Şimdi Ara

Ankara çevre yolu sabit radar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
12.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1 haftadır çevre yolunu kullanmıyordum.Bugün kullanmaya çıktığımda çevre yolunada sabit radar koymuşlar.Benim gördüklerim havalimanına etliğe giderken bağlum köprüsünü geçtikten sonra ve havalimanına giderken bağlum köprüsünü geçtikten sonra.Bildiğim kadarıyla çevre yoluna koymayacaklardı bir bilginiz varmı ve başka bildiğiniz çevre yolunda varmı.

    Bu arada anlaşılan adamlar çıldırdılar metre başı her yere kamera koyuyorlar.Bazı kameralar o kadar gereksizki kırmızı ışıktan 50 metre sonra radar koymuş adam kamera değil radar..



  • radarların sık olmasındaki zarar nedir ki? ne kadar sık denetim o kadar iyi bence.
    herşey güvenlik için sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olcayyucetepe

    radarların sık olmasındaki zarar nedir ki? ne kadar sık denetim o kadar iyi bence.
    herşey güvenlik için sonuçta.


    Arkadaşım bu konuyu detaylıca tartıştık zaten bir önceki Ankara radar konusunda.Seninle bir daha tartışmaya niyetim yok.Sadece şunu söyleyeyim makul sınırlar koysalar tamam ama adamlar makul sınır koymuyorlar.Hadi kal sağlıcakla
  • Sınırlar makul, hatta dünya standartlarının üzerinde. O sınırlar arabaların yapabildiği hızlara göre değil, ölümcül olabilecek seviyelere göre belirleniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk

    Sınırlar makul, hatta dünya standartlarının üzerinde. O sınırlar arabaların yapabildiği hızlara göre değil, ölümcül olabilecek seviyelere göre belirleniyor.


    Arkadaşım ankaradaki yolları bilmeden cevap yazma.Sana bir örnek aşti yolunu bilir misin biliyor olsan böyle cevap yazmazsın.Otoban gibi yolda hız sınırı 50km.Bilmeyenler konuşmasın ben burada otobandaki 120km hız sınırından veya şehir içindeki 50km hız sınırından bahsetmiyorum.İlk önce bunu anlamalısın.Benim otobandaki sınıra bir lafım yokki hatta şöyle söyleyeyim daha yakın zamanda istanbula gittim.Yol boyunca 130km cruise bağladım öyle gittim.

    Bununda ötesinde adamların bizim vergilerimizle yaptıkları gereksiz derecede kamera koymalarından bahsediyorum.Lütfen mesajımı dikkatli oku ne dediğimi anlayacaksın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arifgokcen -- 15 Ağustos 2010; 3:43:57 >




  • Radar + Kamera altın yumurtlayan tavuktur, kendi masrafını hemen çıkartır.

    Geç kaldılar bence, ne gelirse Allah bereket versin deyeceksin.

    Darısı, diğer kentlerimizin başına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifgokcen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk

    Sınırlar makul, hatta dünya standartlarının üzerinde. O sınırlar arabaların yapabildiği hızlara göre değil, ölümcül olabilecek seviyelere göre belirleniyor.


    Arkadaşım ankaradaki yolları bilmeden cevap yazma.Sana bir örnek aşti yolunu bilir misin biliyor olsan böyle cevap yazmazsın.Otoban gibi yolda hız sınırı 50km.Bilmeyenler konuşmasın ben burada otobandaki 120km hız sınırından veya şehir içindeki 50km hız sınırından bahsetmiyorum.İlk önce bunu anlamalısın.Benim otobandaki sınıra bir lafım yokki hatta şöyle söyleyeyim daha yakın zamanda istanbula gittim.Yol boyunca 130km cruise bağladım öyle gittim.

    Bununda ötesinde adamların bizim vergilerimizle yaptıkları gereksiz derecede kamera koymalarından bahsediyorum.Lütfen mesajımı dikkatli oku ne dediğimi anlayacaksın


    Bir Ankaralı olarak ve en çok kullandığım yollardan birisi olarak gayet iyi biliyorum. AŞTİ yolu dediğin Yeni Bulvar olamaz sanırım; ya Eskişehir Yolu ya da Mevlana Bulvarı'ndan bahsediyor olmalısın. O yollar ana alterdir. Eğer iki üç şerit olarak kalmış olsaydı o zaman hız sınırından şikâyet edebileceğiniz yolunuz olmazdı. Bu yolu kullanıp da İstanbul gibi bir şehirde araba kullanmamış çoğu Ankaralı "Bu yolda 50'yle gidilir mi kardeşim! Nasıl yol burası!" diye serzeniyor. İstanbul'dan gelen de "Gözünü sevdiğimin yolu" diye durmadan gideceğiz yere varıyor.

