Şimdi Ara

AMD FSR 4.0 ve FSR 3.1 karşı karşıya getirildi: İşte sonuçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AMD FSR 4.0 ve FSR 3.1 karşı karşıya getirildi: İşte sonuçlar
    AMD, CES 2025 kapsamında yepyeni teknolojilerini ve ürünlerini tanıtırken, bunlardan en önemlisi Radeon RX 9070 ekran kartları ve FSR 4.0 oldu. Ancak gerçekleştirilen duyuruda bu teknolojinin FSR 3'ten ne kadar iyi olduğu veya performansına ilişkin herhangi bir detay paylaşılmadı. Şimdi ise bu sorular yanıt bulmaya başladı. Hardware Unboxed tarafından FSR 4 ve FSR 3.1 yan yana gösterildi.



    FSR 4.0 için ilk görüntüler paylaşıldı



    Yeni paylaşılan görüntülere dikkatlice bakarsanız, özellikle Performans Modu ile yapılan karşılaştırmalarda FSR 4'ün iyileştirmeleri açıkça görülüyor. Örneğin, Ratchet & Clank: Rift Apart oyununda, FSR 4 sayesinde bir sahnedeki yeşil şeffaf odanın içinde yer alan partiküller net bir şekilde görünürken, FSR 3.1'de bu detaylar belirgin değil ve karışık bir görselle karşılaşılıyor.



    AMD FSR 4.0 ve FSR 3.1 karşı karşıya getirildi: İşte sonuçlar
    Üstelik FSR 3.1, görsellerde belirgin bir titreşim (shimmering) ve detay kaybı yaşarken, FSR 4 daha net ve kararlı bir görüntü sunuyor. Bir diğer karşılaştırmada, FSR 3.1'de karakter etrafındaki halkada tanım eksikliği ve parlamalar mevcut. FSR 4 ise daha rafine ve düzgün bir görüntü sağlıyor.



    AMD FSR 4.0 ve FSR 3.1 karşı karşıya getirildi: İşte sonuçlar
    FSR 4'ün en dikkat çekici gelişmelerinden biri, ghosting probleminin belirgin şekilde azaltılması. Özellikle hareketli partiküller, FSR 4 ile daha pürüzsüz ve net bir şekilde görünürken, FSR 3.1'de bu alanlarda ciddi bozulmalar mevcut. Stadyumda oturan seyirciler, FSR 4 ile daha detaylı görünürken, FSR 3.1'de bu detaylar belirgin değil. 



    Ayrıca Bkz.AMD Radeon RX 9070 XT ve 9070 serisinin çıkış tarihi ortaya çıktı



    Son olarak FSR 3.1'in titreme sorunları, FSR 4 ile neredeyse tamamen giderilmiş. Merdivenler artık çok daha düzgün ve akıcı görünüyor. AMD, FSR 4.0 ve Radeon RX 9070 serisi için herhangi bir tarih paylaşmadı. Ancak son raporlar, her ikisinin de 20 Ocak'tan itibaren erişilebilir olacağını göteriyor. Ayrıca teknolojinin FSR 3.1'den farklı olarak yalnızca RX 9070 serisine özel olması bekleniyor. Kıyaslama videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz






    Kaynak:https://wccftech.com/amd-fsr-4-demo-radeon-rx-9070-gpus-better-visual-quality-less-artifacts-ghosting/







  • Tamam güzel eyvallahta sadece şuan için RDNA 4.0 gpularda var. E bakıyoruz bu teknoloji hangi kartlarda var ? sadece radeon 9060 9070 lerde varmış.

    Bu teknoloji aslında daha düşük donanımlı cihazlarda özellikle el konsolu kategorisi için biçilmiş kaftan çünkü orada zaten elinizdeki donanım yetersiz. E haliyle fsr açıyorsunuz biraz daha iyi oluyor fps değeri o kadar. E bakıyoruz yeni duyurdukları Z2 extreme'in içindeki 890m igpu'a bunda da rdna 3.5 var.

    Ha ilerleyen zamanlarda gelebilir elbette ama iş amd ve grafik muhabbeti olduğu için işler biraz ağır ilerliyor.

  • FSR 4 baya başarılı görünüyor, çok bariz bir kalite artışı var. Üstelik performans modunun bu denli iyi olması da şaşırtıcı. Bir de fps'e etkisini kıyaslasalarmış...

  • Tek bir oyuna bakıp başarılıdır diyemeyiz. Belki de bu oyunu özel olarak fsr4 için güncellediler. AMD tarafında doğru düzgün tek bir duyuru yok. Kartlar ne zaman çıkacak, özellikleri tam olarak ne olacak hiçbir şey yok. Resmen Nvidia'nın gölgesinde kalmamak için kaçtılar fuardan. Bu böyle büyük bir firma için büyük bir itibar kaybı bence. Şimdi çıkıp biz rtx 5070'e rakip kart çıkaracağız derseler bu da ayrı bir fiyasko olur. Amd'yi kaybedersek Nvidia'nın kartlarıyla ilgili çok ciddi stok sorunları da bizi bekliyor. Bu fiyatları normalin de çok üzerine çıkaracaktır. 1080p çözünürlükte oyun oynayanlar Intel ya da AMD kart alsınlar. Rekabete destek olun yoksa ileride ekran kartı almanız imkansız hale gelir.

  • FSR 3.1 ayarından Sharpness ( Keskinlik) ayarını 60 tan 30 çek tamam al sana FSR 4 :)

  • FSR 3.1 de Quality kullanıp FPS arttırmak yerine

    FPSmi arttırmayan fsr 3 native aa kullanıyorum DLAA nın karşılıgı diyebilriz.

    Sadece bu 2si güzel çalışıyor.


    DLAA ve FSR 3 Native AA yani bu 2si çok güzel.. Fps arttırmıyor ama güzel görüntü sunuyorlar.


    DLSS Quality ve FSR 3 Quality ise hala baya geliştirilmesi gerek. 2 teknolojide fpsyi arttırayım derken hem bulanık hem pikselleşme yapıyor.


    Dlss ve fsr 3 4kda güzel çalışıyor 4kda düşük fps alırken fsr 3 quality bi açıon hem görüntü bozulmuor hem fps artıyor

    keşke 1080pdede aynı şeyi başarabilseler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenqhisKhaan89 -- 11 Ocak 2025; 14:4:49 >
  • Zamanında Yabancı bir çok inceleme sitesinde Steam'de satılan Lossless Scaling denen programın bu DLSS ve FSR'in yaptığının aynısını yaptığı, Amd ve Nvidia'nin güncel donanım ayağına aslında yazılım ayarlaması sattığını söylüyordu..

    Lossless scaling kullanan, faydasını gördüm diyen var mı gerçekten.. YouTube'da millet övüyor, tavsiye ediyor?

    Son Steam indirimlerinde denemek için aldım ama öyle çok bir fark göremedim oyunlarda v.s.v.s.v.s

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • FSR ve DLSS oyun motoruna entegre çalışıyor, dolayısıyla hareket vektörü bilgisine sahip olarak çalışıyorlar. Loseless scaling uygulaması bu bilgiye sahip olmadığı ve kullanamadığı için yalnızca 2 kare bilgisini kullanıyor. Sonuç olarak daha kötü performans, daha yüksek input laga sebep oluyor.


    Ayrıca bu yazılımla dlss/fsr aynı diyenler bu işlerden anlamayan insanlar bence.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 11 Ocak 2025; 19:22:49 >
  • amd bu sefer işi başardı, şimdi gelelim fiyat artışına :)

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.