|
Ambient Occlusion Nedir?
Ambient Occlusion (AO), üç boyutlu (3D) grafiklerde nesneler arasındaki boşlukları ve köşeleri dolduracak şekilde ek gölgelendirme ekleyen bir tekniktir. Bu, daha gerçekçi ve derinlikli görünen görüntüler oluşturmaya yardımcı olur.
Ambient Occlusion Türkçe çevirisiyle ortam tıkanıklığı anlamına gelir ve bu terim, nesneler arasındaki alanlarda oluşan ışık tıkanıklığını ifade eder.
Ambient Occlusion Ne Demek?
AO, nesnelerin kesişme noktalarında veya dışbükey köşelerinde biriken ortam ışığını simüle ederek, sahneye daha doğal bir aydınlatma efekti verir. Bu, özellikle iç mekan sahneleri gibi kapalı alanlarda fark edilir.
Ambient Occlusion Nvidia Türkçesi
Nvidia, grafik kartlarında AO'yu hızlandırmak için bir dizi teknik kullanır. Bu teknikler, HBAO+ (Horizon tabanlı AO), SSAO (Ekran alanı AO) ve VXAO (Voxel tabanlı AO) gibi farklı türlerde gelir.
Ambient Occlusion Kullanımı
AO, oyunlar, filmler ve diğer 3D uygulamalarda yaygın olarak kullanılır. Gerçekçi görüntüler ve daha sürükleyici kullanıcı deneyimleri oluşturmaya yardımcı olur.
Özetle:
Ambient Occlusion, 3D grafiklerde gerçekçilik ve derinliği artıran bir gölgeleme tekniğidir. Türkçe'ye "ortam tıkanıklığı" olarak çevrilebilir ve Nvidia grafik kartlarında HBAO+, SSAO ve VXAO gibi çeşitli teknikler kullanılarak hızlandırılabilir.