Şimdi Ara

AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
4.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cestvrai

    quote:

    ahaahah physx e kıytırık demiş... physx geleceğin en büyük oyun teknolojisidir... oyunlara devrim yaratacak yagane şeydir şu anda... bu nedir ki.. bumudur süper teknoloji.. hayır sanırsın kimsenin gücü yetmiyor bunu yaratmaya vs. ... bunu ben ta 90 ların sonunda gordum ve tutmadığı için üstüne gidilmeyen bir teknoloji...
    senin hayal gücün çok kısıtlı olsa gerek ki gelişmiş bir fizik aip si ile enler neler yapılabilir hayal dahi edemiyorsun... sırf mirror edge deki 3-5 efekt ile bile oyun bildiğin 1 gömlek yukarıya çıkmıştı be....

    ayrıca çoklu moniyor desteği kullanabilecek sektorler zaten coklu monitoru kullanıyor merak etme.. goruntuyu monitorlere yaymanın tek yolu bul değil


    Dostum saçmalamışsın iyice. 5760x2400 çözünürlülk sen daha önce nerede gördün bakim? 90'ların sonunda bu tarz bişi vamrışta bizim mi haberimiz yokmuş...


    matrox zaten 5120*1600 veya 5040*1050 veriyordu... burda 6 monitör kullanımından dolayı yukseklik 2 kata çıkıyor.. zaten 6 manitor desteği o kadarda abartılacak bişey değil.. bunu sağlayan firmalar gerekli gördüklerinde bu yönde gelişimi şimdiye kadar sağlarlardı... sonucta sektorun açlık çektiği bir nokta değil burası...


    quote:

    Orijinalden alıntı: dellino

    Üç monitör için analog splitterler satılıyor. Fiyatları 250-300$ arasında.
    6 monitör için iki adet almak gerekiyor. Ve analog bağlantının çözünürlük engeline takılıyor.
    Eyefinity bu bağlamda rakipsiz bir teknoloji.
    Phsyx geleceğin en büyük oyun teknolojisi değildir. En büyük rakibi Intel'in Havok teknolojisidir. ATI Havok fizik motoruna destek vermektedir.
    Ayrıca oyun motorlarının kendilerine has fizik motorları da vardır. En büyük örnek te CRY ENGİNE 2 deki fizik motorudur.
    Miror Edge deki duman efektlerini COD4 te görebilirsin. Kumaşların hareketlerini de Wolfenstein de görebilirsin.
    Her iki oyundaki efektler, sistemde gereksiz kasılmalar yaşamadan aktarılmaktadır.



    wolf u yeni bitirdim.. wolfta dedikerinin hiçbirisini göremedim.. yani adamların elbiseleri hareket etmiyordu.. yada parçalanan kumaşlarda yoktu (bayrak, halı masa örtüsü vb.)... gerçi dikkat ederek oynadım... cod 4 de oynayalı çok uzun zaman oluyor ama konu cod4 gibi gerek grafik, gerek teknik açıdan rezalet bir oyun olunca insan önyargılı yaklaşıyor..




  • Lcd kenarlarında kalın çizgiler tamamen kaldırılırsa daha iyi olur,böyle çizgiler fazla dikkat çekici olmuş...
  • arkadaslar...yazinin baslarinda herkes monitor cercevelerinden sikayet etmis... biraz pahaliya gelecek ama monitor kenarlarindan ve cercevelerinden rahatsiz olanlar tercihen 6 adet projektor alip, istedigi bir perdeye yansitabilir.... o da baska bir mokunu cikartmak olur heralde... kenarlik yok, perde var... bu asamada bulunacak odanin metre karesi daha onemli...
  • Buna 90 ların teknolojisi diyenler phsyx i eskiden ayrı bir şirket olarak pcı karttan fizik destegi sagladıgını ve kimse almayıp iflas edecegini bilmiyorlarmı?
    nvidia ya geçince hiç bir degişiklik yapılmadan sadece o chipi karta entegre etti bi baktık etraf phsyx ci doldu.
    havoc fizikli oyundada aynı hareketler oluyor pshyx dede yani gidip onun için nvidia kart almam

    yahu tamam bu teknoloji cok eski 80 lerden kalma hatta commodore bile bunu destekliyordu.

