Şimdi Ara

Araba Motorlarıyla İlgili Çok Merak Ettiğim Bir Husus... Neden Biz Yapamıyoruz... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
2
Favori
2.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Arkadaşlar hepinize merhabalar...

    Sürekli aklıma gelen ama bir türlü anlayamadığım birşey var, bu konuyla ilgili görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Çoğu insanın başina gelmiştir, hararet yapar araba, üst kapak çatlar, tamir edilemez ve yana döne çıkma üst kapak arar. Veya daha üst segmentteki arabalarda sadece blok çatladığı için senelerce yatan arabalar var. Çünkü çıkması yok ve yenisi de inanilmaz pahalı. Örneğin standart bir e39 kasa, yani ortalama 15 yaşındaki bir 5 kasanın motoru 30bin TL civarı.

    Sorum şu: Tamam biz kendimiz özgün ve verimli mototlar yapamıyoruz onu anladık. Ama elimizde olan bir motorun veya bu motorun bir parçasının tıpatıp aynısını neden yapamıyoruz. Ya da yapabiliyor muyuz? Mesela bir üst kapak için neden o kadar dolanıyoruz yani bunu kalıbını oluşturup neden sanayide yaptıramıyorüz? Gerekli metaller mi yok?

    Sanayide ortalama bir usta bir bmw motorunu A'dan Z'ye söküp takabiliyor. Biz bu sökülen parçaları kendimiz yapamıyor muyuz?

    Bu olay kafamı o kadar kurcalıyor ki, yakınlarda siparişıni vermek üzere nitro yakıtlı RC bir araba almak ve bunu her aksamını uğraşıp, gerekirse sanayiye gide gele yaptırmak istiyorum. Acayip meraklıyım ve bir Rc araba için bile yurtdısına en az 1.000TL para bayılmamizı içime sindiremiyorum.

    Amacınız aynı parçanın sadece bir adet kopyasını yapmak mı yoksa orijinal her parçanın neden yan sanayisi yok diye mi soruyorsunuz?

    Neden biz komple bir motoru tüm parçalarıyla beraber taklit edip aynısını yapamıyoruz veya yapmıyoruz. İlla tüm motorun birleştirilip tek parça halinde satilmasi değil kastettiğim, parçaların hepsi üretilse sanayideki normal bir usta bile bunlarin montajını yarim günde yapar ve motoru ortaya çıkarir.

    Şimdiye kadar yorumlarda söylenenler:
    -Motorun bazı parçalarındaki metallerin içeriğini tutturmak ve o hassasiyette üretmemiz imkansiz.

    -Ekonomik olarak karlı olmadığı için, yani yeteri miktarda talep olmayacağı için uretilmiyor.

    - Patent hakkı bizde olmadıgı için üretilmiyor.

    - Bizden bir halt olmaz, biz anca ara işçi oluruz.

    Metal içeriğini üretme ve hassasiyet konusunda verilen bilgi doğru değil. Türkiye'de çividen tutunda uçak ve helikopter parçalarına (askeri ve ticari) kadar birçok parça imal edilmektedir. İmal edilen parçaların temel işlemler dışında yapılan parçaların çoğu CNC makinalar ile otomatik olarak yapılmakta hassasiyet kullandığınız takıma ve makinaya bağlı istediğiniz hassasiyette parça üretmeniz mümkün.

    Motora ait tüm parçaların teknik ayrıntılarını üretici firma paylaşmıyor olabilir. Ölçüm cihazları ile tek tek ölçmekte mümkün ama kolay bir iş değil ve net sonuç verip vermeyeceğide belli değil. Üretimin imalatı yapan kişi için karlı olması için belli bir sayıda imal edip satması gerekli. İlk parça maliyeti denen bir maliyet var ve hassas ve çok fazla ölçüden oluşan kaliteli işçilik isteyen parçalar için bu maliyet epey yüksektir. 15 tane silindir kapağı üretip piyasa fiyatının altına satmanız mümkün değil.

    Saygılar...




