Şimdi Ara

Araba İçin En İdeal Devir Hangisidir ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
67
Cevap
0
Favori
46.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    motorun en büyük viteste bile gerekli çekişi sağlayabildiği, gaz verince vites küçültmeye gerek duymadan devirlenebildiği en düşük devir.




    Özetle budur..
  • Şöyle söyleyeyim;araç en yüksek viteste,gaza hafifçe dokunduğunuzda hissedebileceğiniz şekilde ivmeleniyorsa ideal vites odur.Mesela düz yolda bizim 1.3 Corolla 2400-2500 civarı vites değiştirdiğimde çekiyor.Ama hafif bir eğimde 3000'de vites değiştirdiğimde gaza basıldığında tepki veriyor,daha dik yokuşta çoşturuyorum çünkü araç çekmiyor(bknz:5000 devir hatta kızdığımda 7000insan araba çekmeyince sinir oluyor.)
  • Kesinlikle döndürme kuvveti (tork) maksimum olan devirdir veya (ki bu da artık yeni ve buna alışmamız lazım) maksimuma eriştiği ve devam ettiği devir noktasıdır. Çok düşük devirde vites atmak motorun ömründen yer. Bu nedenle asla ve asla, sakın çok düşük devirde vites atıp gaza yüklenmeyin. Özellikle yeni motorlar "yemez".

    Ancak şu da var. 1993 model TEMPRA SX'in 3. vitesini hiçbir otomobilde görmedim. 30'dan 130 km/h hıza kadar çok rahat çeviriyordu, şehiriçinde otomatik gibi gidebiliyordun. Bence TEMPRA'nın (1.6 ve 5 Vites) halen tercih edilmesinin sebeplerinden birisi de bu özelliği. Bir de ön tablalar kaliteli yapılsaydı...!

    T.G.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 3 Aralık 2008; 18:30:18 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bureda


    quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5


    yeri gelir 2000 devir en ideal devir olur yeri gelir 4000 devir ideal olur.yani bu işe şöför hisleriyle karar verir.


    Allahım,sanatçı ruhlu bir yaklaşım dostum,helal








  • Eğer kıstas yakıt tüketimi ise uzun yol için en yüksek viteste aracın silkelemeden gidebildiği devirdir. Burada bütün araçlar için geçerli olan gaz pedalına işinizi görecek kadar basmanızdır. Gaza ne kadar çok basarsanız araç o kadar fazla yakar, bu işin en kestime açıklaması budur.

    Yol bilgisayarına bakıp hesap yapmayın. Yol bilgisayarı sizin mevcut viteste o süratte giderken 100 km yolu ne kadar zamanda gideceğinizi ve o an için enjektörlerde harcanan yakıtı hesaplayarak anlık hesap yapar. Eğer son viteste değilseniz göstediği değer pratikte anlamsızdır. Bu yüzden gaza yüklendikçe fazla yakıyor gözükür fakat o şekilde ancak bir kaç saniye gidip ayağınızı zaten gazdan biraz kaldırırsınız. En sağlamı ortalama tüketime bakmaktır.
  • acaip kafam karıştı yazılanları okuyunca.
    benim aracımın özelliklerinde Maksimum tork: 125 Nm (12.9 kgm) / 4500 dd yazıyor.
    nedir bu ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5


    yeri gelir 2000 devir en ideal devir olur yeri gelir 4000 devir ideal olur.yani bu işe şöför hisleriyle karar verir.



    aynen hocam... herşey şoförde biter...
  • aracınız; max torku olan 125 nm yi 4500 devirde veriyor demek oluyor...
    quote:

    Orjinalden alıntı: birol_61

    acaip kafam karıştı yazılanları okuyunca.
    benim aracımın özelliklerinde Maksimum tork: 125 Nm (12.9 kgm) / 4500 dd yazıyor.
    nedir bu ?
  • 2000 ile 3500 devir arası en idealı
  • Normal kullanımda 3000devire gelirken hemen vites yukseltiyorum ama her araba düşük devirde sürüş zevki vermeyebilir tabi.

