Şu an 1.5dci dizel kullanıyorum. Euro5'e kadar dizel derim. Euro6 ile Addblue sonrası düşük hacim turbo benzinli derim. Euro 6 ve addblue ile dizelin tadı kaçtı. Bunlar benim tercihim. Herkesin ihtiyacı ve beklentisi farklıdır. Birinin tercihi diğerine uymayabilir. O yüzden kendi ihtiyaçlarınıza göre değerlendirmeniz gerekir. |
An itibarıyla Dizel mi benzinli mi almalı? (3. sayfa)
-
-
Evet yakıyor, benzinli yakıyor hocam. Aktif olarak hem turbo benzinli hem turbo dizel hem de atmosferik + lpg kullanıyorum. Elbette 14 litre biraz uçuk ama olayın vehametini izah etmek için gayet yerinde bir ifade. Benim kullandığım benzinliler şehir içinde 10 litreden aşağı yakmıyor, turbo dizelse performanslı kullanmama rağmen taş çatlasın 6.5-7 litre yakıyor. Şayet benzinlileri de turbo dizel gibi kullansam en az 1.5 - 2 litre daha ekleyeceğine eminim. Hadi diyebilirsiniz "arkadaşım senin kullandığın araba çok yakan cinsindense bize ne?" hay hay o zaman 1.5 TSI Passat'ları örnek göstereyim benzer kullanım senaryosunda 9 litreden aşağı yakmayacaktır. Hadi nerede ekonomi?
Üstelik işin maddi kısmını geçtim, psikolojik boyutu var. Benzinli arabada yakıt göstregesinin hareketini görebiliyorum. İnsanda moral bırakmıyor. Haftasonu oldu, şöyle bir dağ bayır çıkayım, deniz göreyim, uzun yol yapayım diyemiyorsunuz benzinli arabada "ya boş ver, kır dizini otur evinde" diyorsunuz. Dizelde "dizel değil mi, gez tasasını satayım" diyorsunuz. Şu fark bile benim için dizeli tercih sebebidir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 29 Kasım 2021; 18:58:26 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ekonomiden haber ver dolarla maaş almıyoruz bir çoğumuz bugün bir enjektör takımı alsan turbo revize ettirsen ne kadara patlıyor bir hesapla istersen bizde biliyoruz bakım yapmayı.
-
Sevgili kardeşim, sizin gibi hesap yapanlara bir milyon kere söylediğimi tekrar söyleyeceğim, evet Dizel az yakıyor bunu kimse inkar etmiyor, peki şunu hiç hesap ediyor musunuz??? Bu Dizel aracı alırken, muadili benzinli araca göre ben kaç TL fazla para ödedim??? Ben o fazla ödediğim parayı kaç km yaparak kar'a geçebilirim??? Tutturmuşsunuz Dizel araç 6.5-7 Litre yakıyor, benzinli olsaydı 9-10 Litre yakardı. Doğru, 0 Km araç alırken en az 40-70 Bin TL fazla ödüyorsunuz, 2 EL araç alırken en az 20.000 TL fazla ödüyorsunuz, bu paraya Benzin alsanız kaç depo benzin alacaktınız ve kaç km mesafe yapacaktınız hiç hesapladınız mı? DPF, Adblue, Enjektör kirlenmesi, EGR gibi ıvır zıvırın başınıza açacağı belaları da yapacağınız hesabın içine dahil edin ondan sonra bir daha düşünün bakalım
-
Dizelde olası bir ağır arıza da yaptığınız o tasarrufu tek kalemde götürebiliyor ama hele ki şu döviz fiyatlarında.
-
Arabayı çalıştırdığınızda 10km altında kullanacaksanız kesinlikle benzinli.
Bu kadar kısa mesafe için dizel alan arkadaşlar DPF hatası alıp, onu çözmeye çalışmaktan arabadan nefret ediyorlar.
uzun mesafede olayın matematiğine bakıyorsunuz zaten.
Burada bilinmeyen dizel vs benzin/lpg bakım maliyetleri.