  • Combalac kullanıcısına yanıt
    ikitelli osb. ipkas ta rc araçlar yapan bir türk firması var. hatta bu konuda ödülleri de var. oradan yardım alabilirsiniz belki. o değil de adam hayalimdeki mesleği yapıyor yahu
  • yapamasak da başkalarının yaptığı motorun şanzımanın nerede hatası var, eksiği var çok iyi biliriz, hatta yol gösteririz... Biiiz onu da en iyi biliriz....
    Olmaz ya, içimizden motor üretebilecek, yeni bir şey bulabilecek biri çıktıysa da bizzat kendi insanımız tarafından özenle önü kesilmiştir, eminim....
  • Sıfır motorlar eskisi gibi çok pahalı değil artık, misal vw'nin komple sıfır sandık tsi motorları 6bin lira civarı bence sıfır motor için çok makul. Misal bmw 2lt dizel sıfır motor 5500 euro. Motorları birim başına bu kadar ucuzken bunları sıfırdan kopyalayarak üretmenin argesi, tesisi falandı birim başına maliyet bundan misli misli fazla olur. Ayrıca tüm motor üretecek komple tesisi kim kuracak? Kim o kadar para ayıracak? Bizim iş adamlarımız kolay yoldan hazır para kazanmaya alışkınlar market, alışveriş mağazası, inşaat vs gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    ikitelli osb. ipkas ta rc araçlar yapan bir türk firması var. hatta bu konuda ödülleri de var. oradan yardım alabilirsiniz belki. o değil de adam hayalimdeki mesleği yapıyor yahu

    Internet sitesi, adresi filan var mı hocam? Merak ettim gerçekten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sıfır motorlar eskisi gibi çok pahalı değil artık, misal vw'nin komple sıfır sandık tsi motorları 6bin lira civarı bence sıfır motor için çok makul. Misal bmw 2lt dizel sıfır motor 5500 euro. Motorları birim başına bu kadar ucuzken bunları sıfırdan kopyalayarak üretmenin argesi, tesisi falandı birim başına maliyet bundan misli misli fazla olur. Ayrıca tüm motor üretecek komple tesisi kim kuracak? Kim o kadar para ayıracak? Bizim iş adamlarımız kolay yoldan hazır para kazanmaya alışkınlar market, alışveriş mağazası, inşaat vs gibi.

    Fiyatları nerden aldıdız hocam? Bmw 2.0 litre dizel motor 5.500 olmasının mümkünatı yok. Kesin olarak söylüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sıfır motorlar eskisi gibi çok pahalı değil artık, misal vw'nin komple sıfır sandık tsi motorları 6bin lira civarı bence sıfır motor için çok makul. Misal bmw 2lt dizel sıfır motor 5500 euro. Motorları birim başına bu kadar ucuzken bunları sıfırdan kopyalayarak üretmenin argesi, tesisi falandı birim başına maliyet bundan misli misli fazla olur. Ayrıca tüm motor üretecek komple tesisi kim kuracak? Kim o kadar para ayıracak? Bizim iş adamlarımız kolay yoldan hazır para kazanmaya alışkınlar market, alışveriş mağazası, inşaat vs gibi.

    Fiyatları nerden aldıdız hocam? Bmw 2.0 litre dizel motor 5.500 olmasının mümkünatı yok. Kesin olarak söylüyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-bmw-n47-dizel-motor-3%2C20-5%2C20%2C1%2C20-x3-x1-142178948/detay

    http://www.otosupermarket.com/Volkswagen-Polo-Komple-Motor-12-TSI-Volkswagen-Orijinal,PR-83877.html

    Özellikle vw'nin komple motor fiyatlarının çok makul olması çok hoşuma gitti. Arabayı satma derdiniz yk diyelim, 200binde golfünüz var 6500e sıfır motor alıp 2-3binde ilave masraflarla 0km motorlu golfe sahip oluyorsunuz. Skodalar vs de öyle. Renault motorları daha pahalı 10-11gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sıfır motorlar eskisi gibi çok pahalı değil artık, misal vw'nin komple sıfır sandık tsi motorları 6bin lira civarı bence sıfır motor için çok makul. Misal bmw 2lt dizel sıfır motor 5500 euro. Motorları birim başına bu kadar ucuzken bunları sıfırdan kopyalayarak üretmenin argesi, tesisi falandı birim başına maliyet bundan misli misli fazla olur. Ayrıca tüm motor üretecek komple tesisi kim kuracak? Kim o kadar para ayıracak? Bizim iş adamlarımız kolay yoldan hazır para kazanmaya alışkınlar market, alışveriş mağazası, inşaat vs gibi.

