Şimdi Ara

Lastikler virajlarda ses yapıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
23.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2 sene önce bridgestone B250 modelli lastik almıştım.Lastikler,özellikle virajları dönerken ses yapmaya başladı.Hani araç kayarken lastik sesi oluyorya ona benzer bir ses.Ama lastikler kaymıyor ses yapıyor sadece.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Virajlarda Lastiklerden Ses Gelmesine Neden Olan Etkenler

    Bir virajda araç kullanırken lastiklerden gelen ses, rahatsız edici ve endişe verici bir deneyim olabilir. Lastiklerin virajlarda ses çıkarmasının çeşitli nedenleri vardır.

    Lastik Basıncı: Lastik basıncının doğru olması, güvenli ve verimli bir sürüş için hayati önem taşır. Eksik şişirilmiş lastikler daha düz olur ve virajlarda daha fazla bükülmeye eğilimlidir, bu da sürtünmenin artmasına ve ses çıkarmasına neden olur.

    Lastik Aşınması: Lastikler aşındıkça diş derinlikleri azalır. Aşınmış lastikler virajlarda daha az tutuş sağlar ve kaymaya daha yatkındır. Bu kayma, yol yüzeyiyle daha fazla sürtünmeye neden olur ve ses çıkarır.

    Lastik Dengesizliği: Dengesiz lastikler, virajlarda titreşime neden olabilir ve bu da lastiklerin yolla temasını etkiler. Dengesiz lastikler, düzensiz aşınmaya ve ses çıkarmaya neden olur.

    Süspansiyon Sorunları: Süspansiyon sistemi, aracın ağırlığını destekler ve tekerleklerin yolla temasını sağlar. Arızalı veya yıpranmış süspansiyon bileşenleri, virajlarda lastiklerin yolla doğru temas etmemesine neden olarak ses çıkarabilir.

    Yol Koşulları: Virajlarda lastiklerden gelen ses, yol koşullarından da etkilenebilir. Pürüzlü veya düzensiz yüzeyler, lastiklere daha fazla baskı uygulayarak ses çıkarmasına neden olabilir.

    Sesin Nedenini Belirleme: Virajlarda lastiklerden gelen sesin nedenini belirlemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Lastik basıncını kontrol et.
    • Lastiklerin aşınma durumunu incele.
    • Süspansiyon sistemini herhangi bir hasar veya arıza açısından kontrol et.
    • Aracı, pürüzsüz ve düz bir yolda test sürüşüne çıkar.

    Lastiklerden gelen sesin nedenini belirledikten sonra, sorunu çözmek ve güvenli ve sessiz bir sürüş deneyimine kavuşmak için gerekli adımları atabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Muhtemel Nedenler:
    1. Lastik hava basınçları düşük: Lastik havalarını yeniden ayarlayınız,
    2. Rot ayarlarının ayarlanması gereklidir: Rot balansçıda özellikle rot ayarı yapılmasını isteyiniz. (caster ve camber açıları da dahil gözden geçirilmeli)
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Muhtemel Nedenler:
    1. Lastik hava basınçları düşük: Lastik havalarını yeniden ayarlayınız,
    2. Rot ayarlarının ayarlanması gereklidir: Rot balansçıda özellikle rot ayarı yapılmasını isteyiniz. (caster ve camber açıları da dahil gözden geçirilmeli)
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.
    ayrıca balans ayarınada baktırın balans ayarı bozulmuşsa ses yapabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    ayrıca balans ayarınada baktırın balans ayarı bozulmuşsa ses yapabilir

    Alıntıları Göster
    ya da hiç ßir proßLem yok . Eğer hava sıcaklığı yüksekse , asfaLt sıcaksa o sesLer normaL !.. her araçtan geLir !..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Muhtemel Nedenler:
    1. Lastik hava basınçları düşük: Lastik havalarını yeniden ayarlayınız,
    2. Rot ayarlarının ayarlanması gereklidir: Rot balansçıda özellikle rot ayarı yapılmasını isteyiniz. (caster ve camber açıları da dahil gözden geçirilmeli)
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.


    Sert lastik asfaltta tutunma kabiliyetini kaybetmeye başlar. Araç kayar ama yukarıda kastedilen sesi yapmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Muhtemel Nedenler:
    1. Lastik hava basınçları düşük: Lastik havalarını yeniden ayarlayınız,
    2. Rot ayarlarının ayarlanması gereklidir: Rot balansçıda özellikle rot ayarı yapılmasını isteyiniz. (caster ve camber açıları da dahil gözden geçirilmeli)
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.


