Şimdi Ara

ANKARA-İSTANBUL ARASI 2 SAATTE GİDİLEBİLİR Mİ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
213
Cevap
3
Favori
21.638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 saatte gidilir gece çıkarsın yola 2 saatte istanbula girersin
  • 2001-2009 yıllarında çalıştığım firmanın aracı ile Bostancı-Gimat Toptancılar Çarşısı 429 km tutar 2 saat 45 dakikada gidiyordum. Sabah 6 da çıktığımda yollar nispeten boş oluyordu, İzmit'e kadar 140 civarı; Bolu'ya kadar 200 civarı; Akıncılar Gişesine kadar 230 civarı sürat yapardım. O zamanlar Tünel açılmamıştı Dağ yolunu kullanırdım.

    Kullandığım araç 1997 Renault Laguna Initiale modeli idi. Yanılmıyorsam deposu 73 litre benzin alıyordu ve bu seyahatte bir depo bitiyordu. Sakin kullanımda yol bilgisayarından menzil 950 km gösteriyordu.
    3.0 L7X 2,946 cc V6 DOHC 24v Multi-point fuel injection 190 PS (140 kW; 187 hp) @ 5,750 rpm 267 N·m (197 lb·ft) @ 4,000 rpm 7.7 s 235 km/h (146 mph) 1997–2001
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Arabam güçlü şoförlüğüme güveniyorum frenime lastiğime güveniyorum basıyorum sanane bundan ?

    Tabi o mesafeden selektör atacağız max 10-20 saniyede dibinizde oluyoruz zaten ki sizde direksiyonu milim milim çevirip bizi 90-100'e indirene kadar yol vermiyorsunuz merak etmeyin ettiğiniz küfürün kat kat fazlasını yiyorsunuz. Kıskanıyorsanda gölge etme !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kompressorpower

    Arabam güçlü şoförlüğüme güveniyorum frenime lastiğime güveniyorum basıyorum sanane bundan ?

    Tabi o mesafeden selektör atacağız max 10-20 saniyede dibinizde oluyoruz zaten ki sizde direksiyonu milim milim çevirip bizi 90-100'e indirene kadar yol vermiyorsunuz merak etmeyin ettiğiniz küfürün kat kat fazlasını yiyorsunuz. Kıskanıyorsanda gölge etme !

    Bence bu kadar büyük konuşmayın Allah korusun derim.Nitekim mezarlıklar güçlü arabalarına güvenen vazgeçilmezlerle dolu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kompressorpower

    Arabam güçlü şoförlüğüme güveniyorum frenime lastiğime güveniyorum basıyorum sanane bundan ?

    Tabi o mesafeden selektör atacağız max 10-20 saniyede dibinizde oluyoruz zaten ki sizde direksiyonu milim milim çevirip bizi 90-100'e indirene kadar yol vermiyorsunuz merak etmeyin ettiğiniz küfürün kat kat fazlasını yiyorsunuz. Kıskanıyorsanda gölge etme !

    Peki o çok guvendigi lastikle o süratte bi çivi girip yarsa ve gelip bana carpsa o şoför ve ailemden birine bi zarar gelse ve o sofor hala hayatta olsa? O zaman potansiyel katil olmayacak kadar beynimin sağlıklı kalacağı hususunda kendime guvenmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Gelir sıkıştırırsanız tamponunuza tıklanacağını anlayıp bizle aynı anda sağa kayarsanız dolar tabi
  • meganers kullanıcısına yanıt
    Beddua etmezsen Allah'ın izniyle birşey olmaz.
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Hocam aracı tavsiye eder misiniz ? Yol tutuşu nasıldı acaba o önemli benim için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kompressorpower

    Beddua etmezsen Allah'ın izniyle birşey olmaz.

    Islerimizi Allah'a birakmasak da tedbirimizi alsak daha iyi bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • meganers kullanıcısına yanıt
    lastiklerimi 15.000km de bir değiştiririm ve bu süre içinde 7.500. kilometrede ön arka değiştiririm. Aracım e39 kasa 5.30i fren sistemimi gerekli kilometrenin yarısı veya 3te2sinde direk değiştiririm orjinal parçaları ile. Motor bakımı, yağı suyu filtreleri zamanının 3te2sinde orjinalleriyle hemen değiştiririm. ESP mevcut, daha birçok fren sistemi mevcut. Araç oturaklı, 20inç jant var. 140-150yi devirdikten sonra asla tek elle tutmam direksiyonu, camı açmam vs. vs.vs. daha ne tedbir alayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Formula 1 aracıyla Monza'da yapılan ortalama hız rekoru 262km/s ile William BMW'den Montoya'ya aittir.

    Burada 900PS ve 600kg olan, üstün aerodinamiye sahip bir araç, kaymak gibi pistten ve profesyonel F1 pilotundan söz ediyoruz.

    Bu da sıralama turlarında atılmıştır.

    O sebeple İstanbul-Ankara Otoyolunda yaklaşık 500km mesefede BMW M5 ile bile 250km/s ortalama hıza ulaşmak mümkün değildir diye düşünüyorum.

