Şimdi Ara

AMPLİCİ VE SES-ISIK İNSTALL'CİLARA NOT!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • burada vermis oldugum dokuman yapmis oldugum amplinin test sonuclarinin bir kismindan alintidir.
    class-AB sinifi ampliler icin gecerli olan ve genel bir mantik hatasina dikkat cekmek istedim.




  • ozellikle sekil:D'de cikis sinyal genligi -3dB kisilmis durumda iken cikis power transistorlerinin E-C arasi dissipatian power waveform 'unun sekil:B'dekine gore olan farkina dikkat edin.
  • Maalesef haklısın ve bu olayın mücadelesini yıllardır veriyorum. Bizim tarzımızdaki seslendirme sistemlerinde ( PA - Public Address / Genel anons ) ampli çıkışlarında ve hoparlör girişlerinde transformatörler kullanılır.
    Bu transformatörlerin anma gücü ile tepe gücü doğal olarak aynı değildir. Eski dönemlerde , amplifikatör gücüne bağlı olarak , takılacak hoparlör adedini belirlerken kıstas , tepe güç idi... böylece örneğin 250 Watt bir ampliye ( müzik güç yani clip li ) takılacak hoparlör gücü nominal yani anma gücü 250 Watt olacak miktarda hoparlör bağlanırdı. Şükür ki son 4 yıldır , bu sistemi ( en azından çalıştığım firmada ) değiştirerek olması gereken noktaya getirebildik. Bunun bedeli üretilen tüm amplilerin
    çıkış trafolarının ve hoparlörlere takılan hat trafolarının değişmesi oldu. Bana faturası ise oturup trafo hesaplama tekniğini öğrenerek ( epey de zorluklar çekerek , çünkü branşım olmayan bir konu idi ) teker teker bu trafoların hesabını yaparak üretime geçmesine vesile olmak şeklinde tezahür etti. Ama olsun... belki 25-30 yıldır devam edegelen bir mantık hatası ( lambalılar bitmeye başladığı dönemlerden itibaren ) düzelmeye başladı.
    250W bir ampliye 250W bir yük bağladığında 4 Ohm a tekabül ediyorsa ve Aynı yüke 125W bir ampli bağlarsan bu yük sanki 2 Ohm muş gibi bir etki oluşturuyordu ( amplinin çıkışının sabit ampedans olarak ifade edildiği trafolu sistem ). Oysa ki lambalı ampliler döneminden beri tüm dünya üniversal olarak 70V , 100V gibi sabit voltaj sistemini uygulamakta idi. Tabii ki 2 kat fazla yüklenen amplilerin fire vermesi kaçınılmaz idi. ve yaşıyorduk bunu.




  • bu durum kimsenin pek ilgisini cekmedi galba...
  • niye kimsenin ilgisini çekmedi söyleyeyim burası öyle bir forum ki insanlar burda 220V yi dirençle düşürerek güç kaynağı yapıyorlar yani insanlar her şeyi senden benden iyi biliyor o yüzden senin mantık hataların kimseyi ilgilendirmediği gibi merak da uyandırmıyor...
    çok mu ağır oldu bilmiyorum ama benim düşüncem bu...
    saygılar...
  • evet...bu biraz agir oldu.ama yanlis anlama sen soyledigin icin degil gercek malesef bu oldugu icin.ben hatami gosterene tesekkur ederken baskalari hatasini gosterene camur atiyor malesef.bunun sikintisini cok cekiyorum...saygilar...
  • malesef...
  • Selamlar...
    Acı ve ağır da olsa doğru olan noktalarda buluşabilmek de güzel... Hatalar bizim için. Kimse mükemmel olamıyor ama hatalar gösterilmedikçe de zaten doğruya ulaşabilmek mümkün olamaz ki... Kızmak , küsmek değil hatamızı kabullenebilmek ve sindirebilmek asıl olmalı...
    Saygılarımla.
  • bu konuda baska yorumlari olan arkadaslar var mi?
  • tebrik ediyorum guzel bir dusunce.ama ufak bir ayrinti var.profesyonel sistemlerde gain potlari ile yapilan kazanc ayarlamasinda gain potu seviyesinin 1/2 seviyesinde oldugunu ve amplinin sensitivity'sinin 1v5'dan 3v'a cikarildigini farz edelim.yani ampli gain'i -6dB kisilmis olsun.eger bu durumda iken amplinin girisine 3v gelir ise amplinin yine maximum cikis voltajini verebilmesi gerekir,fakat senin dedigin sekilde bir sistem uygulandiginda besleme voltaji da gain ile beraber kisilmis olacagi icin cikis sinyali besleme voltaji dusuk oldugu icin kirilir.cunki profesyonel amplilerdeki gain potlari volum ayari yapmak icin degil,baglandigi sinyal kaynagi ile sensitivity'sinin birbirlerine uyumlu hale getirilebilmesi icindir.yani gain ayarinin farkli konumlarinda bile amplinin maximum cikis gucunu verebilmesi gerekmektedir.fakat yine de bu fikrin icin seni tebrik etmek istiyorum.bu ufak ayrinti olmasa cok guzel bir fikir.Class-H output sistemleri bu isinma probleminin giderilebilmesi icin gelistirilmistir.fakat Class-H output sistemlerini sevmiyorum.cunki bu sistemde calisan cok ampli gordum ve Lo-Hi supply seviyeleri arasinda yuksek hizli switch'leme esnasinda surucu katta ve voltage translater bolumlerinde sinyal bozulmalarina ve buna bagli olarak output sinyalinde de bozulmalara neden olmakta.bu bozulmalar hormonic analyzer'da yada yuksek performans scope'larda zoom yapildiginda daha net olarak gorunur.bu konu ile ilgili CROWN'un detayli bir aciklamasi => http://www.crownaudio.com/pdf/amps/grbgpapr.pdf saygilar...




  • vay bee
    bi nefeste okuyuverdim
  • bu konuda fazla yazan olmadi...
  • Ciddi ve yararlı bir çalışma olmakla birlikte sanırım teorik çalışmalar pek ilgi çekmiyor bu forumda. Diğer yandan branşım gereği sayısal tasarımla uğraştığımdan (audio yalnızca hobimdir) açıkçası yorum yapamayacağım. Ya da yapabileceğim yorumlar seviye açısından uygun olmayacaktır. Saygılar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.