    Sert lastik asfaltta tutunma kabiliyetini kaybetmeye başlar. Araç kayar ama yukarıda kastedilen sesi yapmaz...



    Merak ettim doğrusu; asfaltta kayan lastiğin sesi nasıl olur?

    Aslında söz ettiğim tüm etkilerde araç asfalt üstünde kaydığı için ses yapmıyor mu?
    Yani her seferinde bir tutunma kabiliyetinde azalma, kayma yaşanmıyor mu?
    Her seferinde kayan lastiğin sesini duymuyor muyuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Muhtemel Nedenler:
    1. Lastik hava basınçları düşük: Lastik havalarını yeniden ayarlayınız,
    2. Rot ayarlarının ayarlanması gereklidir: Rot balansçıda özellikle rot ayarı yapılmasını isteyiniz. (caster ve camber açıları da dahil gözden geçirilmeli)
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.


    Sert lastik asfaltta tutunma kabiliyetini kaybetmeye başlar. Araç kayar ama yukarıda kastedilen sesi yapmaz...



    Merak ettim doğrusu; asfaltta kayan lastiğin sesi nasıl olur?

    Aslında söz ettiğim tüm etkilerde araç asfalt üstünde kaydığı için ses yapmıyor mu?
    Yani her seferinde bir tutunma kabiliyetinde azalma, kayma yaşanmıyor mu?
    Her seferinde kayan lastiğin sesini duymuyor muyuz?


    Hayır hocam. Soğuk ve sert lastik kaysa da ses yapmaz.
    Uşak'a yolunuz düşerse Jettamızda size gösterebilirim.
    Üzerinde 2006 yapımı 58.000kmdir kullandığımız Hankook 105K Ventus Prime lastik var. Acaip sert bir lastik. Ancak uzun yolda güzelce ısındıktan sonra hafif bir yumuşama oluyor. Bu sertlikten dolayı ASR'yi rahat bırakmıyorum. Fren yaparken de ABS'yi... Patinaj çekerken de, fren yaparken de, sert girdiğim kavşaklarda ESP müdahale edene kadar olan kaymalarda da lastik sesi çıkmıyor...

    Kayan lastik sesi için de Doblomuzun üzerinde bulunan 2009 yapımı sıfır lastiklerle dinletebilirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: speaker


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Muhtemel Nedenler:
    1. Lastik hava basınçları düşük: Lastik havalarını yeniden ayarlayınız,
    2. Rot ayarlarının ayarlanması gereklidir: Rot balansçıda özellikle rot ayarı yapılmasını isteyiniz. (caster ve camber açıları da dahil gözden geçirilmeli)
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.


    Sert lastik asfaltta tutunma kabiliyetini kaybetmeye başlar. Araç kayar ama yukarıda kastedilen sesi yapmaz...



    Merak ettim doğrusu; asfaltta kayan lastiğin sesi nasıl olur?

    Aslında söz ettiğim tüm etkilerde araç asfalt üstünde kaydığı için ses yapmıyor mu?
    Yani her seferinde bir tutunma kabiliyetinde azalma, kayma yaşanmıyor mu?
    Her seferinde kayan lastiğin sesini duymuyor muyuz?


    Hayır hocam. Soğuk ve sert lastik kaysa da ses yapmaz.
    Uşak'a yolunuz düşerse Jettamızda size gösterebilirim.
    Üzerinde 2006 yapımı 58.000kmdir kullandığımız Hankook 105K Ventus Prime lastik var. Acaip sert bir lastik. Ancak uzun yolda güzelce ısındıktan sonra hafif bir yumuşama oluyor. Bu sertlikten dolayı ASR'yi rahat bırakmıyorum. Fren yaparken de ABS'yi... Patinaj çekerken de, fren yaparken de, sert girdiğim kavşaklarda ESP müdahale edene kadar olan kaymalarda da lastik sesi çıkmıyor...

    Kayan lastik sesi için de Doblomuzun üzerinde bulunan 2009 yapımı sıfır lastiklerle dinletebilirim...

    Alıntıları Göster
    Bir daha ki sefere dikkatli dinlerseniz, kayan lastiğin sesini dinlersiniz. Kayan her nesne minimalde olsa bir kayma sesi verir. bu sesi yok etmek için fizikçiler her ne kadar çaba sarfetselerde henüz bir çare bulunamadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Bir daha ki sefere dikkatli dinlerseniz, kayan lastiğin sesini dinlersiniz. Kayan her nesne minimalde olsa bir kayma sesi verir. bu sesi yok etmek için fizikçiler her ne kadar çaba sarfetselerde henüz bir çare bulunamadı.