Dizelde 20-30bin veya 2-3 yılda bir yakıt filtresi değişimi var ve civic dizel AT için 600₺. Ama bana söylenen benzinlide de yakıt filtresi değişimi var ve 2000₺ civarında demişti bana bayi. Frekansını bilmiyorum. Bununla birlikte Leon 1.2TSI'da bir değişim olmamıştı 130bin km.
Bunun haricinde dizelde ek bir değişim yok.
LPG'de de ek filtre ve ayarlar var, benzin/LPG'de buji değişimleri, 2 yılda bir genelde, var.
Şanzıman seçimi önemli, otomatik şanzımanlarda farklı bakım aralıkları var ve pahalılar.
Çift kavrama, tek kavrama yarı otomatiklerde, CVT'lerde vs tam otomatiklere göre daha sık yağ değişimi oluyor.
hondada CVT için 40bin, 2 yılda bir sanıyorum. ZF 9AT'de 60bin/4 yıl.
DSG ve powershiftde ne kadar bilmiyorum. Bilenler yazabilir
Bir de benzin turbolu araçlarda 1.3L altı MTV yarıya düşüyor neredeyse, bu da yılda 1000₺ avantaj demek. Yakıt olarak bu farktan fazla mı yakıyor benzin dizele göre :)
Ben dizel AT almıştım uzun yol yapacağım diye. Benzinliden %20 az yakıyor diyebilirim. ama şu an kullanımım düştü bu sene. Şu an alacak olsam 1.3L altı turbo benzinli alırdım.
-
Sen benzinli araç al kullan hocam sana o yakışır, biz her daim adblue gibi problemlerle uğraşalım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen Hocam öyle yaptım zaten, size kolay gelsin o zaman
-
Haklısınız hocam, dizel araç daha pahallı. Ben de bu yüzden turbo benzinli bir araca da biniyorum. Gücüm yetseydi kesinlikle dizelini alırdım ama. Çünkü alırken pahallı ancak klişe bir laf olacak ama satarken de pahallı. Üstelik enflasyonlu dönemlerde lehte değerlendiği için daha avantajlı. Yani yakıt parasını dizel alınca aslında peşin vermiş olmuyoruz.
Masraf konusuna gelince. Dediğim gibi senelerdir dizele de biniyorum çok şükür öyle ağır bir masrafı olmadı hiç. Çevremde de genelde dizel kullanıyorlar henüz böyle bir takım enjektör yiyeni, 40 bin, 50 bin masrafa gireni görmedim, duymadım. Sadece CRDI Kia Rio kullanan arkadaşım VGT turboları onların kronik olduğu için turboyu dağıtmıştı, onarımı yapıldı bitti. Elbette ben şahit olmadım diye bu arızalar olmuyor, bu denli masraflar ortaya çıkmıyor değil ama öyle her önüne gelenin de başına gelmiyor. Forumda benzinli araç savunulurken öyle bir anlatılıyor ki sanki dizel araçlar 100 bine gelince bir takım enjektörü yiyor, mazot pompasını, turboyu patlatıyor gibi yazılıyor. Gerçekçi bir şekilde düşünürsek dizel her halükarda en az baş ağrıtanı, en mutlu edeni.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 30 Kasım 2021; 11:5:11 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Önceden bir Dizel araç sahibi olarak size maalesef katılmıyorum Hocam. Dizel araç kullanıcılarının kendi kendine savunma cümlesi "Ben bu aracı pahalı aldım ama satarken pahalı satacağım" Bu dediğiniz Euro 4 Dizel Motorlar için belki geçerliydi ama günümüz de azıcık bilgisi olan birisi 100 Bin km ötesi bir Euro 5 veya özellikle Euro 6 araca daha fazla para vermez, veriyorsa peşin peşin DPF, Adblue, Enjektör, Enjektör tıkanması, egr ıvır zıvır masrafları kabullenmiş demektir. Bu olabilecek masrafların, km de yaptığı tasarrufla çıkaracağını düşünüyorsa diyecek bir şeyim yok. Burada bir kaç defa söylemiştim yine tekrar edeyim bir Kamu Kurumun da sorumlu Müdürüm, son yıllarda aldığımız binek araçların hiç bir tanesini Dizel olarak almadık tercih etmedik (Toyota Corolla, Megane 4, Egea, Fiorino) hepsini benzinli tercih ettik, bunun en büyük nedeni önceki Dizel araçlarımız (Linea, Vw Caddy, Fluence) gibi araçların bizlere yaşattığı DPF, Enjektör, Mazot Pompası gibi sıkıntıları.
