Şimdi Ara

Ambient Occlusion'ın Türkçesi nedir?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
12.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nvidia Kontrol Panelinde ne olarak geçmektedir arkadaşlar?



  • Ambient Occlusion/Ortam aydıntlatması :Klasik render yöntemlerinde (Direct Illumination), sadece ışığın çarptığı yüzeyler aydınlatılır. Ama gerçek hayatta ışık ilk çarptığı yüzeyde durmayıp, yüzeylerden sekerek, aydınlatmaya devam eder. Bunu bilgisayarda elde etmemizi sağlayan Aydınlatma modeli ise Global Illumination'dır. GI'nin hesaplanması için farklı yöntemler vardır. radiosity, photon mapping yöntemleri akla ilk gelen isimlerdir. GI, DI'a göre çok daha gerçekçi sonuç verirken, hesaplaması çok daha uzun sürer. Çünkü Direct Illumination'da ışığın bir noktadan sonra aydınlatma etkisi hesaplanmazken, GI'de çok daha kompleks ilişkiler ve ışının yayılması göz önüne alınmak zorundadır.

    Ambient Occlusion ise tam GI hesaplaması yapmadan, ortamın aydınlatma (ambient) etkisini canlandırmayı sağlayan bir tekniktir. Mantık olarak sahnede bulunan tüm nesnelerin ortam ışığından (ambient) aynı oranda etkilenmediği düşüncesinden hareket eder. Işından daha çok, aydınlatılan yüzeyin ne kadar ışık alabileceğini saptamaya çalışılır.Aydınlatılacak yüzeyin çevresindeki nesnelerle ilişkisi göz önüne alınarak, sahte ama çok daha hızlı bir GI etkisi elde edilir.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Ambient Occlusion Nedir?

    Ambient Occlusion (AO), üç boyutlu (3D) grafiklerde nesneler arasındaki boşlukları ve köşeleri dolduracak şekilde ek gölgelendirme ekleyen bir tekniktir. Bu, daha gerçekçi ve derinlikli görünen görüntüler oluşturmaya yardımcı olur.

    Ambient Occlusion Türkçe çevirisiyle ortam tıkanıklığı anlamına gelir ve bu terim, nesneler arasındaki alanlarda oluşan ışık tıkanıklığını ifade eder.

    Ambient Occlusion Ne Demek?

    AO, nesnelerin kesişme noktalarında veya dışbükey köşelerinde biriken ortam ışığını simüle ederek, sahneye daha doğal bir aydınlatma efekti verir. Bu, özellikle iç mekan sahneleri gibi kapalı alanlarda fark edilir.

    Ambient Occlusion Nvidia Türkçesi

    Nvidia, grafik kartlarında AO'yu hızlandırmak için bir dizi teknik kullanır. Bu teknikler, HBAO+ (Horizon tabanlı AO), SSAO (Ekran alanı AO) ve VXAO (Voxel tabanlı AO) gibi farklı türlerde gelir.

    Ambient Occlusion Kullanımı

    AO, oyunlar, filmler ve diğer 3D uygulamalarda yaygın olarak kullanılır. Gerçekçi görüntüler ve daha sürükleyici kullanıcı deneyimleri oluşturmaya yardımcı olur.

    Özetle:

    Ambient Occlusion, 3D grafiklerde gerçekçilik ve derinliği artıran bir gölgeleme tekniğidir. Türkçe'ye "ortam tıkanıklığı" olarak çevrilebilir ve Nvidia grafik kartlarında HBAO+, SSAO ve VXAO gibi çeşitli teknikler kullanılarak hızlandırılabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ortam Kapatma ?
  • Ambient Occlusion/Ortam aydıntlatması :Klasik render yöntemlerinde (Direct Illumination), sadece ışığın çarptığı yüzeyler aydınlatılır. Ama gerçek hayatta ışık ilk çarptığı yüzeyde durmayıp, yüzeylerden sekerek, aydınlatmaya devam eder. Bunu bilgisayarda elde etmemizi sağlayan Aydınlatma modeli ise Global Illumination'dır. GI'nin hesaplanması için farklı yöntemler vardır. radiosity, photon mapping yöntemleri akla ilk gelen isimlerdir. GI, DI'a göre çok daha gerçekçi sonuç verirken, hesaplaması çok daha uzun sürer. Çünkü Direct Illumination'da ışığın bir noktadan sonra aydınlatma etkisi hesaplanmazken, GI'de çok daha kompleks ilişkiler ve ışının yayılması göz önüne alınmak zorundadır.

    Ambient Occlusion ise tam GI hesaplaması yapmadan, ortamın aydınlatma (ambient) etkisini canlandırmayı sağlayan bir tekniktir. Mantık olarak sahnede bulunan tüm nesnelerin ortam ışığından (ambient) aynı oranda etkilenmediği düşüncesinden hareket eder. Işından daha çok, aydınlatılan yüzeyin ne kadar ışık alabileceğini saptamaya çalışılır.Aydınlatılacak yüzeyin çevresindeki nesnelerle ilişkisi göz önüne alınarak, sahte ama çok daha hızlı bir GI etkisi elde edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: POLATAGA

    Ambient Occlusion/Ortam aydıntlatması :Klasik render yöntemlerinde (Direct Illumination), sadece ışığın çarptığı yüzeyler aydınlatılır. Ama gerçek hayatta ışık ilk çarptığı yüzeyde durmayıp, yüzeylerden sekerek, aydınlatmaya devam eder. Bunu bilgisayarda elde etmemizi sağlayan Aydınlatma modeli ise Global Illumination'dır. GI'nin hesaplanması için farklı yöntemler vardır. radiosity, photon mapping yöntemleri akla ilk gelen isimlerdir. GI, DI'a göre çok daha gerçekçi sonuç verirken, hesaplaması çok daha uzun sürer. Çünkü Direct Illumination'da ışığın bir noktadan sonra aydınlatma etkisi hesaplanmazken, GI'de çok daha kompleks ilişkiler ve ışının yayılması göz önüne alınmak zorundadır.

    Ambient Occlusion ise tam GI hesaplaması yapmadan, ortamın aydınlatma (ambient) etkisini canlandırmayı sağlayan bir tekniktir. Mantık olarak sahnede bulunan tüm nesnelerin ortam ışığından (ambient) aynı oranda etkilenmediği düşüncesinden hareket eder. Işından daha çok, aydınlatılan yüzeyin ne kadar ışık alabileceğini saptamaya çalışılır.Aydınlatılacak yüzeyin çevresindeki nesnelerle ilişkisi göz önüne alınarak, sahte ama çok daha hızlı bir GI etkisi elde edilir.

    Aydınlandık




  • Ortam Aydınlatması
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.