    Anlatamadım galiba hocam. Bizdeki lastiklerde ses yok diyorum. Sürtünme sesi ayrı. Lastiğin kayma sesi ayrı. Sürtünme sesi 2m öteden duyulmayabilir ama yumuşak hamurlu bir lastiğin kayma sesi 200m öteden duyulabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Bir daha ki sefere dikkatli dinlerseniz, kayan lastiğin sesini dinlersiniz. Kayan her nesne minimalde olsa bir kayma sesi verir. bu sesi yok etmek için fizikçiler her ne kadar çaba sarfetselerde henüz bir çare bulunamadı.


    Anlatamadım galiba hocam. Bizdeki lastiklerde ses yok diyorum. Sürtünme sesi ayrı. Lastiğin kayma sesi ayrı. Sürtünme sesi 2m öteden duyulmayabilir ama yumuşak hamurlu bir lastiğin kayma sesi 200m öteden duyulabilir.

    Alıntıları Göster
    Ben yine anlayamadım. Kusura bakmayınız, Sizin kadar derin bilgilere sahip değilim. Bizimkisi, sadece kulaktan dolma ve pratik bilgiler. Şu konuyu bir açıklığa kavuşturursanız, bende bir şeyler öğrendiğim için memnun olacağım:
    1.Sert lastikle (herhalde bu sözle hamuru sert lastik kastediliyor ) sertleşmiş lastik aynı mıdır?
    2. Sert lastiğin sırtı ve yanakları aynı sertlikte midir?
    3. Sert lastikle kastedilen yanak sertliği ise, sırt sertliği ne zaman ve ne şekilde oluşur?
    4. Kayma hareketinin başlamasının fiziksel olarak etkenleri nelerdir? Ne zaman kayma başlar, bu kaymalarda ortaya çıkan sesi tarif eder misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Ben yine anlayamadım. Kusura bakmayınız, Sizin kadar derin bilgilere sahip değilim. Bizimkisi, sadece kulaktan dolma ve pratik bilgiler. Şu konuyu bir açıklığa kavuşturursanız, bende bir şeyler öğrendiğim için memnun olacağım:
    1.Sert lastikle (herhalde bu sözle hamuru sert lastik kastediliyor ) sertleşmiş lastik aynı mıdır?
    2. Sert lastiğin sırtı ve yanakları aynı sertlikte midir?
    3. Sert lastikle kastedilen yanak sertliği ise, sırt sertliği ne zaman ve ne şekilde oluşur?
    4. Kayma hareketinin başlamasının fiziksel olarak etkenleri nelerdir? Ne zaman kayma başlar, bu kaymalarda ortaya çıkan sesi tarif eder misiniz?


    Speaker=konuşmacı. Nickinizle ne kadar uyumlusunuz. Amma tıngırdadınız ya.

    1- 4-5 yıllık lastik ne kadar yumuşak hamurlu olursa olsun "sertleşir" Var mı aksi bir durum? Yok! Hatta suyla fazla temas ettirdiğim için normalinden daha fazla bayatlamış da olabilir. Bayatlama yerine sertleşmiş diyelim. Siz anca anlarsınız.

    2- Lastiğine göre değişir. Hamur ne kadar yumuşak olursa olsun off-road araba lastikleri 4 kata kadar yüksek, kalın ve sert yanaklara sahiptir. İnanmıyorsan araştır Speaker. Boşa konuşmakla olmaz. Fren yapınca senin araban yanaklarıyla mı duruyor? Yanaklarından mı geliyor o ses. Hey Allahım!

    3- Yanak sertliği ne alaka. benim arabam lastiklerin yanaklarıyla değil sırtıyla basıyor. Viraj dönerken lastik, jantın altına girmiyor merak etmeyin. Hankook Ventus Prime K105 ilk başta çok yumuşaktı. Zamanla sertleşti. Geçen seneye kadar kayma sesini çok rahat duyuyordum. Sağır değilim. Odyometri sonuçlarım da var.

    4- Kayma hareketi ortama göre değişir. Rüzgar bile etkileyebilir. Nascar yarışlarında sol arkandan gelen araba çarpmasa bile büyük ihitmalle sana spin attırır. Bu da bir kaymadır. Sana burdan bir ses çıkartırdım ama duyar mısın bilemem.