    anlayamıyorum 2001 de bile 1280x1024 de zar zor oyun oynarken siz 5760x2400 cozunurlukte 90 larda neler yapmıssınız yahu

    keşke ati nvidia sizleri işe alsa tebrikler size türkiyeden bole muhendislerin cıkması beni gururlandıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orc123456
    yanlışın var, havok ile de kumaş ve sıvı benzeri fiziksel hareketler simüle edilebiliyor, 3ds max de bizzat kendim kullanıyorum.. Physx bu arenada yanlız kalmaz, sektör standardı da olamaz, artık Havok mu geliştirilir, farklı ve daha verimli APIler mi yazılır bilemem, senin düşündüğün kadar Intel ve AMD de düşünüyor bunu, nitekim 2 senedir Physx de tık yok, 10 sene sonra belki bişey olur siz yine de alın kartları ..


    havocun sitesinde sıvılarla ilgili bi veri yok... kumaşıda yeni gelen daha hiçbir yerde kullanıldığını görmediğim bi efekt.. gerçi geçenlerde atinin gpu dan fizik işlemleri temalı kullanıcıların bu olsa olsa "habok" olur dediği bir demo vardı... artık ne kadar tatmin ederse...

    physx zaten ciddi bir oyun geçmişine sahip.. ki gelcekte yeterli gpu gücü olursa çok daha efektif kullanılacaktır.. şuandaki durum zaten konsollar yüzünden oluşan bir tıkanma... teknolojik gelişimin yavaşladığı ve hiçbir teknolojinin kullanılmadığı bir zamandayız.. physx vs. gibi teknolojiler elbette sıkıntı çekecek..


    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Buna 90 ların teknolojisi diyenler phsyx i eskiden ayrı bir şirket olarak pcı karttan fizik destegi sagladıgını ve kimse almayıp iflas edecegini bilmiyorlarmı?
    nvidia ya geçince hiç bir degişiklik yapılmadan sadece o chipi karta entegre etti bi baktık etraf phsyx ci doldu.
    havoc fizikli oyundada aynı hareketler oluyor pshyx dede yani gidip onun için nvidia kart almam

    yahu tamam bu teknoloji cok eski 80 lerden kalma hatta commodore bile bunu destekliyordu.

    anlayamıyorum 2001 de bile 1280x1024 de zar zor oyun oynarken siz 5760x2400 cozunurlukte 90 larda neler yapmıssınız yahu

    keşke ati nvidia sizleri işe alsa tebrikler size türkiyeden bole muhendislerin cıkması beni gururlandıyor.



    iyide buna diyince biz çoklu monitor desteğinden bahsediyoruz...
    ayrıca evet iflas etti bi karta 300 dolar fiyat koyarsan iflas etmen zor olmasa gerek.... nvidi bunu bedavaya veriyor.. yayıyor geliştiriyor.. destek veriyor.. vs.. o zaman bile büyük heyecan yaratan bi teknolojiye bu şartlar altında tü kaka denmesi ilginç...
    havocla physx aynı şeyler oluyor diyen bi ara cellfaktor en azından mirror edge oynasın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAVMAN -- 11 Eylül 2009; 16:32:04 >




  • İşte ATI 10 Eylül Tanıtımı


    Kaynaklar:http://www.pcper.com/http://www.hardocp.com/

    13:00 Katılımcılar yavaş yavaş USS Hornet Savaş Gemisi'nin yolunu tutuyorlar.

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör
     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör

    AMD etkinliğe katılanlara usb bellekler içerisinde tanıtım resimleri veriyor.

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


    13:22 AMD etkileyici bir müzik eşiliğinde USS Hornet'te 6 panelli sistemini gösteriyor.

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör

    13:25 3 projektörlü devasa bir sistemle AMD bazı oyun gösterimleri yapıyor.

    13:30 ve yan odada..

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


    Tek bir bilgisayar tarafından beslenen 24 ekran!!!

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


    13:35 AMD bu teknoloji ve video konferans yazılımı ile neler yapılabileceğinden bahsediyor.

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


    13:40 Tekrar oyunlara dönüyoruz. Karşımızda Crytek'ten Mike Gamble.

