Çok uzatmak istemem konuyu ama en tehlikeli şerit bence sağ şerit.Hızın 10-15 km daha yüksek olsun ama orta şeritten gitmeye çalış.
quote:
Orijinalden alıntı: aLLyC
Sen burada yazılanlara bakıp sakın ışıklarda geçme, arkandakinin takip mesafesinden sorumlu değilsin,Yaptığın doğru bir hareket Ancak Trafik Işıklarına yaklaşırken genelde sağ tarafta "30" Hız sınırı tabelası gorursun, yeşil olsa bile yavaşlaman gerektiğini söylemem gerekiyor, 50km/saat ise hız sınırı 30'a düş demek bu, hadi 30'a düşmesende 40'a düş arkandaki sana uymak zorunda, seni taciz etmelerine aldırış etme, sağa döneceksen sinyalını kesinlikle ver AMA
Yerler yağışlı ise arkandaki çok tecrübeli mantık eksiği insanlar arkana yapışabilir, Hızına uygun olan en sağ şeridi kullan, 30 yazar ışıklardan önce 30'a kesinlikle düş, Ani fren yaparsan aynı anlattığın gibi arkanı kollayarak fren yap, Duramayacak gibi ise ışığı biraz geçebilirsin.
Bir de bu oldu,
Arkamdaki Otobüs'ün duramayacağını fark ettim, yağışlı bir havada, en sağ şeritte duruyordum, kontrol ederek sol şeritteki duran aracın önüne geçtim ve EDS Flaş patlattı. Otobüs Zar Zor (Hatta ışığı biraz geçerek) durdu. 2 Hafta sonra Emniyet Müdürlüğü Trafik Şubeden EDS Mektubu geldi, Ben Ceza Beklerken Teşekkür yazısıydı gelen. Trafik Farkındalığınız Yüksek ve Emniyetli Araç Kullandığınız İçin Teşekkür Ederiz. Yazan bir mektup geldi, Önce ceza diye üzülüp sonra sevindim. Ancak bu istisnai bir durum. Acemi iseniz bunu yapmayın, Trafik Rejimine uyduğunuz sürece Arkanızdaki trafiğin (özellikle kazaya sebebiyet vermedikce) seyrinden siz sorumlu değilsiniz.
Teşekkür yazısı gönderildiğini hiç görmedim... İlginç.
Şu ışık tabelâlarına neden saniye gösteren sayaç koymazlar ki?
Eskiden pek çok ışıkta saniye vardı ne kadar kaldığını görüp kendimizi ayarlardık. Şimdi hiç yok neden acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: berkayjan
Eğer ışığa yakınsanız geçin. Her trafik ışığında kaldı ki radar yok. Zamanında araştırmıştım, trafik radarı kırmızı ışık yandıktan 2 sn sonra devreye giriyor.
Bunu bende duydum.2yada 3 sn söylemişlerdi eds için
Eğer ışığa yakınsanız ve güvenli şekilde fren yapamayacağınızı kestirmişseniz ve ışık yanalı 1-2 sn. olmuşsa geçin. Trafik ışıklarında saniye yoksa 2-3 saniyelik esneklik payı vardır.
Önceden kırmızı yanmaya yakın yeşil yanıp sönüyordu istanbulda. Şimdi direk sarı ve kırmızı yanıyor. Bir diğer olayda eds'li bi yerde bende frene asilmistim ve arkamdaki duramayip çarptı. Meğersem benim geçeceğimi düşünüp o da gaza asılmış. Çok yanlış yapıyoruz.
o süreyi çok iyi ayarlamak gerek biraz şans işi birkaç saniye olsa çarpaz istikametten gelen araçta hızla gelirken ışık yeşile dönmesiyle gaz kesmeden devam etse çarpışma ihtimaliniz yüksek. zaten genelde kazalar hep bu sebepten olur ışık olan yerlerden geçerken ışığın rengine bakmaksızın hız kesmek gerekir zaten gerekli uyarılar var son sn ani frenlemeniz de gerekmez böylece kaza riskini de minimuma indirirsiniz.
