Şimdi Ara

Araba İçin En İdeal Devir Hangisidir ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
67
Cevap
0
Favori
45.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motorun bagırmadıgı ve bayılmadıgı devirde
  • Daha onceleri arac bayiilerinin soylediklerinden edindigim bir bilgi su sekildeydi.

    Vites araligi
    Benzinli araclar icin 2000-2500
    Dizel araclar icin 1500-2000

    Ideal Seyir
    Benzinli araclar icin 2500-3000
    Dizel araclar icin 2000-1500
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sephıa

    arkadaşım bir araba için en ideal devir o arabanın maksimum torkunu verdiği devirdir.örneğin arabanın maksimum torku 4000 devirdeyse sende 3000 ile 4500 devir arasında kullanırsan daha sağlıklı bir kullanım elde edersin.(yakıt tüketimi performans yönünden)


    Bu dediğiniz yokuş yukarı çıkarken geçerli olabilir belki;ama düz yolda geçerli değil.Bundan eminim.
  • Taner Hocam oldukça iyi açıklamış.
    Bende şunu diyebilirim; arabayı bayıltmayacak en düşük devir sabit hızla ilerler iken en ideal devirdir. Yani hızınızı arttırmadan seyrediyorken gaz sabit, hız sabit, devir düşük ve düşmeye devam etmeyecek ölçüde bir devir yakalamanız gerek. Bu tamemen tecrübe ve zamana bağlı birşey bana kalırsa. Motorun sesinden, titremesinden anlaşıladabilir birşey. Tırmanma yaparken tabiki 2500'de benzinli arabayla vites atılmaz. Ama düz yolda şehir içinde gidiyoruz atacağımız vites trafiğin durumu belli kendi aracım adına konuşursak 3000 devir göstermemeye çalışırım çat çat 4'e kadar atarım zaten yapacağım max hız 70'i bulmaz. 2000-3000 devir arasında tutuyorum genellikle 2000 in altında iken bayılıyor daha doğrusu fazla eziliyor gaza fazla basmak gerekiyor. Unutmayın devir düşükken bile gaza çok basarsanız sarfiyat uçar. Arabanın bağırması şart değil yakması için. Gaza az basıp, devri ideal düzeyde tutup(aracına göre değişir yukarıda yazdığım şartların meydana gelmesi ideal devirdir) sabit hızda giderseniz az yakıyor en azından ben böyle düşünüyorum.




  • Tüm araçlar için genellenebilecek böyle ideal bir devir yoktur. Bu soru sıklıkla soruluyor. Forumda arama yapılsa aynı başlıktan onlarcası bulunabilirdi.
    Yakıt ekonomisi ve uzun motor ömrü arasındaki ilişki görece grift bir ilişkidir. En ekonomik sürüş için yaptığınız bazı şeyler bazı motor türleri ve bazı araçlarda uzun motor ömrünü desteklemiyor olabilir.

    Bu tür hazır reçeteler neden aranır bilmiyorum. Aracını tanıyan bir sürücünün böyle sorular soracağını sanmıyorum. Her araç için ideal devir aynı değildir. Ayrıca sürüş biçiminize ve mekanınıza göre de ideal devir mefhumu değişir. Her 200 metrede bir kavşak ve ışıklar olan bir yolda (mesela Vatan Caddesi)ideal devir farklıdır, hiç ışık ve kavşak olmayan düz ve kalabalık bir yolda ideal devir farklıdır, dur-kalk trafiğinde ideal devir daha farklıdır.

    Tek bir ideal devir arayışı saçmadır. Sürüş ve yol şartlarına göre birden çok, belki de 5-10 tane ideal devir vardır. Buna bir de farklı motor ve araç tiplerini eklerseniz, belki de yüzlerce farklı ideal devir vardır.

    Ayrıca max. tork devrinde vites değiştirilmesi de bir zorunluluk değildir. Bu da araç tipine göre değişecek bir durum. Mesela max. torku 1750-3500 rpm arasında sabit olan bir araçta 1750 devirde mi 3500 devirde mi vites değiştireceksiniz? Yoksa 2500 mü diyelim? Böyle bir aracın vites dişli oranlarını ve güç grafiklerini bilmeden yapılacak tüm yorumların afaki kalacağını söyleyebilirim.

    Bu konuda bilmeniz gereken postula şudur: Gaz pedalına ne kadar basarsanız, o kadar benzin harcarsınız. Bunun dşında söylenen her şey kafa karıştırmkatan öteye gitmez.

