Bu bana başka türlü bir soruyu hatırlattı ama yazmaya cesaretim yok
Bir yaşıma daha girdim
araba tekerleklerinin çapları her yerde 34.43 cm olmaktadır. ancak değişen jant çapları algıda farklılık yaratmakta ve insanları yanılgıya düşürmektedir.
Lastikten lastiğe fark eder arkadaşım.Örnek vererek lastik çapını nasıl hesaplayabileceğini söyleyim istersen.Mesela lastik olarak 215/45/17 kullanalım.
215: Lastik kalınlığı ( mm olarak ) : Lastik çapıyla alakası yoktur
45: Yanak kalınlığı ( mm olarak )
17: Jant çapı ( inç olarak )
17 inç=43,18 cm ( 1 inç=2,54 cm )
45mm=4,5 cm
Lastik çapı=4,5+4,5+43,18= 52,18 cm olarak hesaplanır.
Aslında lastik çapı önemli.Çünkü yakıta falan etki eden bir unsur.LAstiğin çapının büyümesi yakıtın artmasına neden olur.Bu gibi sorular çok geliyor bildiğimiz gibi.Lastiği büyütücem yakıta etkisi olurmu falan diye.Mesela aracınızda 15'' jant varsa ve bunu 16'' veya 17'' yapacaksanız lastik çapını yukarda vermiş olduğum şekilde hesaplayarak değiştirmeden sadece jantı büyüterek yapabilirsiniz.Böylece yuvarlanma sayısını değiştirmeden aracınızın aynı yakıtı yakmasını sağlayabilirsiniz.Tabi bu aynı lastik kalınlığında ve aynı jant ağırlığında olması koşuluyla sağlanabilir.Saygılar
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme