< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 12 Kasım 2020; 8:20:45 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Ankara için kış lastiği mi, yoksa 4 mevsim mi avantajlı? (5. sayfa)
-
-
İnsanlar ıslak zemin vesaire demiş te demiş. Ankara'da kısın sabah 8 den önce cıkıyorsan adam gibi bi lastik alıp yavaş süreceksin. Genelde gizli buzlanma olur yollar. Yok -5 derecede falan rampa cıktım yazan var ne alaka arkadaş.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: autindustry
Ankara var ankara var
Alacatlida mustakil villada oturuyorsaniz, sadece lastigi degil araci da degistirmeniz gerekir. 4×4 bir arazi araci ve en iyi kis lastiklerine ihtiyaciniz olacak. Dikmenin dik yerlerinde oturuyorsaniz da aynisi gecerli
Yuzuncuyilda oturup, hayatinizi ustteki yerlerden ve ara sokaklardan uzak surdurebiliyorsaniz ihtiyaclariniz degisir
Ayni sekilde dort mevsim lastik var, dort mevsim lastik var
Nokian weatherproof, goodyear vector veya falken as210 yeterli gelebilirken, michelin crossclimate.in kis lastigiyle alakasi yoktur
Cok ara sokaklara, dik yerlere girmeyen biri icin; standart onden cekisli 4x2 binek arac ve Nokian weatherproof, goodyear vector veya falken as210 gibi bir lastik yeterlidirBu mesaji biraz abarti buldum.
Dikmendeyiz. Evimiz de yokuslu bir yerde. Gecen kisi yaz lastigiyle ciktik. Sadece 3-4 gun araba kullanamadik. Ben de guvenlik acisindan kis lastigi tavsiye ederim ama artik kuresel isinma yuzunden kislar kis gibi gecmiyor. Belediye de eskisi gibi degil, genelde gizli buzlanma vs icin onlem aliyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ankara'da oturuyorum , 4 Mevsim Petlas PT555 aldım . yazın iyiydi , bakalım kışın nasıl olacak?
Üzerinde güneş , kar , yağmur , M+S herşeyin işareti var hepsi bir arada , inşallah üzmez...
-
quote:
Orijinalden alıntı: autindustry
Hocam bunlar yaz lastigi, kis ile alakasi yok. Ustteki arkadasin dedigi gibi kar tanesi isaretine de sahip degil
Edit: Yazin yaz lastiginden, kisin kis lastiginden farkini goremediyseniz; ya hic lastigin zorlanacagi bir duruma hic girmediniz, ya da farki siz anlayamiyorsunuz. Dediginiz sey mumkun degil. Sahsen yazlik lastiklerin farkli marka-modelleri arasinda bile fark goruyorum, bahsettiginiz sey mumkun degil
Alıntıları GösterYaz lastiği ile 2.resimde yan yana ,yine ekledim ,Petlas PT 535 de M + S yazıyor yeterli ,Trafik kanununa göre kışın kullanılıyor ,M + S yazması yeterli.
Yeni belirlenen standartlara uygun olanı da çıktı PT 555 ,onda istediğin bütün etiketler mevcut :)
Benim tercih sebebim V desen olmayışı ,
Notuna gelince pist yarışına çıkacak tecrübe ve hissiyattayım ama trafikte kurallara uygun öngörülü kullanıyorum ,o nedenle hiçbir olumsuzluk görmedim.Bir iki defa viraja hızlı girdiğim oldu ne kayma ne savurma hiçbirşey olmadı ,yağmur performansı mükemmel , kar üzerinde gezemedik kar yok sadece Erciyes de oda piknik kısmı var Erciyese çıkarken sağda orada karla buluştu hiçbir sıkıntı olmadı .
Bu lastik gerçekten olmuş yoksa niye olumlu diyelim.Memnun kalmasam kış lastiğim petlas dı bunu da petlas alırmıydım.Zaten bu lastik kar üzerinde gezmek için değil 4 mevsim zor kış koşulları varsa kışlık alırsın ama Ankara da zor kış koşulu yok Kayseride bile yok tüm yollar temiz..
Pul pul dökülen , insan hayatını hiçe sayan ,kullanıcı hatasıdır diyen kalitesiz nokian mı alayım ?konusu da var onu mu tavsiye edeyim ??
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 12 Kasım 2020; 12:16:12 >
-
bilmediğim için soruyorum V desen neden istemiyorsunuz
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: metinTasci
bilmediğim için soruyorum V desen neden istemiyorsunuzBende kullanmadım ama kullananlarda genelde uğultu dan şikayet ettiklerini okudum ,tüm markalarda vardı en çok da michelin de . Tahminim rot ve balans ayarlarının çok iyi hassas olması lazım V desen için ,diğer düz desenler tolere edebilir.
