Şimdi Ara

Amortisör tek değişir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
41.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabanın sol ön amortisörü patlak, yaklaşık 1 senedir öyle biniyorum. Yakında değiştirecem fakat bi tanıdığım amortisör tek değişmez çift değişir demişti. Ne diyosunuz bu konuda, tek değişmesinde bi sakınca varmı yoksa kesinlikle ikisini de değiştirmelimiyim?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Amortisör Tek Değişir mi?

    Bir aracın süspansiyon sisteminin önemli bir bileşeni olan amortisörler, tekerleklerin ani hareketlerini kontrol ederek sürüş konforunu ve güvenliğini sağlar. Amortisörlerin arızalanması, araç kontrolünün kaybına ve ciddi kazalara yol açabilir.

    Genellikle çift olarak kullanılan amortisörlerin tek değiştirilip değiştirilemeyeceği yaygın bir sorudur. Cevap, aracın modeline ve süspansiyon sisteminin tasarımına bağlıdır.

    Amortisör Çift mi Değiştirilir?

    Çoğu durumda, amortisörler çift olarak değiştirilmelidir. Bunun nedeni, amortisörlerin zamanla eşit şekilde aşınması ve performansının bozulmasıdır. Sadece bir amortisörü değiştirmek, diğerinin aşınmasına neden olarak dengesiz bir sürüşe ve güvenlik risklerine yol açabilir.

    Arka Amortisörlerin Tek Değiştirilmesi

    Bazı araç modellerinde, arka amortisörlerin tek değiştirilmesi mümkündür. Ancak bu, yalnızca bir amortisörün arızalanması veya diğerinin hala iyi durumda olması durumunda önerilir. Arka amortisörleri tek değiştirirken, her iki tarafın da kullanım ömrünün aynı olması önemlidir.

    Ön Amortisörlerin Tek Değiştirilmesi

    Ön amortisörler genellikle çift olarak değiştirilir. Bunun nedeni, ön süspansiyon sisteminin daha karmaşık olması ve her iki amortisörün eşit performans göstermesinin daha önemli olmasıdır. Ön amortisörlerden birinin değiştirilmesi, aracın yol tutuşunu ve fren performansını etkileyebilir.

    Ön Amortisörlerin Sağ ve Sol Arasındaki Fark

    Ön amortisörlerin sağ ve sol tarafları genellikle farklıdır. Bunun nedeni, yol yüzeyindeki düzensizlikleri farklı şekilde emmeleri gerektiğidir. Tek ön amortisörü değiştirirken, aracın modeline uygun olanı taktığınızdan emin olmalısınız.

    Amortisör Takozu Tek Değiştirilir mi?

    Amortisör takozu, amortisörü gövdeye bağlayan bir bileşendir. Amortisör değiştirme sırasında takozun da değiştirilmesi önerilir. Çünkü takozlar da zamanla aşınır ve hasar görebilir. Tek amortisör takozu değiştirmek, titreşim ve sarsıntı sorunlarına yol açabilir.

    Sonuç

    Genel olarak, amortisörlerin çift olarak değiştirilmesi önerilir. Ancak bazı durumlarda, arka amortisörlerin tek değiştirilmesi mümkündür. Ön amortisörlerin, ön süspansiyon sisteminin karmaşıklığı nedeniyle genellikle çift değiştirilmesi gerekir. Amortisör değiştirme sırasında, takozu da değiştirmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bence tek değişir, şimdi mesela 10 gün evvel ön amartisörleri değiştirdim sol tekeri soktum büyük bir çukura ve patladı,sağ'ın suçu ne
    ikisi birbirinden bağımsız parça, ben ön takımda rot kolları ve rot başını tek değiştirdim aynı şey bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagleanddog

    bence tek değişir, şimdi mesela 10 gün evvel ön amartisörleri değiştirdim sol tekeri soktum büyük bir çukura ve patladı,sağ'ın suçu ne
    ikisi birbirinden bağımsız parça, ben ön takımda rot kolları ve rot başını tek değiştirdim aynı şey bence
    arkadaşım bu rsi nerden aracın 110 hp lik clio 1,8 tek kapı mı onlar rsi (rakıyı sek içerim)oluyorda,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rsi

    Arkadaşlar arabanın sol ön amortisörü patlak, yaklaşık 1 senedir öyle biniyorum. Yakında değiştirecem fakat bi tanıdığım amortisör tek değişmez çift değişir demişti. Ne diyosunuz bu konuda, tek değişmesinde bi sakınca varmı yoksa kesinlikle ikisini de değiştirmelimiyim?