    Çok alakasız bir örnek o f 1 aracı istanbul ankara arasını 1 buçuk saatin altında bile gidebilir . Yarış pistinde top speed yapabildiğin yer çok sınırlıdır ve bazen hızının 70 in altına düşürmene neden olacak dönüşler vardır. İstanbul ankara arasında hızını 70 e düşürecek bir viraj yoktur.Hatta örnek verdiğin m5 ile 200 altında bile girmene neden olacak bir viraj yoktur. Bmw m5 gibi bir arabayla gözü kara bir şöför 2 buçuk saatte rahat gider. Ayrıca iki gişe arası 390 km ve bu mesafeyi 1 saat 57 dakikada giden subarucular olduğunu biliyorum. Eski bir STİ sahibi olarak Subaru camiası ile içli dışlıydım eskiden . Adam virajlara 200 üstündeki hızlarda giriyor ve bazen arkanın çizgiden koptuğunu hissediyor ama 4 çekerin avantajıyla viraj bittiğinde çizgisine oturuyor o yüzden 2 buçuk saat zor değil ama hafta içi yapılır ancak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kompressorpower kullanıcısına yanıt
    O aracı lapa lapa kar yağarken Kızılcahamam rampası Sapanca arası yerler buz tutmuşken Bolu Koru Motel'de 1 saat yemek molası dahil gişeden gişeye 6 saatte aldım. O zeminde 130 km sürati gördü kar modu açıkken araçta milim savrulma ve kayma yaşamadım zincir yok lastikler GoodYear NCT 5 Eagle
  • Araç nedir hemşehrim ? boeing mi? airbus mu ?
  • 2011 model Ford Focus 1.6 tdci ile Ankara-Kocaeli arasını 2 saatte alabildiğime göre sağlam bi arabayla mümkün gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla forumda çok hızlı Şoför varmış. Hani kurallara uyuyordunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ögrencilikten sebep o yolun ankara-bolu kismini sayisiz kez gidip geldim.Tabi araba pederin oldugundan ve ekonomi baslica hedef oldugundan hiz maksimum 100 Ben de o uzunlari yakili vaziyette uçak gibi seyreden tayfaya fena kilim,bazen bilmediklerinden beni sollayip camlidere,kizilcahamam gibi bayir inişlerinde gezici radar pususuna düşüyolar asılıyorlar ya frene acayip zevk aliyorum.
    Yukarda bi arkadasın da dedigi gibi,o hizda gidersin gitmesine de. Ya bi çivi girse o an lastige,ya da başka bi sebeple patlasa yine lastik,manyagin biri sola kirsa mesela. Ezik kalmiş egolari hiz ile tatmin etmeye gerek yok diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Monza Pisti Hız Grafiği



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Hay maşallah bee. Arıza vb. sorunu var mı peki ?
  • Havadan evet karadan hayır.
  • Ben yıllar önce böyle bir rekoru denemesi yaptım. Alfo Romeo idi aracım ve sabah erkenden yola çıktım. Ankara'da işim vardı ama daha önce alfisti forumlarında bunun muhabbetini yapıyorduk. Tünel de yeni açılmıştı ve herkeste bir merak vardı. Ben de deneyeyim bunu diye depoyu fulledim. Kartal'ın çevre yolundan otobana girdim. Hiç mola vermeden gittim. Sadece Ankara'ya yaklaşmışken benzin aldım.
    Otobanın en sıkıntılı kısmı yoğunluk açışından Sapanca'ya kadar olan kısım. Diğer kısım boştu zaten. Sapanca'ya kadar da yoğunluk yoktu, sabah erken saatler olduğu için. Tünelde bir şerit kapalı idi ve bir noktada kamyonlar birbirini sollarken arkalarında 50 km/h ile gitmek durumunda kaldım. Tünelin öncesindeki viyadükte idi daha doğrusu bu. Tünelde de çok süratlı gidemedim. Başlangıçta ortalama 200 km/h ile gitmeye gayret ettim ama Ankara'ya yaklaştıkça çok yoruldum. O konsantrasyon bozuldu. Sürekli 200 km/h ile gitmeye çalışmak inanılmaz zorlayıcı bir şey. Cidden fiziki ve zihinsel performans gerektiriyor. Bir de otobandasın, yarış pistinde değil, her an yola bir şeyler çıkabilir, lastiğin patlayabilir ve daha bir sürü olumsuzluk. Aşırı dikkat kesiliyorsun ve beyin inanılmaz yoruluyor. Uzatmayayım Kartal gişelerden, Ankara gişelere 2 saat 40 dakikada geldim.
    Sonrasında arkadaşlarla buluştuk, yedik içtik, eğlendik ve ben otel odasına geldim. Gece ateşlendim ve hiç unutmuyorum hayatımdaki en kötü uçuğum çıktı. Yani süratlı geldiğim için mi çıktı, hiç dinlenmediğim için mi bilmiyorum ama bana ders oldu bu. Şimdi mutlaka 10-15 dakika dahi olsa mola verip dinleniyorum uzun yolda ve asla 200 km/h ile gitmeye çalışmıyorum
    Bu arada radar cezası da yedim o sürüşten. Sağlam bir cezaydı
    Soruya gelecek olursak bence çok çok zor. Öncelikle Ankara'dan Sapancaya kadar çok yoğunluk yok ama yine de sol şeridin boş olacağı kadar sakin bir zamanda olmalı. En sıkıntılı kısım ise Sapanca - İstanbul arası. İzmit'teki o iki şerit tırmanılan viyadük. Cidden orada boş trafik bulmak çok zor.
    Diğer türlü dediğim gibi sürekli yüksek süratla gitmek ve hiç mola vermemek çok çok zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 6 Şubat 2015; 15:13:59 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.