    Bizim vergilerimizle yapıyorlar tabi ki ama hiç gereksiz değil. En ucuz denetim aracı. Ayrıca bu kameralı sistemler en geç bir gün içerisinde kendini amorti edip kâr etmeye başlıyor. Yani cebimizden çıkan para (Trafik kurallarına uymayanları samıyorum tabi ki) 0 TL. En kısa sürede radar ve kamera uygulamalarının yaygınlaşmasını dilerim.




  • bu sırala baya sıkı tuyorlar
  • dün 80 gectım ordan ıns bısey cıkmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk


    quote:

    Orijinalden alıntı: arifgokcen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk

    Sınırlar makul, hatta dünya standartlarının üzerinde. O sınırlar arabaların yapabildiği hızlara göre değil, ölümcül olabilecek seviyelere göre belirleniyor.


    Arkadaşım ankaradaki yolları bilmeden cevap yazma.Sana bir örnek aşti yolunu bilir misin biliyor olsan böyle cevap yazmazsın.Otoban gibi yolda hız sınırı 50km.Bilmeyenler konuşmasın ben burada otobandaki 120km hız sınırından veya şehir içindeki 50km hız sınırından bahsetmiyorum.İlk önce bunu anlamalısın.Benim otobandaki sınıra bir lafım yokki hatta şöyle söyleyeyim daha yakın zamanda istanbula gittim.Yol boyunca 130km cruise bağladım öyle gittim.

    Bununda ötesinde adamların bizim vergilerimizle yaptıkları gereksiz derecede kamera koymalarından bahsediyorum.Lütfen mesajımı dikkatli oku ne dediğimi anlayacaksın


    Bir Ankaralı olarak ve en çok kullandığım yollardan birisi olarak gayet iyi biliyorum. AŞTİ yolu dediğin Yeni Bulvar olamaz sanırım; ya Eskişehir Yolu ya da Mevlana Bulvarı'ndan bahsediyor olmalısın. O yollar ana alterdir. Eğer iki üç şerit olarak kalmış olsaydı o zaman hız sınırından şikâyet edebileceğiniz yolunuz olmazdı. Bu yolu kullanıp da İstanbul gibi bir şehirde araba kullanmamış çoğu Ankaralı "Bu yolda 50'yle gidilir mi kardeşim! Nasıl yol burası!" diye serzeniyor. İstanbul'dan gelen de "Gözünü sevdiğimin yolu" diye durmadan gideceğiz yere varıyor.

    Bizim vergilerimizle yapıyorlar tabi ki ama hiç gereksiz değil. En ucuz denetim aracı. Ayrıca bu kameralı sistemler en geç bir gün içerisinde kendini amorti edip kâr etmeye başlıyor. Yani cebimizden çıkan para (Trafik kurallarına uymayanları samıyorum tabi ki) 0 TL. En kısa sürede radar ve kamera uygulamalarının yaygınlaşmasını dilerim.

    Aşti yolu,Sakıp Sabancı Bulvarı,Yeni Yol ne dersen arkadaşım orda 50km hız sınırının mantıklı olduğunu düşünüyorsan birşey demeye gerek yok zaten




  • hakikaten arkadaşımın dedeiği gibi radar altın yumurtlayan tavuk misali istanbul yolu eskişehir yolu samsun yolu hız sınırı 70 olurmu hiç inanın kaç kez denedim 70 ile gitmeyi kazaya sebebiyet verecektim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastforyou

    dün 80 gectım ordan ıns bısey cıkmaz


    Çevre yolunda hız sınırı zaten girişlerinde gösteriyor. Havaalanı yolundan girişte gösteriyor traktör motor giremez en az 40 en fazla 120 ya da 140 olması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadoz5775

    hakikaten arkadaşımın dedeiği gibi radar altın yumurtlayan tavuk misali istanbul yolu eskişehir yolu samsun yolu hız sınırı 70 olurmu hiç inanın kaç kez denedim 70 ile gitmeyi kazaya sebebiyet verecektim