    Fiyatları nerden aldıdız hocam? Bmw 2.0 litre dizel motor 5.500 olmasının mümkünatı yok. Kesin olarak söylüyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-bmw-n47-dizel-motor-3%2C20-5%2C20%2C1%2C20-x3-x1-142178948/detay

    http://www.otosupermarket.com/Volkswagen-Polo-Komple-Motor-12-TSI-Volkswagen-Orijinal,PR-83877.html

    Özellikle vw'nin komple motor fiyatlarının çok makul olması çok hoşuma gitti. Arabayı satma derdiniz yk diyelim, 200binde golfünüz var 6500e sıfır motor alıp 2-3binde ilave masraflarla 0km motorlu golfe sahip oluyorsunuz. Skodalar vs de öyle. Renault motorları daha pahalı 10-11gibi.



    Hani bmw motoru 5.500 liraydı?

    Ayrıca ilanda 15.750 TL dese bile o da inandirici değil. Bir hinlik olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 24 Eylül 2014; 14:16:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sıfır motorlar eskisi gibi çok pahalı değil artık, misal vw'nin komple sıfır sandık tsi motorları 6bin lira civarı bence sıfır motor için çok makul. Misal bmw 2lt dizel sıfır motor 5500 euro. Motorları birim başına bu kadar ucuzken bunları sıfırdan kopyalayarak üretmenin argesi, tesisi falandı birim başına maliyet bundan misli misli fazla olur. Ayrıca tüm motor üretecek komple tesisi kim kuracak? Kim o kadar para ayıracak? Bizim iş adamlarımız kolay yoldan hazır para kazanmaya alışkınlar market, alışveriş mağazası, inşaat vs gibi.

    Fiyatları nerden aldıdız hocam? Bmw 2.0 litre dizel motor 5.500 olmasının mümkünatı yok. Kesin olarak söylüyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-bmw-n47-dizel-motor-3%2C20-5%2C20%2C1%2C20-x3-x1-142178948/detay

    http://www.otosupermarket.com/Volkswagen-Polo-Komple-Motor-12-TSI-Volkswagen-Orijinal,PR-83877.html

    Özellikle vw'nin komple motor fiyatlarının çok makul olması çok hoşuma gitti. Arabayı satma derdiniz yk diyelim, 200binde golfünüz var 6500e sıfır motor alıp 2-3binde ilave masraflarla 0km motorlu golfe sahip oluyorsunuz. Skodalar vs de öyle. Renault motorları daha pahalı 10-11gibi.



    Hani bmw motoru 5.500 liraydı?

    Ayrıca ilanda 15.750 TL dese bile o da inandirici değil. Bir hinlik olabilir.

    Benim mesajımı alıntılayıp soru sormuşsunuz bir bakın, orada euro yazıyor zaten..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sıfır motorlar eskisi gibi çok pahalı değil artık, misal vw'nin komple sıfır sandık tsi motorları 6bin lira civarı bence sıfır motor için çok makul. Misal bmw 2lt dizel sıfır motor 5500 euro. Motorları birim başına bu kadar ucuzken bunları sıfırdan kopyalayarak üretmenin argesi, tesisi falandı birim başına maliyet bundan misli misli fazla olur. Ayrıca tüm motor üretecek komple tesisi kim kuracak? Kim o kadar para ayıracak? Bizim iş adamlarımız kolay yoldan hazır para kazanmaya alışkınlar market, alışveriş mağazası, inşaat vs gibi.

    Fiyatları nerden aldıdız hocam? Bmw 2.0 litre dizel motor 5.500 olmasının mümkünatı yok. Kesin olarak söylüyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-bmw-n47-dizel-motor-3%2C20-5%2C20%2C1%2C20-x3-x1-142178948/detay

    http://www.otosupermarket.com/Volkswagen-Polo-Komple-Motor-12-TSI-Volkswagen-Orijinal,PR-83877.html

    Özellikle vw'nin komple motor fiyatlarının çok makul olması çok hoşuma gitti. Arabayı satma derdiniz yk diyelim, 200binde golfünüz var 6500e sıfır motor alıp 2-3binde ilave masraflarla 0km motorlu golfe sahip oluyorsunuz. Skodalar vs de öyle. Renault motorları daha pahalı 10-11gibi.



    Hani bmw motoru 5.500 liraydı?

    Ayrıca ilanda 15.750 TL dese bile o da inandirici değil. Bir hinlik olabilir.

    Benim mesajımı alıntılayıp soru sormuşsunuz bir bakın, orada euro yazıyor zaten..

    Anladım ama 15.750 lira az para değil, sahibindendeki fiyatın doğru olduğunu kabul etsek bile.