    Hayır inanmıyorsan çık gel Uşak'a diyorum. Ben kimseyi burda inandırmak zorunda değilim. İnanmıyorsan da boşa mesaj kasmak için yazdığınız belli. 2005 yılından beri bu forumda görünüyorsunuz ama mesaj sayınız 100.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Ben yine anlayamadım. Kusura bakmayınız, Sizin kadar derin bilgilere sahip değilim. Bizimkisi, sadece kulaktan dolma ve pratik bilgiler. Şu konuyu bir açıklığa kavuşturursanız, bende bir şeyler öğrendiğim için memnun olacağım:
    1.Sert lastikle (herhalde bu sözle hamuru sert lastik kastediliyor ) sertleşmiş lastik aynı mıdır?
    2. Sert lastiğin sırtı ve yanakları aynı sertlikte midir?
    3. Sert lastikle kastedilen yanak sertliği ise, sırt sertliği ne zaman ve ne şekilde oluşur?
    4. Kayma hareketinin başlamasının fiziksel olarak etkenleri nelerdir? Ne zaman kayma başlar, bu kaymalarda ortaya çıkan sesi tarif eder misiniz?


    Speaker=konuşmacı. Nickinizle ne kadar uyumlusunuz. Amma tıngırdadınız ya.

    1- 4-5 yıllık lastik ne kadar yumuşak hamurlu olursa olsun "sertleşir" Var mı aksi bir durum? Yok! Hatta suyla fazla temas ettirdiğim için normalinden daha fazla bayatlamış da olabilir. Bayatlama yerine sertleşmiş diyelim. Siz anca anlarsınız.

    2- Lastiğine göre değişir. Hamur ne kadar yumuşak olursa olsun off-road araba lastikleri 4 kata kadar yüksek, kalın ve sert yanaklara sahiptir. İnanmıyorsan araştır Speaker. Boşa konuşmakla olmaz. Fren yapınca senin araban yanaklarıyla mı duruyor? Yanaklarından mı geliyor o ses. Hey Allahım!

    3- Yanak sertliği ne alaka. benim arabam lastiklerin yanaklarıyla değil sırtıyla basıyor. Viraj dönerken lastik, jantın altına girmiyor merak etmeyin. Hankook Ventus Prime K105 ilk başta çok yumuşaktı. Zamanla sertleşti. Geçen seneye kadar kayma sesini çok rahat duyuyordum. Sağır değilim. Odyometri sonuçlarım da var.

    4- Kayma hareketi ortama göre değişir. Rüzgar bile etkileyebilir. Nascar yarışlarında sol arkandan gelen araba çarpmasa bile büyük ihitmalle sana spin attırır. Bu da bir kaymadır. Sana burdan bir ses çıkartırdım ama duyar mısın bilemem.

    Hayır inanmıyorsan çık gel Uşak'a diyorum. Ben kimseyi burda inandırmak zorunda değilim. İnanmıyorsan da boşa mesaj kasmak için yazdığınız belli. 2005 yılından beri bu forumda görünüyorsunuz ama mesaj sayınız 100.

    Alıntıları Göster
    Görüyorum ki Sizde nickinize uygun, yıkmaya, kırmaya, bozmaya ve şiddete meyilli birisiniz. Sözleriniz yetmeyince hemen şiddete sarılıp, karşınızdakine zorla kabul ettirme eğilimindesiniz. Eğer mesaj sayısıyla herkes dolu konuşsaydı az konuşan daha dolu konuşuyor, çok konuşan daha çok boş konuşuyor demek olurdu ki bu durumda Siz boş konuşanlar sınıfında, bende dolu konuşunalar snıfında yer alırdım.
    Başından beridir sorduğum sorulara cevap vermek yerine, başka şeylerden söz ediyor ve beni tehdit ediyorsunuz. Aslında benim söylediklerimi kabul ettiğinizide her yazdığınızda kabul ediyorsunuz, ama sırf terslik olsun diye boşu boşuna tersini söylüyormuş gibi iddia edip, mesaj sayısı artırmaya oynuyorsunuz. Aslında tıngırdayan Sizsiniz. O kadar çok tıngırdıyorsunuz ki taaa Uşaktan buraya sadece tungırtılarınız geliyor.
    Arkadaş dur da en başa bak ben ne demişim:
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.
    Siz ne demişsiniz :
    Sert lastik asfaltta tutunma kabiliyetini kaybetmeye başlar. Araç kayar ama yukarıda kastedilen sesi yapmaz...
    Yani, sert lastikten söz edip, sertleşmiş lastik gibi iddia eden Sizsiniz. Uyan arkadaş sertleşmiş lastiği anlatıyoruz, araya sert lastikle girmeeeee.
    Lütfen daha dikkatli okuyup, anlayıp sonrada karşımızdakini kırmadan, karşımzdakine hakaret etmeden ve tartışma adabı içerisinde bu forumu kullanalım. Her fırsatta karşımızdakine saldırmadan önce acaba ben nerede hata yapmış olabilirim diye bir düşünelim. (Lütfen buradaki ince ayrıntıya dikkat hata yapmaktan söz etmiyorum, hata yapmış olabilme ihtimalinden söz ediyorum. Hata yapmamış olduğumuza inansak bile hata ihtimali her zaman vardır)