    Max torkunu düşük devirlerde veren araçlar, mesela:

    1.4 8V fire motorlu G.Punto
    1.2 12V motorlu yeni ibiza
    tsi motor
    tjet motor
    vs vs

    Bu araçlar için 3000deviri geçmeye gerek kalmıyo normal trafikte.

    Astra 1.6'da mesela sürüş zevki için 3500devir gibi vites değiştirmek gerekiyodu en azından.

    Keza golf fsi'da da aynı durum söz konusu. Alt devirlerde cansız bu araçlar.

    edit.imla

    edit: alt devirlerde cansız motorlar içine Honda 1.6 ve 1.8i yazmayı unutmuşum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 9 Mart 2009; 21:01:52 >
  • bu arabadan arabaya değişir mesela bizim c1de gördüğüm kadarıyla 2000 ile 3200 arası fln
  • ben turbo dizel aracımda 2000 2250 devir arasında vites değiştiriyorum herhangi bir sorun yaşamadım. ayda yıılda bir kurum vardır belki diye 4000 devire dayayıp vites büyültürüm. yüksek devirli kullanım motorun ömünü kısaltıyor diye biliyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Kesinlikle döndürme kuvveti (tork) maksimum olan devirdir veya (ki bu da artık yeni ve buna alışmamız lazım) maksimuma eriştiği ve devam ettiği devir noktasıdır. Çok düşük devirde vites atmak motorun ömründen yer. Bu nedenle asla ve asla, sakın çok düşük devirde vites atıp gaza yüklenmeyin. Özellikle yeni motorlar "yemez".

    Ancak şu da var. 1993 model TEMPRA SX'in 3. vitesini hiçbir otomobilde görmedim. 30'dan 130 km/h hıza kadar çok rahat çeviriyordu, şehiriçinde otomatik gibi gidebiliyordun. Bence TEMPRA'nın (1.6 ve 5 Vites) halen tercih edilmesinin sebeplerinden birisi de bu özelliği. Bir de ön tablalar kaliteli yapılsaydı...!

    T.G.



    Peki Taner bey benim aracımın maksimum torku 155 Nm.Bu torku 4000 devirde veriyor.Fakat gözlemlediğim kadarıyla 3000 deviri geçtiğim anda yakıt tüketimi artıyor.Ekonomi için 2500-3000 devirde vites değiştirin deniyor,fakat sizin söylediğiniz de bilimsel olarak doğru,döndürme etkisinin maksimum olduğu nokta,motor için en verimli olanıdır.Acaba torkun maksimum olduğu nokta/aralık rampa çıkarken mi tercih edilmeli?Çünkü yol bilgisayarını referans alırsam,90 km/h hızla giderken 6.viteste yakıt tüketimi düşüyor,araç 2500-3000 devir aralığında oluyor bu hızla giderken.Dediğiniz gibi yokuş yukarı giderken düşük devir aracı bayağı zorluyor,benim merak ettiğim düz yolda nasıl kullanmamız gerekiyor?




  • Yeri gelir 3000de değiştirmesine izin veririm yeri gelir 6750...
  • ...

    silinebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 9 Mart 2009; 21:08:45 >
  • Evet ya sağolasın yanlış yazmışım :)

    Düzelttim şimdi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    Peki Taner bey benim aracımın maksimum torku 155 Nm.Bu torku 4000 devirde veriyor.Fakat gözlemlediğim kadarıyla 3000 deviri geçtiğim anda yakıt tüketimi artıyor.Ekonomi için 2500-3000 devirde vites değiştirin deniyor,fakat sizin söylediğiniz de bilimsel olarak doğru,döndürme etkisinin maksimum olduğu nokta,motor için en verimli olanıdır.Acaba torkun maksimum olduğu nokta/aralık rampa çıkarken mi tercih edilmeli?Çünkü yol bilgisayarını referans alırsam,90 km/h hızla giderken 6.viteste yakıt tüketimi düşüyor,araç 2500-3000 devir aralığında oluyor bu hızla giderken.Dediğiniz gibi yokuş yukarı giderken düşük devir aracı bayağı zorluyor,benim merak ettiğim düz yolda nasıl kullanmamız gerekiyor?



