|
Amazon ekran kartı değişim/iade sorunu
-
-
Rayiç bedel üzerinden para iadesi için tüketici mahkemesine başvurun oradan çıkan karar ile daha fazla iade alman mümkün olabilir.
-
Cevap için teşekkür ederim.
Burada iki şey var.
Tüketici hakem heyeti
Tüketici mahkemesi
benim bildiğim (yanlış olabilir):
Thh de rayiç bedel diye birşey söz konusu değil.
Tm ise thh den karar cikmaz ise başvurabilirim.
Onda da rayiç bedel emsali var mı bilmiyorum. Ayrıca süreci de bilmiyorum.
Amazon dan yüklü miktarda alışverişim oldu. Memlekette iyi denilen firmalar bile bir süre sonra bozuyor. -
Arkadaşlar süreci devamlı yazacağım. Başka birinin başına gelirse bir fikri olsun diye.
Öncelikle amazon mh "anlıyorum, haklısınız" demekten başka birsey yapmıyor. Arada cok nadir konuya hâkim inisiyatif alan mh çıkıyor. Muhakkak açılan kaydı okutturun. Çünkü dediğiniz tam olarak yazılmıyor. Pazartesi açtırdığım rayiç bedel iadesi kaydı cumada dönüş olmadı. Benzer ürün isteme kaydı istedim cuma, bakalım ne zaman lutfedecekler. -
3 Mayıs cuma kayıt açtırdığım Abdullah Ömer isimli mh. Pazar akşamı aradı. Süreci takip ettiğini 3 iş gununden biraz uzun süreceğini söyledi. Perşembe yada cumayı beklememi söyledi. Ürün tekrar stoğa girdi pazartesinden çarşambaya kadar. Ama ben muadil talebimin cevaplanmasini bekledim. 9mayis perşembe mail olarak bana kargo iade kodu yolladılar! Bozuk ürünü iade edip ellerine ulaştığında 2500tl iade edilecekmiş! Benim böyle bir talebim olmadı ayrıca mail in konusu muadil ürün talep ettiğim yönünde olmasına rağmen muadil konusunun adı geçmemiş mail'de. Ayni gün mh. ni aradım. Ahmet isimli vatandaş bu işlerin hiçbirini amazon yapmak zorunda değil dedi. Siz Sapphire ile görüşüp halletmeniz gereken birşey ama biz yardımcı oluyoz dedi:) yeni kayıt açıldı 7 gün bekle dedi bir daha arama yoksa süreç uzar dedi! Bu arada doa belgesi 30gun geçerli. 15 gün gitti!
Yani Amazonun sadece ilk 30gun iade almasindan başka bir tüketici avantajı yokmuş. Gerisi tamamen pr çalışmasıymış. Neresi ucuzsa oradan alın. Üç kuruş fazla olsun Amazon olsun demeyin. Ucuzsa yine tercih edin ama diğer büyük satıcı firmalardan, 30 günlük satış sonrası iade hariç, tüketici lehine farkı yokmuş. Yada değişim olmuş politikalarinda. Ilk defa iade, arıza tarzı birsey yaşıyorum.
Artık ürün, para umrumda değil. Gerekirse hiç kullanmayacağım, güncel fiyat ederinde bir ürün almaya çalışacağım amazondan, gelen ürünü vitrine koyarım ama amazona bırakmam!
-
satıcı amazon muydu? hani biz uğraşıyoruz yerinize falan dememeleri lazımdı satıcı amazon ise ama iade tarihi bir ay gerçekten ama iade istemiyorsun ki aynısını istiyorsun yani sıkıntı gerçekten.
-
Evet satıcı amazon.tr -
-
Bugün arena bilgisayarı aradım. Amazon eğer tedarik edemediğini bildiren bir yazı yazarsa birebir yada muadil olarak yardımcı olabileceklerini soyledi. Bende bir hafta daha beklemeye karar verdim.
Aradan bir saat geçmeden 3 mayista konuyu takip edeceğim diyen mh. Abdullah Ömer bey aradı. Ürünün stoğa girdiğini ama ürünü aldığım fiyattan kartıma iade ettiklerini söyledi. Güncel satış fiyatı ile eski fiyat farkını bakiye yuklemisler. -
Ayrıca çok bilgisiz mh. var. Ürünü kutusu tüm parçalarıyla garantiye vermeme rağmen benden ürün iade istediler. Kod bile paylaşmışlar. Sadece bana dijital olarak yukaridaki belgeyi verdiler. Islak imzalı istedi bir mh. ama uzerinde ıslak imza gereği yoktur ibaresi var dedim, resmen üzüldü. Bugün 10 gün önceki kayıtlarımı sorduğumda sisteme doa belgesi yuklememissiniz dedi. Yüklediğim günü ve konuştuğum mh. adını verince sustu. Yani böyle iade işleriniz olunca hangi mh ile gorustugunuzu not olarak tarih ne yolladimiz ne istediniz not alarak gidin. Muhakkak kaydınızı okutun. İstemediginiz durumu belirtin.