    eğer diğer sağlam olan taraf çok yakında değişmemişse çift değiştirmende yarar var neden dersen sağlam olan taraf hassasiyetini kaybetmiş olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: final fantasy

    quote:

    Orjinalden alıntı: rsi

    Arkadaşlar arabanın sol ön amortisörü patlak, yaklaşık 1 senedir öyle biniyorum. Yakında değiştirecem fakat bi tanıdığım amortisör tek değişmez çift değişir demişti. Ne diyosunuz bu konuda, tek değişmesinde bi sakınca varmı yoksa kesinlikle ikisini de değiştirmelimiyim?



    eğer diğer sağlam olan taraf çok yakında değişmemişse çift değiştirmende yarar var neden dersen sağlam olan taraf hassasiyetini kaybetmiş olabilir
    her halükarda amortisörler çift taraflı değiştirilmelidir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagleanddog

    arkadaşım bu rsi nerden aracın 110 hp lik clio 1,8 tek kapı mı onlar rsi (rakıyı sek içerim)oluyorda,

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: eagleanddog

    arkadaşım bu rsi nerden aracın 110 hp lik clio 1,8 tek kapı mı onlar rsi (rakıyı sek içerim)oluyorda,


    Nickim onunla alakalı değil, aracım da clio 1.4 rta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rsi

    quote:

    Orjinalden alıntı: eagleanddog

    arkadaşım bu rsi nerden aracın 110 hp lik clio 1,8 tek kapı mı onlar rsi (rakıyı sek içerim)oluyorda,


    Nickim onunla alakalı değil, aracım da clio 1.4 rta

    Alıntıları Göster
    Elbette tek değişir..Fakat yukarıda söylendiği gibi çift değiştirmende yarar var..

    1 sene patlak amortisöre binmende garip gerçekden..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti

    Elbette tek değişir..Fakat yukarıda söylendiği gibi çift değiştirmende yarar var..

    1 sene patlak amortisöre binmende garip gerçekden..


    Alıntıları Göster
    Ben dün sol arkayı tek olarak değiştirdim serviste...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: herby

    Ben dün sol arkayı tek olarak değiştirdim serviste...

    Alıntıları Göster
    patlak oldugu nasıl anlaşılır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esdegel06

    patlak oldugu nasıl anlaşılır

    Alıntıları Göster
    Şimdi ben de çift taraflı değiştirilmesinden yanayım. Sol değişir sağ değişmezse araba yamuk durur. En düzeli çift taraflı değiştirmektir.

    Amortisör'ün patlak olduğu nasıl anlaşılır? Vuruntu yapar, ses yapar...
  • bence tamirini dene ben yaptırdım bir yılda garanti verdiler ayrıca tek değişir bana kalırsa tabi diğerlerinide bi kontrol ettir dengeyi tutturabiliyorsa değişebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esdegel06

    patlak oldugu nasıl anlaşılır

    Alıntıları Göster
    amartisörler eğer gazlı değilse içlerinde özel bir yağ vardır.PAtlak amörtisör dendiğinde tamirciler genelde amartisörün yağ sızdırmış olup olmadığına bakarlar.Eğer yağ kaçırmış ise patlaktır denir.Ancak gerçek test söyle yapılmalıdır.
    Eğer amartisör sökülmeden araç üstünde bozulmuş ise , o taraftan araca bütün gücünüzle asılarak bastırınız.Hatta bu işi bütün ağırlığınızı o tarafa yükleyerek abanınız.Üst üste abandığınız tarafın YAYLANMAMASI gerekmektedir.Yani amartisörlerin esas görevi olan sönümleme görevini yapıyor olmalıdır.yaylanma tabiri aslında zor anlaşılan bir kavramdır.Ancak amörtisörleri tamamen bitmiş ise bu kolaylıkla anlaşılacaktır.Bastırarak yüklendiğiniz taraf beşik gibi sallanırken sağlam tarafta bu işi yaptığınızda bir farklılık olduğunu hissedeceksiniz.Birkere bastırılan yer sadece bir sefer yaylanırken diğeri küçük salınımlar ile yaylanmaya devam eder.

