"Lastikçi", yaptığı işi zerre kadar bilmeyen, hangi lastikten en çok kar ediyorsa onu öneren bir esnaftır. Arada yaptığı işe saygısı olan, çok bilgilileri de çıkıyor elbette onları tenzih ederim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 7 Kasım 2020; 17:11:35 > |
Ankara için kış lastiği mi, yoksa 4 mevsim mi avantajlı? (2. sayfa)
-
-
HErkes ihtiyaclara gore secim yapmali. Onemli nokta bu. 3 yildir sikintisiz sekilde 4 mevsim lastik kullanan biri olarak yaziyorum. (Fazla km yapmasamda en gec 4 yilda lastik yenilerim). Fikir vermesi acisindan asagidaki videoyu onerebilirim.
-
Ankarada kar yağdıktan sonra inanilmaz bir ayaz başlıyor doğal olarak buzlanma çok oluyor. şahsen kış lastiği bence şart.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: tekno peder
4 mevsim lastik diye bir şey yoktur. Bunu mükemmel pazarlama stratejisi ile yıllardır dilimize soktular.
4 mevsim denen lastik ılıman iklim kış lastiğidir. Kış lastiği 7-10 derece altında işe yaramaya başlar. İzmir, Antalya, İstanbul için 4 mevsim çok uygun ama Ankara'da Aralık ayından sonra neredeyse 4 ay geceleri ve sabahları eksi derecelerde oluyor. Kar yağması önemli değil, kış lastiğinin amacı düşük sıcaklıkta tutuşu artırmaktır.
Ankara'da 4 mevsim kullanan birisi muhtemelen çok kullanmadığı için gerek görmüyordur. O zaman yaz lastiği takılı kalsın, çok kullanılmıyorsa zaten.Yaz lastigiyle, 3PMSF logolu dört mevsim lastik aynı yani, öyle mi demek istiyorsunuz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lastikçi saçmalamış hocam ankara için de kışlık lastik şart! Kar için değil kışın gizli buzlanma var burda güvenli sürüş için
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: CarseverYaz lastigiyle, 3PMSF logolu dört mevsim lastik aynı yani, öyle mi demek istiyorsunuz?
Alıntıları GösterTamamen ters anlamışsınız.
Ben kesinlikle kış lastiği gerektiğini söyledim, özellikle Ankara'da.
Öte yandan kış lastiği takmayacak kadar arabayı az kullanan birisi, sırf üstünde dursun diye 4 mevsim alacağına yazlık taksın daha iyi diye söyledim.
4 mevsim lastik, ürün özelliklerinde de yazıldığı gibi kış lastiği değil, ılıman bölge lastiğidir. 4 mevsim lastiğe güvenip buzlanma olan bir şehirde güvenli sürüş olamaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ankarada oturuyorum, kış günü şehir dışında işim yok, şehir içinde de 8 yıldır takmıyorum, neredeyse artık kar bile yağmıyor. Şimdi laf söyleyenler olur hiç eksikliğini görmedim. Eğerki karlı bir günde çıkmam gerekirse Taksi yada toplu taşıma kullanırım. Birgün kızım küçükken sabah kızımı kayın valideme bırakmam gerekti baktım yerler kar, benim araç ile çıkmam imkansız, hemen kızım kucağımda taksi durağına gittim. 4 taksi durakta idi. Taksicilerin hiçbiri trafiğe çıkmak istemedi, Abi bu havada gidilirmi çivili lastik lazım dedi. sonra ben evin yakınından geçen toplu taşıma ile gittim. Kısacası karlı havada kar lastiğine güvenmiyorlar yerde çok kar ve buz olduğu zaman kimse lastiğine güvenmesin. Kasım ayıda bitti hala hava 16 derece toplasan 3 ay kış olmuyor artık.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
AS210 kışın ve yağmurlu şartlarda güzel lastik ama 4 mevsim alıyorsan Türkiye yazında crossclimate hariç hepsi kötü. AS210 ömrü en uzun 4 mevsim lastiklerden. Premium kış lastiği alamıyorsanız lassa petlas gibi bağımsız testleri olmayan lastikler yerine Falken 4 mevsim her türlü iyidir. 4 mevsim olarak Nokian weatherproof, crossclimate ve AS210 kullandım.