    13:41 Bize 3 projektörlü sistemde CryEngine 3'ün bir demosunu gösteriyor. O da nesi !!!

    Yeni motorlarının sadece tekdüze yüksek çözünürlüğü vermek yerine kullanıcılara çoklu monitörler için ayarlar da sunacağından bahsediyor.

    İşte devasa çözünürlüklerde Crysis:


     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


    13:43 Bu etkileyici gösterimin ardından nefesleri kesilen katılımcılar sahneye AMD'nin Neil Robinson'unun çıkışına tanık oluyorlar. Bu eleman Quakecon'da DX11 ile alakalı bilgilendirme yapan kişi.

    13:46 Önemle beklenen bir bilgi daha gün ışığına çıkıyor.
    AMD yeni nesil GPU'sunun 2008 Temmuzunda çıkardığı 4870'den %250 daha hızlı olacağını söylüyor.

    Bu teraflop'a göre yapılan bir hesap.

    4870'in 1,2 teraflop işlem gücüne sahip olduğunu düşünürsek
    5870 2,5-3 teraflop işlem gücü ile gelecek.

    14:02 Microsoft yetkilisi sahneye çıkıyor ve AMD'yi ilk DX11 donanımı gösteren ekran kartı üreticisi olduğu için tebrik ediyor.

    14:04 Çoklu monitörlü sistem kurulumlarında birçok kişinin aklına takılacak ilk sorun muhtemelen ekranların çerçevelerinin bu deneyimi olumsuz etkileyebileceği. Samsung'un buna bir çözümü var.

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör

    Çok ince kenarlara sahip ve çalışma led'i olmayan monitörler.

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör



    14:08 Basın için soru cevap kısmına geçiliyor.

    Ayrıntılı bilgi için:

    http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=pl&u=http://www.pcper.com/comments.php%3Fnid%3D7744&prev=/search%3Fq%3Dhttp://i32.tinypic.com/fbdsgo.jpg%26hl%3Den%26safe%3Doff%26sa%3DG&rurl=translate.google.co.uk

    http://www.hardocp.com/article/2009/09/09/amd_next_generation_ati_radeon_eyefinity_technology


    Şimdilik bu kadar arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    havoc fizikli oyundada aynı hareketler oluyor pshyx dede yani gidip onun için nvidia kart almam


    O oyuncusuna göre değişir, PhysX destekli bir oyunda fizik efektleri göremedikten sonra o oyunu oynamanın bir anlamı kalmıyor fizik efektleri yine aktif edilebilir ama düşük fps ile buda oyunun zevkini kaçırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 11 Eylül 2009; 18:26:56 >
  • Sponsor olunarak Phsyx desteği verilmiş birkaç oyundan bahsediyorsunuz.
    Diğer fizik motorları "Bu efektleri görmek istiyorsan falanca birmak kartlarını kullanmalısın" diye bir diretmede bulunmadan yapacağı işi yapıyor.
    Phsyx te ise durum farklı. İlla ki destekleyen kartta bir başarım sağlayacak.
    Fixik motorlarının asıl amaçları daha gerçekçi fiziki gösterimlerdir.
    Kaplamaları o kadar çekici olmasa da Red Faction Guerrilla oyunundaki fizik efektlerine bakabilirsin. Patlamalar ve kırılmalar phsyx dekinden farklı değil.
    Son kullanıcı için önemli olan nokta: para verdiğimiz kartların parasının haketmesidir. Bu noktada ATI nin kartlarının Phsyx desteği verememesi tamamen Nvidia nın tekelcilik ruhunun dışa vurumudur.
    Piyasadaki kartlar diğer tüm fizik motorlarını desteklerken Phsyx i destekleyemiyor.
    Olaya bir de bu yönden bakmak lazım. Nvidia bize yeni bir teknoloji mi sunuyor yoksa kendisine yeni bir kazanç kapısımı aralıyor.
    Bence tüketiciyi kandırıyor.