Ama yeni dört mevsimlerde desen tam V değil ,artık orta V kenarlar düz ,PT 555 kullanan arkadaş memnun olduğunu yazmış o yeni desenli
-
bende 2. aracı cok az kullandığımız için falken as210 aldım. uzun yola cıkmıyor, şehiriçi max 100-110 yapıyorum, umarım ugultu sorunu olmaz
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: metinTasci
bende 2. aracı cok az kullandığımız için falken as210 aldım. uzun yola cıkmıyor, şehiriçi max 100-110 yapıyorum, umarım ugultu sorunu olmazBence olmaz ama tecrübelerinizi paylaşırsanız ikilemde kalanlara yardımcı olur :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster -
Anladığım kadarıyla, lastikçi size kış lastiği ile beraber jant almanızı ve lastikletinizi jantlı olarak muhafaza etmenizi tavsiye etmiş..Çünkü,lastik her sökülüp takıldığında deforme oluyor..Bunun önüne geçmek için jant almak ve lastikleri bu şekilde muhafaza etmek sizede kazandırır,hem zamandan hem de paradan..Kış lastiği almalı mıyım derseniz,bunu en iyi Ankaralılar bilir ancak her lastiğin işlevinin farklı olduğunu hatırınızdan çıkarmayın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
M+S yazması hiçbir anlam ifade etmiyor..Önemli olan,karlı dağ sembolü olması lastikte..Ki bu sembolün olması,bu lastik modelinin sertifika almış olması demek.Karlı dağ sembolü,o lastiğin kış şartlarında aranılan özelliklere sahip olduğunu gösteren bir onay demek.M+S ibaresi,karlı dağ sembolü varsa anlam kazanır,eğer yoksa tek başına M+S ibaresi yanıltmacadan başka birşey değildir..Ayrıca,yaz lastiğiyle kışın yokuş çıkılmaz diye bir kural mı var?O yokuş karlı olsun bir çıkmayı deneyin yaz lastiğiyle,bakalım yaz lastiği de kış lastiğinin işini görüyor mu test etmiş olursunuz:))Kısaca söylemek gerekirse,herşeyi yerli yerinde kullanmak lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
As210da ugultu mevcutquote:
Orijinalden alıntı: metinTasci
bende 2. aracı cok az kullandığımız için falken as210 aldım. uzun yola cıkmıyor, şehiriçi max 100-110 yapıyorum, umarım ugultu sorunu olmaz
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8EM+S yazması hiçbir anlam ifade etmiyor..Önemli olan,karlı dağ sembolü olması lastikte..Ki bu sembolün olması,bu lastik modelinin sertifika almış olması demek.Karlı dağ sembolü,o lastiğin kış şartlarında aranılan özelliklere sahip olduğunu gösteren bir onay demek.M+S ibaresi,karlı dağ sembolü varsa anlam kazanır,eğer yoksa tek başına M+S ibaresi yanıltmacadan başka birşey değildir..Ayrıca,yaz lastiğiyle kışın yokuş çıkılmaz diye bir kural mı var?O yokuş karlı olsun bir çıkmayı deneyin yaz lastiğiyle,bakalım yaz lastiği de kış lastiğinin işini görüyor mu test etmiş olursunuz:))Kısaca söylemek gerekirse,herşeyi yerli yerinde kullanmak lazım.
Benim için M+S yazması yeterli . Üretici bunu kafasına göre mi koymuş diyorsun yani ,istediği yere M + S yazar mı diyorsun ??
Dağ sembolü dediğin 3PMSF standardı Petlas PT 555 de mevcut sen onu alabilirsin 3PMSF + M + S
Ben Ankara da Petlas PT 535 den memnunum hiç sıkıntısını görmedim , yaz kış rahat ediyorum.
-
Falken AS210 Avrupada yapılan son testlerde ilk 3e girmiş, yakında bu lastiğe de iyi bir zam gelir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuya farklı bir yön vereyim. Eğer aracınız arkadan itişliyse bence Ankara koşullarında kesinlikle kış lastiği kullanmalısınız. Önden çekişli ve genelde Dikmen, incek, yıldız, Çankaya, gibi yüksek semtler dışında bir yerde yaşıyorsanız ve buralara gidip gelmeyecekseniz, şehir dışına gitmeyecekseniz, ya da en karlı ve en soğuk 3-5 gün arabanızı hareket ettirmeyebileceğiniz bir durumdaysanız (taksi, toplu t.gibi) o zaman 4 mevsim işinizi görebilir. 4 mevsim tecrübe etmedim ama ben önden çekişli de arkadan itişli de kullandım. Kışlık lastik olması kafayı rahatlatıyor açıkçası. Ben çok araştırır, etiket değerleri testler vs bakar alırım. Goodyear ultragrip performans 2 kullandım 2010 üretimi. Geçen kış beni üzmedi ama 10 yılını doldurduğu için bu yıl değiştireceğim. Lastiklerin hamur tipleri, izleri vs herşey koşullara göre. Kışın aquaplanning durumları söz konusu olabileceği için yaz lastikleri bu durumda dezavantaj olabilir. Ama kış lastikleri aquaplanning, ıslak zemin frenlemesi, ıslak zemin, kar ve buz çekişleri gibi konularda hamur yapıları ve izleri ile bunları tahliye etmek üzere tasarlandığı için kışın daha rahat edersiniz. Tabi bir de bütçe meselesi var.
Özetle sorunun cevabı tamamen sizin araç kullanım alışkanlıklarınız, oturduğunuz/çalıştığınız yer, aracınızın özellikleri ve bütçenize bağlı.
Önerim ise tecrübelere dayanarak kışlık ve yazlık lastiği ayrı ayrı kullanmak ve bu lastikleri alırken de testlere, etiket değerlerine vs bakarak karar vermek olacaktır.
iyi sürüşler diliyorum.
-
Hiç biri nokian al arkana yaslan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: CaNeRRHiç biri nokian al arkana yaslan
Şu dişleri dökülen dandik lastik markası değil mi nokian konusu bile vardı ,HATTA KONU BAŞLIĞINDA NOKIAN ÖLÜME DAVTİYE ÇIKARIYOR YAZIYORDU
https://forum.donanimhaber.com/nokian-weatherproof-4-mevsim-olume-davetiye-cikariyor--144055858
-
3 yıl kullandım farklı ebatta şimdi yine sipariş verdim hiÇ böyle birşey ile karşılaşmadım olsa zaten 4 bin verip 18 ebattakini almazdım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X