    Ayrıca eski arabalarda, yani motor arızası daha çok olan modellerde fiyat daha da yükseliyor, motorun gelmesi 1-2 ayı buluyor ve arabanın piyasa fiyatıyla eşdeğer hale geliyor yaştan dolayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sıfır motorlar eskisi gibi çok pahalı değil artık, misal vw'nin komple sıfır sandık tsi motorları 6bin lira civarı bence sıfır motor için çok makul. Misal bmw 2lt dizel sıfır motor 5500 euro. Motorları birim başına bu kadar ucuzken bunları sıfırdan kopyalayarak üretmenin argesi, tesisi falandı birim başına maliyet bundan misli misli fazla olur. Ayrıca tüm motor üretecek komple tesisi kim kuracak? Kim o kadar para ayıracak? Bizim iş adamlarımız kolay yoldan hazır para kazanmaya alışkınlar market, alışveriş mağazası, inşaat vs gibi.

    Fiyatları nerden aldıdız hocam? Bmw 2.0 litre dizel motor 5.500 olmasının mümkünatı yok. Kesin olarak söylüyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-bmw-n47-dizel-motor-3%2C20-5%2C20%2C1%2C20-x3-x1-142178948/detay

    http://www.otosupermarket.com/Volkswagen-Polo-Komple-Motor-12-TSI-Volkswagen-Orijinal,PR-83877.html

    Özellikle vw'nin komple motor fiyatlarının çok makul olması çok hoşuma gitti. Arabayı satma derdiniz yk diyelim, 200binde golfünüz var 6500e sıfır motor alıp 2-3binde ilave masraflarla 0km motorlu golfe sahip oluyorsunuz. Skodalar vs de öyle. Renault motorları daha pahalı 10-11gibi.



    Hani bmw motoru 5.500 liraydı?

    Ayrıca ilanda 15.750 TL dese bile o da inandirici değil. Bir hinlik olabilir.

    Benim mesajımı alıntılayıp soru sormuşsunuz bir bakın, orada euro yazıyor zaten..

    Anladım ama 15.750 lira az para değil, sahibindendeki fiyatın doğru olduğunu kabul etsek bile.

    Ayrıca eski arabalarda, yani motor arızası daha çok olan modellerde fiyat daha da yükseliyor, motorun gelmesi 1-2 ayı buluyor ve arabanın piyasa fiyatıyla eşdeğer hale geliyor yaştan dolayı.

    Az para değil belki ama arabanın 160bine saıldığını düşünürsek son derece makul bir fiyat. Kaldı ki motorda ciddi bir mekanik sorun çıkıp iç aksam hasar görse bmw onarım için buna yakın bir fiyat isteyecektir zaten. Bir de motor yüksek km ise, böyle bir durumda onarım yeirne sıfır motor yoluna gitmek avantajlı olabilir.




  • Combalac kullanıcısına yanıt
    http://www.mcdracing.com/

    araçların 4 çeker olduğunu da söyleyim de dibiniz düşsün iyice
  • Ostim 'de neler neler yapılıyor. Ama döküm işi denildiği gibi maliyetli, yani 1 parça için kalıp dökmek saçma, seri üst kapak yapıcam ben dersen çok rahat yaparsın.
  • yapabilirsiniz hocam sor değil, elinize kumpas cetvel alın, eğer daha önce okumadıysanız çevrenizdeki en yakın makine mühendisliği bölümünde teknik resim 1 ve 2 derslerine korsan girin öğrenci gibi. oradan akşamları AutoCAD kursuna, Studio 3D Max kursuna da hafta sonları. derken ikinci el bitane üretmek istediğiniz motor satın alın. alet çantası ve küçük bi vinç, calaskar, kriko. evinizi bu iş için garaja dönüştürün. artık üretime başlayabilirsiniz. motoru sökün bütün parçaları, ölçülerini alıp bilgisayarınıza aktarın, bu arada fotoları da forum donanıma yükleyin ki size her aşamada destek sağlıyalım, yorum yapalım. şimdi ölçüsünü aldığınız bütün parçaları numaralandırıp isimlendiriyorsunuz. ölçülerini değiştirecez, malum telif hakkı var. esaslı bi ceza yemiyesiniz diye. teknik resim çizimlerinizi üretime dönüştürmek için ben size kalıp fabrikası ayarlıyacam, bu arada kalıpların bir tanesi yaklaşık 5 ila 50 bin TL arasında değişebilir, hatta 200 bin, 600 bin TL ye kadar da kalıp var, bilginiz olsun. tabi bu para için finans desteği lazım, artık tarlanızı tapanınızı, evinizi ipotek gösterir kredi mi çekersiniz, yoksa Blumberg TV de yarışmaya katılıp faydalı modelinizin üretimi için işadamı mı bulursunuz orası size kalmış. kalıplar tamam olduktan sonra , bir dökümhane ile anlaşılacak, dökümler tamamlandığında montaja ve testlere geçecez. işte istediğiniz motor hazır! geriye marka tescili, üretime yeterlilik, TSEK, patent gibi belgeler kalıyor. CE ve ISO 9000'i ise daha sonra tamamlarız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    http://www.mcdracing.com/