  • PhysX milyon dolarlar ile alınmış bir teknoloji bunu kendisinin kullanması gayet doğal isterse bunu kullandırtırda. Aslında bu kullanıcılar açısından daha iyide olurdu iki dere arasında kalınmazdı. Şimdiklik Havok motoru oyunlarda bir standart ama ileride söz gelimi PhysX, Havok veya başka ortak bir fizik motoru mutlaka gpu üzerinden kullanılacak çünkü gpu'lar daha çok güçlenicek ve cpu'ların yapacağından daha fazlasını ve daha güzelini yapıcaklar. Siz oyun dünyasını fazla takip etmediğiniz için hangi oyunlarda PhysX desteği var bilmiyorsunuz. 18 Eylül'de Batman Arkham Aslyum adlı çok güzel bir oyun PhysX desteğine sahip olucak ve bu oyun PhysX kapalı iken oyun çok tatsız bir hal alıyor. Yani benim için Ati veya Nvidia olması önemli değil kendi açımdan bakıyorum olaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 11 Eylül 2009; 18:13:03 >
  • Kim 7680x3200 çözünürlükte Dirt2 oynamak ister??

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


    Sanırım böyle bir sisteme hemen hemen hiçbir oyunsever kayıtsız kalamaz.



    Peki Street Fighter'a ne dersiniz?

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


    Ve başka bir sistem seçeneği.

    Karşınızdaki perdede 12 milyon noktacık (piksel) duruyor ATI Eyefinity 12MP projection teknolojisi ile.

     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VaLoUr

    PhysX milyon dolarlar ile alınmış bir teknoloji bunu kendisinin kullanması kadar doğal birşey olamaz isterse kullandırtır ona bir şey diyemem. Şimdiklik Havok motoru oyunlarda bir standart ama ileride PhysX, Havok veya başka bir fizik motoru mutlaka gpu üzerinden kullanılacak çünkü gpu'lar daha çok güçlenicek ve cpu'Ların yapacağından daha fazlasını ve daha güzelini yapıcaklar. Siz oyun dünyasını fazla takip etmediğiniz için hangi oyunlarda PhysX desteği var bilmiyorsunuz 18 Eylül'de Batman Arkham Aslyum adlı çok güzel bir oyun PhysX desteğine sahip olucak ve bu oyun PhysX kapalı iken oyun çok tatsız bir hal alıyor.

    physx i en çok mirror edge de hissettim... açıkcası oyunu boş bir arazide oynuyormuşum hissi yarattı... ve hiç tat alamadım physx li halini bildiğimden.. zaten physx i yinede cpu üzerinden açabiliyordum... ama 15 fps de ama 25 te açsa heralde physx li oynardım... hani sadece havalandırmada mazgallara takılmış kuçük parçacıklar bile kendini aratıyor o derece...




  • Kimse lansmandan bahsetmiyor, herkes birşeyleri kanıtlama peşinde. Madem öyle biz de izlenimlerimizi yazalım:

    1- CryEngine 3 demosu muhteşemdi, youtube'da bulabilirsiniz düşük çözünürlüklü videosunu. Eyefinity gibi bir standart gelmesi güzel bir gelişme. ATI Nvidia'yı zorladıkça, Nvidia fiyat kıracak sonuçta. Crysis'te Eyefinity çözünürlüğü gibi bir ayar olması çok güzel ve ATI adına iyi bir reklam.

    2- WOW'da raid'ler ve instance'lar iyice kolaylaşacak mı ne. Tüm map gözünüzün önünde olacak neredeyse. Hatırlarsanız Diablo2'nin de yüksek çözünürlük yaması vardı ve 9 ekran öteden fireball atmanıza izin veriyordu (Blizzard ban'ladı tabii ki Battle.net'te)

    3- AMD'nin yeni kartları güzel olacağa benziyor. Yüzde 250'lik bir artış hiç de fena değil. Tabi bu sonuçların normalize olması önemli. Bizim kullandığımız çözünürlüklerde fark belki %50-75 olacak, ama detay ve çözünürlük arttıkça kağıt üzerindeki bu %250'lik artış sonuçlara yansır (mesela Crysis ince ayar testi vardır ünlü. O teste dikkat etmek lazım). Tabii oyunların ekran kartlarını zorlama oranı arttıkça yine kağıt üzerindeki bu oran, gerçekleşecek. Ama PS4 ve XBOX720 çıkmadan büyük bir sıçrama olmayacak gibi oyunlarda (PC exclusive oyunlar bunun dışındadır)

    4- Eyefinity teknolojisi gayet güzel duruyor, hiç eğip bükmeye gerek yok. Yani birşeyin olmamasındansa olan birşey her zaman iyidir. Nvidia'nın 3d stereoscope teknolojisine güzel bir rakip olacak. Hangi teknolojiyi tercih edeceği kullanıcıya kalmış birşey. Ama Nvidia'nınki şu an kağıt üzerinde daha az masraflı gibi duruyor.