    Bu postuladan elde edilebilecek bir çıkarım varsa, o da şöyle özetlenebilir: Hem bulunduğunuz viteste hem de çıktığınız bir üst viteste hızlanırken motorun yığılmasına yol açmayan asgari rpm, ideal rpm'dir. Bunun dışındaki tüm iddiaların matematiksel olarak ispata ihtiyacı vardır.

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 13 Kasım 2009; 18:32:35 >




  • en ideal devir , arac boğulmadan gidebildigin en düşük devir ben 65 70 dedimi 5 atıyorum , tüketimim ankarada 7.5 geçmiyor , max torku verdiği devir 4800 ,bu tamamen seri hızlanma için yapılmıs , aracın torku hangi devirde verdigi kadar hatta daha önemlisi dişli oranlarıdır , corolla da herzaman kısa oranlı sanzuman olur , buda 5 vitede düşük hızlarda rahat hızlanma sağlar , bunun tek kötü yonü uzun yolda motor devrinin cok yükselmesidir , bunuda yeni kasalarda 6. vites eklenerek bu sıkıntıyı giderdiler .

    en iyi devir max torku verdigi devir değil yani ,100 km hızla giderken aracın max torkuna ihityacı oldugunu hiç zannetmiyorum .
  • ideal rölanti, ideal ekonomi, ideal yağlama, ideal güç, ideal soğuma hepsi tamamen aynı yerde değildir.

    ideal rölanti: Rölanti çöpe atılan yakıt anlamına geldiği için teork ideali en düşük devirdir. Pratikte uzun süre hararet yapmadan, uzun sürede soğuyup stop etmeyeceği, rahatsız etmeyecek kadar stabil, ve aşırı yıpranma yapmayacak kadar az vuruntulu kalınabilen en düşük devirdir.

    ideal ekonomi en iyi ısıl verimin alındığı bölgelerdedir. Bu da motor yükünün maksimumda devrin minimumda tutulabildiği devirlerdir.

    ideal yağlama devri mühendislik bir tercihtir, genelde en çok kullanılan yani seyir hızına denk gelen devirdir. Özellikle çok soğuk havalarda, arktik iklimde ilk çalıştırmanın hemen sonrasında motor ısıtılırken kritiktir.

    ideal güç zaten kataloglarda yazıyor. Hızlanma için kritik olan bu verinin, hızlanmak her zaman bir devir bandını taradığından, otomobil jargonunda üzerinde gereğinden fazla durulduğunu düşünüyorum. Ayrıca üretimin standart sorunları da vardır ve profesyonel satışlarda tahmini bir güç aralığı açıklanır. Detay isteyenler için Tralles'in güç tork ile ilgili eski açıklamalarını hatırlatmak isterim. En iyisi kaliteli kullanma kılavuzlarında üreticilerin en iyi hızlanma için yaptıkları tavsyelerdir.

    ideal soğuma belki de senaryoya göre en çok değişkenlik gösteren, operatöre en çok bağlı olanıdır. Hızlı ısıtıp soğutmak mukavemet bakımından yüksek strese neden olur. Bazen daha yüksek bir devirdeki yakıtın zenginleşme fonksiyonu kısa vadede silindirleri daha iyi soğutabiilir. Uzun tırmaışlarda soğutma sisteminin limiti bir alt vitesteki yüksek devrin hararetini bertaraf edemeyeceği zaman, yüksek viteste kalıp gaz pedalını ekonomik bölgenin ötesinde kullanarak soğuma sağlanabilir. Yine soğuk bir havada böyle bir tırmanıştan sonra yüksek süratte yokuş aşağı inerken motoru rölantiye düşürmek motorun fazla hızlı soğumasına yol açabilir, yani sürüş güvenliği bakımından tavsiye edilmeyen bu iniş hareketi bazen motor güvenliği için de iyi değildir.




  • araç ilk hareket ederken bakarsan anlık yalıt tüketimine bu değerleri göstermesi normaldir.araç belli bir hıza erişince düz yolda bakarsan anlık tüketime ilk ivmelenme anındaki tüketimden çok daha düşük olduğunu görürsün.
    quote:

    Orijinalden alıntı: GİFFEN

    arkadaşlar motorun devri 2000-2500 deyken yol bilgisayarına bakınca yakıt tüketimi anormal yüksek çıkıyo mesala 18-20 litre/100km arası gösteriyor burda bi yanlışlık yokmu sizce varsa eğer bu nerden kaynaklanıyor ? şamandıradan kaynaklanıyo olabilirmi geçen gün 100 tl lik (34,5litre) benzin aldım benzin ibresi nerdeyse tam dolu gösteriyordu depo 50 litre diye geçiyor. cevaplarsanız sevinirim.
  • benzinli için 3000
    dizel için ise 2500 dd dir
  • Toyota lar için en ideal devir 3000'dir.