    Aklımdayken söyleyim evet fren yapınca aracın kolay durmasını sağlayan yanaklardır. Hareket halindeki aracın ataletini söndürür ve daha kısa mesafede kolay durmasını sağlar. Bunun için sert lastikler daha kısa fren mesafesi sağlarlar, virajda daha az yatmayı sağlarlar ve bu nedenle spor lastik diye tarif edilirler. Evet sırtıyla basıyor ama yanakların üstünde duruyor. Yanaklarınız yumuşaksa sağa, sola, yukarı aşağı daha çok sallanıyor Lastiğin sırtı, yere tutunmadan, yanakları ise havada tutunmadan sorumlu oluyor yani. Yumuşak lastiğin daha çok salınması nedeniyle spor kullanımlarda kullanılmadığını herkes biliyor değil mi?
    Konumuz lastik olduğuna göre lastik kaynaklı kayma hareketlerinden söz etmiştim demek lastik yerine rüzgarlardan söz etmek Size daha cazip gelmiş, canınız sağolsun.
    Lütfen anlamsız ve değişik yerlere konuyu sürüklemeden bu konuda kalacaksanız tartışmaya devam ediniz, Sırf cevap yazıp, mesaj sayısı artıracaksanız ben yokum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speaker -- 4 Eylül 2010; 7:56:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Görüyorum ki Sizde nickinize uygun, yıkmaya, kırmaya, bozmaya ve şiddete meyilli birisiniz. Sözleriniz yetmeyince hemen şiddete sarılıp, karşınızdakine zorla kabul ettirme eğilimindesiniz. Eğer mesaj sayısıyla herkes dolu konuşsaydı az konuşan daha dolu konuşuyor, çok konuşan daha çok boş konuşuyor demek olurdu ki bu durumda Siz boş konuşanlar sınıfında, bende dolu konuşunalar snıfında yer alırdım.
    Başından beridir sorduğum sorulara cevap vermek yerine, başka şeylerden söz ediyor ve beni tehdit ediyorsunuz. Aslında benim söylediklerimi kabul ettiğinizide her yazdığınızda kabul ediyorsunuz, ama sırf terslik olsun diye boşu boşuna tersini söylüyormuş gibi iddia edip, mesaj sayısı artırmaya oynuyorsunuz. Aslında tıngırdayan Sizsiniz. O kadar çok tıngırdıyorsunuz ki taaa Uşaktan buraya sadece tungırtılarınız geliyor.
    Arkadaş dur da en başa bak ben ne demişim:
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.
    Siz ne demişsiniz :
    Sert lastik asfaltta tutunma kabiliyetini kaybetmeye başlar. Araç kayar ama yukarıda kastedilen sesi yapmaz...
    Yani, sert lastikten söz edip, sertleşmiş lastik gibi iddia eden Sizsiniz. Uyan arkadaş sertleşmiş lastiği anlatıyoruz, araya sert lastikle girmeeeee.
    Lütfen daha dikkatli okuyup, anlayıp sonrada karşımızdakini kırmadan, karşımzdakine hakaret etmeden ve tartışma adabı içerisinde bu forumu kullanalım. Her fırsatta karşımızdakine saldırmadan önce acaba ben nerede hata yapmış olabilirim diye bir düşünelim. (Lütfen buradaki ince ayrıntıya dikkat hata yapmaktan söz etmiyorum, hata yapmış olabilme ihtimalinden söz ediyorum. Hata yapmamış olduğumuza inansak bile hata ihtimali her zaman vardır)

