Şimdi Ara

Anlam

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçenlerde İnsanın Anlam Arayışı kitabına ikinci defa bakma fırsatı buldum. Hemen değiştirmeyin sayfayı değineceğim konu yoruma açık, yani kitabı okumasanız da dinlemenizi isterim.

    Son sayfalara doğru anlamın bulunmasını iki ayrı şeye bağlıyordu Frankl. Birincisini üç ayrı kısma ayırmış; bir eser yaratmak, bir insanla etkileşime geçmek, üçüncüsünü net hatırlayamadım şimdi. Ama özellikle 1/3'e yoğunlaşmış. Ki ben de böyle düşünüyorum. Daha anlamlı geliyor.

    Bir diğeri ise size de soracağım şey aslında. Kafamı gerçekten kurcaladı. Diyor ki insan birini severse, ona kendini adarsa da hayatın anlamını bulabilir. Okurken garip hissettim. Evet belki "O" insan ütopik olmayarak da var olabilir ama o insanı bulunca hayatımızda her şey yoluna mı giriyor, eşsiz bir huzura mı eriyoruz? Gerçekten bu kadar basit miydi? Bilmiyorum gerçekten. Siz ne düşünüyorsunuz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • insan o benim ancak o o değil dediğinde bir ayrışıma tabi olur.

    ben ben değil demekte bi nevi sufi bi yaklaşım olarak görülecek ancak buradaki mental farklı.

    bir konu hakkında fikir birlikteliğine vardınız diyelim. yani batarsa da çıkarsa da kalbim ferah diyorsunuz. buna özünde tevhid etmek deniyor. bu durum insnı güvenceye alıyor.

    .....................

    kişi özünde aradığın her ne olursa olsun bende bulacağın şey tevhid yani fikir birlikteliğidir demekte ancak aradığın şeyin makes bulduğu ben senin aradığın şey değil.

    burada fikir birlikteliğine varma hali yüceltilmiş iken şahıs aranılan durumun kendisi olmadığını beyan etmekte.

    ......................

    teorik olarak onu buldum dediğiniz hal ile bulunanın şahsı üzerinden bir ayrışmaya gidilmişe benzer.


    gerçekten de insanın arayacağı en son şey yine kendi gibi bir insan olmalıdır zira insan son kullanıcıdır. arayışımızdaki anlam bakımından bulunduğunda bizde sevinç heyecan oluşturacak şey ile bu neşveye kaynak olan arasında bir farklılaşma aranmışa benzer.

    yani ben senin tarafından seni bana mahkum etmeyen halimle sevildim veya beklenen kişi oldum demek önemli bir ayraç.




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Hocam verdiğin yanıtta sorduğum soruya cevap bulamadım. Sorduğum soru o insanın nasıl olacağına/olmasına yönelik bir soru değildi. Benzer olursa şöyle olur, benzer değilse böyle olur diye de sorgulatma amacı gütmedim. İnsanın başka bir insanı romantik anlamda sevme kıstası farklılık gösterir; biz buna kurallar koyamayız. Kültürden kültüre bile, takdir edersiniz ki, farklılık göstermekte. Asıl sorum onu bulmakla anlam bulmak bir olabilir mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hayatın anlamı, sırrı, anahtarı gibi bir şey yok. Kitabın adı "insanın anlam arayışı" popüler kültür ve klasik söylemler. Bu tarz şeylerle vakit kaybetmeye gerek yok felsefenin konuları daha somut elle tutulur şeyler olmalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • erkurt02 kullanıcısına yanıt
    Hocam popüler kültür demenizi doğru bulmuyorum. Çünkü kitapta Nazi döneminde esir olarak kamplarda yaşam mücadelesi vermiş bir psikiyatristin başından geçenler ve onun geliştirdiği logoterapi anlatılıyor, yine yazarın dilinden. Tabii bunu bestseller yapanlar muhtemel odur ki anlamını bilmedikleri isminden dolayı okumuş olabilirler. 1984 de çok okunan bir kitap ama gerçekten anlamlı. Demek istediğim kıstasınız içerik olsun; popülerliği değil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • katarsiz kullanıcısına yanıt
    Yazarı biraz araştırdım psikiyatri alanında iyi işler yapmış. Kitap hakkında bilgim yok ancak sizin söylediğinize göre olayı niye sevgiye indirgemiş anlayamadım. Büyük bir söylem bence burada yanlış bir şeyler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkurt02 -- 16 Temmuz 2019; 23:10:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • erkurt02 kullanıcısına yanıt
    İşte ben de bunu düşünüyorum. Ondan önce söylediklerine katıldım ama o kısım nedendi? :/ Çünkü sevmek bir noktada yanılgı olabilir ve insanın anlam bulması da böylece yanılgı olur. Aynı zamanda olmaya da bilir. Ama işte net olarak bilinmeyen bir şeye nasıl anlam denilebilir ki?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kendini adamanın gözüktüğü kadar basit olmadığı ve kendini adayan kişinin zaten hayatın anlamını adadığı şeyden başka şeylerde bulabileceğine dair sorulardan kendini dışladığı düşünülürse Frankl'ın söylediği hiç de abartılı değil. Kendini adama hamlesi biraz körlük sahibi olmadan gerçekleştirilemez.
  • LePortaBim kullanıcısına yanıt
    Aslında insanın kendini gerçekleştirmesini başka insanlara da bağladığı şeyler yazmıştı. Belki bu da öyle bir şeydir; başka insanlardan kendini bulmak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kardeş İnsanın Anlam Arayışı kitabının yazarı kim ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kütahyalı 77 kullanıcısına yanıt
    Victor E. Frankl. Bunu google'a sorabilirdin hocam:(

