Şimdi Ara

Megane II Lastik Basınçı Kaç Olmalı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
83.415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Önler ve arkalar kaç olmalı arkadaşlar,



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Megane II Lastik Basıncı: Güvenli ve Verimli Bir Sürüş İçin

    Megane II sahipleri olarak, aracınızın optimum performansı ve güvenliği için lastik basıncının doğru şekilde ayarlanması çok önemlidir. Lastik basıncını düzenli olarak kontrol ederek ve önerilen değerlerde tutarak, aşağıdaki avantajlardan yararlanabilirsiniz:

    • Artan Güvenlik: Doğru lastik basıncı, lastiklerin yolla düzgün bir şekilde temas etmesini sağlayarak yol tutuşunu ve frenleme mesafesini iyileştirir.
    • Daha İyi Yakıt Verimliliği: Uygun şekilde şişirilmiş lastikler, yuvarlanma direncini azaltır ve yakıt tüketimini düşürür.
    • Uzatılmış Lastik Ömrü: Doğru lastik basıncı, lastik sırtının eşit şekilde aşınmasını sağlayarak lastiklerin ömrünü uzatır.

    Megane II Lastik Hava Basıncı Kaç Olmalı?

    Megane II lastiklerinin doğru hava basıncı, aracın yük durumuna ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişebilir. Genel olarak, önerilen lastik basınçları şunlardır:

    • Ön Lastikler: 32 psi
    • Arka Lastikler: 35 psi

    Önemli Not: Bu değerler, aracınızın kullanım kılavuzunda belirtilen spesifikasyonlara göre ayarlanabilir.

    Megane 2 Lastik Basıncını Ayarlayın

    Lastik basıncını ayarlamak için aşağıdaki adımları izleyin:

    1. Soğuk lastiklerde ölçüm yapın.
    2. Bir lastik basınç göstergesi kullanın.
    3. Lastik valfine bastırın ve göstergeyi okuyun.
    4. Basınç düşükse, lastik hortumunu kullanarak havayı ekleyin.
    5. Basınç yüksekse, valf göbeğini bastırarak havayı boşaltın.
    6. Her lastik için önerilen basınçlara ulaşıncaya kadar adımları tekrarlayın.

    Sonuç

    Megane II lastikleriniz için doğru basıncı korumak, aracınızın güvenli, verimli ve keyifli bir sürüş deneyimi sunmasını sağlamak için çok önemlidir. Lastik basıncını düzenli olarak kontrol ederek ve önerilen değerlerde tutarak, aracınızdan en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 31 diye biliyorum ama? hep de o seviyede tutarım zaten.
  • önler 32 arkalar 28 şehir içi kullanım için
    önler 33 arkalar 29 uzun yol kullanımı için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: penboo

    önler 32 arkalar 28 şehir içi kullanım için
    önler 33 arkalar 29 uzun yol kullanımı için
    quote:

    Orjinalden alıntı: penboo

    önler 32 arkalar 28 şehir içi kullanım için
    önler 33 arkalar 29 uzun yol kullanımı için

    neden fark var acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orjinalden alıntı: penboo

    önler 32 arkalar 28 şehir içi kullanım için
    önler 33 arkalar 29 uzun yol kullanımı için

    neden fark var acaba ?

    Alıntıları Göster
    ben önlere 34 arkalara 32 vuruyorum

    aslında orjinali ön 32 arka 29 imiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    ben önlere 34 arkalara 32 vuruyorum

    aslında orjinali ön 32 arka 29 imiş

    Alıntıları Göster
    arkaların daha şişik olması daha mantıklı değilmi?Neden önler daha şişik oluyo?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Samet

    arkaların daha şişik olması daha mantıklı değilmi?Neden önler daha şişik oluyo?