    Sevgili Sedat,

    Küçük hacimli benzinli motorlarının handikapı tork eğrilerinin güç eğrisi ile paralel seyir izlemesi, yani döndürme kuvvetinin düşük devirler yerine nispeten daha yüksek devirlerde sunması. Aspirasyonu arttırmak motora düşük devirlerde ihtiyacı olan hava beslemesini sağladığından güç eğrisi klasik kalırken döndürme kuvveti birden çok düşük seviyelerde maksimum değerlere ulaşıyor ve tavan düzlüğü olarak devam ediyor. Senin de ifade ettiğin gibi 4000 devirde maksimum torku elde ederken yakıt tüketimi de ona göre artıyor, bu nedenle torktan 15-20 Nm feda ederek 1000-1500 devir düşük bir noktada vites değiştirmeyi tercih etmek yakıt tasarrufu için izlenebilecek bir yol; doğal olarak çünkü döndürme kuvveti vektörel bir artış sergilemekte, erken devir bandında maksimuma çıkıp düz devam etmemektedir.

    Düz yolda aracı yine sizin en uygun bulduğunuz hız/vites/pedal konumuna göre kullanmak gerekir. Kanunen ve nizami hız (100 km/h), yüksek vites (6.) ve Cruise Control devredeyken üç parametrenin buluştuğu en uygun kriter noktasına yakın seyretmiş olursunuz. Elbette her motor ve vites kutusu için bu değerler farklı olabilir. Yüksek devir her zaman yüksek yakıt değildir. Aracın yakıtı en az yakacağı hıza ulaşmak için tırmanma viteslerinde yüksek devirlere çıkılabilir, böylece bayraklı yarışı gibi alt vites üst vitese arz eder, üst vites de alt vitesten talep eder. Düşük hızda 2'den 3'e atarsanız bu defa 3'ün bu düşük hızla başa çıkması için siz bilerek/bilmeyerek daha çok gaz pedalına basacaksınız, ve daha fazla yakıt yakacaksınız. Bu nedenle maksimum vitese kadar devirlere bonkör davranın, en üst viteste de cimri olun. Motora MERDİVEN ÇIKMAYI ve MERDİVEN İNMEYİ öğretin.

    Selamlar

    Taner Göde


    Not: Aşağıda RENAULT-NISSAN'ın Yeni Megane'da da (III) kullanacağı InterCooler'lı 1.4 Turbo 130 HP benzinli 16V motorunun HP ve NM eğrilerini güzel gösteren eğri var.

     Araba İçin En İdeal Devir Hangisidir ?


     Araba İçin En İdeal Devir Hangisidir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    Peki Taner bey benim aracımın maksimum torku 155 Nm.Bu torku 4000 devirde veriyor.Fakat gözlemlediğim kadarıyla 3000 deviri geçtiğim anda yakıt tüketimi artıyor.Ekonomi için 2500-3000 devirde vites değiştirin deniyor,fakat sizin söylediğiniz de bilimsel olarak doğru,döndürme etkisinin maksimum olduğu nokta,motor için en verimli olanıdır.Acaba torkun maksimum olduğu nokta/aralık rampa çıkarken mi tercih edilmeli?Çünkü yol bilgisayarını referans alırsam,90 km/h hızla giderken 6.viteste yakıt tüketimi düşüyor,araç 2500-3000 devir aralığında oluyor bu hızla giderken.Dediğiniz gibi yokuş yukarı giderken düşük devir aracı bayağı zorluyor,benim merak ettiğim düz yolda nasıl kullanmamız gerekiyor?



