PSU'nun ömrü nekadardır?
Merhaba,
Sistemlerimizde kullandığımız PSU'ların bir ömrü var mıdır acaba yoksa çalıştığı sürece herşey yolunda olarak mı bakmalıyız?
Bunu sormamın nedeni sistemimde kullandığım psu, yaklaşık bir 10sene belki de daha önce aldığım bir High Power 850w güç kaynağı.
Herhangi bir sorunla karşılaşmadım (fanı biraz gürültü yapiyor) fakat şimdi AM5 sisteme geçeceğim için yeni aldığım ürünlere bir zarar verip vermeyeceğini bilmiyorum
PSU'yu test etmenin bir yolu var mıdır acaba, bir de içini açıp temizlediğimde fanını hiç cikarmadim, sadece yüzeysel olarak kulak pamuğuyla fan bladelerin tozunu aldim yilda bir kez falan.
Fanın ses yapma nedeni de heralde hiç yağlanmamış olması. Bunun için güzel bir temizlik/bakım yapmama gerek var mı acaba
7800X3D için anakat önerisi
Merhaba, yeni sisteme geçeceğim için parça araştırması yapiyordum fakat yabancı sitelerin tavsiye ettiği ürünlerin neredeyse hiç biri Türkiye'de bulunmuyor
7800X3D için önerebileceğiniz erişilebilir anakart nedir ?
Fiyat olarak uçuk ürünler olmazsa sevinirim. Bir de B650Mlerden uzak durmak gerekir mi? İçerikleri işimi görüyorsa, ufak diye bir sorun olur mu
Edit: Elimde şu an aldığım ürünleri de yazayım, belki tavsiyelerinizde yardımcı olur
Ekran Kartı : Sapphire 7900XT
Ram : 2x16GB Trident Z5 Neo RGB DDR5 6000mhz
Son 2-3 haftamı Amazon ve Corsair ile boğuşmakla geçiriyorum ve sonuçlar malesef oldukça üzücü
Öncelikle şunu belirteyim, Amazon üzerinden aldığınız ve "Amazon Germany" tarafından satılan hiç bir üsünün garantisi yok, bu Amazon tarafından onaylandı ve Amazon.DE ile yaptığım konuşma ile de 2.kez onaylandı.
İkinci olarak da, Corsairin uluslar arası garantisi ve RMA opsiyonu var. Normal şartlarda hiç bir şekilde kullanıcısını üzmeyen bu firma da Türkiye ile ilgili bir değişikliğe gitmiş.
Süre belirtmeksizin, Gümrük sorunları nedeniyle Türkiye'ye RMA yada başka nedenlerden dolayı ürün gönderimi yapmadığını fakat yurt dışında bir adresiniz yada arkadaşınız/aile bireyiniz varsa yardımcı olabileceklerini belirtiyorlar
Bu da demek oluyor ki Amazondan yurt dışı gönderili alışveriş yaparken 2 kez düşünüp öyle yapmanızı öneririm
Merhaba,
Amazon üzerinden Haziran başında aşağıdaki ürünü almıştım. Tatil nedeniyle ilgilenemedim ve 30 günlük iade süresi geçtiği için de bozuk olan ürünü Amazon ithalat ve kargo ücretleri haric olarak para iadesi olarak düzeltmeye calisiyor.
Ben ise ürünü garantiye göndermek istiyorum, sonuçta uluslar arası garantisi olan bir ürün, corsairin kendi sitesi üzerinden de RMA başvurusu yaptim ama üstüne basarak "corsair storedan alınmış ürünler için" diye bir kaç kere yazmışlar. bu yüzdne bilgisi olan bir arkadaş varsa ve yardımcı olursa sevinirim.
İkinci olarak da ramleri ilk aldığımda 2-3 gün bilgisayarımda kullandım fakat mavi ekran alıyordum. BIOS'um updateli ve stabil çalışması için 3000mhz de bile denedim fakat 3.gün sabahında bilgisayarımı açmaya çalıştığımda boot etmedi, hatta boot ekrani bile gelmiyor, direk siyah ekranda kalıyordu PC. Eski ramlerimi taktim ve sorunsuz boot etti. Bu sefer tekrar yeni ramleri taktim ve gene siyah ekran / boot etmeme sorunu devam ediyordu. Bunun üzerine rami 2x16gb kit yerine tek tek taktim ve ramlerden biri boot ediyorken digeri etmiyordu. Bu arada kullandığım sistem intel (i5 8600k) ve ramlerin üzerinde AMD için optimize edilmiş falan yaziyor fakat yorumlarında ve kendi websitelerinde hem intel hem amd için olduğu, optimize laf salatasının sadece bir satış pazarlaması olduğunu okudum ve çok kafama takmamiştim başlarda ama bu sefer "acaba mı?" diye gidip amd 5600 işlemcili 2. bilgisayarıma taktım ramleri. Aynı şekilde onda da boot etmedi.
Acaba ramlerin sağlam olma ve benim sistemimde sıkıntı olma olasılığı var mıdır acaba? Nasıl test edebilirim
Merhaba
Amazon üzerinden aldığım Corsair Vengeance RGB PRO 2x16 DDR3600 kitin bir adet rami bozuk çıktı.
Yaz tatiline gitmeden önce sipariş vermiştim, dönüşte de takmadım ve 30 gün ücretsiz iade süreci geçtiği için para iadesi olarak gümrük ve kargo parasını kesip ödeme yapiyorlar.