    araçların 4 çeker olduğunu da söyleyim de dibiniz düşsün iyice

    Burada motor yok ama hocam... Motor üretmiyorlar sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manisa_tr

    yapabilirsiniz hocam sor değil, elinize kumpas cetvel alın, eğer daha önce okumadıysanız çevrenizdeki en yakın makine mühendisliği bölümünde teknik resim 1 ve 2 derslerine korsan girin öğrenci gibi. oradan akşamları AutoCAD kursuna, Studio 3D Max kursuna da hafta sonları. derken ikinci el bitane üretmek istediğiniz motor satın alın. alet çantası ve küçük bi vinç, calaskar, kriko. evinizi bu iş için garaja dönüştürün. artık üretime başlayabilirsiniz. motoru sökün bütün parçaları, ölçülerini alıp bilgisayarınıza aktarın, bu arada fotoları da forum donanıma yükleyin ki size her aşamada destek sağlıyalım, yorum yapalım. şimdi ölçüsünü aldığınız bütün parçaları numaralandırıp isimlendiriyorsunuz. ölçülerini değiştirecez, malum telif hakkı var. esaslı bi ceza yemiyesiniz diye. teknik resim çizimlerinizi üretime dönüştürmek için ben size kalıp fabrikası ayarlıyacam, bu arada kalıpların bir tanesi yaklaşık 5 ila 50 bin TL arasında değişebilir, hatta 200 bin, 600 bin TL ye kadar da kalıp var, bilginiz olsun. tabi bu para için finans desteği lazım, artık tarlanızı tapanınızı, evinizi ipotek gösterir kredi mi çekersiniz, yoksa Blumberg TV de yarışmaya katılıp faydalı modelinizin üretimi için işadamı mı bulursunuz orası size kalmış. kalıplar tamam olduktan sonra , bir dökümhane ile anlaşılacak, dökümler tamamlandığında montaja ve testlere geçecez. işte istediğiniz motor hazır! geriye marka tescili, üretime yeterlilik, TSEK, patent gibi belgeler kalıyor. CE ve ISO 9000'i ise daha sonra tamamlarız.

    Dediğiniz gibiyse oldukça basitmiş.

    Ama bir el feneri üretimi örneğini ele alırsam sizin anlattığiniz şu şekilde:

    Önce 2 yıl elektrik okunur, sonra pil yapımıyla ilgili 1 yıl yurtdısında eğitim alınır. Sonra fener üretimi için bir fabrika kurulur, kalıbı yapilir ve bunun için onay alinir ve üretilir.

    İstemezzük, olmaz mantıği dışında düşünürsek olay şöyle gelişir.

    Önce marketten 2 tane varta pil alınır, sanayiye imkanları olan bir dükkana gidilir, fener istendiği söylenir, bir miktar metal ve plastik hammaddesi ustaya verilir, ertesi gün fabrikasyon olmasa bile orijinal kendi ürettigimiz fenere sahip olunur.


    Velhasılı kelam bir iş tek kişi tarafından yapılmaz. Uzmanlardan faydalanılır, ünide mühendislik dersine girerek kendin ögrenmek yerine hazır bir mühendis kullanmak gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Combalac kullanıcısına yanıt
    mekanik aksam komple kendilerinin. motoru da yapıyorlar mı kesin bilgim yok. ama illa ki ellerinde yapılmışı var. ayrıca elektrik dönüşüm kiti de yapıyorlar. böyle bir firma motoru da yapıyordur diye tahmin ediyorum. gitmeyi düşünürseniz beraber gidelim, benim de ne zamandır aklımda hep iş güçten gidemiyorum
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.