    Bu olayı anlatmak için kapılarda kullanılan ve çarpmasını engelleyen kapı amortisörlerinde durum aynıdır.Bir kapınızın yayı vardır bir de bunu durduruan amortisörü vardır.Siz kapıyı tüm gücünüzle itseniz dahi bu parça kapının belirli bir süratten fazla hızla kapanmasını engellemektedir.Sistem tamamen aynıdır.Bu parça bozulduğunda kapı dannn diye kapanmaktadır.Arabadaki karşılığında ise aşırı yaylanarak aracın stabiletesini bozmakta fren mesefesini etkilemekte , dengeyi alt üst ederek viraja girerken çok büyük tehlike arz etmektedir.Özellikle ön amrtisörlerden birisi devre dışı kalmışsa viraja girerken çok büyük tehlike söz konusudur.Bozuk olan taraf görev yapmayacağı için o tarafa araç yığılarak burnunu yatıracak ve viraj bitmeden kayma veya kafa atma tabiri denen olay olabilcektir.Bu tamamen aracın hızıyla alaklı bir durumdur.

    öyle ise genel kural 2 amrtisör de birlikte değişmesi gerekli ve şattır denilebilir.masraftan kaçmayın ,ya tamir ettirin yağını bastırın (mümkünse ) yada komple değiştirin.En kötü marka amortisör bile patlak amortisörden daha iyidir denilebilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    patlak oldugu nasıl anlaşılır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    amartisörler eğer gazlı değilse içlerinde özel bir yağ vardır.PAtlak amörtisör dendiğinde tamirciler genelde amartisörün yağ sızdırmış olup olmadığına bakarlar.Eğer yağ kaçırmış ise patlaktır denir.Ancak gerçek test söyle yapılmalıdır.
    Eğer amartisör sökülmeden araç üstünde bozulmuş ise , o taraftan araca bütün gücünüzle asılarak bastırınız.Hatta bu işi bütün ağırlığınızı o tarafa yükleyerek abanınız.Üst üste abandığınız tarafın YAYLANMAMASI gerekmektedir.Yani amartisörlerin esas görevi olan sönümleme görevini yapıyor olmalıdır.yaylanma tabiri aslında zor anlaşılan bir kavramdır.Ancak amörtisörleri tamamen bitmiş ise bu kolaylıkla anlaşılacaktır.Bastırarak yüklendiğiniz taraf beşik gibi sallanırken sağlam tarafta bu işi yaptığınızda bir farklılık olduğunu hissedeceksiniz.Birkere bastırılan yer sadece bir sefer yaylanırken diğeri küçük salınımlar ile yaylanmaya devam eder.

    Bu olayı anlatmak için kapılarda kullanılan ve çarpmasını engelleyen kapı amortisörlerinde durum aynıdır.Bir kapınızın yayı vardır bir de bunu durduruan amortisörü vardır.Siz kapıyı tüm gücünüzle itseniz dahi bu parça kapının belirli bir süratten fazla hızla kapanmasını engellemektedir.Sistem tamamen aynıdır.Bu parça bozulduğunda kapı dannn diye kapanmaktadır.Arabadaki karşılığında ise aşırı yaylanarak aracın stabiletesini bozmakta fren mesefesini etkilemekte , dengeyi alt üst ederek viraja girerken çok büyük tehlike arz etmektedir.Özellikle ön amrtisörlerden birisi devre dışı kalmışsa viraja girerken çok büyük tehlike söz konusudur.Bozuk olan taraf görev yapmayacağı için o tarafa araç yığılarak burnunu yatıracak ve viraj bitmeden kayma veya kafa atma tabiri denen olay olabilcektir.Bu tamamen aracın hızıyla alaklı bir durumdur.

    öyle ise genel kural 2 amrtisör de birlikte değişmesi gerekli ve şattır denilebilir.masraftan kaçmayın ,ya tamir ettirin yağını bastırın (mümkünse ) yada komple değiştirin.En kötü marka amortisör bile patlak amortisörden daha iyidir denilebilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    patlak oldugu nasıl anlaşılır


    Alıntıları Göster
    amortisörler nasıl çalışır sorusu aklına takılanlar için çok basit bir mekanik düzenek olan bu parçanın temelde bir plaka ve üzerinde irili ufaklı delikler bulunduğunu belirteyeyim.Bu delişklerden yağ sizin kuvvet uygulamanız ile belirli bir hızda geçer o yüzden yükü artırsanız bile pistonun hızı çok fazla değişmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    amortisörler nasıl çalışır sorusu aklına takılanlar için çok basit bir mekanik düzenek olan bu parçanın temelde bir plaka ve üzerinde irili ufaklı delikler bulunduğunu belirteyeyim.Bu delişklerden yağ sizin kuvvet uygulamanız ile belirli bir hızda geçer o yüzden yükü artırsanız bile pistonun hızı çok fazla değişmez.