Nokian ın girdiği çoğu yerde dandik kış lastikleri zorlanıyordu. Ama 10bin km de lastiğin dişleri kopmaya başladı sıcak havaya gelmiyor. Crossclimate ve AS210 kış şartlarında benzer ama bir tık as210 daha iyi ikisi de yolda bırakmaz. Yazın ikisi de dayanıklı crossclimate daha iyi. Yağmurda crossclimate kullandığım en iyi fren mesafesine sahip lastiklerden birisi.
illa kış lastiği alacaksanız uygun fiyatlı sava eskimo alın. Kar ve yağmur üzerinde premiumlarla eşit puanlara sahip kuru zeminde geri düşüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
lastıkcının elınde kar lastıklerı kalmıs sıze kıtlemeye calısıyor ınanmayın
-
quote:
Orijinalden alıntı: tekno peder
4 mevsim lastik diye bir şey yoktur. Bunu mükemmel pazarlama stratejisi ile yıllardır dilimize soktular.
4 mevsim denen lastik ılıman iklim kış lastiğidir. Kış lastiği 7-10 derece altında işe yaramaya başlar. İzmir, Antalya, İstanbul için 4 mevsim çok uygun ama Ankara'da Aralık ayından sonra neredeyse 4 ay geceleri ve sabahları eksi derecelerde oluyor. Kar yağması önemli değil, kış lastiğinin amacı düşük sıcaklıkta tutuşu artırmaktır.
Ankara'da 4 mevsim kullanan birisi muhtemelen çok kullanmadığı için gerek görmüyordur. O zaman yaz lastiği takılı kalsın, çok kullanılmıyorsa zaten.Abi taksici olmalisin bu lafi hep usta soforlerden duymusumdur. Bir daha alintiladim da ogrensinler diye 4mevsim lastik yoktur dort mevsim lastik diye bir sey olmaz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuz3 -- 7 Kasım 2020; 21:14:55 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
güneş gittiği an ankara buz kesiyor kışın. daha bugün blizzak taktirdim aracima, taktirin kafaniz rahat rahat yola çıkın.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Tavsiyem bir takim kislik bir takimda yazlik kullanman hem peeformansini etkilemez hem de daha saglikli olur dogal olarak lastiklerin 6ayda degisecegi icin uzun omurlu olur
Yok ugrasamam edemem diyorsan dikkatli bir surucuysen daha erken yipranmasini goze alarak butun sezon kislik lastik kullanabilirsin ama bazi sakincalari var olmasina ragmen baya kullananlar da var
Diger bir alternatif sirf piyasadan pay kapmak icin dort mevsim laatik icat ettiler cunku insanlar lastik degiatirmeyi sevmiyorlar sozun kisasi dort mevsim lastik piyasa aldatmacasidir buna ragmen ezbere de olsa kullanicisi coktur standart yol kosullarinda standart kullanimlarda isini gorur ama ben tavsiye etmem kullanan kullaniyor
Ayrica benim bazi arkadaslarim sanayi de lastikleri kendileri degistiriyorlar sofirluklerine guveniyorlar cikma lastiklerle farkli bir takim lastik cesitleeini kullaniyorlar bazi modifikasyonlar deniyorlar bu onlarin bilecegi is yani lastikciye gitmiyorlar kendi lastiklerini kendileri degistiriyorlar
Dorduncu olarak yukarida belirttikleri gibi artik Ankarada dogru durust kar yagmaz oldu Ozelliklede melih gokcek alttan isitma yollar yaptiktan sonra butun kisi yaz lastikleriyle geciren arkadaslarim oldu evet butun kis aylarinda yaz lastik kullandilar ancak ben yine tavsiye etmem secim sizin
Gelelim beaincisi en onemli konuya 1araliktan sonra Ankara disina ciktiginizda karayollari bir yerde cevirip sehir disinda lastiginize bakacak Neyi kontrol ettierini bilmiyorum ama bir memurdan ogrendigim kadariynan kisin sehir disinda kullandigin lastigin dis derinliginin enaz 4bucuk milimetre olmasi gerekiyirmus zaten kontroler veya trafikci bakar bakmaz anliyor lastigi olcmesine gerek kalmiyor gunde bin tane lastik gore gore ezberlwmisler orasini burasini kurcalamiyorlar bu bilgiyide hafizana simdilim not et ilerde lazim olabilir
Son soz olarak tercih senin
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ankara'da yaşıyorum. Kasım-Mart arası havalar soğuk geçiyor ama dediğiniz gibi kar eskisi gibi değil. Zaten ana arterler hemen açılıyor.
Fakat soğuk havada kış lastiğinin daha iyi performans vermesi, havanın eksilere düşmesi, ara sokaklarda karın uzun süre kalması, akşam ve sabah erken saatlerde yolların buz tutması, ana yollarda kar eridikten sonra arkada çamur bırakması, yokuşun bol olması falan düşünüldüğünde kışlık lastik lazım.