    Bunu japon mühendisler söylüyor.

    Aşarsan fazla yakar,düşürürsen performans gider.
  • Benimki dahil cevaplar içinde en açıklayıcı olanı. Tebrikler ve teşekkürler...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    ideal rölanti, ideal ekonomi, ideal yağlama, ideal güç, ideal soğuma hepsi tamamen aynı yerde değildir.

    ideal rölanti: Rölanti çöpe atılan yakıt anlamına geldiği için teork ideali en düşük devirdir. Pratikte uzun süre hararet yapmadan, uzun sürede soğuyup stop etmeyeceği, rahatsız etmeyecek kadar stabil, ve aşırı yıpranma yapmayacak kadar az vuruntulu kalınabilen en düşük devirdir.

    ideal ekonomi en iyi ısıl verimin alındığı bölgelerdedir. Bu da motor yükünün maksimumda devrin minimumda tutulabildiği devirlerdir.

    ideal yağlama devri mühendislik bir tercihtir, genelde en çok kullanılan yani seyir hızına denk gelen devirdir. Özellikle çok soğuk havalarda, arktik iklimde ilk çalıştırmanın hemen sonrasında motor ısıtılırken kritiktir.

    ideal güç zaten kataloglarda yazıyor. Hızlanma için kritik olan bu verinin, hızlanmak her zaman bir devir bandını taradığından, otomobil jargonunda üzerinde gereğinden fazla durulduğunu düşünüyorum. Ayrıca üretimin standart sorunları da vardır ve profesyonel satışlarda tahmini bir güç aralığı açıklanır. Detay isteyenler için Tralles'in güç tork ile ilgili eski açıklamalarını hatırlatmak isterim. En iyisi kaliteli kullanma kılavuzlarında üreticilerin en iyi hızlanma için yaptıkları tavsyelerdir.

    ideal soğuma belki de senaryoya göre en çok değişkenlik gösteren, operatöre en çok bağlı olanıdır. Hızlı ısıtıp soğutmak mukavemet bakımından yüksek strese neden olur. Bazen daha yüksek bir devirdeki yakıtın zenginleşme fonksiyonu kısa vadede silindirleri daha iyi soğutabiilir. Uzun tırmaışlarda soğutma sisteminin limiti bir alt vitesteki yüksek devrin hararetini bertaraf edemeyeceği zaman, yüksek viteste kalıp gaz pedalını ekonomik bölgenin ötesinde kullanarak soğuma sağlanabilir. Yine soğuk bir havada böyle bir tırmanıştan sonra yüksek süratte yokuş aşağı inerken motoru rölantiye düşürmek motorun fazla hızlı soğumasına yol açabilir, yani sürüş güvenliği bakımından tavsiye edilmeyen bu iniş hareketi bazen motor güvenliği için de iyi değildir.





  • Hangi Toyota?

    Corolla 1.6 benzinli max. tork 5200 rpm. max. hp 6000 rpm redline: ~6500 rpm
    Corolla D4D diel max. tork 1800-2800 - max. hp 3800 rpm redline ~4000 rpm

    Bu ikisi nasıl olur da aynı vites değiştirme devrine sahip olur, açıklayabilir misin?

    Nasıl oluyor da bu iki motor için aynı vites değiştirme devri kullanılıyor (3000 rpm), sırrı ağırlıklarında mı, lastik ebatlarında mı vites kutusunda mı?

    Hepsinde mi, hiç birinde mi?

    Evet, nasıl oluyor da yakıt ekonomisi için her iki motorda 3000 devirde vites değiştiriyoruz?

    Örnekleri çoğaltabiliriz üstelik...

    Mesela eski 3 silindirli 1000 ccm motorlu Yaris ile V8 4500 cc'lik Land Cruiser için 3000 devirde vites değiştirmekten söz ediyoruz ama Land Cruiser dizelin max. torku 1600-2600 rpm arasında, max. hp'si ise sadece 3400 devirde geliyor, 3500-3600 devirde de devir kesiciye giriyor.

    Evet hakikaten nasıl oluyor da bütün Toyotalar 3000 devirde vites değiştiriyor?









    quote:

    Orijinalden alıntı: sserdar93

    Toyota lar için en ideal devir 3000'dir.

    Bunu japon mühendisler söylüyor.

    Aşarsan fazla yakar,düşürürsen performans gider.