    Evet radar tam altın yumurtlayan tavuk.Öyle biçimsiz sınırlar koyuyorlarki kimsede uymuyor.O kadar kişi eskişehir yolu için 70 iyi diyor.Ben hergün o yolu en az 1 sefer gider gelirim.Daha sabit radardan önce ve sonra 70km ile gidene rastladığım sayı bir elin parmaklarını geçmez.Çünkü o yol boşken kimse o süratte gitmez.Adamlar öncesinde 90 hatta 100km hız sınırı olan yolu 70 e çekmeye çalışırlarsa kimse uymaz.Bende uymuyorum radarın altını geçtikten sonra tekrar 90'a çıkıyorum.Bu arada bana laf eden arkadaştan cevap bekliyorum istanbulun trafiği ile ankarada bazı ana arterlerdeki mantıksız hız sınırları arasında kendini haklı çıkarmak için bir bağlantı kuran arkadaşım şu mantığı banada anlatsanda bende anlasam.Arkadaşım yazacaksan mantıklı yaz yada yazma.Bana ne istanbulun trafiğinden ben ankaralıyım.Hani istanbuldaki hız sınırılarını söyleyeceksen amenna ama istanbuldaki trafikten bana ne.Ben ankaralıyım ve ankaradaki yapılan mantıksız işlere karşı çıkarım.Lütfen biraz düşünerek yazalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifgokcen


    quote:

    Orijinalden alıntı: sadoz5775

    hakikaten arkadaşımın dedeiği gibi radar altın yumurtlayan tavuk misali istanbul yolu eskişehir yolu samsun yolu hız sınırı 70 olurmu hiç inanın kaç kez denedim 70 ile gitmeyi kazaya sebebiyet verecektim


    Evet radar tam altın yumurtlayan tavuk.Öyle biçimsiz sınırlar koyuyorlarki kimsede uymuyor.O kadar kişi eskişehir yolu için 70 iyi diyor.Ben hergün o yolu en az 1 sefer gider gelirim.Daha sabit radardan önce ve sonra 70km ile gidene rastladığım sayı bir elin parmaklarını geçmez.Çünkü o yol boşken kimse o süratte gitmez.Adamlar öncesinde 90 hatta 100km hız sınırı olan yolu 70 e çekmeye çalışırlarsa kimse uymaz.Bende uymuyorum radarın altını geçtikten sonra tekrar 90'a çıkıyorum.Bu arada bana laf eden arkadaştan cevap bekliyorum istanbulun trafiği ile ankarada bazı ana arterlerdeki mantıksız hız sınırları arasında kendini haklı çıkarmak için bir bağlantı kuran arkadaşım şu mantığı banada anlatsanda bende anlasam.Arkadaşım yazacaksan mantıklı yaz yada yazma.Bana ne istanbulun trafiğinden ben ankaralıyım.Hani istanbuldaki hız sınırılarını söyleyeceksen amenna ama istanbuldaki trafikten bana ne.Ben ankaralıyım ve ankaradaki yapılan mantıksız işlere karşı çıkarım.Lütfen biraz düşünerek yazalım.


    söylediğiniz bütün yolları biliyorum ve sıklıkla da kullanıyorum öncelikle belirteyim.
    yaya girişinin olmadığı yerlerde 50km hız sınırı düşük evet bunu da belirteyim.
    fakat 70 az, kimse o hızla gitmiyor dediğiniz yollarda 70 normal bir hız sınırı bunu da belirtmem gerekecek malesef.

    sizin düşünceniz sadece kendinize göre ama bu işin hesabı var kitabı var. genel olarak bir yolun taşıma kapasitesi 70km den sonra hızla düşmeye başlar ki bu bahsettiğiniz yollar zaten çok büyük trafik çeken yollar.
    yani biri 90 biri 100 diğeri 110 la gittiğinde hızlı gidemezsiniz ve trafik sıkışmaya başlar birikmeler olur, herkes 70 le giderse trafik sıkışmaz rahatça akar. ayrıca olabilecek en ufak bir kazada herşey felç oluyor bilmem farkında mısınız?