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • katarsiz kullanıcısına yanıt
    Frankl bir psikolog olduğu için hayatın anlamının ne olduğu sorusuyla değil insanların hayatın anlamını neyde ve nasıl buldukları sorusuyla ilgileniyor. Tabi bu kitabı sadece psikolojik bir çalışma olması amacıyla yazılmamış ama yine de dediğim geçerli. O yüzden söylediğinin doğruluğunu hayatın anlamını doğru tespit etmiş olmasıyla değil olgulara uygun olmasıyla sınamak daha makul.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatın anlamı hayatın anlamını bulmaya çalışmaktır.
  • anlam bana kalırsa bir sesleniştir ki herkes aynı sesten farklı şey anlar ve hisseder.

    anlam verilmesi gereken bir şeydir dersek bu gerekliliğin nedeni konusunda düşünmeliyiz.

    teorik olarak sert bir mizacı yumuşatan şey bana göre anlamdır.

    bu sert mizacın yumuşaması gerekliliği belki ve bazen farzdır. bazen ise sadece uyumlu davranış denen salt uyumu içerir.



    ...................................

    bir kişi kız çocuğu sahibi olunca artık anlam farz seviyesindedir diyelim. bu duruma kişi anlamak ve anlayış sahibi olmakla yükümlüdür. kötüyü artık kabullenemez iyiden ise maxsimize iyilik hali bekler hale gelir.

    kişi sert çetin mizacını anlam denen şeye kaydırınca yumuşar kabul seviyesini yükseltir. standartlarını artırır. sert insanda kabul seviyesi düşüktür ve anlam derin değildir.

    ...................................

    ben ise kız çocuğu sahibi değilim anlam beni de sararsa bende kabul seviyemi yükseltmek standartımı artırmak zorunda kalırım. bunun için farz olana bakarak kendime fara edişte bulunurum.

    peki bu süreçte karşımda olan bir şey mi var? yani totalde karşımda bir sıfat olmalı. zira değişim anlamı iktiza etti gerektirdi.

    bu sıfat olarak hayat olabilir.

    ....................................

    beni anlam aramaya iten şey esasen bir oluşun sıfatları gibidir. bu anlamı zorlayan şey benden standartımı yükseltmemi ister. kötüden sakın iyiye salık ver ki daha iyi olsun.

    anlam bana göre kitabın kendisi değil yazan kişinin okuduğu zaman anladığı şeydir.

    bu demektir ki anlam yazılana katılacak olan farz edişle mümkündür ve bu durum oluğu gibi değil değişimi iktiza eder. yazılanı değiştirirsin. esasında kural yazıldığı gibi okumaktır ancak beni temsil edecek şey artık değişime uğramış ve bu şey asla ilk hal gibi olmayacak denecektir.

    ...................................

    isa aleyhisselam bir kitap yazsa idi harfiyen uyardım zira o değişmedi bir kızla müjdelenmedi ancak muhammed aleyhisselam bir kitap yazsa idi o artık bir kız çocuğu da olmuştu anlam denen şey devreye girmişti.

    kitabı tefekkür etme bakımından anlam denen şey tefekkür tezekkür denen olgu erili dişil gibi okumaktır.

    .................................

    hristiyan papazlarını rahiplerini azizlerini uzlete atan şey isa değil meryemdir.

    guranı tefekkür ve tezekkür ufkuna taşıyan rasulun zatı değil kızlarının varlığıdır.

    tevratı kutsal yapan şey bir teville musa aleyhisselamın ablası veya ehlinden hanım olan varyasyondur.

    ...................................

    aşk için şiir yazmak vardı veyahut da şarkılar sonra anladım ki der şair
    iş ALLAHI bulmakmış.

    neden?

    beni doğuran şeye yazdığım naatten tut da aşka dair her türlü lafz bu kimedir?

    ............................

    beni şair yapan şey beni doğuracak olana olan aşkım mı? yarabbi bu ne biçim iştir?

    uzlete atar veyahutta bir mağarada 40 yıl kendine mühlet keser insan.

    şarkı şiir heykel içimdeki sanata duyguya dair her türlü olgu birden bana düşman ben değersiz kişi.

    neyi hisssetmiş olabilirim de duygum var derim bende kalp dahi olamaz der sanki mevtinde er kişi.

    ...................................

    anlam insanı tutuk kılar. standartını yükseltmeye zorlar nefsin bir katından başka katına bir yolculuğa çıkarır. ve çok zordur hele ki yaratılışın özünü bildiğini düşünen birine.




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Birçok noktaya değinmişsiniz. Teşekkür ederim hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Hayatın anlamı hayatın anlamını bulmaya çalışmaktır.
    Bulmuşsun işte anlamını daha neyi bulmaya çalışıyorsun knk.
  • hayatın anlamı yoktur

    anlamın hayatı vardır..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.