Sağına soluna bakarsın duramıycaksan yol müsaitse geçersin.
quote:
Orijinalden alıntı: ptahba
Eskiden pek çok ışıkta saniye vardı ne kadar kaldığını görüp kendimizi ayarlardık. Şimdi hiç yok neden acaba?
Saniyenin az kaldığını görüp daha da hızlanmasınlar diye.
Işığın kırmızıya döneceğini güvenli olabilecek en geç zamanda bildirmeye çalışıyorlar.
Yolu merak edenler için yol, Antalya Lara yolu. Zaten saçma bir ışık sistemi var bazen 90 saniye kırmızı 10 saniye yeşil falan oluyor.
Sarı ışığa çok dikkat etmedim ama 3 saniye yanmıyor kesinlikle, max 2 diyelim. İlk mesajımda belirttiğim gibi çok aman aman bir fren olmadı servis takip mesafesini korumadığı için böyle durum oldu. Normal çizgimde durdum yaya geçidinin üstünde falan da değil. Yardımcı olduğunuz için teşekkürler.
yeşil ışık yanıp sönerse baktım kurtarmayacak sarı yanacak duruyorum çoğu şöför arkamdan el kol hareket yapıyor korna çalıyor banane ben doğrusunu yapıyorum
mr.big
kullanıcısına yanıt
Sen böyle dediğinde işkillendim. Haklısın.
Ambulans'a yol vermişim otobüs değil. Her neyse. Işık ihlalı yapmayın :)
quote:
Orijinalden alıntı: matrix506
yeşil ışık yanıp sönerse baktım kurtarmayacak sarı yanacak duruyorum çoğu şöför arkamdan el kol hareket yapıyor korna çalıyor banane ben doğrusunu yapıyorum
Hocam sarı yandıysa yapın onu. Sarı ışık yandığında durabileceksen dur değilse devam et gibi bir durum oluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: TUG10
Yolu merak edenler için yol, Antalya Lara yolu. Zaten saçma bir ışık sistemi var bazen 90 saniye kırmızı 10 saniye yeşil falan oluyor.
Sarı ışığa çok dikkat etmedim ama 3 saniye yanmıyor kesinlikle, max 2 diyelim. İlk mesajımda belirttiğim gibi çok aman aman bir fren olmadı servis takip mesafesini korumadığı için böyle durum oldu. Normal çizgimde durdum yaya geçidinin üstünde falan da değil. Yardımcı olduğunuz için teşekkürler.
Ne zaman Lara tarafina gitsem sinirlerim yipraniyor. 5 yas birden yaslaniyorum.
Olur ya boyle seyler de isik gordugunuzde hafiften frene dokunun ki arkadaki de dikkat saglasin. Yesil yaniyor diye frene dokunmamazlik yapmayin. Ornegin 60 ile giderken 55'e dusersiniz; ancak arkadaki uyanmis olur olasi bir ani frene hazirliklidir.
Ankara'da bazı kırmızı ışıklar hakikaten "pat diye" yanıyor. Yaya yoksa, önüm ve arkam müsaitse genelde durmam geçerim. Ani fren yapıp kaza yapacağıma varsın trafik cezası gelsin. Ama dediğim gibi kontrollü bir şekilde yapmak lazım.
Senin bir hatan yok.
Özellikle İstanbul'da takip mesafesinden bir haber sürüyle gerzek var.
Senin öndeki araçla bıraktığın mesafeyi pekala hiçe sayıp, kıçının dibinde seni taciz eden, makas atmayı kendisine hak gören bir sürü şuursuz var.
Bu fikirsizlere karşı ne kadar sabretmeye çalışsan da bir yerden sonra kayışın kopuyor, sen de o kayışı mümkün olduğunca geç koparmaya bak.
senin yaptığın doğru ama bu yüzden benim aracıma da arkadan vurdular
MyWorldLife
kullanıcısına yanıt
Peki yaya çıkarsa? Yada onu da geçtim kamyonla çarpışırsan?