    75 e sabitleyip bütün yolları sorunsuzca kullanabilirsiniz, ben öyle yapıyorum hiç bir sıkıntısını görmedim artı kafamda rahat. en uzak mesafede 5 dk bile farketmez bu hızla gitmeniz

    not: bu işin iyi olduğunu düşünüyorum fakat sadece bununla kalırsa kötü, sivil araçlarla trafikte gezerek "apaçi" diye tabir ettiğimiz magandaları da cezalandırmaları gerekiyor. (sinyalsiz dönüşler, makaslar, ani/artistlik hareketler vs.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real_ETA -- 16 Ağustos 2010; 1:12:54 >




  • Manisa da oturuyorum ve misafir olarak bir süredir Ankara da bulunmaktayım.Arasıra çıkıp oraya buraya gezmek ya da herhangi bir iş dolayısıyla trafiğe çıkıyorum.Son olarak dün Batıkent ten çıkıp Balgat tarafına gittim.Bahsettiğiniz İstanbul Yolu,Konya Yolu ve Samsun Yolu nu kullandım.Radardan korktuğum için 70 civarı gitmeye çalışştım ama baktım millet tepeme çıkacak gibi.O biçim basıyorlar baktım olmayacak ben de 90-100 falan gitmeye başladım.Şehrin yabancısı olduğum için üst geçit kenarlarına döşenmiş kameraları gördükçe yavaşlamaya çalıştım ama bilemiyorum.İnşallah ceza yemem ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Manisa da oturuyorum ve misafir olarak bir süredir Ankara da bulunmaktayım.Arasıra çıkıp oraya buraya gezmek ya da herhangi bir iş dolayısıyla trafiğe çıkıyorum.Son olarak dün Batıkent ten çıkıp Balgat tarafına gittim.Bahsettiğiniz İstanbul Yolu,Konya Yolu ve Samsun Yolu nu kullandım.Radardan korktuğum için 70 civarı gitmeye çalışştım ama baktım millet tepeme çıkacak gibi.O biçim basıyorlar baktım olmayacak ben de 90-100 falan gitmeye başladım.Şehrin yabancısı olduğum için üst geçit kenarlarına döşenmiş kameraları gördükçe yavaşlamaya çalıştım ama bilemiyorum.İnşallah ceza yemem ...


    değer mi 3-5 kişinin keyfi için eşek yüküyle ceza ödemeye? 2. ya da 3. şeritten 75 e sabitleyip çok rahat gidebilirsiniz kimse de üstünüze falan çıkamaz, korkmayın bukadar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Manisa da oturuyorum ve misafir olarak bir süredir Ankara da bulunmaktayım.Arasıra çıkıp oraya buraya gezmek ya da herhangi bir iş dolayısıyla trafiğe çıkıyorum.Son olarak dün Batıkent ten çıkıp Balgat tarafına gittim.Bahsettiğiniz İstanbul Yolu,Konya Yolu ve Samsun Yolu nu kullandım.Radardan korktuğum için 70 civarı gitmeye çalışştım ama baktım millet tepeme çıkacak gibi.O biçim basıyorlar baktım olmayacak ben de 90-100 falan gitmeye başladım.Şehrin yabancısı olduğum için üst geçit kenarlarına döşenmiş kameraları gördükçe yavaşlamaya çalıştım ama bilemiyorum.İnşallah ceza yemem ...


    Al işte tamamen dışarıdan birisinin yorumları.historiyst_45 yorumların için teşekkürler.Haklısın sonuna kadar bende sınırlara uymaya çalıştım ama olmuyor birçok kamyon bile 70 le gitmiyor.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA

    quote:

    Orijinalden alıntı: arifgokcen


    quote:

    Orijinalden alıntı: sadoz5775

    hakikaten arkadaşımın dedeiği gibi radar altın yumurtlayan tavuk misali istanbul yolu eskişehir yolu samsun yolu hız sınırı 70 olurmu hiç inanın kaç kez denedim 70 ile gitmeyi kazaya sebebiyet verecektim