    Aklımdayken söyleyim evet fren yapınca aracın kolay durmasını sağlayan yanaklardır. Hareket halindeki aracın ataletini söndürür ve daha kısa mesafede kolay durmasını sağlar. Bunun için sert lastikler daha kısa fren mesafesi sağlarlar, virajda daha az yatmayı sağlarlar ve bu nedenle spor lastik diye tarif edilirler. Evet sırtıyla basıyor ama yanakların üstünde duruyor. Yanaklarınız yumuşaksa sağa, sola, yukarı aşağı daha çok sallanıyor Lastiğin sırtı, yere tutunmadan, yanakları ise havada tutunmadan sorumlu oluyor yani. Yumuşak lastiğin daha çok salınması nedeniyle spor kullanımlarda kullanılmadığını herkes biliyor değil mi?
    Konumuz lastik olduğuna göre lastik kaynaklı kayma hareketlerinden söz etmiştim demek lastik yerine rüzgarlardan söz etmek Size daha cazip gelmiş, canınız sağolsun.
    Lütfen anlamsız ve değişik yerlere konuyu sürüklemeden bu konuda kalacaksanız tartışmaya devam ediniz, Sırf cevap yazıp, mesaj sayısı artıracaksanız ben yokum.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar sakin olun biraz burada amaç bilgi paylaşımı...

    konuyu açan arkadaşın bahsettiği frenlemede çıkan ses değil sanırım eğer öyle olsaydı sertleşmiş lastik yüzünden kaymadan kaynaklı olurdu...ama benim anladığım kadarıyla arkadaşın bahsettiği direksiyonu çevirirken lastik dönerken çıkan ciyaklama sesi...bu ses sertlikten ziyade yumuşaklıktan kaynaklanabilir yani lastiğin yapısından veya hava basıncından veya hava sıcaklığından kaynaklanır...sıcak havalarda çoğu lastikte olur...yani sürtünme fazla olduğu zamanlar çıkan sestir bu...sıcak asfaltta araç dururken direksiyonu çevirdiğimizde bu sesi duyabilir yani kaymayla alakası yoktur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Samet

    arkadaşlar sakin olun biraz burada amaç bilgi paylaşımı...

    konuyu açan arkadaşın bahsettiği frenlemede çıkan ses değil sanırım eğer öyle olsaydı sertleşmiş lastik yüzünden kaymadan kaynaklı olurdu...ama benim anladığım kadarıyla arkadaşın bahsettiği direksiyonu çevirirken lastik dönerken çıkan ciyaklama sesi...bu ses sertlikten ziyade yumuşaklıktan kaynaklanabilir yani lastiğin yapısından veya hava basıncından veya hava sıcaklığından kaynaklanır...sıcak havalarda çoğu lastikte olur...yani sürtünme fazla olduğu zamanlar çıkan sestir bu...sıcak asfaltta araç dururken direksiyonu çevirdiğimizde bu sesi duyabilir yani kaymayla alakası yoktur...

    Alıntıları Göster
    samet dur sende eteşe körükle gitme!..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazminator

    samet dur sende eteşe körükle gitme!..


    yalnız konuyu açan arkadaş yok piyasada atmış topu gitmiş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Görüyorum ki Sizde nickinize uygun, yıkmaya, kırmaya, bozmaya ve şiddete meyilli birisiniz. Sözleriniz yetmeyince hemen şiddete sarılıp, karşınızdakine zorla kabul ettirme eğilimindesiniz. Eğer mesaj sayısıyla herkes dolu konuşsaydı az konuşan daha dolu konuşuyor, çok konuşan daha çok boş konuşuyor demek olurdu ki bu durumda Siz boş konuşanlar sınıfında, bende dolu konuşunalar snıfında yer alırdım.
    Başından beridir sorduğum sorulara cevap vermek yerine, başka şeylerden söz ediyor ve beni tehdit ediyorsunuz. Aslında benim söylediklerimi kabul ettiğinizide her yazdığınızda kabul ediyorsunuz, ama sırf terslik olsun diye boşu boşuna tersini söylüyormuş gibi iddia edip, mesaj sayısı artırmaya oynuyorsunuz. Aslında tıngırdayan Sizsiniz. O kadar çok tıngırdıyorsunuz ki taaa Uşaktan buraya sadece tungırtılarınız geliyor.
    Arkadaş dur da en başa bak ben ne demişim:
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.
    Siz ne demişsiniz :
    Sert lastik asfaltta tutunma kabiliyetini kaybetmeye başlar. Araç kayar ama yukarıda kastedilen sesi yapmaz...
    Yani, sert lastikten söz edip, sertleşmiş lastik gibi iddia eden Sizsiniz. Uyan arkadaş sertleşmiş lastiği anlatıyoruz, araya sert lastikle girmeeeee.
    Lütfen daha dikkatli okuyup, anlayıp sonrada karşımızdakini kırmadan, karşımzdakine hakaret etmeden ve tartışma adabı içerisinde bu forumu kullanalım. Her fırsatta karşımızdakine saldırmadan önce acaba ben nerede hata yapmış olabilirim diye bir düşünelim. (Lütfen buradaki ince ayrıntıya dikkat hata yapmaktan söz etmiyorum, hata yapmış olabilme ihtimalinden söz ediyorum. Hata yapmamış olduğumuza inansak bile hata ihtimali her zaman vardır)