  • Ford Focus 1.6 2007
    -------------------------
    115 hp @ 6000 rpm
    155 nm @ 4150 rpm
    2. Vites %57 x 3000 = 1710 rpm
    3. Vites %69 x3000 = 2070 rpm
    4.vites %78 x 3000 = 2340 rpm
    5. vites %79 x 3000 = 2370 rpm



    Ford Focus TDCI 2007
    -------------------------
    109 hp @ 4000 rpm
    240 nm @ 1750 rpm
    2. Vites %56 x 3000 = 1680 rpm
    3. Vites %66 x 3000 = 1980 rpm
    4.vites %69 x 3000 = 2070 rpm
    5. vites %93 x 3000 = 2790 rpm


    İki otomobil. Aynı kasa, farklı motor, farklı şanzıman...

    % ile verilmiş oranlar mevcut vitesin bir alt vitese oranları. 3000 rpm'de vites değiştirirseniz, o viteste hangi rpm'den başlayacağınızı gösteriyor.

    Bırakın 2 araç içindeki farkı, aynı aracın farklı viteslerinde dahi 3000 rpm'de vites değiştirilirse, değiştirilen viteste hızlanmaya başladığınız devirler arasında ciddi farklar var. Örneğin TDCI'da 1. vitesten 2.ye geçtiğinizde 1680 rpm'den, 4. vitesten 5.'ye geçtiğinizde 2790 rpm'den başlıyorsunuz. TDCI'da 4. ve 5. vitesler birbirine çok yakın, buna mukabil 1. ve 2. vitesler arasında %50'ye yakın fark var. Şimdi, nasıl olur da her ikisi için mesela 3000 rpm'de vites değiştirmekten söz edebiliriz?

    Hala ideal vites değiştirme oranından söz ediyor musunuz?..





    quote:

    Orijinalden alıntı: sserdar93

    Toyota lar için en ideal devir 3000'dir.

    Bunu japon mühendisler söylüyor.

    Aşarsan fazla yakar,düşürürsen performans gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 14 Kasım 2009; 21:13:13 >




  • Toyota Highlander; bir başka örnek...

    ABD'de 3 motor seçeneği ile satılıyor. Aynı araba - 3 farklı motor:

    Hybrid engine -- 3.3-liter double overhead cam (DOHC), 24-valve VVT-i V6; 208 hp (156 kW) @ 5600 rpm, 212 lb.-ft. @ 3600 rpm
    Gasoline engine -- 2.7L double overhead cam (DOHC) 16-valve dual VVT-i; 187 hp @ 5800 rpm, 186 1b.-ft. @ 4100 rpm
    Gasoline engine -- 3.5-liter double overhead cam (DOHC) 24-valve dual VVT-i V6; 270 hp @ 6200 rpm, 248 lb.-ft. @ 4700 rpm

    Örneğin hibrid motorla ilk benzinli motor birbirlerine çok yakın güç-tork değerlerine sahipler, dolayısyla aynı şanzımanı kullanıyor olmaları çok muhtemel...
    Ama güç ve torklar farklı devirlerde geliyor demek ki güçleri-torkları ve hatta vites kutuları hemen hemen aynı olsa bile güç eğrileri farklı!

    O zaman, nasıl oluyor da bu her iki araç için de aynı 3000 rpm vites değiştirme devrini kullanabiliyoruz?

    Üstelik biri hibrid iken?..

    Bunu hangi Toyota mühendisi söylemiş?

    Daha fazla bilgi lütfen...

    Edit: İmla

    quote:

    Orijinalden alıntı: sserdar93

    Toyota lar için en ideal devir 3000'dir.

    Bunu japon mühendisler söylüyor.

    Aşarsan fazla yakar,düşürürsen performans gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 13 Kasım 2009; 22:05:39 >




  • arkdaşlar hortlatmış oluyorum ama Toyota marka arabamda aracı çalıştırıyorum daha vites boşta devir 2000 de.
    Aracım benzinli 1.3 full enjeksiyonlu.
    Aracı bir bayandan aldığımız için bayan kolay kullanabilsin diye deviri yükseltilmiş olabilr dediler.
    Hatta debriyajı bırakıp gaza basmasam bile araba gidiyor ondan çok benzin yakıyor sanırım daha 1 hafta önce aldı aracı.
    Sizce bu normalmi?
    araba rölantide 2000-1500 devir arası gezermi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Poyri

    arkdaşlar hortlatmış oluyorum ama Toyota marka arabamda aracı çalıştırıyorum daha vites boşta devir 2000 de.
    Aracım benzinli 1.3 full enjeksiyonlu.
    Aracı bir bayandan aldığımız için bayan kolay kullanabilsin diye deviri yükseltilmiş olabilr dediler.
    Hatta debriyajı bırakıp gaza basmasam bile araba gidiyor ondan çok benzin yakıyor sanırım daha 1 hafta önce aldı aracı.
    Sizce bu normalmi?
    araba rölantide 2000-1500 devir arası gezermi ?