    Evet radar tam altın yumurtlayan tavuk.Öyle biçimsiz sınırlar koyuyorlarki kimsede uymuyor.O kadar kişi eskişehir yolu için 70 iyi diyor.Ben hergün o yolu en az 1 sefer gider gelirim.Daha sabit radardan önce ve sonra 70km ile gidene rastladığım sayı bir elin parmaklarını geçmez.Çünkü o yol boşken kimse o süratte gitmez.Adamlar öncesinde 90 hatta 100km hız sınırı olan yolu 70 e çekmeye çalışırlarsa kimse uymaz.Bende uymuyorum radarın altını geçtikten sonra tekrar 90'a çıkıyorum.Bu arada bana laf eden arkadaştan cevap bekliyorum istanbulun trafiği ile ankarada bazı ana arterlerdeki mantıksız hız sınırları arasında kendini haklı çıkarmak için bir bağlantı kuran arkadaşım şu mantığı banada anlatsanda bende anlasam.Arkadaşım yazacaksan mantıklı yaz yada yazma.Bana ne istanbulun trafiğinden ben ankaralıyım.Hani istanbuldaki hız sınırılarını söyleyeceksen amenna ama istanbuldaki trafikten bana ne.Ben ankaralıyım ve ankaradaki yapılan mantıksız işlere karşı çıkarım.Lütfen biraz düşünerek yazalım.


    söylediğiniz bütün yolları biliyorum ve sıklıkla da kullanıyorum öncelikle belirteyim.
    yaya girişinin olmadığı yerlerde 50km hız sınırı düşük evet bunu da belirteyim.
    fakat 70 az, kimse o hızla gitmiyor dediğiniz yollarda 70 normal bir hız sınırı bunu da belirtmem gerekecek malesef.

    sizin düşünceniz sadece kendinize göre ama bu işin hesabı var kitabı var. genel olarak bir yolun taşıma kapasitesi 70km den sonra hızla düşmeye başlar ki bu bahsettiğiniz yollar zaten çok büyük trafik çeken yollar.
    yani biri 90 biri 100 diğeri 110 la gittiğinde hızlı gidemezsiniz ve trafik sıkışmaya başlar birikmeler olur, herkes 70 le giderse trafik sıkışmaz rahatça akar. ayrıca olabilecek en ufak bir kazada herşey felç oluyor bilmem farkında mısınız?

    75 e sabitleyip bütün yolları sorunsuzca kullanabilirsiniz, ben öyle yapıyorum hiç bir sıkıntısını görmedim artı kafamda rahat. en uzak mesafede 5 dk bile farketmez bu hızla gitmeniz

    not: bu işin iyi olduğunu düşünüyorum fakat sadece bununla kalırsa kötü, sivil araçlarla trafikte gezerek "apaçi" diye tabir ettiğimiz magandaları da cezalandırmaları gerekiyor. (sinyalsiz dönüşler, makaslar, ani/artistlik hareketler vs.)


    Arkadaşım ben senin mantığını anlayamadım.Yani daha hızlı gidildiği için biryere dahamı yavaş gidileceğini söylüyorsun.Şöyle söyleyeyim ben makina mühendisiyim.Bir borudaki akan su miktarının hızı artırıldığı için o borunun içinde sıkışma olmaz su gideceği yere daha çabuk ulaşır.Ha eğer ilerde birikme olur diyorsanız birikme olmayacağı zamanı ne yapacaksınız.O yolu gecede kullanıyorum gece eskişehir yolu boşken daha hiç 70'de sabit hızla giden görmedim belki size rastlamamışım.Şehir dışından gelenlerinde bu konu hakkında dedilerine kulak vermenizi tavsiye ediyorum.Ayrıca bilmem farkettiniz mi ama o yollarda 90km sabit hızla gidipte kaza yapana ben rastlamadım ama şu aralar adamlar arkadan süratle gelirken bir anda radarın altında yavaşlamaya çalışıyorlar ve bu yüzden kazalar meydana geliyor.Bir yolda önceden belirli bir hız varken ve bu hız yüzünden o yolda kaza meydana gelmiyorken niye o yoldaki hız sınırı düşürülür yolu daha güvenli getirmek içinmi yoksa birçok kişinin o sınırda gitmeyeceğini bildikleri için para toplamak içinmi.Lütfen bir düşünün.Bir tane emsal gösterebilir misiniz o yolda 90km ile gittiği için kazaya sebebiyet vermiş olan.Ben size garanti ediyorum yok çok araştırdım yok böyle bir vaka niye çünkü sınır makul bir sınır.Herhangi bir şekilde yaya atlasa bile 30mt civarında fevkalade önceden görmüş ve durmuş olursunuz.Lütfen bana bu sınırları koyan adamları savunmayın.

