akaryakıttan sonra her gün birde elektirik zammı istiyorsunuz herhalde |
An itibarıyla Dizel mi benzinli mi almalı? (2. sayfa)
-
-
Dizel diyenler hangi Dünyada yaşıyorsunuz..Avrupada birçok şehirde dizel yasaklandı. Böyle giderse Türkiye de de bazı adımlar atılacak. Şehirlerde dizel araçlar yüzünden nefes alınmıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yaparlar mı yaparlar :) LPG ucuz diye benzinli araçları LPG'ye çevirdiler LPG zamlandı, dizel araçlar az yakıyor diye yaygınlaştı hopp mazota zam. paralel ithalat ile ilk geldiği dönemde elektrikli kona'ya baya sarmıştım, elektrikli araçlar için aslında zaten dışarıdaki hızlı şarj istasyonları pahalı kalıyor ama evden şarj ile %80 ölçüde idare edilebilir diye düşünüyorum. ama elektrikli araçlar yayginlasınca bunlar gider ev elektriğine de fahiş zam yapar :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hangi şehirlerde yasak hocam? yanlışlıkla yolumuzu falan kaybedip oralara girmeyelim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 25 Kasım 2021; 22:46:18 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Toyota corolla ve chr deki hibrit sistem hafif hibrit değil diye biliyorum.
Hem de hibrit işinde toyota uzmandır.
-
Toyota'nın sistemi güzelde Corolla alsan 1.8 motor MTV'si çok fazla, CHR desen onunda arkası mezar gibi inanılmaz klostrofobik. arka camlar hem küçük hemde çok yukarda kalıyor (aynı MTV sorunu CHR içinde geçerli)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 29 Kasım 2021; 10:53:52 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 ay kullandım ikame araç olarak. Şirket aracıydı fakat full donanımdı. Acayip zevk almıştım. Şehir içi izmirde 4,2 - 5 arasında gezdim hep.
Fakat uzun yolda yoruyor araç, hem benzinli motor zayıf kalıyor hem de cvt vınnnn diye bağırıyor sürekli :)
--
Benim cevabım yine dizel olacak. Kiralık egea vardı 2018 model, bu hafta değiştirdik. Yeni multijetler stop-startlı malum. tüketimi daha da düşmüş. Araç daha 500 km oldu olmadı ama trafikte 5.5'i geçmedim. İş saatlerinde gün içinde karma tüketim.
-
Uzun süreli kullanacaksan vede paran varsa ELEKTRİKLİ OTOMOBİL almalısınız...
-
Araçlardan çok anlamam ama sanırım şöyle:
Dizelle benzinli arasındaki farkı bankaya koyup, bu parayı benzin alırken kullanacaklar için benzinli. Arada çok fark kalmadı çünkü. Ayrıca dizel araçların satışı zorlaşacak. 8-10 yıl içinde dizel için sınırlamalar gelir.
Bununla uğraşamayacak olanlar için dizel. İstasyona 10 günde 1 gitmekle, 7 günde 1 gitmek arasında psikolojik bir fark var. Benzinli araç adamı sinirlendirir.
Hybrid ve elektrikli araçların reklamını iyi yapıyorlar. Reklam olduğu için kötü yönlerinden hiç bahsetmiyorlar. Bataryaların ömrü ve fiyatından hiç bahsedilmiyor. Teknolojinin hangi aşamada olduğu bile belli değil. Yani, "bu iş tamam" diyebiliyor muyuz belli değil. Dolayısıyla bugün hevesle alınan elektrikli araçların 4-5 yıl sonra teknolojisi eski araçlar olup olmayacakları belli değil. Büyük ihtimalle de elektrikli araçlar en fazla ikinci eli görür. Üçüncü eli görmezler.
Hybrid'in mantığını hiç anlamadım. Bu kadar gereksiz bir şey olmaz. Yakıt, dizel kadar. Araçlar pahalı. Elektrikliler yaygınlaşınca hepsi çöp olacak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0AEB06AB0 -- 25 Kasım 2021; 23:19:51 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Özel şoförlük yapan bir abim var. Kiralama yaparak kullanıyorlar, 740e vardı 3 senedir kiralık, 90 bine gelmiş araç, borusan arabayı alsınlar diye kampanya yapmış, adam bataryasında bişey olur mu sıkıntı çıkar mı diye bilmediği için kiralama yerine gidip sıfır km makyajlı 730i aldı adam.
Dizel az yakıyor, aradaki fark kaç olursa olsun az yakıyor, eğer az yakan dizel araçları olduğu gibi kullanabilirseniz az yakıyor. Şahsi aracım 1.5 dizel fluence. Dayımda glx var 1.2.motorlu benzinli. 3 silindir, titriyor ve yarım depo benzinle 290 km menzil sunuyor. Benim fluence çeyrek depoda 350 km gösterlyor. Bu araca görr oldukça az yakıyor
Fakat alacağım araç yeni 308 , 1.2 eat8 allure. Evet dizel az yakıyor, ama böyle bir arabayıda dizel motorlu almak istemem. Varsın 2 3 lt fazla yaksın, sessiz olsun, yalıtımı güzel araç, madem artık maliyetler tırmandı, en azından keyif alalım
Yukarda verdiğim araç örneği örnek tabi, bu tarz araçlar tercihim olacaktır. Dizele bende kolay kolay kaymam. Ki yıllardır dizel kullanıyorum. Bazen gerçekten ticari araç kullanıyorum hissine kapılıyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frknsysl -- 26 Kasım 2021; 0:18:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Avrupa da hangi şehirlerde dizel yasaklı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yılllık 20.000 km'nin altında sürecekseniz benzin diyorum.