    Alıntıları Göster
    ben kullanma kılavuzundakine göre basıyordum ama geçen serviste ön ve arkaya 34 bastılar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 1 abs var mı?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    ben kullanma kılavuzundakine göre basıyordum ama geçen serviste ön ve arkaya 34 bastılar

    Alıntıları Göster
    Servis başka lastikciler başka bi şey diyor... Servisin dediğini basyıroum uyarı lastikcinin dediğini basıyorum uyarı kendi kafama göre ayarlıyorum belirli zaman sonra gene uyarı lastik patlak değil. Korkuyorum sensorü bozulacak diye 800 ytl dediler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson_Crusoe

    Servis başka lastikciler başka bi şey diyor... Servisin dediğini basyıroum uyarı lastikcinin dediğini basıyorum uyarı kendi kafama göre ayarlıyorum belirli zaman sonra gene uyarı lastik patlak değil. Korkuyorum sensorü bozulacak diye 800 ytl dediler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Robinson_Crusoe

    Servis başka lastikciler başka bi şey diyor... Servisin dediğini basyıroum uyarı lastikcinin dediğini basıyorum uyarı kendi kafama göre ayarlıyorum belirli zaman sonra gene uyarı lastik patlak değil. Korkuyorum sensorü bozulacak diye 800 ytl dediler

    servisin basınç önerileri onlarca mühendisin ince hesaplarına dayanır...
    lastikçinin önerileride kendi gözlerine ve bu araca bu uygundur abi sözünü söyleme isteğine...

    türkiye şartlarında 1-2 psi fazla basılabilir kabul ediyorum yollarımız çok kötü...

    ama öyle ön arka farklarında bir değişikliğe gidilmesi...
    yada alakasız havalar basılması iyi değil....

    benimde lastikçim çok iyi ustadır senelerin ustası....
    ama kafasına göre basıyor havayı abi buna bu olur diye...önler arkalar aynı basıyor...
    halbuki önler 32 arkalar 38 falan... hiç sesimi çıkarmıyorum sonradan kendim ayarlıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orjinalden alıntı: Robinson_Crusoe

    Servis başka lastikciler başka bi şey diyor... Servisin dediğini basyıroum uyarı lastikcinin dediğini basıyorum uyarı kendi kafama göre ayarlıyorum belirli zaman sonra gene uyarı lastik patlak değil. Korkuyorum sensorü bozulacak diye 800 ytl dediler

    servisin basınç önerileri onlarca mühendisin ince hesaplarına dayanır...
    lastikçinin önerileride kendi gözlerine ve bu araca bu uygundur abi sözünü söyleme isteğine...

    türkiye şartlarında 1-2 psi fazla basılabilir kabul ediyorum yollarımız çok kötü...

    ama öyle ön arka farklarında bir değişikliğe gidilmesi...
    yada alakasız havalar basılması iyi değil....

    benimde lastikçim çok iyi ustadır senelerin ustası....
    ama kafasına göre basıyor havayı abi buna bu olur diye...önler arkalar aynı basıyor...
    halbuki önler 32 arkalar 38 falan... hiç sesimi çıkarmıyorum sonradan kendim ayarlıyorum

    Alıntıları Göster
    benim bildigim arkalar önden 1 2 pc dha fazla olur ama siz öne fazla basiyorsunuz

    ben 31 32 basiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    benim bildigim arkalar önden 1 2 pc dha fazla olur ama siz öne fazla basiyorsunuz

    ben 31 32 basiyorum

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadirdaglar

    benim bildigim arkalar önden 1 2 pc dha fazla olur ama siz öne fazla basiyorsunuz

    ben 31 32 basiyorum

    bende öyle biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Samet

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadirdaglar

    benim bildigim arkalar önden 1 2 pc dha fazla olur ama siz öne fazla basiyorsunuz

    ben 31 32 basiyorum

    bende öyle biliyorum

    Alıntıları Göster
    Önlere daha fazla basılır çünkü önde motor var ve motor ağırlık yapıyor ... Onu dengelemek için ön lastikler biraz daha fazla şişirilir ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: istinsah

    Önlere daha fazla basılır çünkü önde motor var ve motor ağırlık yapıyor ... Onu dengelemek için ön lastikler biraz daha fazla şişirilir ...