Bu da 1600tl gibi bir rakama geliyor (Ben 2450 civarı birşey ödemiştim daha euro 21tl falandı. Ram şu anda gümrük+kargo ile birlikte 3150tl'ye geliyor).
Ben Amazona para iadesi istemediğimi, garantiye göndermek istediğimi söylediğim. Ürünün Amazon Germany tarafından gönderildiğini belirtip garantiden Almanyadan yararlanabileceğim söylendi.
Corsair'in kendi sitelerinden müşteri destek kaydı oluşturup durumu belirttim, uluslararası garantisi olan bu ürünü ne yapmam gerektiğini sordum ama 10 güne yakındır bir ses çıkmadı onlardan da.
Bugün Corsair Türkiye distributorunu araştirdim, Penta bilgisayar olarak gözüküyor. Onlara da bir email attim ama henüz bir dönüş yok.
Bu konuda bilgisi olan birisi varsa ne tür bir yol izlemem gerektiğini belirtebilir mi lütfen. Neredeyse 1 aydır bilgisayarımı kullanamıyorum ram sorunu yüzünden.
Tam bundan önce de Sinerji bilgisayar belasından aldığım 7900xt açılıp kullanılmış çıkmıştı ve geri iade almadılar. Mahkemem hala devam etmekte. Üstüne de bu ram olayını yaşayınca iyice bir sinirim bozuldu.
Nahlet olası ülkede kullanıcının hakkını yiyen yiyene, ne kanunlar işliyor ne kanunsuzlar cezalandırılıyor.
Merhaba,
Yaklaşık 10gün önce Sinerji bilgisayar websitesi üzerinden 7900xt siparişinde bulundum. Websitesinde "2gün içerisinde kargoda" denilen ürün 1 haftalik bir süre sonunda elime ulaştı. Seçimler nedeniyle o gün kartı açmakla ilgilenemedim ve ertesi günü kutu açımını gerçekleştirdim. İlk olarak gözüme takılan kartın içinden başka bir karta ait (rx 660) kitapçık çıkması oldu. Zaten kartın kutusunda ne bir jelatin ne bir koruma hiç birşey mevcut değil, sadece kutunun kapağında Sapphire markasının logosu bulunan bant vardı. Haliyle kartın daha önce kullanılmış ve memnun kalınmayıp iade edilmiş olduğu hissiyatına ulaştım ve hiç bir montaj yapmadan sinerji bilgisayari aradim. Hiç bir şekilde yardımda bulunmayıp websiteleri üzerinden iade formu doldurmamı, gün içerisinde email yoluyla dönüş yapilacagi söylendi. Denildigi gibi formu doldurdum, resimler isteniyordu onları çektim ve beklemeye devam ettim. 15:00-16:00 gibi tekrar arayıp bir gelişme olup olmadığını sordum, bana resimlerin kontrol edildigi ve en geç gün sonuna kadar cevap verileceği söylendi. Hiç bir dönüş yapımladı.
Bugün 2. gün, tekrar aradım. Müşteri hizmetlerinden yarı agresif bir şekilde bu işlerin uzun sürdügünü ve beklemem gerektigini söyleyen bir müşteri temsilcisi çıktı. Daha önce bu firma üzerinden sadece mouse/klavye alışverişinde bulunduğum için firma ile ilgili çok bir bilgim yok. Sadece burada kampanya ve ilanlarının verildigini görmüştüm birkaç kez.
Sorum acaba bu firma kaliteli bir firmamıdır, güven sıkıntısı yaşar mıyım ?
Bir de kart iadesini almama gibi bir ihtimal var mı, cayma hakkı bilgisayar ürünlerinde geçerli değil mi acaba ? Neden bukadar bekletiyorlar
EVGA 970GTX tamir ettirebilir miyim?
Elimde sanırım 4 sene önce aldığım çok temiz kullanılmış bir EVGA 970GTX bulunmakta.
Herhangi bir mining yada overclok işlemi yapılmadı. Günlük bilgisayar kullanımında (genelde mmo yada başka oyunlar oynuyordum) kullanırken, garantisinin bitmesinden tam 1 ay sonra bilgisayarım bir daha açılmadı (2 sene garantisi vardı). EVGA ile konustugumda ücret karşılığı bile karta bakmayacaklarını söylediler, ben de yeni bir kart alıp devam ettim hayatıma.
Şimdi yeni bir ofis tipi bilgisayara ihtiyacim var ve ekran kartı fiyatları haliyle yüksek olduğundan acaba bu kartı bi şekilde 3.şahıslara tamire verebilir miyim, bu tip kartların kurtulması mümkün müdür?
Kartı takıp bilgisayarı boot ettiğimde önce kart çalışıyor, fanları kısa bir süre çalışıp duruyor (10sn kadar) sonra tekrar fanlar çalışmaya başlıyor ve böyle kendini tekrarlayıp duruyor.
Tamir ettir derseniz önerdiğiniz bir kişi/yer/firma rica edeceğim
Tavsiye yada önerilerinize açığım, yardımcı olabilirseniz sevinirim
|
|
|
İlgi Alanları: Gaming, Anime, MtG
Son Giriş: 5 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 5 ay
Mesaj Sayısı: 104
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 421
İkinci El Bölümü Mesajları: 229
Konularının görüntülenme sayısı: 12.590 (Bu ay: 166)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 44 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: İkinci El