-
Tam da düşüncelerime tercüman olmuşsunuz..
elektrikli araçlar halen muamma.
ama reklamı iyi yapıyor firmalar haklısınız
ardı ardına yeni modeller çıkmasına rağmen hala yeterli verimde değiller..
soğuk havalarda menzil düşüyor.
pil teknolojisi halen 20 yıldır aynı yerinde sayıyor..
şarj konusu uzunca süre çözüm görmeyecek belli.
özellikle ülkemizde araçları şarj etmek zulüm olacak.
herkesin kapalı garajı yok sabaha kadar şarj olsun.
tam dolu pil ile 1000 km yol, soğuktan etkilenmeyen pil, ve 1-2 dakika da şarj süresi olmadığı sürece elektrikli araçlar tam anlamı ile hiç bir zaman tutulmaz..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Almanya' da Köln, Hamburg, Stuttgart...Italya' da Milano
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Nerede, nasıl, ne kadar kullanılacağına göre değişir. Beşiktaşta çalışıp Kadıköyde oturana hybrid mantıklı, küçük ilçede motor ısınmadan her yere varan, 3-5 ayda bir uzun yola çıkan, yıllık kullanımı çok olmayana benzinli, karma kullanan ve çok yol yapana hala dizel, bireysel kapalı garaj varsa (şarja erişim kolaylığı bakımından) ve uzun yola alternatif araç mevcutsa elektrikli.
Eskiden dizel masraflı denirdi, bir dönem makas kapandı, güncel dizeller ise yine masraflı (riskli de denebilir) araçlar. Makasın kapandığı dönemde (kabaca euro4 dönemi) riskli iki parça vardı, turbo ve enjektör. Soğuk motorla dipgaz yapılmazsa ve iyi yakıt alınırsa bu parçalarda kolay arıza vermezdi. Şu anda ise bunlara dpf eklendi, yoğun kısa mesafe kullanımında arıza çıkarma potansiyeli çok yüksek, adblue eklendi, psa çok sıkıntı yaşattı bu konuda, 1-2 yıl önce sistemi ilk defa kullanan markaların da 3-5 sene sonra ne olacağı belli değil.
-
Yıllık 20 Bin hatta 25 Bin Km üstü km yapmıyorsanız, Dizel araç almanın hiç bir mantığı yok. Ama ne söylerseniz söyleyin, hala "Benim Dizel Km de şu kadar yakıyor" diye hesap yapanlar var. Senin Dizel Km de çok az yakıyor ama alırken fazladan ödediğin parayı kaç km de çıkartacağını hesaplayamıyorsun??? DPF, Adblue, EGR vs saymıyorum bile çünkü onu hesaplayamayan, çıkaracağı sorunları mı bilecek???
Gerçi Küçük hacimli Turbo Benzinli bir aracın, şehir için de 14 Litre Benzin yaktığını iddia eden süper zekalılar bu forum da, ona da 6 kişi (+) vermiş. Evet 14 Litre yakıyor ve biz yalan söylüyoruz neden? Çünkü dizel aracımız olmadığı için kıskançlıktan kuduruyoruz. Çünkü hesap kitap yapamıyoruz, siz akıllısınız biz aptalız. Kendinizi kandırmaya devam edin
-
Dizelin şuan hiç bir mantıklı yönü yok hele ki yaşlı dizellerin şuan motor sıfırlama 20 liraları buldu.
-
Rudolf Diesel reise saygı ve minnetle;
"Yaşlı dizel diye bir şey yoktur, bakımsız makine vardır :)) "
-
Normalde Yakıt hesabı yapmayan biriyim. Aracımın normal kullanımımda şehir içi ne kadar yaktığına baktım 6 lt nin altındaydı. Benim için dizel kuru gürültüden başka bişey değil. Araç 1.2 TSI DSG LEON
-
1.4 İnsignia ile 7.3 karma tüketim var. 15 bin ortalaması.
20-25 kuruş az yakcam diye dizelle uğraşmam.
40 bin km de 10 bin TL fark var.
O farkı kafama taktığım gün arabayı satar yaya gezerim.
Dizel alırım ama farkı alan ödemiştir ve 2. El de benzinli ile aynı fiyata satıyordur alırım. O farkı asla ödemem ne 0 ne 2. El...
Nitekim bir önce ki aracımı benzinli olanlar ile aynı fiyat olduğu için dizel almıştım. Severek 4 yıl kullandım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X