    Sevgili Sedat,

    Küçük hacimli benzinli motorlarının handikapı tork eğrilerinin güç eğrisi ile paralel seyir izlemesi, yani döndürme kuvvetinin düşük devirler yerine nispeten daha yüksek devirlerde sunması. Aspirasyonu arttırmak motora düşük devirlerde ihtiyacı olan hava beslemesini sağladığından güç eğrisi klasik kalırken döndürme kuvveti birden çok düşük seviyelerde maksimum değerlere ulaşıyor ve tavan düzlüğü olarak devam ediyor. Senin de ifade ettiğin gibi 4000 devirde maksimum torku elde ederken yakıt tüketimi de ona göre artıyor, bu nedenle torktan 15-20 Nm feda ederek 1000-1500 devir düşük bir noktada vites değiştirmeyi tercih etmek yakıt tasarrufu için izlenebilecek bir yol; doğal olarak çünkü döndürme kuvveti vektörel bir artış sergilemekte, erken devir bandında maksimuma çıkıp düz devam etmemektedir.

    Düz yolda aracı yine sizin en uygun bulduğunuz hız/vites/pedal konumuna göre kullanmak gerekir. Kanunen ve nizami hız (100 km/h), yüksek vites (6.) ve Cruise Control devredeyken üç parametrenin buluştuğu en uygun kriter noktasına yakın seyretmiş olursunuz. Elbette her motor ve vites kutusu için bu değerler farklı olabilir. Yüksek devir her zaman yüksek yakıt değildir. Aracın yakıtı en az yakacağı hıza ulaşmak için tırmanma viteslerinde yüksek devirlere çıkılabilir, böylece bayraklı yarışı gibi alt vites üst vitese arz eder, üst vites de alt vitesten talep eder. Düşük hızda 2'den 3'e atarsanız bu defa 3'ün bu düşük hızla başa çıkması için siz bilerek/bilmeyerek daha çok gaz pedalına basacaksınız, ve daha fazla yakıt yakacaksınız. Bu nedenle maksimum vitese kadar devirlere bonkör davranın, en üst viteste de cimri olun. Motora MERDİVEN ÇIKMAYI ve MERDİVEN İNMEYİ öğretin.

    Selamlar

    Taner Göde


    Not: Aşağıda RENAULT-NISSAN'ın Yeni Megane'da da (III) kullanacağı InterCooler'lı 1.4 Turbo 130 HP benzinli 16V motorunun HP ve NM eğrilerini güzel gösteren eğri var.

     Araba İçin En İdeal Devir Hangisidir ?


     Araba İçin En İdeal Devir Hangisidir ?








    Arkadaş mükemmel ve çok anlaşılabilir bir dille anlatmış kaykay mantığı "ayağınızla hız verdiğiniz süreç yakıt sarfiyatı" veya bir başka arkadaşın anlattığı gibi vitesli bisiklet kullanmışsanız aynı mantığı uygulayın yeter...




  • Benim kullandıgım araç dizel ve 1950 devirde max torkunu veriyor.Ama ben sürüş stilim olarak genelde 2500-3000 arası devirde vites değiştiriyorum.
    Bizim peder de aksine 2000 deviri çok nadir geçer : d
  • Tork ihtiyacına göre vites değiştirirsin , dümdüz yolda güç ihtiyacı az olduğundan 2000 devirde bile vites büyütüp ekonomi yapabilirsin. Ama dik bir rampada yüksek devirde mümkünse tork devirlerinde çıkmak avantaj sağlar, daha az yakarsın. Genelde düz yolda son vitesle 60-70 km saat hızla minumum yakarsın. Hatta sürekli böyle sürebilirsen fabrika değerinin de altında yakarsın.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.