4 mevsim lastik bana mevsim farklarının aşırı olmadığı yerler için üretilmiş gibi geliyor. Kışın 5-10 derece yazın 26-27 derece ortalamalarıyla geçen yerler mesela.
Ankara'da kışın -10ları, yazın 40 dereceleri bulan hava var.
-
quote:
Orijinalden alıntı: otuz3Abi taksici olmalisin bu lafi hep usta soforlerden duymusumdur. Bir daha alintiladim da ogrensinler diye 4mevsim lastik yoktur dort mevsim lastik diye bir sey olmaz
Alıntıları GösterYok hocam ne taksisi, mühendisim ben. Malzeme bilgim var ordan biliyorum.
Yukarıdaki arkadaş benim hiç kullanmayıp yanlış bilgi verdiğimi iddaa etmiş. Ocak ayında gece Ankara'da -10 derecede 4 mevsim lastikle araba kullanmayı güvenli buluyorsa kendisi bilir tabii.
Adı üstünde Cross Climate bu lastikler. Mevsim geçişleri için. Mesela kışlık botların da çeşitleri vardır, tip olarak benzerler ama yapıları farklıdır.
4 mevsim lastiğin kauçuk yapısı ve kış lastiğinin kauçuk yapısı tamamen farklıdır çünkü gerekirse bahar ve yaz aylarında da kullanılabilsin diye içeriği esnek tutuluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: kapanmistir
Bu mesaj silindi.
Alıntıları GösterYanlış bilgi derken?
Tekrar yazıyorum, 4 mevsim lastik mevsim geçiş lastiğidir, kış lastiği değildir.
Dünyada her şehir aynı iklime sahip değil, kışı rahat geçiren yerlerde gidip Nokian veya Blizzak almanın anlamı yok. İstanbulda veya nispeten ayaz olmayan şehirlerde 4 mevsim lastik gayet olabilir.
Ama Eskişehir, Ankara gibi yerlerde özellikle sabahları ve akşam geç saatlerde sıcaklık eksi değerlere düştüğünde ve yerlerde buzlanma olduğunda 4 mevsim lastikle kış lastiğinin aynı işe yaradığını iddaa edemezsiniz. 4 mevsimi geçtim, bazı kış lastikleri bile yeterli olmuyor kalitesi düşükse.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Ankaradayım 4 mevsim kullanıyorum
Kışlık lastiğimde vardı petlas snowmaster yeni olmasına rağmen 4 mevsime geçtim , her yaz her kış değiştirmemek için
Petlastan çok memnun kaldığım için 4 mevsimi de bu forumda okuduklarımdan dolayı korkarak yine Petlas aldım
Yok yazın çok yakar ,çabuk erir ,kışın kışlık lastiği gibi tutunamaz ,C etiketli yazlık contilerle aynı yaktı hatta 0.1-0.2lt daha az (yazın).
Bir dakka yaww siz kışın kışlık lastikle makas mı atıyorsunuz , son gaz mı gidiyorsunuz tabiki hayır buzda kış lastiği de kayar hemde 4 mevsim kadar..
Kararımdan çok memnunum ,bunlar F1 lastiği değil yazın bir sezonda erisin :)) yazında çok yakmıyor.PT 535 kullanıyorum deseni V değil yaz kış tutuş çok iyi
Karayolları belediye sağ olsun kar görmüyoruz zaten sayılı günde yağar oldu
Sök tak yapılan kış lastikleri daha tehlikeli tabii yazlıklarda NEDEN ? çünkü her sökme takmada jant birleşim yerlerini en önemli yerleri yıpratıyorlar
Ayrıca lastiğin üzerine yapışmış ufak taşlarla balans yapıyor ?? özellikle kışlıklar diş derinliği nedeniyle çok taş topluyor
PT 535 i şiddetle yine tavsiye ediyorum jant koruması da var ve çok dengeli lastik ,orijinal yazlık balans kurşunu 4 de birine indi bu lastiklerle
Son olarak lastikçiler tabii istemez yaz kış değişimden , daha fazla lastik satmaktan neden vazgeçsin.Benim lastikçi bile bozuldu 4 mevsim alınca abi sen artık gelmezsin demişti
Michelin continental petlas kullanmış birisi olarak Petlas PT 535 4 mevsimi tavsiye ediyorum Ankara da fazlasıyla yeterli ,
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X