    Alıntıları Göster
    benim araç sedan benzinli ön 30 arka 32 basıyorum çok sık bagaj dolu olduğu için.
    dizel ve benzinlilerde fark edior diye duymuştum serviste bana 30-30 bas eğer çok bagaj taşıyorsan arkaya 32 yapabilirsin demişlerdi. dizellerde motorun daha ağır olduğu için ön değerin daha yüksek olabilir. bagaj taşımayacağım zaman 30-30 yapıtorum ve yol tutuşundan gayet memnunum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baran_bari

    benim araç sedan benzinli ön 30 arka 32 basıyorum çok sık bagaj dolu olduğu için.
    dizel ve benzinlilerde fark edior diye duymuştum serviste bana 30-30 bas eğer çok bagaj taşıyorsan arkaya 32 yapabilirsin demişlerdi. dizellerde motorun daha ağır olduğu için ön değerin daha yüksek olabilir. bagaj taşımayacağım zaman 30-30 yapıtorum ve yol tutuşundan gayet memnunum

    Alıntıları Göster
    normalde katalog değeri önler 34 arkalar 31 dir.Ben kendim renault servisinde çalıştığımdan biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çizmeci

    normalde katalog değeri önler 34 arkalar 31 dir.Ben kendim renault servisinde çalıştığımdan biliyorum

    Alıntıları Göster
    Şehir içi kullanımda ve dışarda genelde aynı havayı basarım.Normalinde şehir içinde bütün yük aracın geneline dağılır motor ağır olduğundan ön tarafa yük daha fazla biner.2 ps fazla olması sakıncalı değildir.Ancak uzun yol kullanımında havalar en az 2 ps arttırılırsa araç için daha iyi olur.Bu arada uzun yola çıkarken arka havaları 2 ps fazla ayarlarsanız daha iyi olur.Nedeniyse araç hızlandıkça down force denilen olay gerçekleşir ve aracın ağırlığı arka tekerlere yüklenmeye başlar.




  • *USTA kullanıcısına yanıt
    o zaman son olarak uzun yolda ve sehir içinde kaç ps basmalıyız net olarak belırleyebılırsek guzel olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helimlim

    o zaman son olarak uzun yolda ve sehir içinde kaç ps basmalıyız net olarak belırleyebılırsek guzel olur

    32-32 yeterlidir,uzun yolda 2 fasla bastınmı daha iyi olur...
  • aracın orjinal kataloğunda 1.6 benzinli araç için şehir içi ÖN 32 ARKA 29 yazar
    Son nokta budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: conqierors

    aracın orjinal kataloğunda 1.6 benzinli araç için şehir içi ÖN 32 ARKA 29 yazar
    Son nokta budur.
    Aslında bu sorunun net bir yanıtı yok, arka koltuklar ve bagaj dolu iken ön arka aynı olabilir. ama arka taraf boşken en az 2 psi az basılmalıdır arkalara. Zaten fazla şişirince atlatmalardan geçerken çok sert oluyor, bir gariplik oldugunu anlıyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT

    Aslında bu sorunun net bir yanıtı yok, arka koltuklar ve bagaj dolu iken ön arka aynı olabilir. ama arka taraf boşken en az 2 psi az basılmalıdır arkalara. Zaten fazla şişirince atlatmalardan geçerken çok sert oluyor, bir gariplik oldugunu anlıyorsunuz

    Alıntıları Göster
    Hava lastikler soğukken basılır, yani yola çıkmadan önce.
    Mümkünse lastikçilerde basılır çünkü benzin istasyonlarındaki pompaların çoğunun kalibrasyon ayarı bozuktur.
    Aracın kılavuzunda ne ise o basılır. 2-3 psi bile yüksek hızda yol tutuşunda fark ettirir. Fren yaptığımızda ağırlık yükü öne yığılır. Bütün bunlar hesaplanıp ortalama bir değer yazılıyor. Kimse sattığı aracın yol tutuşundan şikayet edilmesini istemez.
    Benim lastikçim de kafasına göre basıyor ama 100m sonra ben kılavuza göre ayırlıyorum.
    Shell club üyesiyim, geçenlerde Shellden değerlendirme önerisi geldi. Pompaların kalibrasyonu kontrol edilmeli yazdım. Bilinçlenmek gerekiyor. En iyi lastiğin olsa hava basıncı yanlış olduktan sonra ne yazar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.