Merhaba, Amazon üzerinden Haziran başında aşağıdaki ürünü almıştım. Tatil nedeniyle ilgilenemedim ve 30 günlük iade süresi geçtiği için de bozuk olan ürünü Amazon ithalat ve kargo ücretleri haric olarak para iadesi olarak düzeltmeye calisiyor. Ben ise ürünü garantiye göndermek istiyorum, sonuçta uluslar arası garantisi olan bir ürün, corsairin kendi sitesi üzerinden de RMA başvurusu yaptim ama üstüne basarak "corsair storedan alınmış ürünler için" diye bir kaç kere yazmışlar. bu yüzdne bilgisi olan bir arkadaş varsa ve yardımcı olursa sevinirim. İkinci olarak da ramleri ilk aldığımda 2-3 gün bilgisayarımda kullandım fakat mavi ekran alıyordum. BIOS'um updateli ve stabil çalışması için 3000mhz de bile denedim fakat 3.gün sabahında bilgisayarımı açmaya çalıştığımda boot etmedi, hatta boot ekrani bile gelmiyor, direk siyah ekranda kalıyordu PC. Eski ramlerimi taktim ve sorunsuz boot etti. Bu sefer tekrar yeni ramleri taktim ve gene siyah ekran / boot etmeme sorunu devam ediyordu. Bunun üzerine rami 2x16gb kit yerine tek tek taktim ve ramlerden biri boot ediyorken digeri etmiyordu. Bu arada kullandığım sistem intel (i5 8600k) ve ramlerin üzerinde AMD için optimize edilmiş falan yaziyor fakat yorumlarında ve kendi websitelerinde hem intel hem amd için olduğu, optimize laf salatasının sadece bir satış pazarlaması olduğunu okudum ve çok kafama takmamiştim başlarda ama bu sefer "acaba mı?" diye gidip amd 5600 işlemcili 2. bilgisayarıma taktım ramleri. Aynı şekilde onda da boot etmedi. Acaba ramlerin sağlam olma ve benim sistemimde sıkıntı olma olasılığı var mıdır acaba? Nasıl test edebilirim amazon Corsair Vengeance RGB RT 32 GB (2 x 16 GB) DDR4 3.600MHz C16 Bellek (Dinamik RGB Aydınlatma, AMD 300/400/500 Serisi için Optimize Edilmiştir) Siyah https://www.amazon.com.tr/Corsair-Vengeance-3-600MHz-Ayd%C4%B1nlatma-optimize/dp/B09C5VRSRG/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8 |
Amazondan Aldığım Corsair Ram çalışmıyor, nasıl garantiye gönderebilirim?
-
-
Merhaba,
Amazon Germany adlı satıcıdan alım yaptığınızı varsayarak;
Aslında durumu direkt olarak amazon'u baskılayarak çözmeniz de mümkün, gerekirse impressum@amazon.de uzantılı mail adresine ingilizce veya almanca bir mail gönderin. (Artık türkçe hizmet verilmiyor)
Corsair garanti konusunda en sancısız sürece sahip üreticilerden biri. Oluşturduğunuz destek talebine satıcının bu konuda yardımcı olmayı reddettiğini, kusurlu bir ürün olmasına rağmen eksik para iadesi teklifinde bulunduklarını ancak onu kabul etmediğiniz için direkt olarak birebir değişim yapılmasını istediğinizi belirtin. Muhtemelen sizden kargo ücretini kendinizin karşılamanızı talep edeceklerdir, bunu reddettiğinizi belirterek kargo ücretlerinin yerel para birimimiz olan TL'ye karşı uçuk bir meblağ tuttuğunu izah ederseniz ön ödemeli (prepaid label) etiket gönderiyorlar.
Bu sayede cebinizden beş kuruş para çıkmadan değişim ürününü onlara gönderebilir, gelen ürün için herhangi bir gümrük/kargo ücreti ödemeden teslim alabilirsiniz. UPS veya DHL ile gönderim yapıyorlar, bu yüzden sizden gümrük çekim belgesi doldurmanız istenebilir.
Üretici bu konuda size kesinlikle yardımcı olmak zorunda, reddetme şansı yok.
-
Amazonu baskılama durumu malesef işlemedi, önce Amazon Türkiye üzerinden canlı destek ile konustum, daha sonra onlar beni arayıp durumu açıkladılar. Para iadesi harici hic bir çözüm sunamayacaklarını, para iadesinde de yaptığım 2100tlnin 1600tlsini vereceklerini belirttiler. Bunun üzerine ben Amazon Türkiye'yi aradım konustum, gene aynı cevap geldi. Bu sefer Amazon.de ile websitesi üzerinden canlı konusma yaptım, Amazon Türkiye ile hiç bir alakaları olmadığını ve Amazon Germany kullanıcısının kendileri olmadığını söylediler (scamlendim sandılar ilk başta). Daha sonra telefon ile arayıp ingilizce olarak 20 dakikaya yakın bir süre konustuk ama sonuc cikmadı. Amazon Türkiye'ile hiç bir ilişkileri olmadığını ve benim bu konuyu Amazon Türkiye üzerinden Amazon Germany atlı kullanıcı profilinden "Satıcıya Soru Sor" buttonu ile halletmemi tavsiye ettiler. Ama tabi ki o kullanıcı Amazon Türkiye'nin kendisi olduğu için çalışmadı, kısaca scamleniyoruz Amazon Türkiye tarafından.
Yurt dışından getirdiğini idda ettikleri ürünleri Lüksemburg Avrupa depolarından getiriyorlarmış. Ürün faturama bakınca da, bana gelen ürünler Polonyadan gelmiş (Almanya falan değil). Hatta gümrük para birimi bile Polish Zlotky olarak gözüküyor.
Neyse Amazon kısmını geçince dediğiniz gibi Corsair ile iletişime geçmeye çalışıyorum fakat 12 gün önce açtığım ticketa bir cevap gelmedi, hatta 5 gün önce gene güncellemiştim. "Will" adlı birine assign etmişler ama ne ses var ne bişey. İkinci bir kez daha açıp detaylı bilgilendirme yaptım bugun. Destek için teşekkür ederim, umarım bir dönüş yapılır
-
Hocam aynı ram'leri birkaç ay önce ben de almıştım, geçen ay sistem parçaları tamamlanınca sistemi topladım, fakat çalışmadı. Bu ram'ler intel sistemde çalışmıyor yüksek ihtimal. Corsair müşteri hizmetleri de aynı şekilde bir ifade belirtti. Sonrasında farklı bir ram alıp denediğimde sistem çalıştı. MSI B560 TOMAHAWK + İNTEL İ5-11600K
-
Ramler tamamen şansa bağlı, bazı intel sistemlerde çalışıyor bazılarında çalışmıyor. Benim sorunum şu, 2 ram takılıyken 2-3 gün kullandım sistemi ama mavi ekran yiyordum paso. Yeni ekran kartı da aldığım için ben ekran kartından sanıyordum o mavi ekranlar. Daha sonrasından PC açılmayınca ramlerden olduğunu anladım.
Bir de dediğim gibi, 2 adet 16gb'lik ram mevcut kitte. Bunlardan 1 tanesi takiliyken boot ediyor, ama çikarip digerini takinca boot etmiyor. 3-4 kere PC açılmaya çalışırken kendini resetliyor sonra da siyah ekranda takılı kalıyor. O yüzden benim durumum kesinlikle ram bozuk. Ryzen 5600 sistemim de mevcut, onda da denedim aynı şey
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X