    Aklımdayken söyleyim evet fren yapınca aracın kolay durmasını sağlayan yanaklardır. Hareket halindeki aracın ataletini söndürür ve daha kısa mesafede kolay durmasını sağlar. Bunun için sert lastikler daha kısa fren mesafesi sağlarlar, virajda daha az yatmayı sağlarlar ve bu nedenle spor lastik diye tarif edilirler. Evet sırtıyla basıyor ama yanakların üstünde duruyor. Yanaklarınız yumuşaksa sağa, sola, yukarı aşağı daha çok sallanıyor Lastiğin sırtı, yere tutunmadan, yanakları ise havada tutunmadan sorumlu oluyor yani. Yumuşak lastiğin daha çok salınması nedeniyle spor kullanımlarda kullanılmadığını herkes biliyor değil mi?
    Konumuz lastik olduğuna göre lastik kaynaklı kayma hareketlerinden söz etmiştim demek lastik yerine rüzgarlardan söz etmek Size daha cazip gelmiş, canınız sağolsun.
    Lütfen anlamsız ve değişik yerlere konuyu sürüklemeden bu konuda kalacaksanız tartışmaya devam ediniz, Sırf cevap yazıp, mesaj sayısı artıracaksanız ben yokum.


    hı hı tabi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Görüyorum ki Sizde nickinize uygun, yıkmaya, kırmaya, bozmaya ve şiddete meyilli birisiniz. Sözleriniz yetmeyince hemen şiddete sarılıp, karşınızdakine zorla kabul ettirme eğilimindesiniz. Eğer mesaj sayısıyla herkes dolu konuşsaydı az konuşan daha dolu konuşuyor, çok konuşan daha çok boş konuşuyor demek olurdu ki bu durumda Siz boş konuşanlar sınıfında, bende dolu konuşunalar snıfında yer alırdım.
    Başından beridir sorduğum sorulara cevap vermek yerine, başka şeylerden söz ediyor ve beni tehdit ediyorsunuz. Aslında benim söylediklerimi kabul ettiğinizide her yazdığınızda kabul ediyorsunuz, ama sırf terslik olsun diye boşu boşuna tersini söylüyormuş gibi iddia edip, mesaj sayısı artırmaya oynuyorsunuz. Aslında tıngırdayan Sizsiniz. O kadar çok tıngırdıyorsunuz ki taaa Uşaktan buraya sadece tungırtılarınız geliyor.
    Arkadaş dur da en başa bak ben ne demişim:
    3. Lastikleriniz sertleşmiş: Daha yumuşak hamurlu bir lastikle değiştiriniz.
    Siz ne demişsiniz :
    Sert lastik asfaltta tutunma kabiliyetini kaybetmeye başlar. Araç kayar ama yukarıda kastedilen sesi yapmaz...
    Yani, sert lastikten söz edip, sertleşmiş lastik gibi iddia eden Sizsiniz. Uyan arkadaş sertleşmiş lastiği anlatıyoruz, araya sert lastikle girmeeeee.
    Lütfen daha dikkatli okuyup, anlayıp sonrada karşımızdakini kırmadan, karşımzdakine hakaret etmeden ve tartışma adabı içerisinde bu forumu kullanalım. Her fırsatta karşımızdakine saldırmadan önce acaba ben nerede hata yapmış olabilirim diye bir düşünelim. (Lütfen buradaki ince ayrıntıya dikkat hata yapmaktan söz etmiyorum, hata yapmış olabilme ihtimalinden söz ediyorum. Hata yapmamış olduğumuza inansak bile hata ihtimali her zaman vardır)