    Alıntıları Göster
    O zaman en mantıklısı çift taraflı değişim yapmak. Fakat diyelimki tek tarafı değiştirdik, keskin virajlarda tehlike yaratır mı? Malum araba uzun yola gidecek ve yüklü olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rsi

    O zaman en mantıklısı çift taraflı değişim yapmak. Fakat diyelimki tek tarafı değiştirdik, keskin virajlarda tehlike yaratır mı? Malum araba uzun yola gidecek ve yüklü olacak.

    Alıntıları Göster
    tek taraflı değişmelerde basınç testi yapıyorlardı zannedersem
    ama yinede bu tek taraf değişimini öneriyorum anlamına gelmesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    tek taraflı değişmelerde basınç testi yapıyorlardı zannedersem
    ama yinede bu tek taraf değişimini öneriyorum anlamına gelmesin.

    Alıntıları Göster
    SAĞLAM OLAN AMORTİSÖRÜN BİRE BİR AYNISI İLE TEK DEĞİŞİM YAPILABİLİR...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    SAĞLAM OLAN AMORTİSÖRÜN BİRE BİR AYNISI İLE TEK DEĞİŞİM YAPILABİLİR...

    Alıntıları Göster
    Tek amortisör değişimini benim usta yapmamıştı zamanında illa 2 si birden diye tutturmuştu demek ki bir bildiği vardır.

    Kendisi sadece işçilik alır bu arada.Parçayı ben alırım teke ve çifte aynı parayı veriyo olacaktım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Tek amortisör değişimini benim usta yapmamıştı zamanında illa 2 si birden diye tutturmuştu demek ki bir bildiği vardır.

    Kendisi sadece işçilik alır bu arada.Parçayı ben alırım teke ve çifte aynı parayı veriyo olacaktım.

    Alıntıları Göster
    Amortisörlerin patlaksa lakırdı şeklinde ses gelir arka ise arka koltukta bir teste çık kolayca anlarsın önde ise önde oturup sese bak. Diğer arkadaşların dediği gibi yağ kaçağı da olabilir ancak yağ kaçırmadığı halde patlak olabilir. Amortisörün biri patlak ise sağlam amortisöre normalden fazla yük biner ve diğeri de aşınmaya başlar bi süre sonra diğeri de patlayabilir. Yani çift değiştirmek her zaman daha sağlıklıdır çünkü normalden fazla yük binen amortisörün hızla aşınması sonucu kısa süre sonra problem çıkarması kuvvetle muhtemeldir




  • değişmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rsi

    O zaman en mantıklısı çift taraflı değişim yapmak. Fakat diyelimki tek tarafı değiştirdik, keskin virajlarda tehlike yaratır mı? Malum araba uzun yola gidecek ve yüklü olacak.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar eğer ön amartisör değişecek ise ikisi birden değişmesi güzevnlik gereğidir.Teknik açıdan bir problem yok demek mümkündür ancak frene bastığınızda ön amartisörler durma mesafesnin etkili olmasında önemli görevler yüklenmektedir.Bir taraf aşagı doğru çökerken diğer taraf sadece biraz az damping yapsa aracın stabilitesi bozulur ve savrulma durumu hasıl olur .Benim arabamda ESB var diye gözden kaçırabilirsiniz ancak bu sistemler direksiyon hareketi ile devreye girer, eğerr sizin aracınız direksiyon düz duruken sağa veya sola doğru kayma eğilimine girmişse geçmiş olsun bundan sonrası biraz şansa biraz da ustalığa kalmaktadır.Olay çok tekniktir şimdi mühendis olmayanlara newton falan anlatabilirim ancak herkez başka türlü yorum yapıp başka anlayabilir.Ben bu konuda özellikle makina müh. olmuş veya adayların daha titiz olaya yaklaşmasını ümid ederim.gerekirse detaya da inebiliriz.problem değil


    quote:

    Orjinalden alıntı: rsi

    O zaman en mantıklısı çift taraflı değişim yapmak. Fakat diyelimki tek tarafı değiştirdik, keskin virajlarda tehlike yaratır mı? Malum araba uzun yola gidecek ve yüklü olacak.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.