    seninde yazdıgın gibi aracın rolanti devri yükseltilmiş. burdaki amac gaza basmadan arabayı kaldırabilmek. yani dizellerdeki yüksek tork mantıgına benzetebiliriz.
    aracına gelicek olursak 1500-2000rpm degerleri rolanti için cok cok yüksek. motor ilk calıstıgı anki rolanti degeri pek dogru degildir. en dogrusunu motor ısındıktan sonra lambalarda boşa atarak görebilirsin. benzinli araclarda olması gereken deger 900rpm dir. bence ayarlattırmadıysan git ayarlattır. aracın boşu boşuna fazladan yakıt yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Angelica -- 3 Mayıs 2012; 13:58:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eray89

    quote:

    Orijinalden alıntı: Poyri

    arkdaşlar hortlatmış oluyorum ama Toyota marka arabamda aracı çalıştırıyorum daha vites boşta devir 2000 de.
    Aracım benzinli 1.3 full enjeksiyonlu.
    Aracı bir bayandan aldığımız için bayan kolay kullanabilsin diye deviri yükseltilmiş olabilr dediler.
    Hatta debriyajı bırakıp gaza basmasam bile araba gidiyor ondan çok benzin yakıyor sanırım daha 1 hafta önce aldı aracı.
    Sizce bu normalmi?
    araba rölantide 2000-1500 devir arası gezermi ?

    seninde yazdıgın gibi aracın rolanti devri yükseltilmiş. burdaki amac gaza basmadan arabayı kaldırabilmek. yani dizellerdeki yüksek tork mantıgı.
    aracına gelicek olursa 1500-2000rpm degerleri rolanti için cok cok yüksek. motor ilk calıstıgı anki rolanti degeri pek dogru degildir. en dogrusuna motor ısındıktan sonra lambalarda boşa atarak görebilirsin. benzinli araclarda olması gereken deger 900rpm dir. bence ayarlattırmadıysan git ayarlattır. aracın boşu boşuna fazladan yakıt yakar.


    Değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.
    İlk arabaya bindiğimde deneyeceğim.
    Yalnız bir tamirci bu arabaların rölantisi otomatik falan oluyor dedi.
    En kısa zamanda dediğiniz gibi çalışırken ışıklarda deneyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Poyri

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eray89

    quote:

    Orijinalden alıntı: Poyri

    arkdaşlar hortlatmış oluyorum ama Toyota marka arabamda aracı çalıştırıyorum daha vites boşta devir 2000 de.
    Aracım benzinli 1.3 full enjeksiyonlu.
    Aracı bir bayandan aldığımız için bayan kolay kullanabilsin diye deviri yükseltilmiş olabilr dediler.
    Hatta debriyajı bırakıp gaza basmasam bile araba gidiyor ondan çok benzin yakıyor sanırım daha 1 hafta önce aldı aracı.
    Sizce bu normalmi?
    araba rölantide 2000-1500 devir arası gezermi ?

    seninde yazdıgın gibi aracın rolanti devri yükseltilmiş. burdaki amac gaza basmadan arabayı kaldırabilmek. yani dizellerdeki yüksek tork mantıgı.
    aracına gelicek olursa 1500-2000rpm degerleri rolanti için cok cok yüksek. motor ilk calıstıgı anki rolanti degeri pek dogru degildir. en dogrusuna motor ısındıktan sonra lambalarda boşa atarak görebilirsin. benzinli araclarda olması gereken deger 900rpm dir. bence ayarlattırmadıysan git ayarlattır. aracın boşu boşuna fazladan yakıt yakar.


    Değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.
    İlk arabaya bindiğimde deneyeceğim.
    Yalnız bir tamirci bu arabaların rölantisi otomatik falan oluyor dedi.
    En kısa zamanda dediğiniz gibi çalışırken ışıklarda deneyeceğim.

    Rica ederim hocam.
    Aslında tamircinin dedigi bi yerde dogru. motor kendisi ayarlar rolantiyi. mesela benim arac bu havalarda ilk calıstırdıgım an rolanti 1100 civarında oluyor. sonradan motor ısınınca ideal degerlere ulasıyor.




  • Bugün itibariyle arabama baktığımda devirin 1000 dolaylarında olduğunu gördüm.
    Kışın yüksek devirlerde yazın düşük devirlerde çalışıyor sanırım.
  • evet kisin devir yuksek oluyor. 1000 ise anormal bir durum yok hocam rahat olun
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.