    Aklımdayken söyleyim evet fren yapınca aracın kolay durmasını sağlayan yanaklardır. Hareket halindeki aracın ataletini söndürür ve daha kısa mesafede kolay durmasını sağlar. Bunun için sert lastikler daha kısa fren mesafesi sağlarlar, virajda daha az yatmayı sağlarlar ve bu nedenle spor lastik diye tarif edilirler. Evet sırtıyla basıyor ama yanakların üstünde duruyor. Yanaklarınız yumuşaksa sağa, sola, yukarı aşağı daha çok sallanıyor Lastiğin sırtı, yere tutunmadan, yanakları ise havada tutunmadan sorumlu oluyor yani. Yumuşak lastiğin daha çok salınması nedeniyle spor kullanımlarda kullanılmadığını herkes biliyor değil mi?
    Konumuz lastik olduğuna göre lastik kaynaklı kayma hareketlerinden söz etmiştim demek lastik yerine rüzgarlardan söz etmek Size daha cazip gelmiş, canınız sağolsun.
    Lütfen anlamsız ve değişik yerlere konuyu sürüklemeden bu konuda kalacaksanız tartışmaya devam ediniz, Sırf cevap yazıp, mesaj sayısı artıracaksanız ben yokum.


    hı hı tabi.

    Alıntıları Göster
    ses çıkartıyosa iyidir. tutunuyodur veya tutunmaya çalışıyodur. bide bizim gibi 4-5 yıllık lastiklerle dolaşanlar vardırki. ne virajda bi ses duyar, milim milim kayar ama hissetmez bile. hatta lastikler kitlense bile herangi bi ses gelmez. sadece sen frene bastığını bilirsin. lastiklerin durduğunu bilirsin, ama aracın gittiği için kaydığını anlarsın. panik başlar bu yüzden lastikler ısınmadan hareket yapmaz bizim gibiler. biraz ısındıktan sonra tamamdır. biraz biraz tutunmaya başlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    ses çıkartıyosa iyidir. tutunuyodur veya tutunmaya çalışıyodur. bide bizim gibi 4-5 yıllık lastiklerle dolaşanlar vardırki. ne virajda bi ses duyar, milim milim kayar ama hissetmez bile. hatta lastikler kitlense bile herangi bi ses gelmez. sadece sen frene bastığını bilirsin. lastiklerin durduğunu bilirsin, ama aracın gittiği için kaydığını anlarsın. panik başlar bu yüzden lastikler ısınmadan hareket yapmaz bizim gibiler. biraz ısındıktan sonra tamamdır. biraz biraz tutunmaya başlar


    Heh hocam yaa bravo. Yukarıda bazılarına anlatmaya çalıştığım olay işte bu.
    Deve-hendek olayına döndü. Bi an kendimi deveyi hendek atlattıran olarak gördüm birileri sayesinde...

    yok kılmış, yok tüymüş... Yanakmış, bacakmış...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    ses çıkartıyosa iyidir. tutunuyodur veya tutunmaya çalışıyodur. bide bizim gibi 4-5 yıllık lastiklerle dolaşanlar vardırki. ne virajda bi ses duyar, milim milim kayar ama hissetmez bile. hatta lastikler kitlense bile herangi bi ses gelmez. sadece sen frene bastığını bilirsin. lastiklerin durduğunu bilirsin, ama aracın gittiği için kaydığını anlarsın. panik başlar bu yüzden lastikler ısınmadan hareket yapmaz bizim gibiler. biraz ısındıktan sonra tamamdır. biraz biraz tutunmaya başlar


    Heh hocam yaa bravo. Yukarıda bazılarına anlatmaya çalıştığım olay işte bu.
    Deve-hendek olayına döndü. Bi an kendimi deveyi hendek atlattıran olarak gördüm birileri sayesinde...

    yok kılmış, yok tüymüş... Yanakmış, bacakmış...

    Alıntıları Göster
    Lastiklerin basınçları düşükmüş hepsinin.Nerdeyse yarı yarıya düşmüş.Hava basıldı.Doğal olarak direksiyon yumuşadı.Lastik sesinden eser kalmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fetih -- 10 Eylül 2010; 23:54:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fetih

    Lastiklerin basınçları düşükmüş hepsinin.Nerdeyse yarı yarıya düşmüş.Hava basıldı.Doğal olarak direksiyon yumuşadı.Lastik sesinden eser kalmadı.

    Alıntıları Göster
    sonunda yanıt geLdi ama ortalık savaş alanına döndü :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.