Şunu da söyleyeyim Dizel aracın eskiden en büyük artısı tork du. Tork sayesin de bir kullanım keyfi vardı özellikle Atmosferik Benzinli araçlara karşı, artık Turbo benzinlilere göre böyle bir avantajı da kalmadı.
-
Dpf adblue enjektör tıkanması dediğiniz problemler her dizel aracın başına mı gelir?
aracı bakımsız bırakırsan tabii gelir.
benzinli araçlar kusursuz mu?
sanki benzinli araçların yağ bakımından başka derdi yokmuş gibi yazıyorsunuz.
babadan görme dizelciyim, benzinli LPG’li araca dönüp bakmam bile..
10 yıl Peugeot partner tepee
1,5 yıl 508 2.2 gt
2,5 yıldır da euro 6 motorlu dizel araca biniyorum.
daha bir kere motorlarına anahtar değmedi bu araçların.
birde euro 6 motorlu araçlar satarken tercih edilmiyor dediniz ya, ondan sonrasında koptum kusura bakmayın
bu sizin kendi fikriniz, oysa hiç de öyle değil…
çatır çatır satılıyor çatır çatır alınıyor..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yıllarca bmw e90 320d kullandım, ne dpf ne enjektör ne de egr arızası verdi. motoru gram yağ eksiltmiyordu. şu anda kullandığımız bmw f30 320d aracımızın geçen hafta bakımını yaptırdım. 677 TL'ye mazot filtresi dahil mann bakım seti, BP istasyonundan 600 TL'ye de castrol edge 5X30 LL yağ aldım ve 200 TL'ye de ustama verdim. hepsi 1.477 TL tuttu. 170.000 kilometredeki aracımızın şimdiye kadar bakım masrafları hariç hiçbir masrafı olmadı. ayrıca benzinli tüplü aracımız da var, onun çıkardığı masraflar çok daha fazla. boşuna dizel araçla benzinli araçları kıyaslamayın.
-
Yaptığınız km'ye bağlı değişir. Yine en avantajlısı dizeldir, ama 5-6 sene öncesine göre benzinli araçlar da revaçta diyebiliriz.
-
Hocam ZF 9AT için tavsiye edilen yağ değişimi 150.000 km. Ben demiyorum üretici PDS (Product Data Sheet) diyor.
Aslında spesifik bir km belirtilmemiş kağıtta, şöyle yazıyor;
"ZF automatic transmissions are generally filled with lifetime oil. However, due to the many factors influencing the service life of transmissions in individual operation, ZF recommends an oil change after 150,000 km for its transmissions.
In operating conditions with high temperatures and loads, or with unknown vehicle use in the past, it can make sense to change the transmission oil at shorter intervals."
Türkçe meali;
"Zf otomatik şanzımanları genellikle ömür boyu yağ ile doldurulur. Fakat bireysel sürüşlerde (operasyonlarda) şanzımanların hizmet ömürlerini etkileyen bir çok faktör olduğundan, ZF 150.000 km sonra yağ değişimini önerir.
Yüksek sıcaklık ve yük gibi çalışma koşullarında ya da geçmişte nasıl kullanıldığı belli olmayan kullanımlarda yağ daha kısa aralıklarla değiştirilmelidir."
-
Doğrudur hocam
Civic Servis tablosunda Türkiye’yi zor şartlar altına yerleştirmiş ve o yüzden de çoğu servis süreleri düşürmüşler. 60-80bin km de işte sizin söylediğinizin yarısı oluyor ama bence de biraz kısa. Tabii garanti sebebiyle mecbur gideceğiz. Benim araç da 40binde şu an ama 4 yük geçerliyse seneye giderim büyük ihtimalle.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Vallahi hocam eskiden honda servisleri inanılmaz kazıktı, halen öylemi bilmiyorum. Eğer öyle ise Allah sabır versin garantinin sonuna kadar...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X