    5- Physx'e kaymış konu, o konu hakkında da birşeyler yazayım. Physx geçen sene buradaki çoğu kişinin dediği gibi bir elin parmağını geçmeyen oyunda vardı. Mirrors Edge ve Space Siege akla ilk gelenler. Ama o bir sene içerisinde en az 15-20 iyi oyunda Physx logosunu gördük. Bunlar içerisinde Guitar Hero (World Tour), Hell's Highway, Overlord 2, Sacred 2, Trine gibi kalitesini sizin yorumunuza bıraktığım oyunlar da var. Daha da vardı ancak şu an aklıma gelmiyor. Yani uzun lafın kısası, Physx artık bir standart olmuş durumda. Bunu görmezden gelmeyin. Her konuda "Physx için 2 yıl önce 8600 gt aldı millet, hala bekliyorlar" gibi şeyler görüyorum. Bunlar doğru değil. Son dönem çıkan 2-3 oyundan 1'i Physx logosunu bir şekilde taşıyor. Guitar Hero bile Physx kullanıyorsa, standart mı standart değil mi tartışmaları abes kaçar.

    6- Ayrıca Nvidia ATI'ye Physx kullandırmıyor. mu acaba? Çoğu konsola yazılımla Physx desteği geldi mesela. ATI ve partnerleri bu konuda birşey yapmıyor da olabilirler. Mesela ATI ekran kartlı X-BOX360'larda da Physx desteği yok ama PS3 ve Wii'de var artık. ATI Havoc'a güvenip mi kullanmıyor bunu, yoksa Nvidia mı vermiyor? Emin olmadan birşey diyemeyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yerroner -- 11 Eylül 2009; 18:15:12 >




  • Wiide de ATI ekran kartı kullanılıyor
  • Karta yakından bakış


     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör


     AMD'nin yeni GPU'sunda Eyefinity ve 6 monitör



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adacay -- 11 Eylül 2009; 21:22:47 >




  • yakında bu sekilde panoramik oyunlar oynayabileceğimiz kıvrılabilen oled monitörler de cıkacaktır öyle bi kamyon monitör alıp yanyana koymanın bi anlamı yok
  • Oled monitörler yaygınlaşır ve ucuzlarsa kullanılabilir bu sistem. Monitör kenarlarını inanılmaz ince yapabilirler o zaman. Gerçi o teknoloji ucuzlarsa bu boyutta tek ekran da yapılır, çoklu monitöre gerek kalmaz.
  • herşey mükemmel de şu ekran kenarlarını ince yaparlarsa daha iyi olur. Ben şahsen öyle şeylerden çok rahatsız olurum. Lcd ekranların bu teknoloji için bi elden geçmesi lazım bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VaLoUr

    quote:

    Orijinalden alıntı: Computeus

    Çoklu monitör eski bir teknoloji olabilir (ki 6 monitör desteğini ben hiç görmedim) fakat gibi devasa bir çözünürlük var. Eski teknoloji diyip burun kıvırmayın.

    O ekranların toplam çözünürlüğü bilmeden konuşmayın tek ekranda 7680x3200 gibi bir çözünürlük şimdiklik yok eğer olsaydı oyun yerlerde sürünürdü. 6 Ekranı kim alıp kullanıcak ? Hemde ekranı kesen rahatsız edici çizgiler varken ?

    Yok artık daha neler. Zaten piyasada tek başına 7680x3200 veren bi monitör yok. Bu sağlamak için 6 monitör birleştirilmiş ve sonuçta 7680x3200 çözünürlüğe ulaşılmış. Bu çözünürlüğü tek kart veriyor.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.