birşey yazmadan süreci okuyarak da yararlanabilirsin. Bende senin bir firmanın çalışanı olduğunu iddia edim o zaman! Forum böyle düşünceler yüzünden, içerik olarak zayıflar.

    **Ürün alındığı günden sıkıntılı, eski karttan yararlanmak değil amaç. Zaten bu yüzden peşine düştüm. Ürünü kullanamadım! Ayrıntıyı öncesinde yazdım.

    Amazon ekran kartı değişim/iade sorunu




  • Jake Lockley kullanıcısına yanıt
    Merhaba, evet sorun çözüldü. İyi niyetleriniz için teşekkür ederim. Dilerimki hema uzerinden aldığınız üründe hiç sıkıntı yaşamazsınız. Ben artık herhangibir kart gelir düşüncesindeyim. Kesinlikle olmaz dedikleri para iadesi olması onlarin lehine oldu. Çünkü bakiyeyi yine, amazondan ekran kartı almak için kullanacağım. Yani para yine amazonda kalacak. Hemde bütçeyi acaraktan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrogas -- 11 Mayıs 2024; 14:5:13 >
  • napervasız kullanıcısına yanıt
    Ne yazdığın anlaşılmıyor.. kötü bir amaçla yazdiysaniz iade ediyorum. Ayrıca keşke yazılanları okuyup sonra yazsanız. Sade bir kesiti alıp, montajcilik yapiyorsunuz. Amazonun pr çalışanı..
  • napervasız kullanıcısına yanıt
    Ayrıca amazon hem satıcı hem pazar yeri.
    Eger pazaryeri olarak baska bir saticidan alsaydım evet amazon ilgilenmeyebilirdi. Ama ben amazondan, amazon.tr saticisindan saldim. Yani muhattabim amazondur. Yani bana ya ucret yada birebir yada muadil ürün vermek zorundadır. Evet güncel fiyatı vermek zorunda değil. Ben musteri memnuniyeti açısından vereceğini tahmin ettim. Ugraşarakta olsa oldu. Çünkü ürün stoğa girip çıkmasına rağmen 2haftaya çözüldü. Yazdığım gibi distribütör arena ile de görüştüm. Amazondan belli bir yazi gelmeden yardımcı olAmayacaklarini soylediler.
    Lütfen insanları yanlış yönlendirmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrogas -- 11 Mayıs 2024; 16:5:35 >
  • Kimseye birşey kanitlamak zorunda değilim. Ama zan altında da kalamam. Ben tuketiciyim. Benim gibi diğer tuketicilerin korunmasindan yanayım. Bilginin yayıldıkça değerine inanırım. Bu da "güya" kötülemeye geldiğim amazon profilim.


    Amazon ekran kartı değişim/iade sorunu
  • Son Durum:
    Muadil ürün ısrarım üzerine güncel iade yapmayı anca kabul eden amazon hâlâ ödeme yapmadı. Bir ingilizce mail geldi 12 Mayıs'ta. "Orjinal ödeme yöntemine göre iade edemiyoruz diye . Onun yerine 2 iş günü içinde hediye çeki tanımlanacaktir." Diye çeviri özeti. Açtığım kayıtlara, maillere dönüş yok. Hatta bazı müşteri temsiceleri ürün serviste olmasına rağmen (doa belgesinde öyle olması gerektiğini belirtiyor) benden ürün yollamami söyledi. Bilmiyorum nefret ettim. Bunların güncel tutar ederi kadar para yada hediye çeki verilecek lafına inanmakta benim yaptığım ikinci yanlıştı. Çünkü o sıra banka kampanyasından yararlanmak için hediye çeki almıştım. 10bin tl üstü bakiyeyide amazona bağladım. Keşke laflarına inanmasaydim. Dediklerime inanmayan fanboy lar için ekran görüntüleri ektedir.

    Amazon ekran kartı değişim/iade sorunu Amazon ekran kartı değişim/iade sorunu




  • Maalesef para iadesini alamadım. Bankaya iade yapıldığını söylüyorlar ama bankadan gözüken birşey yok. Amazondan banka iade referans no.yu istedim veremediler! En son thh kayıt açtım.
    Amazon ekran kartı değişim/iade sorunu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.