    Size ayrıca şöyle bir misal vereyim dünyada en az kaza olan yerlerden birisi(hatta önceki senelerden birinde ilk sıradaydı) almanya otobanlarıdır ve bu otobanlardan %50 si civarında sadece önerilen hız sınırı vardır.Bu kadar az kaza olmasının sebebi nedir biliyormusunuz? İnsan psikolojisi ergeç bir yerde hız yapmak istiyor.Nefs dediğimiz yaratık hepimizin içinde var.Adamlar ne yapıyorlar makul yerlerde sınırları kaldırıyorlar ve böylece insanlar orlarda hız yapıyorlar ve tatmin oluyorlar.Eskişehir yolu gibi bir yolda 90km sabit hızda giderken modern bir otomobilin fren mesafesi 30mt civarı ve altındadır.Fevkalade yeterli bir mesafe ve herhangi bir olayda fren yapıp durmak mümkündür.


    NOT:Bu konuda haklısınız size katılıyorum.


    Yeniyoldaki hız sınırının absürd olduğu konusundaki düşünceniz için teşekkür ederim.O yoldaki hız sınırını savunan arkadaştan hala mantıklı bir cevap bekliyorum.




  • kurallar çerçevesinde, yavaş gitmenin, kazaya yol açacağı iddiası beni deli eder.
    hız karşıtı olarak hemmen bende düşüncelerimi yazayım.
    bence tüm türkiyedeki karayollarına her 3 km de bir kameralı radar cihazı konmalı.
    o yoldaki makul hız sınırı(arabanın modernliğine yada şöförün kabiliyetine göre değil, kaza olma olasılığına göre) tabelalarla belirlenmeli.
    hız sınırnı aşan herkese ama herkese ÇAAAAAAT diye ceza yazmalı.
    bir adama, bir yolculuğunda, 15-25 kere, aşırı hız cezası kesilmeli icabında.
    o ceza asla affedilmemeli.
    faizi çok fazla olmalı, icraya vermeli, hapse atmalı, en son idam etmeli
    (vergi kaçakçılığını engellemek için vergi kaçıran diğer kişilere de bu hüküm uygulanmalı)
    bunları yaparsak kimse hız snırlarını geçmez. geçemez.
    kaza olmaz, olsada çok az olur,
    ölüm ise hiç ama hiç olmaz.
    bu iş bu kadar basit işte.
    şimdi;
    hız yapanlar cani-cahil-kötü mü?
    iyi-becerikli-tecrübeli mi?
    en büyük anlaşmazlık, hız sınırlarında oluyor.
    o yolda o kadar hızla kim gider diye çıkışıyor.
    benim arabam şu model, böyle güvenlikten böyle yıldız almış diyor.
    o sınırlarda arabaya yada şöföre göre değil, insa reflekslerine, ve kaza olma olasılığına göre hesaplanmalı.
    işte bu hesaba uysak hiç kavga etmemeize gerek kazlmaz ama.
    ********************
    ********************
    not:ben 2006 dan beri bu foruma yazarım, hep aynı sözler söylenir.
    bundan sonrada söylenmeye devam edecektir.
    kurallara uymayanlar vede uyanlar olacaktır, kazalar olmaya, ve insanlar ölmeye devam edecektir.
    tarih tekerrürden ibarettir, çünkü insanlar başlarına gelenlerden ders almaz.
    "--akıllı insanlar başlarına gelenlerden ders alır,
    daha daha akıllı insanlar başkalarının başlarına gelenlerden ders alır"




  • @arifgokcen

    su ile araç trafiğini bir tutmamak gerekiyor çünkü su bir bütün halinde hareket ederken biz araçlarımızla farklı hızlarda hareket ediyoruz. şu adresteki simülasyonu çeşitli durumlar için denerseniz ne demek istediğimi göreceksiniz aslında.
    http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/

    hız sınırınının 90+%10=99 olduğu bir yol (bağlantılar, çalışmalar, farklı 80-99 arası farklı hızlarda giden insanlar, kazalar vs. nedeni ile) 70km hız sınırının olduğu ve herkesin bu hızda seyrettiği bir yoldan daha çok tıkanır. şehir dışlarında bu neden böyle değil derseniz araç yoğunluğu derim.