Benim icin süreç boyle başladı boyle bitti. Devamlı formlardan başkalarının tecrübelerinden yararlandım. Bu da benim katkim olsun.
Tabi ki süreçler ve politikalar devamlı değişmektedir. -
çözdün yani sonuçta? sevindim bak buna ve o yüzden sorduım satıcı kimdi diye? başka bir satıcı olsa ben zannetmiyorum sonucun aynen bu şekilde olacağına. amazon'dan alın ama amazon satıcı olsun. ekran kartı gibi hassas ürünlerde bilhassa. ben amazon ama başka satıcı ki hema bilgisayar fsp psu aldım geçen yaz 1500 liraya neden hem adamları biliyorum sağlam hem de düşük bir fiyat ama ekran kartı dediğin artık 15 17 binden başlıyor yani sorun çıkarsa ilerde ki aylar yani ileride derken sorun çıkarsa çok fazla para kaybı olabilir. tekrar geçmiş olsun.
-
amazonu karalamak için açılmış konu yine ''neden amazon tercih etmeliyiz'' takısıyla bitmiş. senin 30 günü geçmiş bozuk kartını amazon almak ve güncel bedelini iade etmek zorunda değil. bu işleri garantiyle çözecektin adamlar yine insaflı davranmış.
-
-
Merhaba, evet sorun çözüldü. İyi niyetleriniz için teşekkür ederim. Dilerimki hema uzerinden aldığınız üründe hiç sıkıntı yaşamazsınız. Ben artık herhangibir kart gelir düşüncesindeyim. Kesinlikle olmaz dedikleri para iadesi olması onlarin lehine oldu. Çünkü bakiyeyi yine, amazondan ekran kartı almak için kullanacağım. Yani para yine amazonda kalacak. Hemde bütçeyi acaraktan.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrogas -- 11 Mayıs 2024; 14:5:13 > -
Ne yazdığın anlaşılmıyor.. kötü bir amaçla yazdiysaniz iade ediyorum. Ayrıca keşke yazılanları okuyup sonra yazsanız. Sade bir kesiti alıp, montajcilik yapiyorsunuz. Amazonun pr çalışanı.. -
Ayrıca amazon hem satıcı hem pazar yeri.
Eger pazaryeri olarak baska bir saticidan alsaydım evet amazon ilgilenmeyebilirdi. Ama ben amazondan, amazon.tr saticisindan saldim. Yani muhattabim amazondur. Yani bana ya ucret yada birebir yada muadil ürün vermek zorundadır. Evet güncel fiyatı vermek zorunda değil. Ben musteri memnuniyeti açısından vereceğini tahmin ettim. Ugraşarakta olsa oldu. Çünkü ürün stoğa girip çıkmasına rağmen 2haftaya çözüldü. Yazdığım gibi distribütör arena ile de görüştüm. Amazondan belli bir yazi gelmeden yardımcı olAmayacaklarini soylediler.
Lütfen insanları yanlış yönlendirmeyin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrogas -- 11 Mayıs 2024; 16:5:35 > -
-
Son Durum:
Muadil ürün ısrarım üzerine güncel iade yapmayı anca kabul eden amazon hâlâ ödeme yapmadı. Bir ingilizce mail geldi 12 Mayıs'ta. "Orjinal ödeme yöntemine göre iade edemiyoruz diye . Onun yerine 2 iş günü içinde hediye çeki tanımlanacaktir." Diye çeviri özeti. Açtığım kayıtlara, maillere dönüş yok. Hatta bazı müşteri temsiceleri ürün serviste olmasına rağmen (doa belgesinde öyle olması gerektiğini belirtiyor) benden ürün yollamami söyledi. Bilmiyorum nefret ettim. Bunların güncel tutar ederi kadar para yada hediye çeki verilecek lafına inanmakta benim yaptığım ikinci yanlıştı. Çünkü o sıra banka kampanyasından yararlanmak için hediye çeki almıştım. 10bin tl üstü bakiyeyide amazona bağladım. Keşke laflarına inanmasaydim. Dediklerime inanmayan fanboy lar için ekran görüntüleri ektedir.
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X