    verdiğim simülasyonu biraz kurcalayın bakalım ne düşüneceksiniz (simülasyonda ki kamyonlar araçlar arası hız farkı olarak düşünülebilir)


    açıkçası kavga dövüş olmadan düzgünce birşeyi tartışmak istiyorum bu şekilde devam edersek çok güzel olur kanaatindeyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA

    @arifgokcen

    su ile araç trafiğini bir tutmamak gerekiyor çünkü su bir bütün halinde hareket ederken biz araçlarımızla farklı hızlarda hareket ediyoruz. şu adresteki simülasyonu çeşitli durumlar için denerseniz ne demek istediğimi göreceksiniz aslında.
    http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/

    hız sınırınının 90+%10=99 olduğu bir yol (bağlantılar, çalışmalar, farklı 80-99 arası farklı hızlarda giden insanlar, kazalar vs. nedeni ile) 70km hız sınırının olduğu ve herkesin bu hızda seyrettiği bir yoldan daha çok tıkanır. şehir dışlarında bu neden böyle değil derseniz araç yoğunluğu derim.

    verdiğim simülasyonu biraz kurcalayın bakalım ne düşüneceksiniz (simülasyonda ki kamyonlar araçlar arası hız farkı olarak düşünülebilir)


    açıkçası kavga dövüş olmadan düzgünce birşeyi tartışmak istiyorum bu şekilde devam edersek çok güzel olur kanaatindeyim




    İlk önce şunu söylemek isterim arkadaşım niyetim sizide kimseyide rencide etmek değil ama adam gelipte terbiyesizcene saldırdığı için ona sert çıkıştım yoksa sizin kişiliğinize kesinlikle bir lafım yok hatta teşekkür ederim seviyeli yazılarınız için.

    İkinci olarak konumuza dönersek şuna katılmıyorum 90km sabit hızla gidipte o yolda kaza yapan olmadı kazanın sebebi ya dikkatsizlikten,makas atmaktan,telefonla görüşmekten veya yakın takipten doğan ani frenlemelerden kaza oluyor.Bu konu hakkında çok araştırma yaptım.İkinci olarak sizin verdiğiniz simülasyonu düşündüm okulda diferensiyal ve ileri matematik derslerinde biz bunlara benzer problemlerle çok uğraşıyorduk ve size şunu net olarak söyleyebilirim o yoldaki sizin dediğiniz yoğunluğa ulaşabilmesi için çok daha ciddi miktarda trafik olması lazım ve bu trafik ancak sabah saatlerinde ve akşam yaklaşık 1 saat meydana geliyor yani sizin bahsettiğiniz yaklaşık 1,5 saatlik süre burada kalan 22,5 saatlik süredeki tıkanmayı oluşturmuyor.
    Ki buradaki 1,5 saatlik tıkanmada yazın genellikle okullar kapalı olduğu için olmuyor.Bununda ötesinde bu tıkanıklık sizin gidiş sürenizi zaten etkilemeyecek burada yanlışınız var çünkü ilerideki yani Kızılayın içindeki akış hızı sabittir.Şimdi buraya lütfen dikkat edelim eğer trafik başlamadan önce Kızılaydaki akışı yeteri kadar hızlı dolduramazsak ne olacaktır?Arkada biriken yani 70km ile gelen ve eğer 90km ile gelseydi geçebilen araçlar tıkanıklık oluşturacaktır.Şimdi elimizde ne kaldı 70km ile geldiği için geçemiyen araçlar orda birikinti yaptı.Yani olaya brüt olarak baktığınızda yani o sabahki ve akşamki dediğiniz az miktar tıkanıklıkki dediğiniz gibi vuku bulmuyor bu aradaki hız farkını düşürmeye değmez.Heleki o hızdan kaynaklı bir kaza meydana gelmiyorsa.Bununda ötesinde bu dediğiniz şöyle birşeye benziyor.İstanbula girişte tem'de tıkanıklık vuku bulabildiği için biz otobandaki hızı 100 düşürelimki ileride tıkanıklık olmasın.İleride tıkanıklık olacaksa illaki olacaktır.Çünkü bu sefer arkadan gelen araçlar tıkanıklık yaklaştıkça geçmemiş kalacaklardır. Eğer yeteri kadar düşünürseniz dediğimin niye doğru olduğunu anlayacaksınız.Eğer hala karşı bir argümanınız varsa duymak isterim.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.